Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuolen tylsyyteen

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   15.8.26 00:25:56

Ei mitään hauskaa koko kesänä.
Näinkö 59 vuotiaan elämä kuuluu mennä?
Yksin o tylsä mennä minnekkään ja ku o naimisis, ni yksin ei voikaan mennä.

Re: Kuolen tylsyyteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.26 00:34:16

Karkaa naapurin jorman luo, yö kiihkeästi ja aamulla nuutuneena kotiin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   15.8.26 00:34:33

Itsehän sinä olet tuon asenteen hankkinut, kukaan ei tule sinulle tekemistä keksimään.

Yksin voi matkustaa, harrastaa, käydä elokuvissa, ravintolassa, liikkumassa., vaikka festareilla... Ja voit myös tutustua muihin, joista voisit saada seuraa. Tylsyys on ihan oma valinta.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.8.26 00:40:08

Kyllä naimisissa oleva voi mennä ihan siinä missä kuka tahansa muukin. Konsertit museot, baarit, what ever.
Mietit, mikä kiinnostaa ja mene. Jos ei miestä kiinnosta lähteä mukaan, jääköön kotiin. Eikai tässä ole kyse kun siitä, että itse ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee liikkeelle. Ryhmäliikuntaa, uimahalleja, sienimetsää ihan mitä vaan, ei sun tarvi sitä miestä mukaan ottaa!

Itse olet tuon suosi kaivanut, nyt on ehkä aika kaivautua sieltä ulos, ja pitää hauskaa!

Päivämäärä:   15.8.26 00:40:58

Tarjoilija luo tylsän ilmapiirin, naapurin Jorma paremman...

Päivämäärä:   15.8.26 00:45:42

En mä mitään Jormaa enkä jormaa kaipaa, vaan iloista elämää.
Ällöttävää, että aina heti joku tarjoo vaan seksiä.

Päivämäärä:   15.8.26 00:52:42

Tolla asenteella sulla on aina tylsää. Mela mekossa piristää oudosti. Koskas oot viimeksi saanut, oliko 1999

Lähettäjä: Ksra 
Päivämäärä:   15.8.26 10:26:12

Joskus toivoisin, että mulla olisi tylsää. Hommia ja tekemistä niin paljon kuin jaksaa. Krksisin lisää vaikka kuinka. Voi tehdä yksin, puolison kanssa tai kavereiden kanssa.

Miksi koet, että sulla on tylsää? Mikä estää mitään?

Päivämäärä:   15.8.26 10:29:39

Mistä siis olet keksinyt, ettei naimissa oleva nainen saa mennä yksin mihinkään? Asutko muslimimaassa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.8.26 11:04:19

Millä tavalla avioliitto estää sinua tekemästä kivoja asioita?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.8.26 11:44:36

On tämä varmaan joku ääliöprovo taas.

Päivämäärä:   15.8.26 11:56:21

Kyl mulla tekemistä riittää. Sitä perusarkee.
Mutta jotain muutakin ois kiva tehdä välillä ja ennen kaikkee hauskaa ja nauraa.

Patikoimaan en yksin uskalla, nähtävyyksiä ei oo kiva kattella yksin, eikä maisemia jne.

Lähettäjä: nalli 
Päivämäärä:   15.8.26 12:02:58

Sitten on varmaan kuoltava siihen tylsyyteen,kun mitään ei voi eikä pysty tekemään.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   15.8.26 12:44:48

Oma vika, jos on niin läheisriippuvainen, ettei voi mitään tehdä yksin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.8.26 12:56:24

Osta hevonen.

t. toinen 59v hevosen omistaja

Päivämäärä:   15.8.26 15:26:11

On mulla ollu hevosia, en ota enää.

En oo läheisriippuvainen, mutta esim. pitkille patikkareissuille en yksin uskalla.

Ja yksin kulkevaa kattellaan kummastellen ihan shoppailles ja kaupungillakin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   15.8.26 15:34:18

Muija, no ei todellakaan katsota. :D Ihan päivittäin ihmiset kävelevät yksin, käyvät syömässä yksin, kahvilassa yksin, baarissa yksin, elokuvissa yksin, salilla yksin, kaupassa yksin...

