Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytätkö oman ammattikuntasi palveluita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.26 00:40:51

Joo, lääkäri varmasti voi joutua sairaalaan ja poliisin pitää hankkia ehkä aselupa ja passi... leipuri voi ostaa leivän jne. Mutta kuinka yleistä tämä muuten on? Silloin, kun olin tallimestari, mulla oli omat hevoset vieraalla täysihoidossa. Nykyään olen siivooja, ja meillä käy siivooja. Siskoni on kirjanpitäjä, ja he käyttävät kirjanpitäjän palveluita.

Niin että onko yleisempää tehdä oman ammatin työt "kotonakin" itse vai päinvastoin palkata niihin joku toinen?

Re: Käytätkö oman ammattikuntasi palveluita?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 00:41:58

Juu, tapaan käydä ravintoloissa kyllä viikoittain. Lounaalla vähintään kerran.

Päivämäärä:   16.8.26 00:43:29

Ja heti tulee mieleen muitakin itsestäänselvyyksiä. Opettajan lapset käyvät koulua ja päiväkotia, myyjä asioi kaupoissa, jäteauton kuljettajan roskis tyhjennetään...

Päivämäärä:   16.8.26 00:45:54

Toinen siskoni on ompelijatar ja ompelee itse. Hänen puolisonsa on sähkäri ja tekee itse. Naapuri asentaa ilmalämpöpumppuja ja asensi kotiinsakin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.26 00:47:13

>ole tarjoilija
<tule tarjoilluksi netissä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.8.26 00:56:28

Kampaaja ja kollegan kanssa tehdään toistemme hiukset. Eli kyllä!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 00:59:35

M, itseasiassa minäkin leikkaan kavereiden hiuksia, mutta omani käyn laittamassa kampaajalla. Ammattia tuosta ei minulle tullut, harrastus kyllä. Luen mieluusti edelleen alan ammattilehteä Pinniä, jos kampaajalla osuu käteen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   16.8.26 01:13:38

Mielenkiinnosta, mitä siinä Pinnissä kerrotaan? Kampauksista vai kemikaaleista?

Lähettäjä: Juristi 
Päivämäärä:   16.8.26 01:16:18

En ole kertaakaan käyttänyt kollegan palveluita. Ne juridiset asiakirjat, joita olen elämäni varrella tarvinnut, olen osannut laatia itse. Oikeuteen ei ole ollut tarvetta lähteä riitelemään. En ole myöskään ollut rikosjutuissa asianosaisena.

Lähettäjä: Ghj 
Päivämäärä:   16.8.26 01:17:15

Zäkä, sekä että ja myös esimerkiksi koulutustilaisuuksista, kilpailuista, esitellään kampaamoita, ym ym

Päivämäärä:   16.8.26 01:18:47

>kaikki huorat ei ole kampaajia mutta kaikki kampaajat on huoria

Lähettäjä: Juusto 
Päivämäärä:   16.8.26 01:20:37

Olen meijerialalla ja voisin ihan hyvin tehdä viilit, piimät, jogurtit, leipäjuustot jne. kotona, mutta ostan ne silti kaupasta tai Rekosta. Ei huvita puljata niiden kanssa enää kotona, töissä saa tarpeekseen. :D

Päivämäärä:   16.8.26 01:24:04

Ghj: kiitos!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 01:27:44

Zäkä, se on oikeasti alasta kiinnostuneille ihan kiva julkaisu. Vaikka en alalle päätynytkään, niin on ihan hauska päivittää tietoja selailemalla, mikä on nyt pinnalla.

Päivämäärä:   16.8.26 01:30:02

Ällö: varmasti on. Minä en koskaan ole törmännyt julkaisuun vaikka kuitenkin joskus sentään käynkin kampaajalla. Siellä on Aku Ankkoja ja miestenlehtiä.

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   16.8.26 02:05:03

Kirjanpitäjä myös täällä. Ei ole omaa yritystä, niin en ole koskaan käyttänyt kollegan palveluita.

Päivämäärä:   16.8.26 02:59:58

Olen siivooja. En käytä siivoojan palveluja kotonani.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   16.8.26 08:46:53

Järjestäjänä teatterissa ja kyllä käytän, kun käyn katsomassa kollegoiden järjestämiä esityksiä.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   16.8.26 11:02:20

Aika vähän, kun olen harvoja suomessa, jotka tätä työtä tekee ja ei ole suoranaisesti B2C työtä. Ja siksi en viiti alaa edes sanoa, koska oisin liian tunnistettava.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   16.8.26 11:06:01

En käytä. Suunnittelen koneita teollisuuteen.

