Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies sanoo rakastavansa, vaikka ei olla tavattu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.26 11:26:22

Onko rakkaudentunnustus ilman yhtäkään tapaamista huono, hyvä vai neutraali asia?

Re: Mies sanoo rakastavansa, vaikka ei olla tavattu

Lähettäjä: .? 
Päivämäärä:   17.8.26 11:29:04

Kyllä mulle olisi huono. Ei missään nimessä voi tietää jos ei ole koskaan tavannut.

Lähettäjä: eelis 
Päivämäärä:   17.8.26 11:30:04

Hörhö se on.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   17.8.26 11:30:43

Olisin hyvin varovainen tuollaisen tapauksen kanssa. Toki jos olette kuukausitolkulla viestitelleet ja puhuneet puhelimessa, niin voihan hän kokea olevansa rakastunut. Mutta se on eri asia, kuin rakastaa toista ihmistä. Sitä ei voi tehdä ennen kuin tuntee toisen kunnolla, myös fyysisesti. Jos hehkuttaa sinua ja suhdettanne, nostaa sinua jalustalle jne, niin lueskelepa rakkauspommituksesta ja mitä se voi tarkoittaa.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   17.8.26 11:31:05

Ei jatkoon

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   17.8.26 11:36:51

Jatkoon.
Outoa suomalaisittain, mutta erittäin yleistä. Monessa kulttuurissa rakkaus on erilaista kuin meidän romanttinen rakkaus. Rakkaus on rauha sydämessä. Rakkaus on hengissäselviämistä.

Päivämäärä:   17.8.26 11:44:37

Naapurin mummokin väittää, että Dubain prinssi on häneen rakastunut ja siksi opetellut suomenkielenkin...
Samoin se Usalainen kenraali, joka on Afganistanissa ansiokkaasti palvellut...

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 11:47:33

Ehdottomasti huono juttu ja ei jatkoon.

Ahdistava tyyppi.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   17.8.26 11:52:11

Itse aikanaan useisiin miehiin verkon välityksellä tutustuneena voisin sanoa, että välillä viikkoja tai kuukausia kestäneiden viestittelyjen ja (video)puheluiden jälkeen ihastus oli suuri ja saattoi tuntua siltä, että tekisi mieli sanoa "rakastan sua". Mielestäni vältin tätä kuitenkin pitkälle. Ja erikoista on se, että yllättävänkin usein sitten (viimein) livetapaamisen myötä asiat eivät johtaneetkaan mihinkään. Vaikka miten hyvin olisi verkon välityksellä synkannut, ei livenä sitten jotenkin klikannutkaan puolin tai toisin. Jossain kohtaa sitä oppi sitten vaatimaan livetapaamista hieman nopeammassa aikataulussa.

Mutta että ymmärrän, että voi tuntua todelta sanoa noin. Silti en uskoisi sitä kestäväksi tunnekokemukseksi ennen kuin on tavattu ja vietetty aikaa yhdessä.

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   17.8.26 12:06:49

Kohta se pyytää rahaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.26 12:28:01

Erittäin huono, todella kirkkaana kirkuva red flag.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.8.26 12:29:50

Seuraavaksi se pyytää rahaa lainaksi. Mitä tuskin tulee maksamaan takaisin.

Päivämäärä:   17.8.26 12:39:18

Kerran katsoin tällaisen kortin ja sieltä paljastui mustasukkainen takertuja.

Päivämäärä:   17.8.26 12:52:06

Sehän ei nyt oikeasti tunne sua. Näen kaksi vaihtoehtoa.

Joko se heittelee tuota lausetta kärjistetysti sanoen joka toiselle vastaantulijalle. Onko se hyvä vai huono?

Tai sitten siinä on jotain pahasti vialla, sillä ei ole elämässään ketään. Ja kun yhtäkkiä on joku näköpiiriissä, se takertuu tilanteeseen kaikin keinoin.

Lähettäjä: sin.pun.mustekala 
Päivämäärä:   17.8.26 12:56:22

Lähettäjä: Minna
Päivämäärä: 17.8.26 11:30:43

"Sitä ei voi tehdä ennen kuin tuntee toisen kunnolla, myös fyysisesti."

Vastaus : Kyllä voi. Minä sanoin puolisolleni rakastavani häntä, kun ensimmäistä kertaa tavattiin. Olimme minun luonani, kun tämän sanoin. Mies sanoi myöskin rakastavansa minua. Aloimme samana päivänä vieläpä seurustelemaan. Siitä 43pvää myöhemmin muutimme yhteen. Siitä 33pvää myöhemmin menimme kihloihin. Nyt ollaan oltu päälle 14 vuotta yhdessä.

Päivämäärä:   17.8.26 12:57:59

Äh, lähti liian aikaisin. Unohdin mainita, että sanoimme rakastavamme toisiamme, vaikka ensin emme tavanneetkaan toisiamme. Se vain tuntui siltä, että voin näin sanoa miehelle ja mies voi sanoa näin myöskin minulle.

Päivämäärä:   17.8.26 13:01:24

"Sitä ei voi tehdä ennen kuin tuntee toisen kunnolla, myös fyysisesti."

"Vastaus : Kyllä voi. Minä sanoin puolisolleni rakastavani häntä, kun ensimmäistä kertaa tavattiin. Olimme minun luonani, kun tämän sanoin. Mies sanoi myöskin rakastavansa minua. Aloimme samana päivänä vieläpä seurustelemaan. Siitä 43pvää myöhemmin muutimme yhteen. Siitä 33pvää myöhemmin menimme kihloihin. Nyt ollaan oltu päälle 14 vuotta yhdessä."