Pakko tämän on olla provo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.26 15:37:12

Aloittajaa taidetaan kummeksua ihan muista syistä...

Kannattaa ehkä etsiä joku toinen kumppani jos nykyisestä ei ole seuraksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.26 15:39:01

Kyllähän yksinäiset näyttää luusereilta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   15.8.26 15:47:04

- esimerkiksi kahviloissa ja baareissa näkee paljonkin ihmisiä tekemässä töitä tai opiskelemassa. Ei siinä ole mitään kummallista, paitsi ehkä elämäntapatyöttömän incelin mielestä.

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   15.8.26 16:06:39

Kyllä mä pystyn samaistumaan aloittajaan. Osin kyse on siitä, että parikymmentä vuotta perhe, lapset erityisesti vei aikaa ja huomiota. Ei sitä kaivannut menoseuraa tai juttukaveria. Hetket yksin oli harvinaisia ja kullan kalliita. Tyhjän pesän vaiheessa havahduin, että välit aiempiin kavereihin olivat etääntyneet jopa joulukorttiasteelle. Ei ole ihan helppo löytää uusia, samanhenkisiä.
Itsellä menee paljon aikaa hevoseen ja onhan minulla liuta ihan kivoja, eri ikäisiä tallikavereita. Kivoja ihmisiä on lähtenyt, kun hevoset vaihtaa tallia, harrastus lopahtaa tms. Miehestä on toki seuraa, mutta lähinnä silloin kun meno tai tekeminen on nimen omaan hänelle mieluisa. Osaan kyllä yksinkin mennä, mutta ei niin helposti tule lähdettyä, kuin että jos joku soittaisi ja ehdottaisi. Ymmärrän kyllä oman aloitteellisuuden tärkeyden ja varmasti jotain pitää keksiä kun hevosesta aika jättää.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   15.8.26 16:11:13

Tuttua, niistä ystävistä kannattaa pitää kiinni. Myös silloin, kun perhe-elämä vie. Lapset ovat sinulla lainassa, hyvät ystävät pysyvät. Mutta ei mikään ihmissuhde kestä, jos sitä ei hoida. Ei seurustelusuhde, ei ystävyyssuhteet.

Toki sitä on turha enää jossitella, mutta kannattaa muistaa perhe-elämän melskeissäkin, että joskus on hyvä saada omaakin aikaa ilman lapsia ja tavata niitä ystäviäkin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.8.26 16:19:02

Mikä siinä vaelluksessa on niin pelottavaa?

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   15.8.26 16:29:07

Viiva varmaan heijastaa oman yksinäisen luuseriutensa muihin. Kun ei raukka ole koskaan ihmisten seurassa liikkunut, vaan suoltaa yleistä katkeruuttaan äitinsä kellarista.

Päivämäärä:   15.8.26 16:33:56

Oletko aloittaja etsinyt netistä tai paikkakunnaltasi vaikka retkeily-/ patikointi-/ eräily tms aiheisia yhdistyksiä? Meidän alueella esim toimii sellainen, ja he järjestää erilaisia vaelluksia kävellen, meloen, fillareilla, hiihtäen. Näitä on eri pituisia ja kestoisia ihan lyhyistä arkiretkistä monen päivän ulkomaanvaelluksiin.

Samoin moniin muihin tekemisiin, harrastuksiin ja menoihin on omia ryhmiään, niissähän sitä just tutustuu ihmisiin ja saa uusia tuttuja ja harrastuskavereita. Ei minunkaan puoliso harrasta just kaikkea samaa kuin minä, tai minä ole kiinnostunut _kaikista_ hänen harrastuksistaan, ja kun emme ole kiinni kahleilla toisissamme, osaamme harrastaa paitsi yhdessä, myös erikseen ;)

Päivämäärä:   15.8.26 17:53:18

On mulla harrastuksia, mutta en mä saa niistä kavereita. En vaan osaa, miten niitä sais.
Vaelluksilla pelottaa sudet, mutta myös se, että loukkaan itseni.

