Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Outo vatsatauti :|

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 11:02:01

Tai en enää tiedä onko sitäkään. Tää alko jo alku viikosta, oli vatsa vikkelällä ja myöri ihan hirveesti. Mut ajattelin sen johtuvan siitä et söin ruisleipää ja mun mahani ei oikein kestä sitä.

No, ei se loppunut vaikka en enää syöny ruisleipää. Nyt on sit 5 pv maha kipeenä, ja vessassa saan juosta. Semmonen luonnollinen detox kuuri sit iski. Mut se tekee tästä oudon kun mulla ei ole vaan tuo vatsakipu joka kävellessä aina on pahempi. Ja tuntuu välillä semmosta aaltoilevaa kipua myös suoliston alueella. Mut ei ole huono olo yhtään. Ja se et tää on kestänyt näin kauan kun yleensä mun vatsatauti on ollu parissa päivässä ohi

Re: Outo vatsatauti :|

Lähettäjä: Jmmmm 
Päivämäärä:   16.8.26 11:58:56

Oletko käynyt ulkomailla? Syönyt pakastemarjoja? Tai ostettuja marjoja? Oletko aloittanut vitamiinien syömistä?

Erilaiset loistartunnat ja salmonella voivat aiheuttaa ripulia ja suolisto-oreita jopa viikkoja, kuukausia tai vuosia. Maha voi olla vielä pitkään sekaisin vaikka alkuperäinen syy on poistunut. Kaikki eivät mene ohi ilman lääkärin apua.

Lähettäjä: Juanita 
Päivämäärä:   16.8.26 12:18:17

Mulla oli pari viikkoa sitten jotain vähän samanlaista. En muista, oliko varsinaista ripulia, mutta joinakin päivinä oli vähä löysää mahaa. Mutta sitten yhtenä päivänä tuli maha to-del-la kipeäksi. Maha turposi valtavaksi ja kovaksi palloksi, ja tuntui että koko maha on kipeä. Makuullaan pystyi olemaan ok, istuessa kävi vähän kipeää. Mutta seisominen ja erityisesti käveleminen kävi ihan julmetun kipeää. Kipu kesti reilut 12 tuntia, sitten hellitti.

Päivämäärä:   16.8.26 14:11:54

En ole käyny ulkomailla tai syöny ulkomaisia marjoja. Enkä myöskään vitamiineja. Ei siis mitään normaalista poikkeavaa ole tapahtunut, muuta kun olin viikko sitten isossa tapahtumassa.

Päivämäärä:   16.8.26 14:34:03

Juanita, jos noin käy toiste niin otappa sellaista valmistetta kuin cuplaton. Ja miksei vaikka visibliniä myös. Pitäisi helpottaa kipua.

Kannattaa myös hankkia jotain lämpölaastareita tai lämpöpeitto, sillä saa vatsan alueen kipuja aika hyvin hellitettyä. Tai ehkä se vaan tuntuu siltä että ne hellittää, mutta onko sillä väliä jos olo on helpompi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.