Miten toista voi aidosti rakastaa hänenä itsenään tuntematta häntä kunnolla? Eikö silloin ole kuitenkin ennemmin kyse siitä, että on rakastunut itse luomaansa kuvitelmaan hänestä? Omaan kuvitelmaansa rakastuminen alkuvaiheessa ei toki estä sitä, etteikö voisi tutustuessaankin rakastua siihen aitoon ihmiseen, mutta jos nyt puhutaan siis nimenomaan siitä alkuhetkestä, kun ei tunne toista vielä kunnolla.

Päivämäärä:   17.8.26 13:10:07

sin.pun.mustekala = Päivämäärä-Sanna

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   17.8.26 13:15:51

Rakastan minäkin Jeesusta, vaikka ei olla vielä tavattu

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.8.26 13:25:30

"Lähettäjäsin.pun.mustekala

Päivämäärä17.8.26 12:56:22

Vastaus : Kyllä voi. Minä sanoin puolisolleni rakastavani häntä, kun ensimmäistä kertaa tavattiin. Olimme minun luonani, kun tämän sanoin. Mies sanoi myöskin rakastavansa minua. Aloimme samana päivänä vieläpä seurustelemaan. Siitä 43pvää myöhemmin muutimme yhteen. Siitä 33pvää myöhemmin menimme kihloihin. Nyt ollaan oltu päälle 14 vuotta yhdessä."

Jep, niin vakava oli se kihlaus, että naimisiin ei ole päästy 14 vuodessakaan. :)

Päivämäärä:   17.8.26 13:26:05

Teinikihlat mitkä teinikihlat.

Päivämäärä:   17.8.26 13:40:24

Run Forrest, Run!!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.8.26 13:56:21

Erittäin huono . Itselle olisi red flag. Ei ne saa olla turhaa lätinää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.26 14:08:19

Ainoastaan sillä on väliä, että mitä aloittaja ajattelee tällaisesta rakkaudentunnustuksesta ja mitä hän kokee kumppaniehdokasta kohtaan.

Päivämäärä:   17.8.26 14:13:00

"Miten toista voi aidosti rakastaa hänenä itsenään tuntematta häntä kunnolla? Eikö silloin ole kuitenkin ennemmin kyse siitä, että on rakastunut itse luomaansa kuvitelmaan hänestä? Omaan kuvitelmaansa rakastuminen alkuvaiheessa ei toki estä sitä, etteikö voisi tutustuessaankin rakastua siihen aitoon ihmiseen, mutta jos nyt puhutaan siis nimenomaan siitä alkuhetkestä, kun ei tunne toista vielä kunnolla."

Vastaus : Ihan helposti. Rakastunut ensisilmäyksestä alkaen. Tosin en nähnyt miehestä minkäänlaista kuvaa missään. Puhelimessa puhuessamme tämä tunne vain vahvistui. Ja en ollut rakastunut mihinkään luomaani kuvitelmaan hänestä. Mies tosin oli nähnyt minusta kuvia. Eikä hänkään ollut rakastunut luomaansa kuvitelmaan minusta.

"sin.pun.mustekala = Päivämäärä-Sanna"

Vastaus : Mitäpä sitten? En jaksanut omalla nimelläni enää kirjoittaa.

"Jep, niin vakava oli se kihlaus, että naimisiin ei ole päästy 14 vuodessakaan. :)"

Vastaus : Tapaaminen oli vakavaa, koska aloimme seurustelemaan. Seurustelu oli vakavaa, koska muutimme yhteen. Avoliitto oli vakavaa, koska menimme kihloihin. Kihlat on vakavaa, vaikka emme vielä olekaan naimisissa. Eräskin pariskunta seurusteli liki 13 vuotta, ennen kuin meni naimisiin. Ja mikään laki ei pakota pariskuntia naimisiin, vaikka olisivatkin kihloissa. Kannattaa lapsi hyvä ottaa asioista ensin selvää, ennen kuin tulee huutelemaan tuollaista. Tässä sinulle asiasta lisää : Naimisiin meno 14 yhteisen vuoden jälkeen on hieno ja kypsä päätös. Suhde on jo vakaa ja testattu arjessa, joten avioliitto toimii usein syvänä sitoutumisen sinettinä tai käytännön asioiden järjestäjänä ilman kiireen tuntua. Miksi mennä naimisiin vasta pitkän yhdessäolon jälkeen? Vahva pohja: Olette nähneet toisenne eri elämäntilanteissa ja tiedätte, että arki sujuu. Ei kiirettä: Päätös ei perustu alkuhuuman hurmokseen, vaan todelliseen yhteiseen tahtoon.

"Teinikihlat mitkä teinikihlat."

Vastaus : Lapsi hyvä voisi ottaa selville mitä tarkoittaa teinikihlaus, ennen kuin tulee tuollaista huuteleen. Tässä sinulle teinikihloista : Teinikihloilla viitataan yleensä nuorena solmittuihin kihloihin, jotka eivät noudata kihlaperinnettä eli joiden perimmäisenä tarkoituksena ei ole avioliiton solmiminen. Myös nuorten muuten vain lyhytikäisiä kihloja saatetaan kutsua teinikihloiksi. Mutta sovitaan sitten niin, että olemme teinikihloissa, jotta sinulle tulisi hyvä mieli. Ps : Aika moni muukin on teinikihloissa, kuin minä ja sulhaseni.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.8.26 14:33:17

Ei, toista ei voi rakastaa tapaamatta. Mielikuvaan voi olla ihastunut, mutta rakkaus syntyy, kun toisen oppii tuntemaan.