Päivämäärä:   15.8.26 18:10:23

Mene vaeltamaan poronhoitoalueelle, siellä ei ole susia ;) Ei ne täällä lounaassakaan kyllä ihmisiä jatkuvasti syö. Parhaimmillaan olen nähnyt viiden suden lauman muutaman metrin päästä kun olin pyöräilemässä, lähtivät pakoon ennen kuin ehdin edes kuvaa ottaa :(

Loukkaantua voit kotonakin. Nykyään metsissäkin toimii puhelimet aika hyvin, eli otat vain sen kännykän mukaan ja soitat apua jos jotain sattuu. 112-sovellus vielä niin ei tarvitse osata sijaintiakaan kertoa.

Retkeilyseuraa voi etsiä esim. facebookin outdoor siskot-ryhmässä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.8.26 18:29:26

"Ja yksin kulkevaa kattellaan kummastellen ihan shoppailles ja kaupungillakin."

Teet nyt itsestäsi tärkeämmän kuin oletkaan.Ketään ei kiinnosta muut ihmiset,he hoitavat omia asioitaan ja elävät omaa elämäänsä.Joku satunnainen henkilö on täysin yhdentekevä,ellei aiheuta häiriöitä.

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   15.8.26 20:46:02

Mulla ihan sama tilanne. Mies ei enää fyysisen kunnon vuoksi jaksa kovin paljon kodin ulkopuolella liikkua.
Tallilla ja töissä on kavereita, mutta paljon olen viimeaikoina yksikseni mennyt kun en halua kotiin jämähtää. Kahvilassa käyn ja katselen ihmisiä, reissuunkin taidan uskaltautua lähtemään. Pari kaveria olis matkaseuraksi tarjolla, mutta meillä on vrk rytmit niin erilaiset että arvelluttaisi viikko samassa huoneessa. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   15.8.26 21:13:53

"En oo läheisriippuvainen, mutta esim. pitkille patikkareissuille en yksin uskalla.
Ja yksin kulkevaa kattellaan kummastellen ihan shoppailles ja kaupungillakin."

Eihän sitä ole pakko lähteä viikoksi erämaahan, miten olisi ihan päiväretket luontopoluille kun sen tyyppinen meno kerran kiinnostaa. Facebookissa on tosiaan se Outdoor siskot, itse en kuulu kun tykkään liikkua luonnossa mieluummin yksin. Paljon enemmän näkee, kokee ja havaitsee, kun ei huomio mene kaverin kanssa hölöttämiseen.

Käyn paljon yksin esim kahviloissa, elokuvissa ja muissa menoissa. Vähän väliä huomaa vaikka netistä tai lehdestä jotain kiinnostavaa, joskus kysyn jotain kaveria mukaan, mutta tuntuu että ne on vähän passiivisia lähtemään tai sitten niillä on jo muutenkin liikaa tekemistä. En edes kehtaa kysyä ketään mukaan niin usein kuin mitä itse keksin jotain mielenkiintoista missä tahdon käydä :D

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   15.8.26 22:32:15

Kyllä mäkin koen tuon yksin kulkemisen missä tahansa vieraalta.
Varsinkin jos on tottunut, että kaverina on puoliso tai kaveri.
Myöskin tuppautuminen kaikenlaisiin ryhmiin tuntuu oudolta. Tallikaverit jäi sinne tallille, kun lopetin, uutta elämää uudessa seurassa on kyllä vaikea keksiä. Joku kävelylenkki ihan keskenään on tosi outoa, kun on tottunut hyöty liikuntaan.

Mutta kiitän ehdotuksista minäkin, syrjäytynyt.

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   16.8.26 01:21:42

Täällä sama juttu ja nyt kun vielä työttömänä päivät menee tosi hitaasti

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 04:05:57

"Täällä sama juttu ja nyt kun vielä työttömänä päivät menee tosi hitaasti"

Mikset ala harrastaa ilmaisia/lähes ilmaisia harastuksia? Keksin äkkiseltään niitä vaikka kuinka.

