Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilman meikkiä vs. meikattuna

Lähettäjä: eejjda 
Päivämäärä:   17.8.26 23:04:28

Threadsissa on nyt ketjuja, joissa naiset laittavat itsestään kuvan ilman meikkä ja meikattuna. ovat myös kirjoittaneet kuvatekstiin, mitä kaikkia tuotteita on näissä tilanteissa käytetty.

Ideana tuossa on kuulemma havainnolistaa miehille, miten monia eri tuotteita naiset joutuvat käyttämään sen eteen että laittautuvat.

Selasin noita ketjuja ja kuvia ja totesin, että lähes jokainen noista naisista näyttää paljon paremmalta ilman meikkiä. Olin tästä vähän yllättynyt... Miksi naiset siis meikkaavat, jos ilman näyttävät paljon paremmalta? Ja mitä he koettavat miehille havainnollistaa?

Mutta ainahan naiset sanovat, että laittautuvat vain itseään varten.

Re: Ilman meikkiä vs. meikattuna

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.8.26 23:26:38

No kyllä itse ainakin näytän paremmalta pienellä ehostuksella -ripsari, kulmat ja huulipuna . Plus tietty päivävoide +silmänalusvoide

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   18.8.26 00:32:00

No minä en joudu käyttämään montaa tuotetta laittautuessani. Iltaisin pesen kasvot puhdistusaineella ja aamuisin laitan usein aurinkorasvan. Jos meikkaan, siihen kuluu 5 minuuttia: mineraalimeikkivoide kabukilla, puuteri, poskipuna ja ripsiväri. Valmis.

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   18.8.26 00:54:45

Ja siltikin, joka kerta kun miehenä sanot että tykkäät visuaalisesti enemmän meikkaamattomista naisista kuin meikatuista niin nousee hirveä huutomyrsky naisilta että ethän sä ole oikeasti koskaan nähnytkään mitään meikkaamatonta naista, koska ainahan meillä on vähintäänkin joku kevyt meikki päällä. Eli siis nuo Threadsinkin ketjut on ilmeisesti feikkejä joissa on juurikin se "pieni ehostus" silti mukana, koska eihän sitä nyt herranjumala ihan _kokonaan_ meikkaamattomana sentään!

Myöskin nykyaikaiset meikit ovat niin kovaa kamaa että ne pysyvät myös esim. saunassa ja uidessa päällä, ja ne kannetaan piru vieköön mukana vaikka Lappiin vaeltamaan tai Itämerelle purjehtimaan, ja salassa jossain välissä aina vähän kuitenkin paklataan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.8.26 01:02:05

Sekin on suhteellista mikä näyttää kenellekin hyvältä. En ole vielä nähnyt yhtäkään naista jota meikki rumentaisi ellei se meikki ole tasoa Johanna Tukiainen.

Lähettäjä: Hmm..... 
Päivämäärä:   18.8.26 01:04:36

Noh, vastapainona suomalainen nainen näyttää yleensä paremmalta vaatteet päällä, kuin ilman vaatteita.

Päivämäärä:   18.8.26 02:26:10

Lähettäjä....

Päivämäärä18.8.26 01:02:05

Sekin on suhteellista mikä näyttää kenellekin hyvältä. En ole vielä nähnyt yhtäkään naista jota meikki rumentaisi ellei se meikki ole tasoa Johanna Tukiainen.

Makuasia. Omasta mielestäni meikaamaton on useimmiten kauniimpi kuin meikattu. Aina on toki poikkeuksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 09:25:09

Mua ei ole kukaan nähnyt ilman meikkiä sen jälkeen kun täytin 11 ja akne puhkesi (olen nyt 47v).

Ilman meikkiä hyvältä näyttävät vain tummapiirteiset ihmiset, joilla on täydellinen iho. Itse vaaleana huonoihoisena näytän meikittä jauhelihataikinalta, johon on isketty peruna keskelle XD

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   18.8.26 09:57:55

"Ilman meikkiä hyvältä näyttävät vain tummapiirteiset ihmiset, joilla on täydellinen iho. Itse vaaleana huonoihoisena näytän meikittä jauhelihataikinalta, johon on isketty peruna keskelle XD"

TOTTA!