Eli iso punainen lippu lässyttää moista potaskaa.

Päivämäärä:   17.8.26 14:34:34

"Miksi mennä naimisiin vasta pitkän yhdessäolon jälkeen? Vahva pohja: Olette nähneet toisenne eri elämäntilanteissa ja tiedätte, että arki sujuu. Ei kiirettä: Päätös ei perustu alkuhuuman hurmokseen, vaan todelliseen yhteiseen tahtoon."

Niin, toisen oppii tuntemaan aidosti vasta pitemmän yhteiselon myötä. Silloin ei voi ennen tapaamista tai edes ensimmäisen tapaamisen aikana mitenkään rakastaa ihmistä aitona itsenään, vaan rakkaus kohdistuu väkisinkin oman pään sisällä luotuun mielikuvaan toisesta.

Valokuvien näkeminen ei liity tähän mitenkään, koska kuvankaan perusteella ei toista voi aidosti tuntea.

Päivämäärä:   17.8.26 14:40:10

Kyllä, toista voi rakastaa tapaamatta. Tai ainakin itse voin. Neljästi käynyt jo näin. Rakkaus voi syntyä joko kuvan perusteella tai ilman kuvaa. En tiedä kuka on punainen lippu. Minä se en ole. Ja potaskaa en minä ainakaan lässytä.

Nämä on näitä teidän mielipiteitänne. Minua ne eivät oikeastaan edes kiinnosta. Olen rakastunut pelkän kuvankin perusteella, kuin ilmankin kuvaa. Ja en ole tuntenut yhtäkään ainutta miestä kuvankaan perusteella, taikka ilman kuvaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.8.26 14:49:10

Kuulostaa siltä että….juokse!!!

Päivämäärä:   17.8.26 14:54:50

Tässä keskustelussa taitaa olla yksi, joka ei tiedä mitä rakkaudella ja rakastamisella tarkoitetaan.

Minä kyllä juoksisin jos ennen ensimmäistäkään tapaamista alkaisi jotain rakkaudentunnustuksia tulla. Kun ei sitä ihmistä voi mitenkään tuntea tapaamatta.

Päivämäärä:   17.8.26 15:05:29

Tässä keskustelussa ainakin yksi ihminen tietää mitä rakkaudella ja rakastamisella tarkoitetaan. Onneksi minun ei ole tarvinnut juosta minnekään. Te muut voitte juosta jos siltä tuntuu. Ja minä en ainakaan ole väittänyt että ihmisen voi tuntea ilman tapaamatta. Minä ainakin kerroin että minä olen voinut rakastua ihmiseen vaikka en olisikaan nähnyt hänestä kuvaa taikka että olen nähnyt hänestä kuvan. Ja on minuunkin rakastuttu ilman että on kuvaa nähnyt taikka kun on kuvan nähnyt.

Päivämäärä:   17.8.26 15:21:30

"LähettäjäAidan

Päivämäärä17.8.26 11:36:51
Jatkoon.
Outoa suomalaisittain, mutta erittäin yleistä. Monessa kulttuurissa rakkaus on erilaista kuin meidän romanttinen rakkaus. Rakkaus on rauha sydämessä. Rakkaus on hengissäselviämistä"

Kyllä, nigerialisille ja muille huijareille "rakkaudentunnustukset" on osa ammattia, huijauksen keinoja.

Rakasta itseäsi äläkä sekaannu tuollaisiin.

Päivämäärä:   17.8.26 15:24:46

Sanna, miten voit rakastaa ihmistä jota et tunne ollenkaan?

Meneeköhän tässä nyt ihastuminen ja rakastuminen sekaisin :D

Päivämäärä:   17.8.26 15:27:57

Yhtä pöllö vastapeluri joka tapaamatta alkaa pitkään puhelin suhteeseen tuntemattoman kanssa? Kertoo kaikki yksityis asita ja ei todellakaan tiedä millainen psykö toisessa päässä!

Lähettäjä: ××/ 
Päivämäärä:   17.8.26 15:31:45

Oma kokemus: rakkaudentunnustuksia ennen näkemistä viljellyt mies tavattaessa oli ihan suht kunnollisen oloinen ja ihastuin. Tälle tasolle jäi minuun tutustuminen, hän oli itsekeskeinen alkoholisti. Riitti, kun oli vaan joku. Olin tyhmä kun annoin aikaani tuollaiselle :D olin siihen aikaan "rikki", epätoivoinen löytämään suhteen ja lirkuttelu upposi. Arvatkaa, mitä mies teki, kun ilmoitin suhteen olevan loppu. No se kosi polvillaan kyynelehtien, että nyt on huippuhyvä idea mennä naimisiin! Mitäs väliä, ettei ollut viimeiseen 2vk edes koskenut minuun, kännäily ja kaikki muu kyllä kiinnosti.

Päivämäärä:   17.8.26 16:11:33

Ihan helposti. Ei se ole vaikeaa. Ja ei, ei ole mennyt ihastuminen ja rakastuminen sekaisin. Kyllä, tiedän mitä tarkoittaa ihastuminen. Kyllä, tiedän mitä tarkoittaa rakastuminen.
Kyllä, olen ollut ihastunut. Kyllä, olen ollut rakastunut. Olen ollut rakastunut yhteensä neljään eri mieheen, tosin eri aikaa vain.

