Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kyselyä

Lähettäjä: Zuri 
Päivämäärä:   17.8.26 00:13:00

Mitä harvinaista olette nähneet? Vaikka jokin luonnon ilmiö kuten helmiäispilviä, jokin Suomessa harvinainen kasvi, lintu, perhonen tai muu otus tai vaikka tavallinenkin mutta harvinaisen värinen?

Itsellä on tullut vastaan pinkki heinäsirkka ja räkättirastas jolla oli valkoiset siivet. Ai niin, kerran olen nähnyt oravan joka oli kauttaaltaan tumman harmaa. Siis paljon tummempi kuin oravien tavanomanen talviturkki, myös vatsasta mikä yleensä on valkoinen.

Mitä muilla?

Re: kyselyä

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 00:25:22

Pinkki delfiini ja pallosalama.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   17.8.26 00:29:51

2-päinen vasikka, albiino siili.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.26 00:31:17

>pallosalama

Muuten hyvä mutta niitä ei ole olemassa.

Lähettäjä: sin.pun.mustekala 
Päivämäärä:   17.8.26 00:40:28

Kyllä itseasiassa on olemassa. Muistan kun olin ala-asteikäinen, niin näin ihan keittiön ikkunasta pihallamme pallosalaman. Se oli lipputangon juurella ja loisti kirkkaana sekä oli pallonmuotoinen. Ei, kyseessä ei ollut normaali pallo, koska oli juuri ukonilma ulkona. Mikään muukaan se ei voinut olla.

Lähettäjä: Lightning 
Päivämäärä:   17.8.26 00:44:38

Pallosalamaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, ei vaikka mustekala sellaisen luulisi nähneensä.

Lähettäjä: Zuri 
Päivämäärä:   17.8.26 00:56:28

Tiede ei pysty selittämään kaikkea muutakaan sellaista minkä tiedetään olevan todellista. Kuten telepatia.

Mitä tulee pallosalamoihin on yhden tekevää ovatko ne oikeita salamoita vai jotain sähkömagneettisia tai mitälie juttuja. Niitä kuitenkin kutsutaan pallosalamoiksi ja ihmiset ovat silloin tällöin niitä nähneet kautta aikojen, joten omasta puolestani hyväksyn pallosalaman harvinaisuuksien listalle.

Albiino siili oli varmaan hauskan näköinen, kuten myös vaaleanpunainen delfiini!

Päivämäärä:   17.8.26 00:57:38

>telepatia

Tämäkin on huuhaata.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 01:04:13

Jäi pysyvä pelko ukkoseen, kun pistorasiasta tuli valopallo. Ei ole tarpeen nähdä enää.

Päivämäärä:   17.8.26 01:16:46

Ei se ole mikään pallosalama. XD

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.26 01:29:08

Itsekin olen nähnyt pinkin heinäsirkan, mikähän sen värin aiheuttaa

Lähettäjä: sin.pun.mustekala 
Päivämäärä:   17.8.26 01:47:43

Lähettäjä: Lightning
Päivämäärä: 17.8.26 00:44:38

"Pallosalamaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, ei vaikka mustekala sellaisen luulisi nähneensä."

En luullut nähneeni. Vaan näin. Ja kyllä pallosalamoita on olemassa, vaikka sitä ei ole pystytty tieteellisesti tutkimaan.

Kun kerran voit väittää, ettei pallosalamoita ole olemassakaan, niin minäkin voin väittää, ettei ukonilmaa ole olemassakaan, eikä niitä salamoita, joita muka ihmiset näkee ukkosella.

Joten ....

Päivämäärä:   17.8.26 10:32:06

Olin joskus lomalla Kanariansaarilla, kun sinne tuli sellainen heinäsirkkainvaasio. Ne olivat kaikki vaaleanpunaisia. Suomessa en ole onnistunut näkemään.

Kerran näin, kun meteoriitti putosi ilmakehän läpi maahan. Tai en sillä hetkellä tiennyt, että se on meteoriitti vaan ihmettelin, että mikä ihmeen vihertävä valoilmiö se oli. Myöhemmin sitten luin asiasta uutisista, kun oli muidenkin silmiin osunut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.26 10:48:22

Onhan noita helmiäispilviä nähty mutta en ole pitänyt niitä erikoisina.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   17.8.26 10:51:58

Mulla olisi käsitys että pinkki heinäsirkka on nuori yksilö ja että väri muuttuu iän myötä, mutta en ole varma.

Helmiäispilviä olen nähnyt, muistaakseni viime syksynä täällä Kokkolan seudulla oli joku päivä kun niitä näkyi enemmänkin. Ihania!

Lähettäjä: pater 
Päivämäärä:   17.8.26 12:00:48

60-luvulla näin ensimmäistä kertaa mustan afrikkalaisen, se vasta oli jotakin erikoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.