Päivämäärä:   16.8.26 11:19:22

Käytän silloin, kun tarvitaan erityisosaamista tietyltä alalta (esim sisätaudit tai ortopedia) tai laitteita (esim CT), joita ei omalta työpaikalta löydy.

Päivämäärä:   16.8.26 11:25:40

"Olen meijerialalla ja voisin ihan hyvin tehdä viilit, piimät, jogurtit, leipäjuustot jne. kotona, mutta ostan ne silti kaupasta tai Rekosta. Ei huvita puljata niiden kanssa enää kotona, töissä saa tarpeekseen. :D"

Uteliaisuudesta, ostatko oman meijerin tuotteita vai kilpailijoiden vai sekä että? Ja käytätkö kauppojen halpuutusmerkkejä? En omakohtaisesti tunne ketään, joka olisi elintarvikealalla, niin kiinnostaa. :D Maanviljelijät ilmeisesti ainakin välttävät halpuutusmerkkejä, mutta mitenköhän muut.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 11:33:09

C.A, pitänyt jo aiemmin kysyä, että mitä kautta päädyit alalle? Yksi tuttu oli joskus valo-ja äänimiehenä oopperassa. Tekee edelleen kaikkea pientä tämän tyylistä eläkkeeltä käsin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.26 11:40:43

No eipä niitä aselupia tai passeja muualta saa kun yhdestä paikasta. Tuskin lääkäri hakee uimahallista tai kirjastosta apua vaivoihinsa....

Lähettäjä: Arkkitehti 
Päivämäärä:   16.8.26 12:00:03

En käytä muiden arkkitehtien palveluita vaan todellakin kerään omaan cv:hen omat hankkeet. Olen paljon laatutietoisempi tilaaja kuin asiakaskuntamme keskimäärin ja haluaisin tehdä enemmänkin sen tyyppisiä hankkeita, joita itselleni olen tarvinnut luvittaa.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   16.8.26 12:07:50

Ällö, ihan vaan kiinnostuksella, tuurilla ja koulutuksella. Oon tykännyt teatterista aina, mutta en kyllä lapsena/teininä aatellut että siitä työpaikka tulisi.

Oon opiskellut Pohjois-Karjalan ammattiopistossa esitystekniikan perustutkinnon ja siitä sitten lähdin työelämään. Ensin valopuolen hommia, mutta aika nopeesti lipsahdin näyttämöpuolelle. Näyttämötyöntekijä, siitä sitten näyttämömestariksi, järjestäjäksi, tuotantokoordinaattoriksi jne.

Järjestäjäksi ei oikein voi opiskella Suomessa, on siitä vähän jännä ammatti. Ja koska työpaikkoja on vähön, niin sitä ei myöskään pääse kokeilemaan mitenkään helposti.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 12:18:05

C.A, aivan varmasti. Kiinnostava marginaaliala! Olet aiemminkin puhunut tästä. Ja etkös sinä ollut se, jolla oli marsuja? Vai sekoitanko johonkin toiseen? On oikeasti kiva, että osa viitsii kirjoitella omalla nickillä. Minulla on tuo pakkomiellehäirikköfanaatikko joka topicissa, mutta tällä mennään, kun ei muutakaan voi. :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.8.26 12:21:28

En käytä. Sosiaalityöntekijä.

Lähettäjä: VV 
Päivämäärä:   16.8.26 15:14:25

Käytän. Olen virkamies, mutta en voi tietenkään hoitaa itseäni koskevia asioita.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   16.8.26 16:11:52

Koulutukseltani olen pintakäsittelijä ja hoidetaan remppahommat itse.
Ja hevoshieroja, hieron hevoseni itse.

Päivämäärä:   16.8.26 16:24:07

Olen puutarhuri ja piha näyttää siltä että pitäisi kyllä joku puutarhuri paikalle kutsua :'D Onneksi naapurit eivät tiedä mun ammattia. En siis käytä, mutta en kyllä juurikaan jaksa samoja hommia kotona tehdä, eikä mieskään ole kovin innokas ruohoa leikkaamaan. Onneksi niityt on nykyaikaa :D

Lähettäjä: Juusto 
Päivämäärä:   16.8.26 16:28:39

Lähettäjä.