Olikohan tuo nyt minulle, vaiko aloittajalle? En ole koskaan ollut puhelin suhteessa kenenkään kanssa. Ja ainakaan omalle kohdalleni ei ole osunut yhtään psyköä.

Päivämäärä:   17.8.26 16:14:15

”Nämä on näitä teidän mielipiteitänne. Minua ne eivät oikeastaan edes kiinnosta.”

Keskustelu erilaisista mielipiteistä ja näkökulmista kuuluu keskustelupalstalle. Miksi osallistua keskusteluihin, jos muiden näkemykset ja keskusteleminen eivät kiinnosta?

Päivämäärä:   17.8.26 16:16:07

”Ihan helposti. Ei se ole vaikeaa. Ja ei, ei ole mennyt ihastuminen ja rakastuminen sekaisin. Kyllä, tiedän mitä tarkoittaa ihastuminen. Kyllä, tiedän mitä tarkoittaa rakastuminen.”

Miten sinä määrittelet ihastumisen, rakastumisen ja rakastamisen? Jos avaat näiden eroja, niin ehkä ymmärrämme sen jälkeen paremmin, että miksi mielestäsi ihmistä voi rakastaa jo ennen ensimmäistäkään tapaamista?

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   17.8.26 16:25:08

Kyllä se olisi melkoinen red flag, jos toinen julistaisi rakastavansa ennen ensimmäistäkään tapaamista. Vaikka kuin hyvin juttu luistaisi netissä ja puhelimessa, ne kemiat voi olla ihan toiset sitten kun livenä tapaa.
Ei menisi jatkoon täälläkään.

Päivämäärä:   17.8.26 16:26:32

Mulle oli red flag jo se, kun yksi mies ennen tapaamista sanoi "musta tuntuu et tästä vois todella tulla jotain". Kun ei sitä tapaamatta oikeasti voi tietää, ja jokainen tervejärkinen aikuinen ymmärtää tämän. Jos ei, on vikaa joko älyssä tai mielenterveydessä.

Päivämäärä:   17.8.26 16:28:50

Osallistun niihin keskusteluihin mihin haluan. Minua ei vain kiinnosta kenenkään muiden näkemykset eivätkä mielipiteet. Ja miksi pitäisi? Näkeehän sen että kaikkien mielestä ihminen ei voi rakastua toiseen ihmiseen ilman kuvaa taikka kuvan nähtyään. Minä kuitenkin olen voinut rakastua sellaiseen mieheen kenen kuvan olen nähnyt taikka en ole nähnyt. Onhan sanontakin rakastunut ensisilmäyksellä. Joten ....

En ala tähän perustelemaan ja määrittelemään ihastumista / rakastumista / rakastamista. Se ei ole minun tehtäväni. Jokainen itse kyllä tietää mitä ihastuminen / rakastuminen / rakastamista tarkoittavat. Eikä minua tarvitse ymmärtää. Minä olen siis edelleenkin voinut rakastua ihmiseen kuvan perusteella taikka ilman kuvaa sekä ennen tapaamista.

Ja jatkakaa keskustelua mutta ilman että sekoitatte minua tämän enempää tähän mukaan / vastaatte minulle yhtikäs mitään.

Päivämäärä:   17.8.26 17:23:03

"Kyllä, toista voi rakastaa tapaamatta. Tai ainakin itse voin. Neljästi käynyt jo näin."

Mitenhän syvää mahtaa tällainen rakkaus olla. Kuulostaa enemmän ihastumiselta.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   17.8.26 17:32:13

Sannahan nyt rakastuu vaikka polkupyörään jos se antaa sille huomiota.

Lähettäjä: hshd 
Päivämäärä:   17.8.26 17:34:13

Ei rakasta sinua vaan mielikuvaa sinusta. Tai sitten on joku umpihullu.

En todellakaan arvostaisi tuollaista :D

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   17.8.26 17:34:19

Juu ei.

Päivämäärä:   17.8.26 17:38:30

Ensimmäinen : Omalta osalta oli "syvää". Miehen osalta ei. Vaikka antoi niin ymmärtää. Seurustelua takana 1v 7kk. Kihloja takana 1v 7kk. Avoliittoa takana 1v 6kk. Mies jätti. Alkoi kuulemma toisen naisen kanssa heti kun olimme eronneet (epäilen että jo paljonkin ennen meidän eroa). Muutti tämän naisen kanssa yhteen heti kun olimme eronneet. Menivät kihloihin heti kun olimme eronneet. Heidän suhteensa kesti vuodesta 2008 - vuoteen 2024.

Toinen : Omalta osalta oli "syvää". Miehen osalta ei. Vaikka antoi niin ymmärtää. Seurustelua takana vain 5pvää 6kk. Mies jätti.

Kolmas : Omalra osalta oli "syvää". Miehen osalta ei. Vaikka antoi niin ymmärtää. Seurustelua takana vain 7kk. Siinä minun kosintani. Minä jätin miehen.

Neljäs : Omalta osalta oli "syvää". Miehen osalta oli "syvää". Seurustelua reilut 14 vuotta. Avoliittoa reilut 14 vuotta. Kihloja reilut 14 vuotta. Yhtä rakastuneita olemme kuin alussakin. Ja monet sanoneet että meidän rakkaus näkyy ja kauas.