Päivämäärä:   16.8.26 10:53:04

Veera: jos itselläni olisi enemmän aikaa, esimerkiksi työttömänä tai eläkkeellä, niin haluaisin kirjastosta lainata eri alojen kirjoja ja opiskella erilaisia asioita, myös aiheista joista en ennestään tiedä juuri mitään. Tätä mietin viimeksi kun kirjastossa kävin ja katselin niitä lukemattomia kirjoja (pun intended). Toki jotain romaaneja nyt kesälomalla ennätinkin lukea. Maailmassa on ihan hirveästi kaikkea mielenkiintoista nähtävää, koettavaa ja luettavaa.

Päivämäärä:   16.8.26 10:54:31

The Cowgirl, uudet asiat tuntuu usein oudoilta, mutta jos elämäntilanne ei vaan taivu enää entisiin tapoihin, niin eipä siinä ole juuri vaihtoehtoja kuin kokeilla pääseekö siitä outoudesta yli.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 10:55:07

G, uteliaalla ihmisellä ei ole koskaan tylsää. :)

Päivämäärä:   16.8.26 12:02:49

Onhan sitä muitakin syrjäytyneitä, näköjään. :)

Mä oon myös tosi tarkka, millases seuras haluan kulkea.
Ja tosiaan sama juttu, että mieluummin yksin, kun huonos seuras.

Päivämäärä:   16.8.26 12:03:13

Mutta kotona kehtaa olla huonossakin seurassa?

Päivämäärä:   16.8.26 12:38:19

On pakko. Vaihtoehtoa ei ole.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.26 12:52:50

Aloita autoharrastus. Osta veteraani-, retro- tai jenkkiauto ja ala kunnostamaan sitä. Netistä saa hyviä vinkkejä. Aloita vaikka katsomalla auto-ohjelmia kuten esim Wheeler Dealers, Car SOS ym

Osta vanhoja huonekaluja ja kunnosta ne sekä myy kalliimmalla.

Osta halpa asunto, remppaa ja myy voitolla tai vuokraa.

Hanki palveluskoira ja ala treenaamaan tähtäimessä kisat.

Opiskele joku uusi kieli.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.8.26 13:16:20

Mulla oli tylsää. Ryhdyin lukemaan yliopiston hakupainealan pääsykokeisiin, hankin toisen koiran, olen mukana hevosharrastavien tätien porukassa leireillä, mulla on kaksi yritystä, joista toista etenkin kehitän voimakkaasti. Ryhdyin sijoittamaan, suunnittelen asuntosujoituksia, kunnistan vanhasta taloa ja sen puutarhaa. Mun ongelma on se, että ei aika riitä!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.8.26 13:17:00

Ja siis P on 54 v.

Päivämäärä:   16.8.26 13:45:31

Sitten pitää varmaan kuolla siihen tylsyyteen, jos mikään ei kelpaa ja kaikkeen tarttis kaverin, joka viihdyttää.

Päivämäärä:   16.8.26 14:25:06

Rahaa ei ole ostaa mitään.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 14:33:01

Monia juttuja voi harrastaa ilmaiseksi/liki ilmaiseksi.

Ongelma on asenteesi, ei muu.

Päivämäärä:   16.8.26 14:34:23

"On pakko. Vaihtoehtoa ei ole."

Kyllähän vaihtoehtoja aina on. Mikä sinua estää? Hevosia pihassa?

Päivämäärä:   16.8.26 14:37:19

Tylsyyteen havahtumisen taustalla voi olla myös kuormitus.
Silloin ei todellakaan jaksa olla reipas ja innovatiivinen ja aktiivinen ja lähinnä ärsyttää nää superaktiiviset tyypit, joilla ei vuorokauden tunnit riitä kaikkeen kivaan ja jotka ivailee että oo sitten keskenäs tylsä kun mikään ei kelpaa.

Mulla on tylsää, koska kivan ja aktiivisen elämänjakson jälkeen elämä otti osumaa. Siitä koitetaan nyt toipua ja oikeastaan on positiivista, että huomaa, kuinka tylsää onkaan. Ehkä tästä!

