Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko joutunut raiskatuksi/ hyväksikäytetyksi?

Lähettäjä: Nen 
Päivämäärä:   16.8.26 10:27:46

Olin pitkään suhteessa, ja vuosia myöhemmin tajusin että seksi oli hyvin paljon vain miehen vaatimuksiin suostumista, ja käytännössä raiskauksia. Nuorena en ymmärtänyt ja uskaltanut sanoa että en pidä jostain. Yöllä heräsin välillä miehen sormet sisällä ja muuta kaikkea, mitä nyt vain kuvitella saattaa. Nyt käsittelen asioita ammattilaisen kanssa. Miten olette selviytyneet?

Re: Oletko joutunut raiskatuksi/ hyväksikäytetyksi?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.8.26 12:31:05

Vanhassa suhteessa mies ei kuunnellut kun makasin vuoteessa infektion kourissa. Tuli sinne ja rupesi kähmimään, sanoin: ei, olen kipeä. Ei uskonut, jatkoi vaan. Olin niin kipeä, että oli vaikea laittaa vastaan. Jotenkin myönnyin. Tuli vielä jälkeenpäin katsomaan että olinkin oikeasti kipeä. Sanoi sen vielä vähän hölmistyneenä ääneenkin. En edes jaksanut vastata. Kyllä tuon voisi raiskauksesi laskea. Pakottaminen ja hyväksikäyttö. Ei koskaan pyytänyt anteeksi, kysyi vain seuraavana päivänä että eikai tauti ollut mennyt pahemmaksi. Ei kuitenkaan toistunut enää. Vasta vuosia tapahtuman jälkeen tajusin miten siinä oikeastaan kävi. Muuten mies oli toisaalta huomiova, mutta halusi yleensä päättää ns. tahdista. Jos muutin, se korjattiin lähes heti takaisin. Laskihan se myös omaa mielenkiintoa koko toimintaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 12:40:12

Olen. Tulin silloin tänne pyytämään tukea ja neuvoa kun en tiennyt mitä tehdä, ja sain ihan tolkuttomasti paskaa niskaan. Kiitos vaan kaikille siitä, se oli juuri mitä tarvitsin siinä tilanteessa :)

Edelleen olen työkyvytön 14 vuoden jälkeen, PTSD on niin voimakas ja ei tunnu parantuvan vaikka syön lääkkeitä ja käyn traumaterapiassa. Aika usein toivon että se olisi kuristanut minut hengiltä eikä vain tajuttomuuden rajoille ja päästänyt sitten irti, uudestaan ja uudestaan.

Ketään ei varmaan yllätä että tämä raiskaaja ei kokenut raiskanneensa. Pahoitteli kun oli niin innokas ja sai raivokohtauksen kun käskin jättämään minut rauhaan, etten halua olla tekemisissä raiskaajien kanssa.

Päivämäärä:   16.8.26 12:45:28

. , olen pahoillani puolestasi siitä mitä olet joutunut kokemaan. Jaksamista ja voimia uskoa parempaan tulevaisuuteen <3

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.8.26 12:51:42

On. Alaikäisenä.

Lähettäjä: Näin täyty tulkita 
Päivämäärä:   16.8.26 12:56:45

Ex puoliso päätti että harrastamme seksiä vuoden verran joka päivä. Minulta ei kysytty.

Lopulta meni siihen, että makasin kuin kuollut ja hän tyydytti itsensä minuun.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.8.26 13:05:45

Olen, teininä. Ei pitäisi juoda sitä viinaa niin ettei pysty itsestään huolehtimaan, ei nuorena eikä aikuisena. Syyllinen on se toinen osapuoli, mutta oma vastuukin pitää ymmärtää kantaa. Onneksi ei jäänyt isoja traumoja.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   16.8.26 13:21:44

Olen. Sekä raiskatuksi, että useasti hyväksikäytetyksi. Mm. 13-14 ikäisenä alkanut vuosien hyväksikäyttö 50v miehen toimesta.

Selvinnyt olen eksän ja nykyisen puolison tuella, ja ennen kaikkea pitkällä terapialla. Nyt päättyi toinen kolmen vuoden kelan tukema psykoterapia.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   16.8.26 13:30:46

Lähettäjä: Hmmm.....
Päivämäärä: 16.8.26 13:05:45

Olen, teininä. Ei pitäisi juoda sitä viinaa niin ettei pysty itsestään huolehtimaan, ei nuorena eikä aikuisena. Syyllinen on se toinen osapuoli, mutta oma vastuukin pitää ymmärtää kantaa.*

Miten voit sanoa noin? Toki vastuu on itselläkin mutta jos kieltäydyt seksistä vaikka kuinka humalassa, on syyllinen aina toinen. Eihän humala tila ole oikeus käydä toiseen käsiksi. Sama kuin niukka hame -> haluaako että käydään päälle?
Ja kyllä on käytetty pahasti muakin hyväksi parin miehen voimin.

