Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pakko soittaa yksityiselle lääkärille?

Lähettäjä: Maksaa? 
Päivämäärä:   13.8.26 21:39:15

Kävin yksityisellä lääkärillä kesällä outojen oireiden vuoksi. Mitään ihmeellistä selitystä ei oireille löytynyt joten lääkärin kanssa yksimielisesti päätettiin vaihtaa lääke. Lääkkeille kirjoitti 2 vuoden reseptin. Käynnin yhteydessä kysyi minulta, että voisinko soittaa hänelle, koska haluaisi kuulla onko lääkityksen vaihtaminen auttanut. Kyse siis ehkäisypillereistä eikä mistään sen kummesti lääkkeistä.

Aloin nyt miettimään, että onko minun nyt pakko pyytää tälle lääkärille soittoaikaa sillä sehän varmaan maksaa minulle enkä halua maksaa siitä useita kymmeniä eroja, että kerron lääkärille että esim. Pillerien vaihto auttoi. Jos soitto olisi ilmainen niin asia olisi ok, sillä ymmärrän, että ihan oppimisen kannalta tärkeää kuulla onko oireet hävinneet pelkällä merkin muutoksella, mutta en kyllä siitä ole valmis maksamaan.

Onko lääkärille nyt pakko soittaa, kun hölmistyneenä sanoin asian olevan ok. Minun siis pitää itse varata soittoaika lääkärille ja eikös tuollainen maksa.

Re: Pakko soittaa yksityiselle lääkärille?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   13.8.26 22:20:20

No ei tietenkään ole pakko soittaa jos homma hoitui, koska maksaahan se lääkärille soittaminen. Toki lääkärin olisi hyvä saada palaute että tuollainen vaihto oli ainakin sun tapauksessa onnistunut mutta silloin vois itse soittaa ja kysyä, ilmaiseksi.

Päivämäärä:   13.8.26 22:25:27

Kiitos, niin vähän ajattelin.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   13.8.26 22:26:57

Onko sinne mahdollista lähettää viestiä? Esim kun meillä oli työterveys edellisessä paikassa niin sinne pystyi olla chatissa yhteydessä, nykyisessä ei ole. Mutta jos on tällainen mahdollisuus niin lähetä chattiin viesti. Todennäköisesti siellä on myös joku info-sähköposti tms jonne voisit laittaa viestiä jossa kerrot lääkärin pyytäneen sinua ottamaan yhteyttä mutta et halua maksullista soittoaikaa. Tällöin se lääkäri saattaa soittaa ilman että se maksaa.

Päivämäärä:   13.8.26 22:38:30

Lääkäri siis kysyi että voiko soittaa minulle kolmen kuukauden päästä jotta saa kuulla mitenkä minulla menee. Kysyin sitten mitenkä tämä tapahtuu ja sanoi, että minun pitää ajanvarauksen kautta pyytää lääkärin soittamaan minulle. Jos maksullinen soitto niin ei kauheasti kiinnosta maksaa siitä, että kerron lääkärille mitenkä menee. En tietenkään tajunnut kysyä maksaako jotain vain meneekö ns. Lääkärin piikkiin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   13.8.26 22:43:06

Jos on Terveystalolla niin siellä ainakin pystyy sovelluksen kautta laittaan tietyn aikaa viestiä lääkärille käynnin jälkeen. Laittaisin sieltä jos mahdollista, mutta en minä kyllä soittoaikaa tilaisi vain sen vuoksi jos kerran kaikki on ok sun puolelta.

Päivämäärä:   13.8.26 22:44:03

Kävin Aavassa

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   13.8.26 22:47:20

Ota yhteyttä sinne ajanvaraukseen ja kerro asia. He voivat sieltä sitten laittaa tietoa sille lääkärille ja hän sitten oman harkintansa mukaan soittaa jos haluaa.

Koska olet itsellesi avun saanut niin ethän sinä siitä mitään hyödy että lääkäri soittaa. Joten ei sinun siitä pidä maksaakaan.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   14.8.26 00:23:41

Aika usein lääkäreiden sähköpostit ovat mallia etunimi.sukunimi@ kolääkärikeskus.fi, kokeilisin siis laittaa viestiä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.8.26 08:17:30

Noista viesteistäkin kyllä veloitetaan. Ainakin Mehiläisessä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   14.8.26 10:34:18

Yksityinen lääkäri on ammatinharjoittaja ja hänen tulonsa ovat suoraan kiinni siitä, montako potilaskontaktia on ja paljonko on laskutusta. Talo ottaa n 20% joka käynnistä, verottaja n 35% vähintään, loput on tuloa.
Tietysti hän laahaa mielellään mukana terveitä, tyytyväisiä potilaita ”kontrolleissa”. Soittele 3 kk kuluttua, tule käymään vuoden kuluttua.
Julkisella ei ole vuosiin ollut resurssia sellaiseen, meillä se toimii toisinpäin erikoissairaahoidossa; soita, jos on lääkityksestä/hoidosta huolimatta murhetta.
Vai syöpäpotilaat, isot ortopediset tmpteet, hyvin vaikeat sydän/munuais/keuhkoasiat vaativat säännöllisiä kontrolleja.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   14.8.26 14:57:00

Jos on käyntiä joskus siellä suunnalla, missä lääkärikeskus sijaitsee, niin käväise tiskillä ja kerro asiasi siihen. He välittävät tiedon kyllä lääkärille. Näin ainakin varmistut siitä, ettei tule laskua soitosta/viestistä/tms. Mutta mikään pakko sinun ei ole olla missään yhteydessä tuohon lääkärin, jos et halua tai vain jaksa!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.8.26 15:06:38

Unohda

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   14.8.26 23:10:35

No minä en ole lääkärinä ikinä laskuttanut näistä puheluista, ainoastaan jos puhelinaika on täysin uudelle potilaalle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 23:26:43

Ei tietenkään pakko ole. Tosi paljon lääkäristä riippuu tuo laskutus. Se on sitä hoidon/lääkehoidon seurantaa ja auttaa hänen potilaita myös jatkossa, jos tulee vastaavia tapauksia. Siksi ihan hyvä laittaa vaikka se viesti.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   14.8.26 23:32:33

"Talo ottaa n 20% joka käynnistä, verottaja n 35% vähintään, loput on tuloa."

Sori mut kyllä se yhtiön osuus on lähempänä 60% (noista kun maksetaan tilat, laitteet, ohjelmistot, välineistö, hoitajien palkat jne, niin ei ihan 20 pinnan talon osuudella pyöri).

Sori tämä ohi aiheen, mutta oli niin raaka prosenttihuti.

Mutta aloittajan kysymykseen, soitat vastaanottoon ja jätät sinne viestin että lääke toimi ja vastaanottosihteeri välittää tiedon lääkärille ja hän sitten jos soittaa niin tekee sen omaan piikkiinsä.

Lähettäjä: pia 
Päivämäärä:   15.8.26 12:02:46

Kävin aavassa lääkärissä ja sain reseptin, joka vanheni. Laitoin vaan meilin lääkärille ja samantien sain vastauksen, että nyt on resepti uusittu. Laita siis lääkärille meili.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   15.8.26 13:12:21

zz

Sun arvio heittää sitten ylöspäin. Viimeksi kun tarkistin, talo otti (ainakin ei-operatiivisilla aloilla) 33% vuokraa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.