Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertokaa teidän kultahamsuista!

Lähettäjä: aikuiselle 
Päivämäärä:   16.8.26 21:43:40

Ovatko seurallisia?

Re: Kertokaa teidän kultahamsuista!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 22:41:29

Terkut ysäriltä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.26 22:53:49

Ei ole, nyt mun hamsteri taitaa jopa tykätä musta mutta ollut mun ainoa hamsteri joka on tuntunut suorastaan inhoavan mua. Ja on siis nykyään 1,5v

Päivämäärä:   16.8.26 22:55:12

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 16.8.26 22.41.29

Terkut ysäriltä."

Oliko muuta?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 22:56:26

- ,ei, oliko sinulla?

Päivämäärä:   16.8.26 22:57:54

Älä närpi.

Lähettäjä: Remuuja 
Päivämäärä:   16.8.26 23:17:02

Kaksi uros syrkkiä ollut. Edellinen oli pitkäkarvainen ja oli tosi säyseä. Tunnisti oman nimensä. Oli aika rauhallinen tapaus eikä esim. Juoksupyörä kiinnostanut. Lempi puuhaa oli hamstraaminen. Ei innostunut oikein nakertelemaan mitään, kiipeily ei kiinnostanut, tosin WC paperi aina silppusi ihan pieneksi silpuksi pesään. Oli suht nirso tuoreiden suhteen.

Tämä toinen sitten on vähän kipakampi yksilö, vaikka kasvattaja huolellisesti käsitellyt. Huomattavasti eloisampi. Juoksee juoksupyörässä, kiipeilee kaiken mahdollisen päällä, kaivautuu puruun, järsii kaikkea mahdollista ja ihan kaikki tuoreet yms. Menee. Tulee kerjäämään herkkuja, kun avaa dunan katon, mutta sylissä ja kädessä oleminen ei kiinnosta yhtään. WC paperia ei silppua samalla tavalla kuin aikaisempi vaan vie revityt palat sellaisenaan mökkiin.

Että kyllä näissä luonne eroja on. Oman kokemukseni mukaan pitkäkarvaiset on säyseämpiä kuin lyhyt karvaiset ja ymmärtänyt että väreissäkin luonne eroja kuten keltaiset kipakampia. Naaraat myös järsii helpommin itsensä ulos dunista joten suositellaan lasiterraariota.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   17.8.26 09:27:55

Naurahdin Ällön kommentille, sama tuli itsellekkin mieleen.

Kultahamsteria ei ole olemassakaan, mutta ysärillä syyrialaista kutsuttiin tuolla nimellä.

Mulla on kolme syrkkiä.
Uros on rauhallinen, ei tykkää käsittelystä mutta sietää sen. Ei juurikaan kaivele mutta juoksee juoksupyörässä paljon. Heräilee tosi myöhään ja välillä on päiviä etten kerkiä sitä näkemään lainkaan. Tämä on isokokoinen ja pitkäkarvainen kyyhkynharmaa.

Vanhempi naaras on hyvin seurallinen, kova kaivelemaan eikä juoksupyörä kiinnosta paljoakaan. On aikainen herääjä ja saattaa olla jo kuudelta illalla liikkeellä. Vielä isompi kuin uros, lyhytkarvainen mustahopea.

Nuorempi naaras on myös seurallinen, juoksee terraa ympäri, ei kaiva ja juoksupyörässä viihtyy ajoittain. Herää myös kohtuu aikaisin, on kahdeksalta jo liikkeellä. Pienikokoinen lyhytkarvainen hopeahunaja, mut käytännössä näyttää valkoiselta.

Eli kaikki kolme on väriltään ihan erilaisia kuin "perus" hamsu.
Terraariot on kaikki erikokoisia, pienin 1m pitkä, toinen 1,3m ja kolmas 2m.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   17.8.26 09:42:38

Mulla oli syrkki 10v sitten. Naaras ja todella sähäkkä tyyppi. Mulla oli sille sellainen iso terraario, jossa oli pienisilmäistä kanaverkkoa kattona. Jo ekana iltana karkasi sieltä ja löytyi vitriinin alalaatikosta, oli ihan jokaista dvd:n kantta maistellut ja laatikko oli niitä täynnä. Laitoin sitten kunnon painon sen verkon päälle niin ei päässyt enää karkailemaan. Kiipeili siinä verkossa, en tiedä miten hitossa pääsi lasiseinää ylös, ehkä juomapuolloa pitkin. Aina kun sai uudet purut niin kasasi ne terran toiseen päähän niin että osa pohjasta oli paljaana. Tosi touhukas, tykkäsi juoksupyörästä ja juoksupallostakin. Kun siivosin häkkiä, kävi lapion päälle ihan tosissaan. Ei ollut siis mikään sylissä viihtyjä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.26 09:59:00

Ikinä sitä ei näkynyt. Heräsi vasta kun olin mennyt nukkumaan ja aamulla oli jo taas nukkumassa kun heräsin.

Lähettäjä: aikuiselle 
Päivämäärä:   25.8.26 17:38:06

Lisää kokemuksia!

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   25.8.26 21:49:00

Minustakin olisi kiva kuulla muista hamsterin omistajista, vai eikö sennuilla ole hamsuja?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.