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   16.8.26 15:11:30

Miksi aina tylsyyden vastapainoksi ehdotetaan jotain uuden kielen opiskelua (voiko olla kuivempaa?) tai kirjastosta kirjojen lainaamista ja niistä opiskelua. Ihan oikeasti: kuka on opiskellut kielen tylsyyteensä? Tai kuka on lainannut tylsyyteen jonkun kvanttimekaniikan tai kuviokellunnan historian opuksen kirjastosta ja alkanut päntätä, että ”onpa huisin mielenkiintoista!”. Tää on sama kuin työttömille aina annetaan kaksi ns. loistovinkkiä, eli perusta yritys tai kirjoita kirja. Ihan kuin noita niin vaan tehtäisiin saati niillä elettäisiin. Voisiko näitä vinkkejä vähän miettiä aina välillä ennen vinkkaamista?

Päivämäärä:   16.8.26 15:12:01

Sisällä ennen:
>minä t. se yksi

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 15:17:04

Täti, ihan siksi, että moni ihminen on luonnostaan utelias ja on kiva oppia uutta. Uteliaisuus uutta kohtaan korreloi älykkyyden kanssa.

Päivämäärä:   16.8.26 15:19:16

Sieltähän se tulikin.

Päivämäärä:   16.8.26 15:19:20

Eli yksin ei voi tehdä mitään, mutta kenenkään seurakaan ei kelpaa ja kumppanikin on huono, mutta häntäkään ei voi parempaan vaihtaa. Ei se elämä valittamalla muutu vaan tekemällä, mutta jos mikään ratkaisu ei kelpaa niin se on vähän voivoi ja oma valinta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 15:28:22

Ylisviivsllekin tiedoksi: https://www.terveyskirjasto.fi/lnv00006

Päivämäärä:   16.8.26 15:44:53

"Miksi aina tylsyyden vastapainoksi ehdotetaan jotain uuden kielen opiskelua (voiko olla kuivempaa?) tai kirjastosta kirjojen lainaamista ja niistä opiskelua. Ihan oikeasti: kuka on opiskellut kielen tylsyyteensä? Tai kuka on lainannut tylsyyteen jonkun kvanttimekaniikan tai kuviokellunnan historian opuksen kirjastosta ja alkanut päntätä, että ”onpa huisin mielenkiintoista!”."

Pakkohan ei ole opiskella juuri sitä, mikä itseä KAIKKEIN vähiten kiinnostaa. Minua kyllä kiinnostaa kielten opiskelu, siitä on monenlaista hyötyä ja sitä kautta pääsee taas myös uuden tiedon lähteille. Lisäksi kiinnostaa kaikenlaiset luontoasiat sekä historia ja kulttuuri. Lisäksi kun kokeeksi tutustuu johonkin aivan uuteen asiaan, se voikin yllättäen osoittautua mielenkiintoiseksi. Mutta jos ei yhtään mikään kiinnosta, niin se on sitten voi voi kun jollekin on sellainen luonteenlaatu lätkäisty.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.8.26 16:18:05

Sinkkuna helppo tehdä mitä haluaa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 16:22:09

Minä Vaan, parisuhteessakin voi tehdä mitä vaan pois luettuna muut seksisuhteet, ellei toisin sovita. Ei paeisuhde ole vankila.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.8.26 16:53:41

Ei olekkaan mutta tietty asiat pitää sopia toisen kanssa . Ei voi löhteä ex tempore tuosta vaan reissuun tai päättää maalata eteinen uuden väriseksi kysymättä puolison mielipidettä. Hyvässä suhteessa on vapautta mutta on myös otettava toinenkin huomioon.

Päivämäärä:   16.8.26 17:03:04

Kyllä minun parisuhteessani voi lähteä reissuun hetken mielijohteesta. Mies lähti just norjaan kaverinsa kanssa, päättivät päivää ennen lähtöä. Ei haitannut mua mitenkään, miksi olisi? Meillä on suunnitelmissa tehdä pieni reissu tässä molempien loman aikana, mutta ehditään heidän reissun jälkeenkin ihan hyvin.