Ja ei ei tarvitse alkaa naljailemaan.

Pitäkää siis mölynne mahassanne.

Ps : Ei kaikilla suhde kestä loppuelämäänsä. Kuten ei yhden exänikään suhde. Ja eräs toinenkin : parisuhde ; en tiedä, avoliitto ; en tiedä, kihlat ; en tiedä, naimisissa 2014 alkaen. Ero 2025.

Joten ....

Päivämäärä:   17.8.26 17:42:08

Ja höpö höpö. Itse rakastut vaikka lyhtypylvääseen jos se antaa sinulle huomiota.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.26 17:46:18

Juujuu, tuli selväksi. Sinä rakastut vaikka valokuvaan ja tunnet syvästi ihmistä kohtaan jonka kanssa olet sanonut hyvää päivää. Kunnon saippuaoopperat menossa.

Päivämäärä:   17.8.26 17:48:51

Lähettäjä: sin.pun.mustekala
Päivämäärä: 17.8.26 17:38:30

"Ensimmäinen : Omalta osalta oli "syvää". Miehen osalta ei. Vaikka antoi niin ymmärtää. Seurustelua takana 1v 7kk. Kihloja takana 1v 7kk. Avoliittoa takana 1v 6kk. Mies jätti. Alkoi kuulemma toisen naisen kanssa heti kun olimme eronneet (epäilen että jo paljonkin ennen meidän eroa). Muutti tämän naisen kanssa yhteen heti kun olimme eronneet. Menivät kihloihin heti kun olimme eronneet. Heidän suhteensa kesti vuodesta 2008 - vuoteen 2024."

KORJATAAN : exäni ja tämän uuden naisen suhde 2009 - 2024 EI 2008 - 2024 !

Päivämäärä:   17.8.26 17:49:25

Ja höpö höpö. Älä puhu paskaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.8.26 18:21:58

Ei lopaskaan kukaan ole ikinä rakastunut

Päivämäärä:   17.8.26 18:30:10

Ai ei vai? Ja mistä sinä sen tiedät? Kumma kyllä että neljäs parisuhde menossa. No mutta kun kerran noin hyvin tiedät niin mikäs siinä. Itse et varmasti ole koskaan edes seurustellut kenenkään kanssa. Joten olet vain kateellinen ja siksi väität tämmöistä. Ps : Voit vapaasti kysellä näiltä miehiltä asiasta. Toki haasteellista se tulee olemaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.8.26 18:31:09

Red flag

Päivämäärä:   17.8.26 18:35:35

"KORJATAAN : exäni ja tämän uuden naisen suhde 2009 - 2024 EI 2008 - 2024 !"

Huh, hyvä kun korjasit! Olisi jäänyt ihan väärä käsitys.

Päivämäärä:   17.8.26 18:37:47

Jaahas. Lopakka on taas irti.

Päivämäärä:   17.8.26 19:01:47

Suksi nyt sanna muualle tunkuttamasta tästäkin keskustelusta!

Päivämäärä:   17.8.26 19:03:24

Suksikaa itse sinne missä pippuri kasvaa ! Kirjoitan niihin keskusteluihin mihin haluan ! That's it ! Jos ottaa noin aivoon niin pysy poissa !

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   17.8.26 19:05:46

Ihme narsisti kun joka asia pitää tulla kääntämään itseensä, vaikkei edes kiinnosta se KESKUSTELU. Ja sitten vetää itkupotkuraivarit päälle kun muista se kusinen "keskustelutyyli" ei ole kovin kiva.

Päivämäärä:   17.8.26 19:08:24

Ole sinä kehitysvammainen vaan hiljaa ! Minä kirjoitan siihen keskusteluun minne haluan ! Ja teidän muiden kanssa en halua keskustella ! Te ette mitään muuta osaa tehdä kun turpaanne louskuttaa ja puhua paskaa ! Itse täällä märisette !

Päivämäärä:   17.8.26 19:10:45

"Kyllä, toista voi rakastaa tapaamatta. Tai ainakin itse voin. Neljästi käynyt jo näin. Rakkaus voi syntyä joko kuvan perusteella tai ilman kuvaa"

"vaihdoimme kuvia
(muistan jo tässä vaiheessa sen, etten ollut kiinnostunut miehestä ja että mies oli erittäin rumannäköinen, mutta päätin kuitenkin katsoa mitä tästä tulisi)

vaikka mies ei minun miesmakuani ollut, niin päätin antaa miehelle mahdollisuuden
päätimme alkaa seurustelemaan, siitä 7 päivää mentiin kihloihin ja siitä 12 päivää muutimme yhteen"
( https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/p/sanna-t_0375502169.html?m=1 )

Olet siis rakastanut jo ennen tapaamista miestä, joka on mielestäsi ollut kuvan perusteella ruma eikä muutenkaan sinun miesmakusi mukainen?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 19:11:06

Sana, kukaan ei ole kysynyt sinun seurusteluistasi tai exiesi suhteiden pituuksista. Tuot ne aina joka keskusteluun, oli aihe mitä tahansa.

Täällä oli tarkoitus keskustella aloittajan esittämästä kysynyksestä ja jotenkin sait taas käännettyä koko keskustelun ihan sivuraiteille.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 19:12:09

Sanna jopa.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   17.8.26 19:18:58

Oso red flag! Rakkauspommitus luultavasti kyseessä. Juokse!

