Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Poliisi kohu tuo vanhoja mieleen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.26 16:08:51

Enpä tiedä, miksi nyt halusin tulla kertomaan tämän näin. Poliisista on ollut nyt paljon juttua somessa ja medioissa, siitä kuinka valtaa ja voimaa käytetään väärin.

Ollessani 18v minulla hajosi mielenterveys. Traumatisoitunut ja parentifioitunut lapsi. Alkoholisoitunut, väkivaltainen ja seksuaalisen hyväksikäytön siivittämä lapsuus, kaappaus ja vankina pito.. Pärjäsin silti aika hyvin siihen asti, päädyin vaan suhteeseen (=lue minut oli groomattu "suhteeseen" 16v iässä lähes 30v miehen toimesta) jossa kaikki meni lisää pieleen. Olin vieraassa kaupungissa ja tutut suojat jotka itselleni oli turvattomuudessa rakentanut olivat poissa. Niinpä mutkien kautta olin tilanteessa, jossa olin psyk. sh:n kartoituksessa, että mihin suuntaan minut laitettaisiin hoitoon.

Käynnillä minulle tuli katkos, jossa menin katatoniseen tilaan. Muistikuvani ovat osittain hatarat, tästä on aikaa jo 15 vuotta. Olen lukenut myöhemmin kuitenkin tekstit käynnistä ja niistä olen saanut osan puuttuvista palasista paikoilleen. Ilmeisesti tämä sh oli kysynyt jonkun toisen sh:n mielipidettä. Minulle tultiin kertomaan, että olisi hyvä lähteä näytille ensiapuun. Siinä kohtaa katatonia oli alkanut lientyä, pystyin jo esim liikkumaan. Pudistin päätäni. Nousin ylös ja olin lähtemässä, mutta minua viivytettiin. Sain sanottua, että pärjään kyllä. Aulassa tuli vastaan ambulanssihenkilökunta ja minulle sanottiin että pitäisi mennä heidän mukaan. Säikähdin ja pysähdyin seinää vasten, koko homma tuntui absurdilta. En voinut mitään sille, että olin mennyt tilaan jossa on vaikea liikkua tai puhua (myöhemmin minulle diagnosoitiin dissosiaatiohäiriö). En suostunut lähtemään heidän mukaansa, mutta en voinut myöskään poistua rakennuksesta, sillä henkilökunta seisoi ovien edessä niin etten päässyt.

Paikalle oli kutsuttu sitten ilmeisesti poliisit jossain välissä. Kun he tulivat, niin osoitettiin vain, että tuo tuossa. Olin yrittänyt tätä ennen kertoa, että olen ok ja haluan vain mennä kotiin ja levätä. Poliisit eivät edes kysyneet mitään, sanoivat vain että sitten mennään. Olin ilmeisesti vastannut, että haluan vaan lähteä kotiin, että antakaa mun mennä. Siinä hetkessä poliisit (2 miestä) tulivat minua kohti ja tarttuivat kiinni molemmilta puolilta. En ollut tehnyt mitään väärää, en ollut vaaraksi itselle enkä muille, en ollut psykoottinen, ei minkäänlaista itsemurhariskiä, ei mitään.. Minä säikähdin kuollakseni, ei ihminen kykene siinä tilanteessa ajattelemaan kognitiivisesti, vaan pelkät vaistot vei ja yritin päästä irti heidän otteestaan. Minulle ei puhuttu, ei ehdotettu että kävelisin itse tai mitään. He riuhtoivat ja kiristivät otettaan, raahasivat suhteettomalla kahden miehen voimalla 18v tytön hissiin. Yritin päästä irti heidän otteestaan ja kiljuin pakokauhun vallassa. Sitä kesti vain pienen hetken, ehkä alle puoli minuuttia kun he olivat repineet minut hissiin asti, vaikka se tuntui ikuisuudelta. Minulla dissosiaatio perustuu eniten juurikin freeze-toimintoon, mutta siinä hetkessä olin yrittänyt taistele/pakene -järjestelmää. Hissin oven mennessä kiinni minulta meni jalat alta ja en enää voinut liikkua tai puhua.