Kun on 50+ ja nuorena kärventänyt ihoa auringossa niin valitettavasti ne iän merkit vaan näkyy. Itse en ole vaaleimmasta päästä mutta iholla näkyy auringon haittavaikutukset mm. poskissa epätasainen punertava väri, maksaläiskiä ja toki sitten niitä ryppyjä. Arkena töihin meikkaan, toki hoidan ihoani puhdistamalla sen puhdistusaineella ja käytän nykyään suojakertoimella 50 varustettua päivävoidetta, lisäksi silmänympärysvoide ja yöksi yövoide mutta ilman meikkiä en ole minkään näköinen.

Meikkaaminen omalta osalta ei tarkoita paksua meikkivoidekerrosta ja kaikkia mahdollisia ja mahdottomia tuotteita mutta käytän meikkivoidetta, poskipunaa, luomiväriä ja ripsiväriä. Juhliin sitten tällään enemmän.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.8.26 12:04:19

"Miksi naiset siis meikkaavat, jos ilman näyttävät paljon paremmalta?"
Naiset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, jokaisella on omat syynsä meikata. Varmaan nuo jotaka tuollaisissa keskusteluissa kuviaan esittelevät, meikkaavat miesten vuoksi. Mutta se ei tarkoita että kaikki naiset tekisivät niin.

Päivämäärä:   18.8.26 12:07:23

"Omasta mielestäni meikaamaton on useimmiten kauniimpi kuin meikattu. "

Pääsetkö usein vertailemaan ihmisiä ilman meikkiä ja meikillä? Koska useimmiten ne, jotka osaavat meikata, meikkaavat usein, joten heitä harvemmin näkee ilman meikkiä ja moni osaa tehdä myös "no makeup" ehostuksen, joka näyttää kuin ei meikkiä olisikaan. Ne taas jotka eivät osaa meikata ja meikkaavat harvoin harvemmin osaavat tehdä erityisen edustavaa meikkiä.

Netissä jos katsoo kuvia, ei voi koskaan tietää onko ihminen silti meikattu vaikka sanoo että on ilman meikkiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.26 12:10:16

"Miksi naiset siis meikkaavat, jos ilman näyttävät paljon paremmalta? "
Miksi kuvittelet, että sinun mielipiteesi olisi joku absoluuttinen totuus?

Lähettäjä: Ninja 
Päivämäärä:   18.8.26 12:24:18

Lähettäjä--
Päivämäärä18.8.26 12:07:23

Pääsetkö usein vertailemaan ihmisiä ilman meikkiä ja meikillä? Koska useimmiten ne, jotka osaavat meikata, meikkaavat usein, joten heitä harvemmin näkee ilman meikkiä ja moni osaa tehdä myös "no makeup" ehostuksen, joka näyttää kuin ei meikkiä olisikaan. Ne taas jotka eivät osaa meikata ja meikkaavat harvoin harvemmin osaavat tehdä erityisen edustavaa meikkiä.

Netissä jos katsoo kuvia, ei voi koskaan tietää onko ihminen silti meikattu vaikka sanoo että on ilman meikkiä.

Juuri tämä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.26 12:26:02

Voiko siis meikkien alta paljastua pitsanaama?

Päivämäärä:   18.8.26 12:32:19

Itse en meikkaa, kun näytän hyvältä ilmankin. Enkä halua rasittaa ihoani kemikaaleilla. Mitä vähemmän meikkiä, niin sen paremmalta nainen näyttää. Mutta se on vain minun mielipide ja kukin tyylillään. Kunhan on itse tyytyväinen niin muulla ei ole väliä.

Päivämäärä:   18.8.26 12:39:26

"Ilman meikkiä hyvältä näyttävät vain tummapiirteiset ihmiset, joilla on täydellinen iho."

