Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  merisairaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 19:28:17

sain vinkin että jos merisairaus kiusaa niin muutama tippa vettä molempiin korviin.
kokeilin ja mulla ainakin toimi. plasebo tai ei, ihan sama mutta ihme juttu kuitenkin :)

Re: merisairaus

Päivämäärä:   14.8.26 19:42:37

Nin tai pysty ihan vaan maissa. Ei se ole muille matkustajillekaan kivaa kun joku yrjöilee ympäriinsä. Eräällä risteilyllä daami alkoi purskuttaa yrjöä ruokapöydässä, jäi syömättä sillä kertaa. Siinä ihmettelee vaan että m i k s i ? Olisko kaveri voinut viedä jotain purtavaa hyttiin mielummin.

Päivämäärä:   14.8.26 19:44:23

no sori. kesken matkan mereen sitte vaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.8.26 20:06:32

Ei se yhtäkkiä iske tuleee ensin huono olo. Sitten on paras etsiytyä vessan läheisyyteen. Kaks kertaa ollut merisairas eikä ollut kivaa. Hassjua kun satamaan tultiin olo oli heti ok.

Lähettäjä: oksettaa 
Päivämäärä:   14.8.26 21:25:25

"Ei se yhtäkkiä iske tuleee ensin huono olo. Sitten on paras etsiytyä vessan läheisyyteen."

Tämä. Miksi se laivan ruokapöydässä oksentanut aikuinen ihminen ei lähtenyt ajoissa vessaan sieltä? Ihan tosi nyt. Oliko niin kännissä, ettei järki juossut. Oksettava olo ei tuu ihan silmänräpäyksessä. Lapsille voi käydä vahinko, aikuisille ei kun on kyse meripahoinvoinnista.

Suomeksi: jos on pahoinvoiva olo, et voi yleisiin ruokapöytiin hei lähteä. Vastaavasti, jos pahoinvointi alkaa jo pöydässä ollessa, NIIN silloin sä lähdet hittoon eli vessanpöntön äärelle AJOISSA, ettet pilaa muiden olemista.

Päivämäärä:   14.8.26 21:34:03

Mä en oo ikinä ollu merisairas. Enkä vatsataudissa aikuisena. Mutta koska inhoon, kammoan ja pelkään oksentelevia ihmisiä, niin pysyn kaukana paikoista, joissa niihin voi törmätä, kuten laivoista ja baareista.

Lähettäjä: noora 
Päivämäärä:   14.8.26 21:36:57

"Mutta koska inhoon, kammoan ja pelkään oksentelevia ihmisiä, niin pysyn kaukana paikoista, joissa niihin voi törmätä, kuten laivoista ja baareista."

Kannattaa hankkia korvien väliin hoitoa paikalliselta psykiatrialta. Ei oo ihan normaalia. Ihan missä vaan voit törmätä oksentavaan ihmiseen. Itse viimeksi paikallisbussissa kuulin, kun liikaa juonut nuori oksensi bussin lattialle.

Et oo turvassa missään, jos sulla heittää päässä tolleen.

Päivämäärä:   14.8.26 22:29:50

En ole ainakaan 30 vuoteen nähnyt oksentavia ihmisiä muuta kuin elokuvissa tai sarjoissa. Olen yli 50 v. En ole hakenut apua emetofobiaan paikalliselta enkä kunnalliselta enkä kansalliselta psykiatrilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.