Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhelimen takia aivot pilalla

Lähettäjä: Sis 
Päivämäärä:   14.8.26 02:47:35

Tuntuu, että puhelimen takia aivot on mennyt ihan pilalle. En osaa enää kirjoittaa niin hyvin, keskittymiskyky on huono, aivot käy ylikierroksilla, en opi uusia asioita kun roikun vain somessa ja sitten tuo dopamiini..

Ja nyt saa riittää. Suljen sometilit ainakin väliaikaisesti pois, alan lukemaan kirjoja, katselen ympärilleni ja olen vain omien ajatusteni kanssa. Ketkä on mukana?

Re: Puhelimen takia aivot pilalla

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   14.8.26 02:55:25

Mukana! Tekoäly on laiskistuttanut aivoni - mihin ennen etsin vastausta nyt laiskasti kysyn tekoälyltä ja huomaan tiedonhaun tuntuvan raskaammalta kuin ennen.

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   14.8.26 07:53:22

Tein samantyyppisen ratkaisun keväällä. Se kyllä vähän valotti myös sitä että mun aivot ei ole pilalla vaan puhelimen takia vaan se on kyllä tää elämän yleinen hektisyys ja pikkulapsiarki joka pitää mut lähes koko ajan ylikierroksilla ja hälytystilassa :( mutta hyvä ratkaisu se on silti ollut! Päätin siis lakata lukemasta uutisia, fb:tä sekä threadsia. Luen kirjoja, instassa joskus pyörin. Ja täällä hötönetissä :D nyt lomalla vähän lipsui, mutta silloin kun tämän muutoksen teki, kyllä helpotti kun sai rajoitettua sitä jatkuvaa informaatiotulvaa.

Lähettäjä: rkrkk 
Päivämäärä:   14.8.26 14:31:33

Huonoon kirjoitustaitoon auttaa se, että lukee laadukkaasti ja kieliopillisesti oikein kirjoitettuja tekstejä. Siinä harjaantuu omakin silmä kieliopin ja kirjoittamisen suhteen.

Kannattaa todellakin tehdä jotain muuta kuin vain tuijottaa ruutuja.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 15:53:34

Onpa outo ihminen, jos tällä menee aivot pilalle puhelinta selatessa.

Itse olen käyttänyt puhelinta useita kymmeniä vuosia, eikä minulla ole aivot menneet pilalle.

Itse istun jatkuvasti tietokoneen äärellä (jos ei ole mitään muuta menoa / tekemistä (tällä hetkellä ei ole mitään erikoista tekemistä)), ei ole mennyt aivot pilalle.

Aikoinaan selailin puhelimella instagramia ja x:ää (entinen twitter), kun ne oli asennettuna puhelimeen, eipä ole aivot menneet pilalle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.26 17:02:39

Joo toi on inhottavaa... Varmasti joku maailmanlaajuinen epidemia josta ei vielä puhuta tarpeeksi. Hyvä että tiedostat asian! Voi olla yllättävän pitkä matka toipua jos on mennyt ihan ylikierroksille ja jatkunut pitkään. Mutta kyllä se siitä. :) Liikuntaa kehiin ja kaikkea muuta tekemistä ja älypuhelin huit hel*ettiin :)

Päivämäärä:   14.8.26 17:03:47

"LähettäjäSanna Lopakka

Päivämäärä14.8.26 15:53:34

Onpa outo ihminen, jos tällä menee aivot pilalle puhelinta selatessa."

Ei ole outo ihminen. Se, ettet sinä ole kokenut juuri samaa, ei tarkoita että joku olisi outo.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 17:36:03

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 14.8.26 17:03:47

Ei ole outo ihminen. Se, ettet sinä ole kokenut juuri samaa, ei tarkoita että joku olisi outo.

Olen jutellut monien kanssa tästä keskustelusta. Monet sanoi, että onpa outo ihminen, kun on aivot menneet pilalle puhelinta selatessa. Ja kyseessä on sellaisia ihmisiä, jotka ovat käyttäneet puhelinta pidempään, kuin minä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 17:46:01

Kyllä se on ihan tiedetty fakta että jatkuva puhelimen tuijottelu tyhmentää ihmistä. Ihan sama vaikka se olisi sannan ja mielikuvituskavereidensa mielestä outoa, se ei sitä asiaa miksikään muuta.

Päivämäärä:   14.8.26 17:47:43

>monet sanoi

Minna ja Jenna?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 19:24:10

No sitten se on fakta. Itselläni ei ole aivot menneet pilalle vaikka olenkin puhelinta selannut ainakin toistakymmentä vuotta. Ja sen tyhmempi en ole olin selannut puhelinta toistakymmentä vuotta vaiko en. Ja siis tyhmä en todellakaan ole väitä mitä halua. Ja miten niin mielikuvituskavereita? Ihan oikeita kavereita. Sinulla itselläsi on mielikuvitus elämä ja ne kaverit.

