Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä järkeä elämässä?

Lähettäjä: Liana 
Päivämäärä:   16.8.26 14:28:43

Tätä olen pohtinut jo pitkään. Mitä järkeä tässä elämässä on? Teet töitä suurimman osan hereilläolo ajastasi, tienaat hädin tuskin sen verran että kaikki menee mitä sattuu tulemaan. Jos joskus saat rahaa säästöön, ei tarvita kuin yksi hajonnut kodinkone tai vastaava niin säästöt katoaa kun pieru saharaan. Kaikki maksaa. Paljon yritämme tehdä ilmaiseksi tai vähillä kuluilla, mutta sekään ei tahdo enää onnistua kun asumme sen verran "maalla", että kaikkialle melkein mentävä autolla, joten bensan kulutukseen kiinnitettävä huomiota.

En tiedä mitä haen postauksella. Tuntuu niin turhalta tämän hetkinen elämä, enkä tiedä miten tätä lähtisi muuttamaan. Lapset ovat elämän suola ja heidän takia tätä yritän jaksaakin.

Re: Mitä järkeä elämässä?

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   16.8.26 14:34:50

Mietin samaa lähes viikottain! Samat rutiinit tehtävä päivittäin ja mietin vaan, että miksi ja mitä varten? Itsellä tosin ei ole lapsia, enkä niitä halua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 14:50:41

No, jotain järkeä siinä mielestäsi on ollut kun on pitänyt oikein lapsiakin tehdä tästä rallista nauttimaan. Mitä päässäsi liikkui silloin?

Lähettäjä: Liana 
Päivämäärä:   16.8.26 14:57:36

. : Olisko vaikka joskus elämästä nauttinutkin? Nyt kun tullut ikää lisää ja huomaa mitä tämä on niin pohtinut näitä. Kyllä minä nuoruudesta pidin. Mutta nyt kun tämä maailmakin tällä hetkellä tällainen haista paska, niin tuntuu, että ei mitään vitun järkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.26 15:11:26

>lapset

Siinä on elämäsi tarkoitus.

Päivämäärä:   16.8.26 15:16:13

Olen pienipalkkainen, silti minulla on 10te sijoituksissa ja joka kuukausi palkasta jää yli vaikka en kaupassa senttejä laske. Ja koiraharrastukseen saa menemään rahaa. Eli aloittajana lähtisin siitä, että miettisin mihin ne rahat oikein menee ja miksi eletään yli varojensa? Pienilläkin tuloilla voi elää ilman että joku pyykkikoneen hajoaminen kaataa taloutta.

Mulla menee töihin matkoineen 8h päivässä, hereillä olen vielä toisenkin 8h, siinä ehtii vaikka ja mitä. Ja kun on valinnut työn josta pitää, ja jolla on merkitystä, niin ei töihin meneväkään aika tunnu tuhlaukselta.

Maailmantila on mikä on, mutta meillä suomessa on asiat edelleen ihan hyvin.

Päivämäärä:   16.8.26 17:08:45

Mietin tätä usein. Olen masentunut.

Päivämäärä:   16.8.26 17:22:07

Ihminen on vieraslaji maapallolla. Yhtä hyödyllinen kun punkki. Ei tässä touhussa ole järkeä, ihmisen jälkeen eniten elinympäristöään muokkaa majava. Aika iso ero. Majava luo muille eliöille kasvupaikkoja, ihminen vain tuhoaa.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   16.8.26 17:22:49

Jep. Ihminen on aika pieni murheineen koko universumin mittapuulla. Mutta meille on elämä ja joku aika tällä pallolla annettu, niin yhtä hyvin sen ajan voi yrittää käyttää johonkin itselle mieluiseen asiaan. Ja yrittää siinä samalla tehdä tästä pallosta parempi paikka muillekin asua, vaikkei se tunnu olevan kovin monelle vallanpitäjälle tärkeää...