Päivämäärä:   17.8.26 19:19:47

Itse pysyisin etäällä tämmöisestä tyypistä..
Suurella todennäköisyydellä tiedossa ongelmia.
Mustasukkaisuutta..takertuvuutta..narsismia..
Juokse ja lujaa!

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   17.8.26 19:21:30

Kyllähän se nyt jotain kertoo ihmisestä joka lässyttää rakkaudesta vaikkei ole edes tavannut rakkautensa kohdetta. Tyhmä tai epätoivoinen.

Päivämäärä:   17.8.26 20:02:58

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 17.8.26 19:10:45

"Kyllä, toista voi rakastaa tapaamatta. Tai ainakin itse voin. Neljästi käynyt jo näin. Rakkaus voi syntyä joko kuvan perusteella tai ilman kuvaa"

"vaihdoimme kuvia
(muistan jo tässä vaiheessa sen, etten ollut kiinnostunut miehestä ja että mies oli erittäin rumannäköinen, mutta päätin kuitenkin katsoa mitä tästä tulisi)

vaikka mies ei minun miesmakuani ollut, niin päätin antaa miehelle mahdollisuuden
päätimme alkaa seurustelemaan, siitä 7 päivää mentiin kihloihin ja siitä 12 päivää muutimme yhteen"
( https://sannanentistaelamaa.blogspot.com/p/sanna-t_0375502169.html?m=1 )

Olet siis rakastanut jo ennen tapaamista miestä, joka on mielestäsi ollut kuvan perusteella ruma eikä muutenkaan sinun miesmakusi mukainen?

Vastaus : Niin. Mitä sitten? On ehkä hieman epätavallista tämmöinen. Mutta epätavallinen se olen minäkin. Rakastun päätäpahkaa miehiin vaikka ne eivät olisikaan minun miesmakuani. Tämmöinen olen. Mitäpä sitten? Katsos kun olen horoskoopiltani oinas ja oinaiden luonteenpiirteeseen kuuluu päätäpahkaa rakastuminen. Joten ....

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 17.8.26 19:11:06

Sana, kukaan ei ole kysynyt sinun seurusteluistasi tai exiesi suhteiden pituuksista. Tuot ne aina joka keskusteluun, oli aihe mitä tahansa.

Täällä oli tarkoitus keskustella aloittajan esittämästä kysynyksestä ja jotenkin sait taas käännettyä koko keskustelun ihan sivuraiteille.

Vastaus : No sitten ei ole kysynyt. Tuon ne esille silloin kun itse haluan ne tuoda esille.

Niin oli. Ja keskustelinkin. Kerroin oman kokemukseni otsikon mukaiseen aloitukseen.

Älä selaa tätä jos pitää turpaa louskuttaa joka asiasta.

Lähettäjä: :D
Päivämäärä: 17.8.26 19:21:30

Kyllähän se nyt jotain kertoo ihmisestä joka lässyttää rakkaudesta vaikkei ole edes tavannut rakkautensa kohdetta. Tyhmä tai epätoivoinen.

Vastaus : Kyllä tiedän että tämä on aloittajalle. Mutta tämä voisi ihan hyvin olla myös minulle. Siksi vastaan. En ole ollut tyhmä enkä epätoivoinen. Yksikään mies jonka kanssa olen parisuhteessa ollut ei myöskään ollut tyhmä eikä epätoivoinen. Tai itseasiassa mies numero yksi kyllä lukeutuu ihan hyvin tuohon tyhmään ja epätoivoisuuteen. Samaan kastiin voisi kyllä mennä tuo mies numero kaksi ja kolmekin.

Ja loppuun kaikille tiedoksi :
Olen kirjoittanut tähän keskusteluun koska halusin. Silti ei tarvitse jatkaa minuun liittyen. Älkää siis sekoittako minua tähän tämän enempää.

Kiitos

Päivämäärä:   17.8.26 20:06:01

"Kyllähän se nyt jotain kertoo ihmisestä joka lässyttää rakkaudesta vaikkei ole edes tavannut rakkautensa kohdetta. Tyhmä tai epätoivoinen."
Tai molempia kuten yo. kirjoittaja.

Päivämäärä:   17.8.26 20:07:26

Miksi Sanna kirjoittaa ei-omalla?

Päivämäärä:   17.8.26 20:13:24

Mitäpä se sinulle ylisviiva kuuluu? Kirjoitan millä kirjoitan.

Voisitte antaa jo minun olla.

Kirjoitan siihen keskusteluun minne haluan kirjoittaa.

Kirjoitan sille nimellä kuin kirjoitan.

Jos ette voi antaa minun olla niin älkää louskuttako sitä turpaanne sitten.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.8.26 20:20:00

Ihmiset tulkitsee rakkauden niin eri tavoin (kuten jo tässäkin keskustelussa huomataan) ettei muutamasta sanasta voi päätellä yhtään mitään. Toiselle "rakastan sinua" on lause joka voidaan sanoa vasta kun oikeasti tunnetaan toinen läpikotaisin ja toiselle se on vain osoitus siitä että on kiinnostunut ja tykkää kovasti ja osalle jotain siltä väliltä.

Jos joku oikeasti hylkää mukavan oloisen kumppaniehdokkaan siksi, että tämä liian aikaisin sanoo rakastavansa, niin noh, omapa on menetyksensä. Kannattaa vaan miettiä, löytääkö oikeasti koskaan kumppania, joka täsmälleen joka asiasta ajattelee sanoin, jopa osaa kertoa rakkaudestaan just samassa vaiheessa kun itse olisi valmis kertomaan.