Päivämäärä16.8.26 11:25:40

"Olen meijerialalla ja voisin ihan hyvin tehdä viilit, piimät, jogurtit, leipäjuustot jne. kotona, mutta ostan ne silti kaupasta tai Rekosta. Ei huvita puljata niiden kanssa enää kotona, töissä saa tarpeekseen. :D"

Uteliaisuudesta, ostatko oman meijerin tuotteita vai kilpailijoiden vai sekä että? Ja käytätkö kauppojen halpuutusmerkkejä? En omakohtaisesti tunne ketään, joka olisi elintarvikealalla, niin kiinnostaa. :D Maanviljelijät ilmeisesti ainakin välttävät halpuutusmerkkejä, mutta mitenköhän muut.

Saan ottaa "oman meijerin" tuotteita töistä kotiin (kohtuudella tietysti), joten niitä minun ei tarvitse ostaa. Ovat kyllä sen verran kalliimpiakin kuin isojen meijerien tuotteet, etten raaskisi niitä kaupasta ostaakaan. Kun on pienet tulot, pitää olla pienet menot. En osta kauppojen halpuutusmerkkejä tai ulkolaisia tuotteita, mutta valitettavasti ihan taloudellisista syistä ostan usein esimerkiksi Valion tuotteita jonkun pienemmän firman tuotteiden sijaan. Ostan Rekosta tai pienemmiltä firmoilta silloin, jos haluan jotain vähän parempaa vaikka tarjoilupöytään. :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.26 17:26:33

Sh, käytän. Työterveyttä vuosittain ja tk:n kautta lähinnä ajanvarauksia tai pyyntöjä labralähetteisiin.

Lähettäjä: Tätix 
Päivämäärä:   16.8.26 17:32:26

Pidän putiikkia ja ostan itse muiden putiikeista lahjoja yms. En helpolla osta marketeista vaan mieluummin pienyrittäjältä. Niin tekee moni muukin putiikin omistaja.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.8.26 18:17:49

Olen biologi, en käytä ammattikuntani palveluita :D Mitä nyt joskus vaihdetaan ajatuksia. Jos joskus olisi isompi maapläntti jonka kanssa pelata, niin voisin jonkun alan ammattilaisen ottaa mukaan suunnittelemaan ja tekemään jos ei omat taidot riitä.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   16.8.26 20:21:58

Oi en tiennytkään, että Pinni on vielä olemassa ja tulee vielä painettuna versiona.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   16.8.26 21:05:22

En, mutta olen hyvissä väleissä, joten kollega voisi kengittää hevoseni. kengitän siis itse.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 21:27:03

Huh, tuosta en tiedä minäkään. En ole hetkeen selaillut, mutta ennen koronaa kyllä. Aika harvakseltaan kampaajallakin käyn

Lähettäjä: :/ 
Päivämäärä:   16.8.26 21:54:19

Olen puutarhuri ja osittain käytän alan ihmiset palveluja. Itselläni ei ole pihaa, mutta hoidan omat sisäkasvini sekä vanhempien pihaa. Kukkakaupoissa ja puutarhamyymälöissä asioin säännöllisesti ja tällöin käytän alani palveluita.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   16.8.26 22:16:51

Sairaanhoitaja ja käytän toisten sairaanhoitajien palveluita.

Lähettäjä: Kirkonmies 
Päivämäärä:   16.8.26 22:18:54

Jos vain porukka tietäisi kuinka paljon pollareita härnätään mopoilla, ja erilaisilla muillakin liikennetempuilla, niin alkaisi porukka tajuun, miten hyvä koulutus ja pitkä pinna jepareilla lopulta on. Siunausta ja Voimistusta Poliisille. Suvussa on ollut poliiseja. Rohkeiden ammatti ! Kiitos poliisille hyvästä työstä.

Päivämäärä:   16.8.26 22:19:11

Kyllä, kirjailijana luen kollegoiden kirjoja, omiani en sen jälkeen kun ne valmistuvat ;)

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   16.8.26 22:34:30

En käytä, maatalouslomittaja eikä oo omia tuotantoeläimiä.

Lähettäjä: -77 
Päivämäärä:   17.8.26 01:16:20

Ällö, tuli vain tässä mieleen, että oletko vakavissasi harkinnut sitä kesäbistroa? Sellainen olisi tuonne todella mukava lisä. Tulisin ehdottomasti asiakkaaksi!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   17.8.26 05:13:45

-77, harkinnassa on, mutta tuskin toteutuu.. Haaveen tasolla toistaiseksi. Kiva, kun olit bongannut minut toisaalta! Kuten tiedät, niiin aika kurja on valikoima.

Päivämäärä:   17.8.26 05:25:26

Kesäbistro "jääkaapin tähteet" siinä sitä olisikin

Tänään listalla nahistuneet vihannekset keitto ja kuivaa leipää, hapantuneen levitteen kera. Juomana tuopinpohjat.