Ja itse päätin perjantaina että haluan mökille, joten ei muuta kuin kamat kasaan ja autoon. En mitään lupia kyllä kysellyt :D

Viime kuussa käytiin saaristossa päiväreissulla, ihan vain koska mies aamulla sellaisen idean keksi ja kysyi haluanko mukaan vai meneekö yksin. Jos mulla olisi ollut muuta suunnitelmissa niin silloin olisin pitänyt omat suunnitelmat ja mies olisi mennyt itsekseen.

Ei suhteen tarvitse olla mikään rajoite.

Päivämäärä:   16.8.26 17:11:30

>ellei toisin sovita

Mikäs parisuhde se semmoinen on?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   16.8.26 17:13:59

- , mikä sinä olet muiden parisuhteita ruotimaan? Joillekin on ok satunnainen seksi muiden kanssa, toisille ei, omalle kohdalle ei sovi, joillekin käy.

Et tule koskaan parisuhdetta saamaan, niin turha miettiä muiden valintoja.

Päivämäärä:   16.8.26 17:14:16

Viiva: se on tasaveroinen ja tasapainoinen parisuhde.

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   17.8.26 23:11:05

Eväät reppuun ja menoksi, ja jos pelottaa niin mene aluksi jonnekin ihan lähelle. Istu kivelle, katsele luontoa, kuuntele sen ääniä ja juo ne termoskahvit. Rentoudu ja hengittele syvään. Kun teet tämän joitakin kertoja, uskallat jo lähteä vähän pidemmällekin.

Tai lähde kaupungille ilman varsinaista päämäärää. Laita hyvä kirja laukkuun ja istu puiston penkille lukemaan. Sulje silmät välillä hetkeksi ja kuuntele kaupungin ääniä. Hymyile ohikulkijoille ja tervehdi, jos joku istahtaa samalle penkille. Kukaan ei katso pitkään eikä kummastele - korkeintaan ajattelevat hieman kadehtien, että siinäpä onnellisen oloinen nainen.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   18.8.26 08:43:35

RIP

Päivämäärä:   18.8.26 09:01:13

Emilialla hyvät vinkit. Voi myös mennä kahvilaan ja shoppailemaan, tai ainakin katselemaan vaikka vaatteita ja tavaroita kauppoihin jos ei mitään tarvitse. Omaa kuvitelmaasi, että kukaan kiinnittäisi huomiota siihen että olet yksin, miljoonat ihmiset kulkevat päivittäin kaupungilla yksin. Ehkä itse ajattelet yksin kulkevan ihmisen nähdessäsi että kamalaa kun tuo on yksin, ja siksi luulet että muutkin tekevät niin - eivät tee. Eikä yksin kulkeminen kerro mitään siitä onko ihminen yksinäinen, voi olla kotona vaikka 5 lasta ja haluaa välillä omaa rauhaa, tai voi olla laaja ystäväpiiri mutta lähti nyt vain pikaisesti poikkeamaan jossain yksin.

Nykyään kun on kännykät, voi vaikka kahvilassa alkuun tukeutua sen selailuun, niin ei pelota toisten katseet.

Päivämäärä:   18.8.26 09:21:26

Muuttaa ei voi, ku työ o täällä ja muuta duunia enää on turha haaveilla.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   18.8.26 10:14:36

”Ja yksin kulkevaa kattellaan kummastellen ihan shoppailles ja kaupungillakin.”

Kuka kummastelee? Ihan älytön väite. Vika on korvien välissä jos kuvittelee toisten ihmisten kummastelevan tuntemattoman yksinshoppailua.

Päivämäärä:   18.8.26 11:32:57

Oisittepa vaan nähneet tuttujen ilmeet, kun olin yksin risteilyllä enkä miehen!

Kaikki oli ihan järkyttyneitä. Niiden mielestä kuuluu aina kulkee yhdessä ja mä en siihen pysty.

Päivämäärä:   18.8.26 12:25:25

Siis et ollut miehen risteilyllä?

Päivämäärä:   18.8.26 12:26:46

Juu en ollu, jätin miehen kotiin.

Päivämäärä:   18.8.26 12:42:10

"Osaan kyllä yksinkin mennä, mutta ei niin helposti tule lähdettyä, kuin että jos joku soittaisi ja ehdottaisi."

