Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia jepareista.

Lähettäjä: Ihmetyttää 
Päivämäärä:   18.8.26 01:19:06

Olen saanut useammankin ylinopeussakon olisko 4-5, kun olen autoillut kohta puoli vuosisataa. Pelkästään myönteisiä kokemuksia jepareista. Jopa pienen vitsin osaavat murjasta, semmosen piilosanajutun tai "parempaa päivää" toivotuksen. Plus: Jos ilmoittaa käynnissä olevan rikoksen, esim.venesatamas, niin tulevat viivana paikalle ja ottavat varkaat kiinni. Bravoo!

Siksi kovasti mua ja kavereita ihmetyttää nää kohut. Somessa taitaa olla taas joki "haaste" menossa, vai? Yleensä nämä "haasteet" hieman tuok..siis haiskahtaa. Jääköön sanomatta mille.

Re: Kokemuksia jepareista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.8.26 01:31:31

Täysin samat kokemukset ja fiilikset aloittajan kanssa.

Lähettäjä: helmi 
Päivämäärä:   18.8.26 01:41:59

Pelkästään hyviä. Sen minkä olen ollut tekemisissä nuorena aikoinaan, niin olen
saanut kohtelua jonka ansaitsin.
Kyllä vaarallisella tiellä ollaan että nuoriso kyseenalaistaa viranomaisten auktoriteetin, vieläpä
vanhempien tuella. Provosointi ja kuvaaminen työtehtävällä olevaa viranomaista kohtaan on todella törkeää.
Poliisi on suomessa pääsääntöisesti huippuluokkaa.
Huomaatte sen kun todella heitä tarvitsette.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   18.8.26 09:32:52

Ei pahaa sanottavaa. Toki en kovin paljoa ole ollut poliisin kanssa tekemisissä.

Päivämäärä:   18.8.26 13:07:22

Jos yksilö 'mokaa' niin koko ammattikunta nähdään huonossa valossa. Uniikkeja hiutaleita löytyy joka ammattikunnasta ja tuusulan tapauksessa nuori, kokematon konstaapeli ja kenttäjohtaja tai tilannejohtaja joka ei ollut ajan tasalla. Itse kenttiksenä kun mopo lähtenyt karkuun olen aina ohjeistanut että sitä voidaan seurata autolla mutta takaa-ajoon ryhtyy ainoastaan poliisimoottoripyörä. Juuri sen takia että vältyttäisiin tällaisilta tuusulan tilanteilta.

Lähettäjä: Sko 
Päivämäärä:   18.8.26 13:15:59

Tähdykkä on se polliisi joka osaa auttavasti kirjoittaa, muttei kylläkään lukea.

Lähettäjä: hyvätajat 
Päivämäärä:   18.8.26 17:44:12

"Kyllä vaarallisella tiellä ollaan että nuoriso kyseenalaistaa viranomaisten auktoriteetin, vieläpä vanhempien tuella. Provosointi ja kuvaaminen työtehtävällä olevaa viranomaista kohtaan on todella törkeää. Poliisi on suomessa pääsääntöisesti huippuluokkaa. Huomaatte sen kun todella heitä tarvitsette."

Niin tämä!

Päivämäärä:   19.8.26 13:22:59

Sko, eihän sitä kaikessa voi huippu olla ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.26 13:33:21

Itselle jäi kurja kokemus kun poliisi pysäytti, ymmärrän että he tekee työtänsä mut jos kansalainen on tällainen kiltti muuten lainkuuliainen täti niin pitääkö olla niin tyly vaikka katsastus oli unohtunutkin? Sakottamisen voisi hoitaa ihan leppoisissakin merkeissä.

Päivämäärä:   19.8.26 13:39:38

Poliisi ei tutkinut rikosilmoitustani, ei edes lukenut vaan leimasi että tutkinta lopetettu, kerran päätti itse sakkomäärän ja sitten katsoi paljonko sillä summalla pitäisi määrätä päiväsakkoja, ei niin toimita. Vähätteli kun jouduin pahoinpdellyksi, ja päästi pahoinpitelijän menemään. Paskasakkia koko väki.

Päivämäärä:   19.8.26 14:02:12

Hyvin neutraalit.... Itse ollut rauhallinen ja asiallinen niin jeparitkin olleet.

Päivämäärä:   19.8.26 14:04:17

Niin minäkin oletin, että kävisi.

Lähettäjä: EppuHeppu 
Päivämäärä:   19.8.26 14:06:14

"Poliisi pamputtaa kumisella pampulla uaa."

Lähettäjä: Chailatte 
Päivämäärä:   19.8.26 14:11:53

Olen ollut poliisien kanssa tekemisissä vain yhden kerran, kun toivat viestin perheenjäsenen kuolemasta (oli tehnyt itsemurhan, joka teki tilanteesta järkyttävän). Erittäin asiansa osaavia ammattilaisia olivat, jäi positiivinen kokemus poliisien toiminnasta siinä hankalassa ja ikävässä hetkessä.

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   19.8.26 15:10:23

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asiallisesti käyttäytymällä ei ole poliisin kanssa mitään ongelmaa. Ihmisiä nekin on ja jos olet aina persereikä itse ei ole mikään ihme, että raja tulee vastaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.26 15:11:21

Ovat jees, mutta pitäisi sallia laajemmin aseen käyttö.

Jos kuski ajaa kaksinkertaista ylinopeutta taajama-alueella päihtyneenä kortitta rekisteröimättömällä ajoneuvolla, pitäisi ampua kovilla eikä vaan kiilata.

Ja tuo etälamautinjuttu - ammattilaiset ovat kutsuneet virka-apua eli kehareiden kanssa työskentelevät ja agressiot tuntevat ovat tarvinneet virka-apua. Tilanne on siis ollut paha.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   19.8.26 15:52:05

Vain hyvää sanottavaa. Lisäksi tunnen henkilökohtaisesti kourallisen poliiseja, jotka kaikki hyviä ja järkeviä ihmisiä.

Jonkun verran olen ollut siis tekemisissä, myös töiden kautta.

Lähettäjä: Kunnioitus 
Päivämäärä:   19.8.26 16:25:48

Pelkkää hyvää sanottavaa aikuisiällä täälläkin 👍
Nuorena ne olivat toki perseestä, kun olin kovaa kyytiä menossa väärälle tielle. Mutta niin vain syntyi kunnioitus, kun rajat laitettiin väkisin. Saattoi siinä joskus tulla itselle muutama mustelma ja venähdys, mutta uskon, että ilman niitä olisin saanut huonoissa piireissä huomattavasti huonompaa kohtelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.