Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyykkivuoron "raukeaminen"

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   16.8.26 11:05:05

Joku oli varannut kerrostalon pyykkituvan 8-11. Kävin just 9.15 laittamassa yhden koneellisen pyörimään (kesto 45 min), kun pyykkitupa oli tyhjänä ynnä pimeänä eikä alkuperäistä varaajaa näkynyt.
Eli monelta sennut katsoo tämmöisen vuoronvarauksen rauenneeksi?
Vai voisiko olidiko oikein varata pyykkitupaa huvikseen koko päiväksi ja pestä vain yksi satunnainen tunti naapurien kärvistellessä likapyykkiensä kanssa?

Kyseessä iso taloyhtiö (asuntoja yli 60), pyykkituvassa yksi kone, käyttö ilmaista eikä maksimituntimäärä rajoituksia ole.

Re: Pyykkivuoron "raukeaminen"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 11:07:40

Eikö lue ohjeissa? Voisi ottaa yhtiökokouksessa esiin, jos näin oikeasti on.

Meillä raukeaa 15min vuoron alusta.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   16.8.26 11:10:26

Haluaisin tämmöisen 15 minuutin säännön!

Itse oon vaan vuokralainen eikä oma vuokranantaja halua hoitaa mitään, niin rn pääse asiaa ehdottamaan yhtiökokoukseen.

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   16.8.26 11:17:59

Meillä ihan säännöissä lukee että armonaikaa on vain 10 minuuttia.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 11:33:51

C.A, kysypä isännöitsijältä. Joku sääntö tuosta pitäisi olla.

Päivämäärä:   16.8.26 11:35:55

LähettäjäC.A.

Päivämäärä16.8.26 11:10:26

Haluaisin tämmöisen 15 minuutin säännön!

Itse oon vaan vuokralainen eikä oma vuokranantaja halua hoitaa mitään, niin rn pääse asiaa ehdottamaan yhtiökokoukseen.

Laita hallitukselle viestiä ennen yhtiökokousta.

Päivämäärä:   16.8.26 11:43:39

Klo 11 se on mun mielestä rauennut.

Tai siinä kohtaa kun koneen nopein ohjelma ei enää ehdi pyykkiä pesemään.

Ihan sika törkeänä pitäisin aloittajan temppua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.26 11:44:40

Suurimmassa osassa taloyhtiöitä on tosiaan joku raukeamissääntö ihan juuri sen takia, että ei jää niitä rajallisia vuoroja käyttämättä kun joku unohtaa, on oksennustaudissa tai lätenytkin äkkiä vaikka tuuraamaan töihin. Näitä sattuu.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   16.8.26 11:52:19

Ainakin meillä oli myös tiukat maksimi ajat, kuinka pitkäksi aikaa sai pyykkituvan varata, muistaakseni 2h oli se max yhdellä kertaa. Ettei käy tuollaista että varataan aika ja sitten joskus sen ajan puitteissa käydään ehkä käyttämässä konetta. Tarkoitus on että kun aika varataan niin se koko aika myös käytetään pyykkäämiseen. Meillä ainakin aloittajan toiminta olisi ok

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   16.8.26 15:18:25

Meillä tätä ei itse päätetä vaan pyykkituvan säännöissä lukee, että varaamansa vuoro tulee aloittaa 15 minuutin sisään sen alkamisesta, muuten vuoro raukeaa.

Aiemmin oli varauskirja, nykyään sähköinen järjestelmä, eli omalla varatulla vuorolla kukaan muu ei edes pyykkitupaan pääse. Mutta jos pyykkituvan sähkölukkoa ei avaa 15 minuutin sisällä, varattu vuoro poistuu järjestelmästä ja se pitää varata uudelleen seuraavalta alkavalta tunnilta, mutta menetetyt tunnit on jo käytetty. Meillä maksimi varausmahdollisuus on 5 tuntia viikossa.

Päivämäärä:   16.8.26 15:33:14

Klo 11 on vapaa seuraavalle

Päivämäärä:   16.8.26 15:38:17

"Lähettäjä.

Päivämäärä16.8.26 11:43:39

Klo 11 se on mun mielestä rauennut.

Tai siinä kohtaa kun koneen nopein ohjelma ei enää ehdi pyykkiä pesemään.

Ihan sika törkeänä pitäisin aloittajan temppua."

Ja yhtään törkeää ei tietenkään ole varata pyykkikonetta kolmeksi tunniksi, ja ehkä käyttää siitä viimeiset 45min, jos jaksaa ja muistaa?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.8.26 16:17:53

Tässä taloyhtiössä on paras systeemi mihin oon törmänny. Pyykkituvan ovessa on numerokoodilukko, jokaisella asukkaalla oma koodi. Vuorot varataan sovelluksella, ja omalla koodilla pääsee varattuna aikana pyykille. Ei tarvi pelätä että joku uuvelo vie sun vuoron tai pyykit varastettaisiin (tai saa kai ne varastaa, mutta aika helposti jää kiinni :D). Ennen tätä meilläkin oli sääntö että jos ei 15 minuutin kuluttua vuoron alusta ole pyykit koneessa niin vuoro vapautuu muille käyttöön.

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   16.8.26 17:25:22

,
Meillä on tuo sama, mutta lisäksi järjestelmä tosiaan poistaa varauksen jos sitä ei aloita vartissa :DD Eli ei voi tehdä niin, että varaa pyykkituvan 4-5 tunniksi eikä sitten käytökään vuoroa ollenkaan.

Tiedän tämän siitä, että naapuri oli sössinyt oman pyykkivuoronsa kanssa ja luullut varanneensa vuoron klo 12 eteenpäin, vaikka olikin varannut sen klo 11 eteenpäin. Kun yritti mennä pyykkituvalle klo 12, se ei onnistunut. Kun tätä ihmetteli, niin tajusi miten oli mennyt ja näinpä jäi häneltä sitten pyykkivuoro käyttämättä kokonaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.