Minä olen se, joka soittaa ja ehdottaa. Sillälailla saankin ihan kivasti seuraa erilaisiin menoihin ja kaverit usein kiittelevät jälkikäteen, että pyysin mukaan. Mutta olen ihan hiton kyllästynyt olemaan AINA se aktiivinen osapuoli. En ole katkaisemassa välejä kehenkään, mutta olen päättänyt jatkossa panostaa enemmän niihin harvoihin, jotka kyselevät kuulumisia ja ehdottavat tekemistä itsekin.

Toisaalta viihdyn museoissa, keikoilla, metsässä, matkoilla jne erinomaisesti myös yksin.

Muija, ei sinun elämää kukaan muu muuta hauskemmaksi, ihan itse se pitää tehdä. Ja a) naimisissa oleva voi tehdä asioita myös ilman puolisoa b) yksin tekeminen on tavallista, ei kummallista.

Päivämäärä:   18.8.26 12:44:10

"Oisittepa vaan nähneet tuttujen ilmeet, kun olin yksin risteilyllä enkä miehen!"
Oliko niitä tuttuja siis siellä risteilyllä ilmeilemässä vai missä? Erikoisia tuttuja sinulla kyllä. Tosin ehkä juuri laivaristeilyt, myös porauslauttoina tunnetut, voivat aiheuttaa epäilystä siitä, missä tarkoituksessa naimisissa oleva henkilö sinne menee joko kavereiden kanssa tai yksin. Siellä on niin paljon nähty sitä ristiinnaimista sormukset taskussa. Mikä tahansa muu toiminta herättää vähemmän epäilyksiä.

Päivämäärä:   18.8.26 13:11:39

”Ja yksin kulkevaa kattellaan kummastellen ihan shoppailles ja kaupungillakin.”

Onpa kummallista. Kun siellä kaupungilla tai shoppaillessa vähän katsoo ympärilleen, huomaa että suurin osa on siellä liikkeellä nimenomaan yksin. Kavereiden kanssa olevat pitävät enemmän meteliä niin heihin ehkä sen takia kiinnittää enemmän huomiota, mutta ei kyllä ole ainakaan itseä koskaan katsottu kummastellen vaikka olen shoppaillut ihan yksinäni ympäri maata.

Päivämäärä:   18.8.26 14:01:22

Juu siellä risteilyllä oli paljon tuttuja porukas ja ne ihmetteli.

Miesseuraa en hae. Enkä ois niin tyhmä, että hakisin sitä risteilyltä, jossa tiedän olevan paljon tuttuja.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   18.8.26 16:48:05

Mitähän sä aloittaja olet vailla, kun mikään ehdotus ei käy etkä voi tehdä mitään?

Kai te nyt miehesi kanssa jotain yhteistä keksitte ja sen lisäksi menet itseksesi; pururadalle, taidenäyttelyyn, kahville, elokuviin. Joka paikkakunnalla on ilmaistakin tekemistä, jos ei ole muuhun varaa.

Mun mies opiskeli huvin vuoksi espanjan kielen ja kävi kirjoittamassa siitä laudaturin, viisikymppisenä.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   19.8.26 03:03:03

Voisi olla minun valitus eli samaistun aloittajaan. Itsekkin olen jättänyt miehen kotiin lähtiessäni risteilylle ja matkoille, kylläpä sitä kummasteltiin.
Samaa myöskin etten viihdy ihan kaikkien kanssa.
Aloittajan pitäisi tulla minulle kylään!

Päivämäärä:   19.8.26 07:46:18

Ahaa, aloittaja siis tarkoittaa et tutut kummastelee kun parisuhteessa oleva käy yksin reissuilla? Tää toki on ihan totta, kyllä itellekin eka ajatus esim. ukkomiehen sinkkuristeilyistä ois et panemaanhan sinne on lähdetty. Mut mitä väliä mitä muut ajattelee, itse rakastan aiheuttaa pahennusta konservatiiveissa.

Päivämäärä:   19.8.26 09:30:31

Joku, mitäs jos mekään ei viihdyttäis yhdes? :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.