Lähettäjä: Belle 
Päivämäärä:   16.8.26 13:38:45

Ehkä joo, mutta täysin omasta syystäni.

Päivämäärä:   16.8.26 13:43:55

Tavallaan olen joutunut jonkinlaisen epämääräisen hyväksikäytön kohteeksi. En oikein osaa nimetä, mitä se oli, mutta oikein se ei ollut. Ensimmäinen poikaystävä nimittäin toistuvasti painosti seksiin, kun itselläni halut olivat täysin kuolleet. Käytti tässä vipuvoimana mm. netin seksuaaliterapeuttien ohjeita, että seksiä pitää vaan harrastaa vaikka ei haluttaisi, sillä nälkä kasvaa syödessä. Minua usein itketti tällaisen vastentahtoisen seksin jälkeen ja poikaystävä selitti, että on ihan normaalia itkeä orgasmin jälkeen.

En tiedä miksi suostuin tuohon. Olin niin kovin nuori ja pelkäsin hirveästi jääväni yksin. Lisäksi ajattelin, että en ehkä kelpaa kenellekään muulle kuin tuolle poikaystävälle ja kuvittelin, että olen ehkä jonkinlainen frigidi, että sama ongelma olisi varmaankin edessä kaikkien muidenkin miesten kanssa. Lopulta vastaan tuli ihan puskista sellainen ihminen, että tajusin kyllä oikeasti haluavani seksiä, mutta en tuon poikaystävän kanssa, joten koin jonkinlaisen herätyksen ja ymmärsin vihdoin antaa poikkikselle kenkää.

En siis pidä kokemuksiani raiskauksena, koska annoin kuitenkin suostumukseni, vaikkakin painostuksen alla. En missään nimessä vertaa tätä raiskatuksi tulemiseen. Olen tosi pahoillani kaikkien raiskattujen puolesta. Silti tuo seksiin painostetuksi tuleminenkin ja oman kehon tavallaan toisen käyttöön antaminen jätti sen verran traumoja, että meni pitkään, ennen kuin pystyin suhtautumaan seksiin ja aivan erityisesti parisuhdeseksiin normaalisti. Minulla ei ollut "oikeaa" vakiintunutta parisuhdetta tuon jälkeen lähes kymmeneen vuoteen, kun tunsin kammoa sitä ajatusta kohtaan, että joku voisi kuvitella että hänellä on jonkinlainen oikeus minun kehooni.

Päivämäärä:   16.8.26 13:55:20

"Uhrin oma tahto on keskeistä raiskauksen määrittelyssä.

Raiskaus tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisuus täytyy ilmaista sanallisesti, käytöksellä tai muulla tavalla. Vapaaehtoinen ei myöskään ole se, joka pakotetaan sukupuoliyhteyteen väkivallalla tai uhkauksella tai ei ole voinut ilmaista tahtoaan.

Raiskauksen uhri ei monestikaan puolustaudu tilanteessa aktiivisesti. Uhri voi myös lamaantua ja passivoitua. Sen vuoksi raiskaus voi toteutua myös ilman väkivaltaa, uhkailua tai muuta uhrin erityistä heikkoudentilaa, kuten uhrin päihtymystä tai sammumista.

Uusi laki ei aseta rajoja aikuisten väliselle seksuaaliselle kanssakäymiselle, joka ei loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta."

Oikeusministeriön sivuilta.

https://oikeusministerio.fi/seksuaalirikoslaki

Lähettäjä: Mölli 
Päivämäärä:   16.8.26 16:03:28

On, edellisessä suhteessa, ja minutkin muuten haukuttiin täällä. Olin kuulemma vain kostamassa jutuillani, kun tulin domin ”jättämäksi”, kun kysyin anonyymillä palstalla, pitäisikö tehdä rikosilmoitus kun mies saalistaa aktiivisesti uusia uhreja Tinderissä, Bumblessa, Boossa, Telegramissa, Kik:ssä, Snapissa, Discordissa, Jodelissa, XU:ssa ja FB Datingissa.

Totuus oli, että hän käytti minuun huomattavaa väkivaltaa, kuristamista, tukistamista, lyömistä ja muuta kun oli humalassa ja/tai turhautunut, ja usein kun olin nukahtanut tai vähän korkeintaan havahtunut hereille. Hän nöyryytti minua muiden edessä etukäteen sopimatta ja testasi jatkuvasti rajojeni ylittämistä tunkeutuen mm kuiviltaan, etukäteen sopimatta ja varoittamatta anaaliini, niin että vielä seuraavana päivänä minusta tuli verta. Yksi ulkopuolinenkin kysyi nähtyään meidät, olenko vapaasta tahdostani ylipäänsä koko dynamiikassa. Oli saanut kuulemma mielestäni toksisen kuvan.