Kenestä Minnasta ja Jennasta puhut? En tunne ketään Minnaa enkä Jennaa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.8.26 21:13:45

Sannan aivot ainakin on pehmenneet liiallisesti luurin käytöstä, kyllähän tuon näkee sokeakin :D Vai onko ollut syntymästä asti sileät aivot?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 21:46:17

Sanon tämän nyt tähän ENSIMMÄISEN ja VIIMEISEN KERRAN :

Olen Sanna Lopakka ! Olen TAVALLINEN AIKUINEN nainen ! Minulla EI ole minkäänlaista vikaa päänupissani ! Minulla EI ole minkäänlaista kehitysvammaisuutta tai mitään muuta vastaavaa ! Aivoni EIVÄT ole pehmenneet liiallisen tietokoneen / puhelimen käytöstä ! Ja aivoni OVAT TOIMINEET ihan NORMAALISTI syntymästäni asti !

Näyttää kovasti siltä että täällä on KESKENKASVUISIA ÄPÄRIÄ joilla EI ole minkäänlaista kuria kotona joten siksi he täällä kiusaa ja härnää minkä ehtii !

Sinulla , on AIVOT MÄDÄNTYNEET näkeehän se sokeakin !

KANTTAA TEIDÄN KESKESKASVUISTEN ÄPÄRIEN VAIN PITÄÄ SE TURPANNE KIINNI !

JA SUOSITTELEN TÄHÄN LOPPUUN TEIDÄN LAITTAVAN PÖYTÄTIETOKONEEN / KANNETTAVANTIETOKONEEN / TAPLETIN / PUHELIN KIINNI JA PITÄVÄN NE LOPPU ELÄMÄNNE KIINNI KUN AIVONNE ON NOIN PAHASTI MÄDÄNTYNEET !

Päivämäärä:   14.8.26 21:46:56

>tapletin

XD

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 21:49:05

VOI V-I-T-T-U SENTÄÄN ! YKSI S-A-A-T-A-N-A-N KIRJOTUSVIRHE ! EI TAPLETTI VAAN TABLETTI !

Päivämäärä:   14.8.26 21:53:43

Miksi tavaat kuin joku pikkulapsi?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 22:04:51

Siksi koska hevostalli.net sensuroi kirosanoja

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 22:05:22

Lisätään että en ole mikään pikkulapsi !

Ole sinä keskenkasvuinen äpärä vaan hiljaa !

Päivämäärä:   14.8.26 22:08:00

Vittu saatana perkele helvetti jumalauta – miten niin sensuroi?

Päivämäärä:   14.8.26 22:19:53

Minä poistin kesän alussa instatilin ja poistin facebookin sovelluksen puhelimesta (en tiliä, kun tulen sitä talliryhmän takia vielä tarvitsemaan). Vähensin myös vintedin, uutisten ja hötölän turhaa selaamista. Saatan kerran päivässä tulla katsomaan ja luen vain oikeasti keskusteluita, jotka minua kiinnostavat. Keskittyminen on parantunut huomattavasti ja olen paljon enemmän perheelle/kavereille läsnä. Suosittelen jokaiselle!

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 22:26:37

Mistä minä tiedän. Minäkö olen kirjoittanut kirosanoja niin tilalle on tullut @! tms.. eli ei ole näyttänyt kirosanoja muutoin.

Ja minun ei tarvitse vähentää somen käyttöä. Se ei vaikuta minuun milläänlailla käytin sitä sitten 24/7 taikka 4h päivässä. Ja olen aina siis läsnä kaikille osapuolille. Kotona puolisolle ja muualla muille ihmisille joiden kanssa vietän aikaa.

Päivämäärä:   14.8.26 22:34:10

Tässä näemme mitä jatkuva koneella ja puhelimella notkuminen tekee ajatus- ja käsityskapasiteetille. Se saa luulemaan että koko maailma puhuu minusta ja minulle.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   14.8.26 22:43:27

Jos minua tarkoitit niin kyllä täällä moni puhuu minusta / minulle

Päivämäärä:   14.8.26 22:48:30

@!#$ @!#$ @!#$ @!#$ jumalauta – miten niin sensuroi?

Näin.

Päivämäärä:   14.8.26 22:52:54

>vittu saatana perkele helvetti jumalauta

Mitä tarkoitat?

