Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko parempi kävellä 5km 1krt/vko vai..

Lähettäjä: lenkkikenkä 
Päivämäärä:   13.8.26 17:07:52

..pari kilometriä joka päivä?

Re: Onko parempi kävellä 5km 1krt/vko vai..

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   13.8.26 17:10:21

villi veikkaus pari kilsaa per pv kun siitä tulee enemmän? :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.26 17:20:15

Nykyäänhän on todistettu jo 4 000 askelta päivässä olevan hyödyllinen. Tämä on n. 2,6-3km päivässä riippuen askelpituudesta :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.26 17:21:16

Paras on se kävely jonka saat tehtyä.
Päivittäinen liikunta on todennäköisesti paras vaikka määrä olisikin pienempi, mutta jos on aikaa ja energiaa kävellä vain kerran viikossa niin se on ihan tarpeeksi hyvä.

Lähettäjä: Leon 
Päivämäärä:   13.8.26 17:53:59

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.8.26 17:21:16

Paras on se kävely jonka saat tehtyä.

Tämä! Tee kävelysi niin, että se tulee myös tehtyä ja pysyväksi tavaksi. Eli ajoita pituudet ja kerrat lenkeille sellaisiksi, että ne sopii hyvin just sun elämään, arkeen ja rytmiin. Koska jos siitä lenkistä tulee sulle hirveän hankalaa tai vastenmielistä, niin herkästi pian käy niin, että muiden kertomasta ”juuri noin sinun pitää tehdä” -suunnitelmasta huolimatta jätät kokonaan kävelemättä.
Ja varmasti sulle tullaan tänne sanomaan, että ”ei tuo riitä mihinkään, sun pitää kävellä joka päivä niin paljon” jne jne, mutta älä välitä niistä. Koska se harvemmin tehty lyhyt kävely on sulle aina kotiinpäin ja parempi, kuin se että alat ahnehtimaan itsellesi liikaa ja sen seurauksena päädyt siihen pisteeseen että jätät kävelemättä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 07:21:56

Tietenkin päivittäin on paras vaihtoehto, koska silloin nouset ja lähdet 7x viikossa.

Tasainen liikuntamäärä on parempi kuin ajoittaiset kertarysäykset.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.26 09:23:51

Useammin parempi. Eiköhän ne lenkit aika äkkiä myös pitene, kun tottuu liikkumaan. Esim.arkena voi tehdä lyhyen lenkin ja viikonloppuna pidemmän. En ymmärrä miten ihmiset ei liiku yhtään tai voi käydä vaan kerran viikossa liikkumassa. Enkä tarkoita, että pitäisi mennä sata lasissa mutta kun se muutaman kilsan kävely vie vaan sen puoli tuntia.

Lähettäjä: Brax 
Päivämäärä:   14.8.26 09:56:40

” En ymmärrä miten ihmiset ei liiku yhtään tai voi käydä vaan kerran viikossa liikkumassa. Enkä tarkoita, että pitäisi mennä sata lasissa mutta kun se muutaman kilsan kävely vie vaan sen puoli tuntia”

^ siinäkin on paljon eroja miltä ihmisten arki näyttää ja minkä kukakin laskee liikunnaksi. Toisen ”en liiku kuin kerran viikossa” voi näyttää hyvin erilaiselta kuin toisen samoin kuvailema tilanne.
Esim itse en lenkkeile usein, käyn lenkillä ihan rehellisesti vain tasan kaksi kertaa viikossa eli vapaapäivinä. Olen aivan suoraan sanottuna vaan tosi laiska harrastamaan liikuntaa! Joskus hyvin harvoin mun lenkki voi sisältää kuntoportaat tai hölkkää, mutta yleensä ihan vaan kävelen. No sen verran yritän pitää jotain rotia itselläni aikoinaan murtuneen selän takia, että teen 30 vatsalihasliikettä joka aamu kun odotan veden kiehahtamista keittimessä. Ja siihenpä se mun lihaskuntotreenikin sitten jää :D En ole esim yhtään kuntosalityyppiä.
Vaikka en harrasta liikuntaa, niin kun mietin asiaa niin huomaamattani liikun kuitenkin arjessa jonkun verran, koska kuitenkin kuljen aina kävellen työmatkat 2,6 km /suunta, käyn kävellen kaupassa ja vastaavilla asioilla, kuljen kävellen harrastuksiin kolmena iltana viikossa reilun kilsan/ suunta ja mun työpäivät nyt on oikeastaan pelkästään yhtä kävelyä, kantamista, nostelua ja kyykkimistä (huvittavinta, että minulle on tullut esim selkeästi erottuvat olkalihakset ja vatsalihakset ilmeisesti työn luontaisetuna).
Eli vaikka ei liikkuisi tarkoituksella tai harrastaisi liikuntaa, niin se ei tarkoita aina etteikö ihminen silti kuitenkin liikkuisi edes jonkun verran, ihan vaikkeisiism itse edes tajuaisi sitä.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.26 13:35:21

Näin on kuten yllä. Itselläni alkoi paino nousta ja lihakset hävitä kun hevosten pito kotona loppui ja myös palkkatyö muuttui kevyemmäksi. Aloitin silloin käymään kuntosalilla ja kävelemässä mutta ei kyllä korvaa mitenkään sitä päivittäistä puuhastelua. Muistan siihen aikaan sanoneeni etten harrasta liikuntaa ollenkaan ja nyt sanon että harrastan useampana päivänä viikossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.