Varovasti siis bdsm-henkisten suhteiden kanssa. Niidenkin sisällä voi raiskata ja niistä on vielä vaikeampi vaatia tekijää tilille, koska hei, minähän halusin kovempia otteita. Seksuaalirikollisille bdsm on ihan loistava savuverho.

Lähettäjä: Mölli 
Päivämäärä:   16.8.26 16:05:14

Mielestäni = miehestäni

Päivämäärä:   16.8.26 16:15:58

Olen. 15-vuotiaana tallinomistaja groomasi, juotti känniin ja raiskasi, sekä vielä kehuskeli teollaan julkisesti. Ysäriä kun oli, niin häpeä oli ainoastaan minun.

Sittemmin tapailu/parisuhteissa on ollut näitä nykylain mukaisia raiskauksia, eli nukkuessa panemista/ei-suostumuksellista anaaliyhdyntää ym. Nykyisin vaan välttelen miehiä totaalisesti.

Päivämäärä:   16.8.26 16:36:53

Kyllä, parisuhteessa. Raiskaukset tapahtuvat useimmin parisuhteessa oman miehen taholta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   16.8.26 16:54:26

Kyllä, lapsena. Isäni oli täys hirviö. Hautajaisiin en mene ja perintöä odotan. Olen täysin toipunut lapsuudestani.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   16.8.26 20:41:20

Edellinen mies teki kaiken haluamallaan tavalla, enkä osannut sanoa ei. Eli hyväksikäytti ja raiskasi. Nyt toivun terapian piirissä. Olin nuori, mies vanhempi.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   16.8.26 21:07:12

Kyllä

Lähettäjä: pitkäkynsi 
Päivämäärä:   16.8.26 21:21:10

Eräs työnti sormensa sisään ja kysyi että tuntuuko hyvältä? Joo ei tuntunut enkä silloin älynnyt tehdä siitä rikosilmoitusta ja nyt siitä on jo aikaa..

Lähettäjä: Dermo 
Päivämäärä:   17.8.26 03:07:04

En.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   19.8.26 15:06:15

Toistuvasti edellisessä suhteessa. Nyt ihana mies.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.26 15:17:39

. , täällä myös yksi joka on niin pahoillaan sinun vuoksesi <3 Toivon sinulle kaikkea hyvää.

On aivan uskomatonta, mitä kaikkea näillä palstoilla tapahtuu. Uskomattominta on, että nimenomaan NAISET hyökkäävät toistensa kimppuun, syyllistävät ja puhuvat rumasti. Tällaisessa maailmassa naisten tulisi tukea toisiaan ehdoitta.

Minulla samaa kokemusta kuin aloittajalla. 16v iässä "seurustelin" lähes 30v miehen kanssa. Olen tajunnut, että koko suhde kokonaisuudessaan oli hyväksikäyttöä, seksiin liittyi kuvottavia ja pakottavia asioita. Minulla ei ollut mahdollisuutta pakoonkaan, sillä olin 200km päässä kotoa siellä, ilman ketään. Öiset raiskaukset tapahtuivat monesti, en uskaltanut sanoa mitään. Kaikki oli minun syytä, oli kyse mistä vain. Minua seurattiin vessaan, koska en osannut hänestä käydä oikein vessassa. Muistan vieläkin, kuinka hän tuuppasi niskasta eteenpäin minua, koska paitani oli ilmeisesti hipaissut pöntön kanteen, minua sätittiin siitä ja käskettiin vaihtaa paita.

Tätä ennen toki traumaattinen tausta jo, tuskin muuten olisin tuohon tilanteeseen päätynyt. Olin parentifioitunut lapsi, joka hoiti oman äitinsä mielenterveyttä. En muista saaneeni lapsena tai nuorena kertaakaan, milloinkaan raivaria. Minä vain autoin ja hoivasin ja kuuntelin. Sukulaisen taholta tapahtui seksuaalista hyväksikäyttöä, jatkuvaa lievempää ja joitain kertoja pahemmin. En edes muista..

Dissosiaatiohäiriö kehittyi. Dissosiaation ansiosta kykenin suorittamaan elämää kymmenisen vuotta normaalisti. Mutta dissosiaatio on kavala, oikeassa hetkessä se räjähtikin käsiin ja nyt olen ollut kaksi vuotta työkyvytön.

Nyt on 13v ajan ollut vain muutaman vuoden itseä vanhempi puoliso, joka on kiltti ja jonka kanssa olemme saaneet useamman lapsenkin. Olin tosi huonona mielenterveydellisesti 17-20v iässä, sitten tuli kymmenisen parempaa vuotta ja nyt 2v sitten koko homma pirstoutui totaalisesti. Pelkään, tuleeko minusta työkykyistä enää koskaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.