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   15.8.26 00:19:10

Niin, se että ne aivot menisi piloille vaatisi ensin kyllä sen, että olisi jotain piloille mentävää.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.8.26 00:24:14

Minunkaan aivot ei ole mennyt pilalle 100% kunnossa vaikka olen satoja tunteja puhelinta tuijotellut ja aivot ei ole menneet pilalle vaikka satoja tuntrja olen käyttänyt! Uskon siis sannaa vaikka mimunkaan aivot 100% kunnossa vaikka tunteja olen käyttänyt ja aivot 100% vaikka tunteja olen käyttänyt

Päivämäärä:   15.8.26 09:40:23

Mitenköhän Valtteriin saisi yhteyden, että heivaisi tuon yhden banaanisaarille pois keskusteluja pilaamasta?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   15.8.26 13:47:45

Mitenköhän saisi Valtteriin yhteyttä että heivaisi täältä pisteet ja viivat sinne minne aurinko ei paista kun ne pilaa koko ajan kaikki keskustelut ?

Ps : Itse en ole pilannut tätäkään keskustelua. Ihan asiallisesti vastasin. Ja olen tehnyt tarvittavia toimenpiteitä joten estot voi olla hieman vaikeaa.

Päivämäärä:   15.8.26 14:21:53

Itsekin olen tehnyt toimenpiteitä jotta sinä saisit bännit.

Päivämäärä:   15.8.26 14:32:56

Olisi mielenkiintoista tietää mitä ovat nämä tarvittavat toimenpiteet :D kun tuntuu ettei tuo tietokoneiden käyttö ole se vahvin osaaminen muutenkaan.

Päivämäärä:   15.8.26 14:38:41

"Näyttää kovasti siltä että täällä on KESKENKASVUISIA ÄPÄRIÄ joilla EI ole minkäänlaista kuria kotona joten siksi he täällä kiusaa ja härnää minkä ehtii !

Sinulla , on AIVOT MÄDÄNTYNEET näkeehän se sokeakin !

KANTTAA TEIDÄN KESKESKASVUISTEN ÄPÄRIEN VAIN PITÄÄ SE TURPANNE KIINNI !

JA SUOSITTELEN TÄHÄN LOPPUUN TEIDÄN LAITTAVAN PÖYTÄTIETOKONEEN / KANNETTAVANTIETOKONEEN / TAPLETIN / PUHELIN KIINNI JA PITÄVÄN NE LOPPU ELÄMÄNNE KIINNI KUN AIVONNE ON NOIN PAHASTI MÄDÄNTYNEET !"

"VOI V-I-T-T-U SENTÄÄN ! YKSI S-A-A-T-A-N-A-N KIRJOTUSVIRHE ! EI TAPLETTI VAAN TABLETTI !"

"Ole sinä keskenkasvuinen äpärä vaan hiljaa !"

"Itse en ole pilannut tätäkään keskustelua. Ihan asiallisesti vastasin"

Miten meni noin niinkuin omasta mielestä nuo asialliset vastaukset?

Ja miksi hakkaat välilyöntiä ennen huutomerkkiä?

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   15.8.26 15:01:30

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 15.8.26 14:21:53

"Itsekin olen tehnyt toimenpiteitä jotta sinä saisit bännit."

Parhaat naurut ikinä :D :D :D :D
Ps: Minä olen tehnyt sellaiset toimenpiteet jotta sinä ja monet muut saisivat ne bännit

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 15.8.26 14:32:56

"Olisi mielenkiintoista tietää mitä ovat nämä tarvittavat toimenpiteet :D kun tuntuu ettei tuo tietokoneiden käyttö ole se vahvin osaaminen muutenkaan."

Asia ei kuulu sinulle. Ja miten niin? Hyvinhän minä nämä tietokoneet hallitsen. Paremmin kuin sinä.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 15.8.26 14:38:41

"Miten meni noin niinkuin omasta mielestä nuo asialliset vastaukset?

Ja miksi hakkaat välilyöntiä ennen huutomerkkiä?"

Minä vastaan kaikille samalla tavalla kuin he minulle. Jos minua nimitellään huoraksi saa aivan varmasti samalla mitalla takaisin. Jos minusta levitellään perättömiä valheita (kuten että olen kehitysvammainen tai että aivoni on mädäntyneet) niin saa aivan varmasti samalla mitalla takaisin. Sitä siis saa mitä tilaa.

Siksi koska olen monesti kirjoittanut kirosanan ja sen julkaisun lähettänyt niin kirosanat on korvattu @! tms.. merkeillä. Ja en hakkaa välilyöntiä.

Päivämäärä:   17.8.26 08:50:17

Htnetin väki muuttuu päivä päivältä erikoisemmaksi.. tai sitten some tosiaan on pehmentänyt aivot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.