Päivämäärä:   17.8.26 05:45:58

Vai ällön haave onkin sitten ravintola, jepjep. Asiakaskunta korvat luimussa kun ällö rioittää heitä omilla totuuksillaan.

Päivämäärä:   17.8.26 08:27:48

En ole käyttänyt omanammattikunnan palveluita.

Vanhempana varmastikkin tarvitsen.

Pitää korjata tuolla ylempänä ollut virhe..
Siellä nimim. - puhui kampaajista ja maailman vanhimman ammatin harjoittamisesta..

Pisti korvaan.
Kampaaja korvataan parturilla niin ollaan lähellä oikeaa lainia (napattu kivenpyörittäjän kylästä se.)
Itse en ole tietenkään asiasta tuota mieltä.

Päivämäärä:   18.8.26 00:13:49

Ällö, tosiaan tarvetta olisi tuollaiselle. Paikalliset tuskin käyttäisivät kun eivät kuulemma käytä leipomoakaan (!), joten kesäpaikka varmasti toimisi. Tosin mitään kovin ihanteellista lokaatiota siellä keskustassa ei oikein ole. Laatikoita vain, ei mitään idyllistä. Ja jos paikka on kovin kaukana ja erikseen jossain, se voisi haitata bisneksiä. Vai onko sulla ollut joku sijainti mielessä?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   18.8.26 00:30:01

Miehen haave tuo enemmän on kuin minun. Ehkä siksi, että minulla on realiteetit hallussa, miehellä ei niinkään, mutta haluaisi kaiketi tehdä konkreettisemmin käsillään jotain, mitä nykyinen työ ei ole. :D Muistatko Ma Circuen? Sehän oli todella sympaattinen, vaikkei keskustassa ollutkaan.

Käsittämätöntä, jos leipomoa ei käytetä! Me käydään siellä AINA. Koetan käyttää alueen palveluita kyllä, nytkin varattu mainioon savusaunaan saunapaikat. Oletko käynyt siellä?

Lähettäjä: sköne 
Päivämäärä:   18.8.26 00:48:59

Kyllä, joka kerta kun matkustan Ruotsin- tai Tallinnan laivoilla, saariston yhteysaluksilla tms. :)

Päivämäärä:   18.8.26 01:15:07

Muistan Ma Circuen! Sehän oli ihan siellä meidän ja teidän suunnalla. Mutta ei riittänyt sinnekään porukkaa. Ja keskustassa oli Lux-kahvila. Se oli mahtava, mutta ei lähtenyt lentoon vaikka me käytiin siellä ahkerasti. Leipomossa me käydään aina, monta kertaa viikossa. Omistajat kertoivat, etteivät paikalliset kovin paljon käy. Siksi eivät ole talvella lauantaisin auki, mikä on tosi harmi.

Tiedän savusaunan mutta en ole käynyt siellä. Olen yöpynyt tuolla tilalla vuonna -90, pariinkin otteeseen. Meidän paikallinen ratsastuksenopettaja asui silloin siellä. Hieno paikka jo silloin ja tuo sauna on kuvista päätellen upea. Paikallisia palveluja mekin käytetään kyllä paljon. Meillä on työn puolesta (meillä siis perheyritys) pitkä ja laaja yhteistyö myös paikallisen panimon kanssa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   18.8.26 03:02:41

Veripalvelussa töissä. Toivon etten koskaan tarvitse verensiirtoa!

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   18.8.26 03:19:41

-77, suosittelen kyllä lämpimästi sitä savusaunaa. Siellä on ollut tosi kivoja kohtaamisia ihmisten kanssa ja paikkahan on todella uniikki. Myös pitäjä on tosi mukava. Viime vuonna jäi väliin, mutta tänä vuonna mennään taas. Ruokailua en ehkä ottaisi, mutta suosittelen kyllä käymään edes kerran. Jos saunakulttuuri muuten kiehtoo, niin Sipoonjoen perinnesauna on toinen hyvä kohde. Kaurilan saunaa ei valitettavasti ole, sekin olisi ollut suosituksena.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.8.26 08:40:07

Osittain. Maanrakennus/kuljetusalan palveluita en käytä, mutta viikottain käytän toisen rakennusalann ihmisen palveluita (sama koulutus kuin itselläni).

Varsinaisen päivätyöni palveluita käytän harvoin. Hyvin erikoistunut ala isomman alan sisällä, jota harvat muutkaan käyttävät elämässään kuin kerran kaksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.