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   16.8.26 17:29:05

Niin. Joskus on tehtävä valintoja. Vaikka maalla asuminen oli lähtökohtaisesti kivaa, tilanteet muuttuu. Sitten on mietittävä vähemmän tuttuja tai miellyttäviä vaihtoehtoja ja katsoa mihin punnukseen tulee enemmän painoa.
Tää aika on pakottanut monet vaikeisiinkin ratkaisuihin, kun panoksena on elämänlaatu ja arjen helpottaminen.

Lähettäjä: Mörkö 
Päivämäärä:   16.8.26 19:59:14

Mun ensireaktio kuolemanuutisiin mediassa on kateus. Sen jälkeen tulee järki, joka sanoo että enhän mä nyt sentään halua kuolla ja entä nuo lapsetkin. Rahahuolia ei tällä hetkellä ole, mutta samoja keloja mietin, mitä järkeä on paahtaa töissä, stressata öitä ja käyttää vapaa-aika arjen pyörittämiseen ja maailman murehtimiseen. On ikävä huolettomuutta, rentoutta, leikkisyyttä.

Päivämäärä:   16.8.26 20:43:10

Henkinen kehitys. Yrität tulla paremmaksi Ihmisenä. Kehittää hyviä luonteenpiirteitä ja hillitä heikkoja. Yrität kasvattaa lastesi hyviä luonteenpiirteitä ja hillitä heikkoja. Kuolet ja synnyt uudelleen vähän paremmin eväin. Tai huonommin jos teet sen mukaisia valintoja mutta aina lopulta pohjaltakin on matka ylöspäin. Ja teet taas parempia valintoja ja hillitset huonoja puoliasi.

Olet jo syntynyt lukemattomia kertoja ja ennen ihmiselämää elit monia eläinelämiä ja sitä ennen kasvielämiä. Tulevaisuudessa lukemattomien elämien jälkeen olet kokenut ihmisyyden, auttanut kanssamatkustajia ja voit siirtyä eteenpäin.

Maailmankaikkeus kokee elämää meidän kauttamme, kehittyy ja laajenee ikuisesti.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.8.26 00:06:41

Eihän elämässä ole mitään järkeä. Mistä olet saanut päähäsi että olisi tai pitäisi olla? Minkä eliölajin elämässä on mielestäsi joku järki ja millä perusteella?

Kukaan ei kysy haluatko tähän maailmaan ja synnyttyäsi sinnittelet miten kuten taidat ja millaisissa olosuhteissa satut olemaan. Jossain määrin omaan arkeen voi vaikuttaa omilla valinnoilla ja omaan asenteeseen ja arjen mielekkyyteen voi pyrkiä tavoittelemaan muutosta. Koska elämä on melkoista pskaa joka tapauksessa, niin omia vaihtoehtojaan kannattaa tarkastella avoimin mielin ja välttää kaikenlaista "pakko sitä tai pakko tätä"-päähänpinttymää. Jääkaappi-pakastin on harvoja kodinkoneita, joita ilman on todella vaikea pärjätä, mutta jos aidosti asuu maalla niin kellarin avulla voi selvitä.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   17.8.26 01:02:14

Ei oo nähdäkseni muuta järkeä kuin oma onnellisuus ja sitten kun sitä onnellisuutta on, niin ei tule mietittyä tommosia

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   17.8.26 09:23:57

"Ei oo nähdäkseni muuta järkeä kuin oma onnellisuus ja sitten kun sitä onnellisuutta on, niin ei tule mietittyä tommosia"

Totta. Ja varmaan nämä elämän tylsyydestä narisijat elävät sitten satavuotiaiksi, vaikka joutaisivat hyvin kuolemaan parin vuoden sisään kun kerran niin kamalaa on. Itse rakastan elämää ja eläisin mielelläni vaikka 400 vuotta, mutta sairauteni vuoksi minulle ei sitä todennäköisesti suoda vaan olen lähdössä 5-10 vuoden sisään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.