Samalla logiikallahan nimittäin jos itse kerrotte ikinä koskaan rakastavanne, se kumppani saattaisi kokea että asia sanotaan ääneen liian aikaisin. Koska ihan sama kuinka kauan on tapailtu tai seurusteltu tai oltu yhdessä, joku toinen voi kokea ettei vielä tunne tarpeeksi hyvin jotta voisi rakastaa aidosti.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   17.8.26 20:47:58

Kyllä tällainen rakastunut nettituttavuus on yleensä joku nigerialainen prinssi, joka kohta tarvitsee sinulta rahaa matkustaakseen Suomeen. Sitten vaan tulee vastoinkäymiset x, y ja z, joiden vuoksi ei pääsekään tulemaan, mutta rahaa tarvitsee lisää.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   17.8.26 21:02:09

—: suosittelen tutustumaan termiin ”love bombing”. Ja miten eri kulteissa johtajat toimivat. He käyttävät samaa taktiikkaa.

Itse olen pyörinyt eri nettisäteissä, irkissä ja muissa palveluissa about niin pitkään kun niitä on ollut olemassa. Hyvin vahvasti siinä kontekstissa on tullut nähtyä näitä ”rakastuneita” ihmisiä, yleensä miehiä. Ihastuvat (eivät rakastu, eivät ymmärrä eroa) tosiaan siihen mielikuvaan toisesta ihmisestä tai sitten oikeasti aletaan rakkauspommittamaan. En ole vielä näinä vuosina nähnyt enkä kuullut yhdestäkään pariskunnasta, jossa oikeasti näkemättä toisia ois rakastuttu. Joka ikinen kerta nämä toista edes kertaakaan tapaamatta rakkautta vannovat on jollain tavalla olleet sekaisin päästään. Ja olen tosiaan seurannut näitä juttuja paljon sivusta ja itsekin kokenut.

On toki mahdollista, että just se yks ihminen onkin selväjärkinen. Mutta mä en vaan voi uskoa, että kukaan voi näkemättä ja tutustumatta sanoa rakastavansa. Mistä sitä tietää, millainen se toinen ihminen aidosti on, varsinkin arjessa ja miten ihmiset sopii yhteen.

Itse sanoisin, että muorena kuvittelin rakastavani jotain ihmistä ja kuvittelin ymmärtäväni mitä rakkaus on. Mutta oikeastaan se rakkaus (miksi rakkauden nykyisin miellän) tulee vasta vuosien yhdessä olon jälkeen. Suhde muuttaa muotoaan. Rakkaus syvenee ja kehittyy. Ja mitä enemmän tulee ikää, sitä vahvemmin olen sitä mieltä ettei voi sanoa rakastavansa toista ilman että on tavannut. Muuten sitä vois ihastua vaikka AI-bottiin.

Päivämäärä:   17.8.26 21:37:11

Olen tavannut kaikki kolme miestä netin kautta. Yksi miehestä oli yhteisen kaverimme kautta.

Kaikki olleet suomalaisia. Eikä yksikään ollut rahaa vailla.

Yksi oli noin 640km päästä. Tuli ihan itse minua tapaamaan. Tämä siis mies numero 1.

Yksi oli noin 455km päästä. Tuli ihan itse minua tapaamaan. Tämä siis mies numero 2.

Yksi oli noin 484km päästä. Tuli ihan itse minua tapaamaan. Tämä siis mies numero 3.

Yksi oli sitten lähempää noin 15km päästä. Tuli ihan itse minua tapaamaan. Tämä siis mies numero 4 eli nykyinen.

Mies numero 1. mtv3 chat (s.899)
Mies numero 2. sinkkutreffit.fi
Mies numero 3. yhteinen kaveri
Mies numero 4. twoo.com

Kaikki ihan selväjärkisiä.

Ihan ilman tutustumista ja tapaamista pystyin sanomaan rakastinko jotain vaiko en.

En tiennytkään. Pian se kuitenkin selvisi minulle kun tapasimme kasvokkain.

Minulle rakkaus tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tai siis tuli. Enää minun ei tarvitse edes rakastua saatikka ihastua koska vierelläni on sellainen mies mitä olen aina etsinyt. Valitettavasti ensimmäinen ja toinen sekä kolmas eivät loppupeleissä sitä ollut mitä olin aina etsinyt. No oppia ikä kaikki.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.8.26 23:00:28

"Hyvin vahvasti siinä kontekstissa on tullut nähtyä näitä ”rakastuneita” ihmisiä, yleensä miehiä. Ihastuvat (eivät rakastu, eivät ymmärrä eroa) tosiaan siihen mielikuvaan toisesta ihmisestä tai sitten oikeasti aletaan rakkauspommittamaan. [...] Mutta oikeastaan se rakkaus (miksi rakkauden nykyisin miellän) tulee vasta vuosien yhdessä olon jälkeen."

Puhut siitä mitä _sinun_ mielestä rakkaus on. Ei sinun käsityksesi ole mikään absoluuttinen totuus. Riippuu ihan ihmisestä ja kulttuurista mitä kenenkin mielestä rakkaus on ja miten herkästi sitä ilmaistaan.