Mua taas miellyttävät eniten juurikin vaaleapiirteiset ihmiset. :D En kaipaa tummia kulmia tai muuten tummia piirteitä, vaan erityisesti pisamalliset vaaleaveriköt ja hennosti punaiseen taittavat vaaleat ihmiset ovat uskomattoman kauniita ilman meikkiäkin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.8.26 12:41:26

Mulle ollaan joitain kertoja sanottu molempien sukupuolten toimesta, että näytän hyvältä ilman meikkiä.

No se mun meikittömyys on aikaansaannosta primeristä, meikkivoiteesta, peitevoiteesta, poskipunasta tai aurinkopuuterista, ripsiväristä, kulmaväristä ja korostustuotteesta.

Kyllä täysin meikitön ja siksi niin hyvännäköinen.

Päivämäärä:   18.8.26 12:54:46

Itseäni naurattaa aina iltalehtien lööpit, joissa esiintyy jokin julkkis "meikittömänä" ja otsikko on tyyliä "Näin upealta nönnönöö näyttää ilman meikkiä krapula-aamuna."

Sitten kuitenkin unohtuu mainita, että tällä julkkisella on laminoidut/kestopigmentoidut kulmat, hiustenpidennykset tai -tuuhennokset, katuharjan kokoiset ripsienpidennykset, botoxia otsassa, filleriä huulissa ja ehkä muuallakin kasvoissa, mahdollisesti ihan kovaakin kirgurgiaa tai vähintäänkin joku kasvojenkohotus takana... Ja tietysti julkkiksilla on varaa käydä tavan tallaajaa useammin ammattimaisissa kasvohoidoissa.

Että joo, henkilö on varmaankin meikitön, mutta sehän ei todellakaan ole synonyymi laittamattomalle/luonnolliselle. Ja ei, en ole kateellinen, minulla olisi varaa lähes kaikkiin noihin "hoitoihin" ja minusta kukin saa tuunata omaa naamaansa kuten haluaa - mutta lähinnä säälittää, että esimerkiksi nuoret tytöt eivät välttämättä enää tiedä, miltä nainen luonnostaan näyttää. Paine "taistella ikääntymistä vastaan" alkaa yhä nuorempana. Botox ja fillerit nähdään nykyään "itsensä hoitamisena", vaikka ne ovat mielestäni ihan puhtaasti omien kasvojen ja piirteiden muokkausta.

Liittyy asiaan siten, että koskaan et voi olla varma, mitä joku on tehnyt kasvoilleen. Että sikäli meikattu vs. meikitön -vertailu on hassu. Eikä pientä määrää meikkiä välttämättä tunnista. Nykyään on niin edistyneitä tuotteita, joilla voi piirtää vaikka ihan yksittäisiä kulmakarvoja tai tehdä aidon näköisiä pisamia :D

Itse näytän ylivoimaisesti parhaalta ainakin kevyellä meikillä (vaaleat piirteet ja ohuet kulmat) mutta sehän ei suinkaan tarkoita, että jaksaisin aina meikata.

Päivämäärä:   18.8.26 13:07:08

Lähettäjä--

Päivämäärä18.8.26 12:07:23

Koko kaveripiirini koostuu naisista jotka eivät meikkaa esimerkiksi uimahalliin jossa käymme yhdessä kerran viikossa joten olen sata varmasti nähnyt meikkaamattomia naisia:') enemmän hämmästyn jos joku ei ole nähnyt? Itseäni viehättää luonnollisuus niin miehissä kuin naisissakin joten eikö olekin aika ihmeellistä että pidän kauniina meikitöntä ihmistä? Vaikka kuinka meikkaisi luonnollisesti niin kyllä sen useimmiten huomaa mikäli on vain silmää. Harvassa on ne kenellä on esimerkiksi luonnostaan täysin tasaisen värinen iho ilman yhtään tummentumaa tai punoitusta tai näppyä..
Kauneus ei kaikkien silmissä ole sama kuin täydellisyys, ei kasvojen ihon tarvitse olla virheettömän näköinen voidakseen olla kaunis:) tai ripsien ja kulmien tummat tai tuuheat. Myös vaaleat piirteet ovat usein kauniita.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.8.26 13:22:36

Linkkiä keskusteluun?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.