Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisten röyhkeydestä

Lähettäjä: Äääh 
Päivämäärä:   17.8.26 20:34:00

Mitä ystävällisemmin ja joustavemmin kohtelet muita sitä röyhkeämpiä heistä tulee.
Kotitallilla kun pidät vierasta, kohta vieras määrää tahdin. Tulee ja menee miten tahtoo, jättää jäljet siivoamatta ja pyytämättä lupaa tuo tuttavia milloin lystää. Kun vedät rajoja, saat passiivis-aggressiivista kohtelua ja nauruemojeja!

Re: Ihmisten röyhkeydestä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.8.26 20:36:48

Joo ihmisistä tulee semmosia.

Lähettäjä: Freya 
Päivämäärä:   17.8.26 20:42:18

Onneksi omasta lähipiirissä ei ole tuollaisia ihmisiä! Ei tuo mitenkään yleiseltä tai normaalilta kyllä kuulosta.

Lähettäjä: tylysti 
Päivämäärä:   17.8.26 20:48:28

Ilmoitat, ettei ole tarpeen tulla enää.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   17.8.26 21:05:34

Kuulostaa sille, että sulla on pihassasi hyväksikäyttävä ihminen ja olet itse liian kiltti. Nyt vaan irtisano vuokralainen ja seuraavalle selkeät säännöt heti kättelyssä ja pidä niistä kiinni!

Itse olen ollut vähän liian kiltti ihminen, mutta nyt olen opetellut pitämään rajoistani kiinni. Osa ihmisistä suuttuu, mutta ne onkin usein sellaisia tyyppejä, jotka yrittävät käyttää hyväksi. Ja ihan sama jos he eivät minusta pidä. Sitten suuttukoon. Mun rajoja ei rikota.

Lähettäjä: Äääh 
Päivämäärä:   17.8.26 21:15:08

Tämä on ollut tosi kiva ihminen, mutta nyt yhtäkkiä todella typerä. Tietysti kun on saanut tulla ja mennä ja tehdä miten tykkää. Nyt kun vahingoitti omaisuuttani ja teetti minulle lisätyötä, asenne on ylimielinen. No täytyy seurata jatkuuko näin vai palaako järkiinsä.

Lähettäjä: eeew 
Päivämäärä:   17.8.26 21:52:51

Ja ratsastuspuolella eräs kommentoija sai paskaa niskaan, kun kehotti kirjoittamaan säännöt ylös että vuokralaiset tietävät miten kuuluu käyttäytyä. Väitettiin, että sääntöjen laatiminen pilaa ilmapiirin... :)

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.8.26 00:28:06

"Tulee ja menee miten tahtoo...pyytämättä lupaa tuo tuttavia milloin lystää"

-Omat jäljet kuuluu luonnollisesti siivota, mutta siis kai nyt tallilla saa käydä omaa hevosta liikuttamassa oman aikataulun mukaan ja tuoda tuttavan katsomaan hevosta? Mitä ideaa hevosen omistamisessa on, jos sen näkemiseen anotaan tallinpitäjältä erikseen lupaa? Jotkut treenattavaksi viedyt hevoset toki erikseen, mutta jos puhutaan ihan omistajan omassa käytössä olevasta eläimestä?

Vai onko kyse näistä kotitalleista, joissa ei pääse edes vessaan menemättä tallin omistajan kotiin?

Lähettäjä: ei tule tap. 
Päivämäärä:   18.8.26 01:22:15

"No täytyy seurata jatkuuko näin vai palaako järkiinsä."

Kai ymmärrät, että tuo jälkimmäinen vaihtoehto on lähinnä teoreettinen?

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   18.8.26 01:28:42

Kyl sana kulkee ja viidakkorumpu pärisee. ""Perästä kuuluu"", jos patalaiska tai äärihuono treenari/valmentaja.

95% kohtaamistani treenareista on olleet OK. Varsinkin ammattitallien pitäjät. Toisaalta, olen mennyt kimppojen mukana.

Koti/harrastetreenareista en osaa sanoo. Kuulemma rästis olevat heinät pitäs maksaa sano eräski taksimies. Kävi aika kuumana, kun tuli ravimiehistä puhe.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.8.26 09:31:11

A: joillakin talleilla on kellonajat koska talli aukeaa ja koska menee kiinni, olisiko tästä sitten kyse. Eli on voitu sanoa että aamulla tallille saa tulla klo. 8 eteenpäin ja illalla tallilta pitää poistua viimeistään klo. 22 ja nyt tämä tyyppi huhkii siellä tyyliin vielä puolenyön maissa. Ja ilmeisesti joillakin talleilla on tosi tarkasti rajattu ketä sinne saa tuoda mukanaan ja montako ihmistä kerralla ja mahdollisesti vielä ilmoittaa etukäteen että tämä ja tämä tulis nyt käymään tallilla. Ja jossain kai ei sallita ylimääräisiä ihmisiä ollenkaan, luultavasti just tällaisilla kotitalleilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 09:37:55

En ymmärrä kyllä ylimielisyyttä sen suhteen et on rikottu omaisuutta-viimeinen paikka olla ylimielinen, silloin pahoitellaan aidosti asiaa. Vaikka rikkoontuminen johtuisi kuluneisuudesta, olisi silkka vahinko tms.

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   18.8.26 17:41:10

Minä kävin joskus kotitallilla mihin sai tulla vasta klo 9 aamulla ja piti lähteä klo 20. Poikkeuksena kisareissut, eläinlääkärit yms. Aamutallin hoiti aina joku tallin puolesta, siihen ei asiakkaita nakitettu.

Jos tallin säännöt ei kelpaa, niin vie hevosesi muualle. Niinhän se on muidenkin asioiden kanssa. Jos joku palveluntarjoaja ei tarjoa haluamaasi palvelua, osta se muualta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 20:05:29

Kannattaa asentaa tallin oveen lukko, jos ei aukioloaikoja noudateta. Tosin tämä tp kuulostaa siltä, että tuskinpa on mitään aukioloaikoja tai muitakaan sääntöjä vuokralaiselle kertonut, vaan automaattisesti olettanut vuokralaisen kysyvän erillisen luvan jokaiselle kerralle kun tulee omaa hevostaan hoitamaan...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.