Päivämäärä:   17.8.26 23:03:45

Aloittaja, tässä ketjussa hyvin esillä mitä sieltä pikarakastujista voi sitten olla tyrkyllä. Red flag ja juokse.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   18.8.26 00:57:05

"En ole ollut tyhmä enkä epätoivoinen."
Tyhmä ja/tai epätoivoinen ei joko tajua olevansa näitä asioita tai ei myönnä sitä itselleen.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   18.8.26 01:02:31

Olisi kyllä lakanan kokoinen red flag, oli sitten mies tai nainen. Aika takuuvarma takertuja/syyllistäjä/manipuloija/ärsyttävä ylianalysoija tiedossa.

Päivämäärä:   18.8.26 01:06:04

Miksi olisin tyhmä tai epätoivoinen? Siis tyhmäkö olen nyt kun olen sanonut olevani rakastunut mieheen jonka kuvan olen nähnyt / en ole nähnyt? Mitä tyhmää siinä nyt on? Ja miten niin olen epätoivoinen? Perusteluja kehiin. Kiitos

Taidat itse olla se tyhmä ja epätoivoinen.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   18.8.26 08:59:54

Kyllä, nigerialisille ja muille huijareille "rakkaudentunnustukset" on osa ammattia, huijauksen keinoja.

Rakasta itseäsi äläkä sekaannu tuollaisiin."

Mitä niillä huijataan, jos ei rahaa saa? Miksi?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   18.8.26 09:04:09

No yllättävän usein saavat rahaa ja sitä pyrkivät huijaamaan. Olisiko joku maahan pääsy ja viime kädessä kansalaisuuden saaminen toinen mahdollinen tavoite, jos huijari on tietynlainen ulkomaalainen.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   18.8.26 09:12:36

Ihminen voi kuvitella rakastavansa tai haluta rakastaa ketä tai mitä tahansa, mutta ei se tee siitä todellista. Rakkaus syntyy ajan kanssa, eikä sitä saa aikaiseksi millään nettituttavuudella. Jos joku muuta väittää, on joko todella erikoinen, epätoivoinen tai valehtelee.

Toiseen voi ihastua nopeasti, mutta siinä on aina mukana myös omaa mielikuvaa. Mitä etäisempi ja nopeampi tämä ihastus on, sitä suurempi osa siitä on ihastujan päässä.

Päivämäärä:   18.8.26 13:18:13

Tämä ihminen ei ole kuvitellut rakastavansa tai haluta rakastaa ketä tai mitä tahansa. Vaan tämä on ollut ihan aitoa rakkautta ja todellista sellaista. Ja en ole edelleenkään epätoivoinen enkä valehtele. Kyllä olen erikoinen. Ja ylpeä siitä.

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   18.8.26 15:33:12

Rakastuminen ja rakastaminen ovat eri asioita.

"Olen rakastunut sinuun."

vrt.

"Rakastan sinua."

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.8.26 15:37:42

Ja tämäkin topic meni sitten pelkäksi Sannan suhteiden vatvomiseksi, vaikkei kukaan edes kysynyt Sannalta mitään. On kyllä taitavaa vääntää aihe kuin aihe itseensä ja möyhötä loputtomiin. Osaan varmaan jo ulkoa kaikki päivät, milloin Sanna on tavannut minkäkin exänsä ja milloin mennyt kihloihin ja milloin eronnut.

Pitäisin aloituksen rakastumisen ilmausta todella isona punaisena lippuna. Tuollaisen taustalta ei löydy mitään hyvää, päinvastoin.

Päivämäärä:   18.8.26 15:42:27

Kitten : Tiedän että rakastuminen ja rakastaminen on kaksi aivan eri asiaa. Joten ei tarvitse enempää jatkaa.

--- : Ja taas se syytteleminen alkoi. Syy ei ole minun vaan teidän. Ihan alunperin kirjoitin myöskin tähän topaan sentakia kun minulle on käynyt näin. Se ei ole minun ongelmani jos te alatte vänkäämään jostain jotain. Syy on kylläkin ihan teidän eikä minun. Opetelkaa ottamaan itse vastuuta siitä että täällä (tässä topassa / paikassa) jankataan asiasta kuin asiasta älkääkä aina minua syyttäkö. Jokainen topa on mennyt teidän takianne pilalle. Ei siis minun.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.8.26 15:46:07

Sinäsinäsinä. Joo, huomattu on, se olet aina sinä ja sinun sitä ja sinun tätä, keskustelun aiheesta riippumatta. Ei ihme, että sinusta ei pidetä. Ei kukaan jaksa tuollaista ihmistä, joka kääntää kaikki keskustelut itseensä.

Päivämäärä:   18.8.26 15:50:58

Se menee kylläkin niin että tetetete. Teidän sitä ja teidän tätä keskustelun aiheesta riippumatta. Ja ei minusta ei tarvitse kenenkään pitää. En minäkään pidä kenestäkään teistä. Kukaan ei jaksa tuollaisia ihmisiä jotka aina v-i-t-t-u-ilee ja louskuttaa turpaansa.

Päivämäärä:   18.8.26 15:59:58

Huono. Parhaassakin tapauksessa on rakastunut vain omaan mielikuvaansa sinusta.

Lähettäjä: !?! 
Päivämäärä:   19.8.26 09:15:08

Ei ole normaalia, vaan valtava punainen lippu. Ei kukaan täyspäinen aikuinen sano mitään tuollaista.

Päivämäärä:   19.8.26 09:33:33

Mielenkiinnosta, mustekala, mihin siinä konkreettisesti rakastuu, siinä vaiheessa kun ei ole vielä tavattu?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.