Olin mennyt täydelliseen katatoniaan, minusta ei lähtenyt ääntä, ei mitään. Minulla on silti muistikuva, että kyyneleet valuivat poskiani pitkin. Vaikka en enää nähnyt enkä tuntenut mitään. Poliisit olivat kantoraahanneet minut lanssiin ja mitään muistikuvia ei ole sen jälkeen, minulla on täydellinen muistikatko siitä eteenpäin. Olin tietojen mukaan kuitenkin ollut päivystyksessä vain max 2h ja sitten minut oli lähetetty kotiin.

Olin 18v, kiltti, traumatisoitunut pahasti. Olin aivan lapsi vielä. Minusta ei ollut vaaraa kenellekään eikä tähän päiväänkään mennessä mitään psykoosiin viittaavaa ole ollut. Heillä ei ollut oikeutta pakottaa minua hoitoon, ei sillä tavalla. Poliisilla ei ollut tarvittavaa tietoa ja taitoa. He vain käyttivät valtaansa tuosta noin vain ja aiheuttivat uuden, suuren trauman. Minun piti olla siellä turvassa, olin hakemassa vapaaehtoisesti apua itselleni avohoidosta. En tänä päivänäkään luota piiruakaan poliisiin ja paniikki virtaa kuin sähkö koko kehoon kun vain näen poliisiauton. Eikä todellakaan ollut edes mitään M1-lähetettä tai mitään. Tilanne oli lain puitteissakin siis laiton.

Re: Poliisi kohu tuo vanhoja mieleen

Lähettäjä: Yopo 
Päivämäärä:   13.8.26 16:20:32

Vai niin, no nyyh vaan sitten.

Lähettäjä: Jlöä 
Päivämäärä:   13.8.26 16:39:16

Hyvä aloittaja, kai nyt olet käynyt keskustelemassa tapahtumista terveydenhuollon puolella niiden henkilöiden kanssa, jolle ihmismielen haasteet kuuluvat? Silloin sinulle ei jää epäselväksi mitä on oikeasti tapahtunut ja miksi.

Taitaa olla hoitosi tällä hetkellä täysin kesken, koska olet noin traumatisoitunern ja pahoinvoivan kuuloinen?

En usko, että kukaan teki mitään ylilyöntiä, vaikka tajuan täysin että sinusta voi tuntua siltä. Tarvitsit silloin kiireellistä apua ja kaikki olivat sinusta huolissaan, todella huolissaan. Päätöksen tapahtumista tekivät terveydenhuollon väki ensisijaisesti, kun halusi kutsua lisäapua myös sinun turvaksesi. Poliisi oli siellä myös auttamassa, niin hoitajia/lääkäreitä kuin sinuakin. Poliisin rooli tuossa kuvailemassasi oli todellisuudessa hyvin rajallinen koska kokonaisuus on se joka ratkaisee. Painotan edelleen, sinä olit aivan takuuvarmasti se, jota tuossa autettiin. Ei enempää, eikä vähempää.

Kaikki yrittivät auttaa sinua silloin. Se, että sinusta ei vaikuttanut siltä silloin tai myöhemminkään, ei muuta tätä. Kukaan ei sitä paitsi mitenkään hyötyisi siitä, että aiheuttaisi sinulle lisää vahinkoa. Ymmärrän ainakin itse silti, että kun tilanne on päällä tapahtumat voivat tuntua sinulle juuri Sellaisilta. Joskus omat tunteet ja ajatukset vain ovat väärässä, silloin kun on tosi tosi paha paikka ja mieli ei enää jaksa toimia paremmin.

Huomaa: Sinun ajatuksesi ja tunteesi eivät olleet tuomittavia silloin eikä nyt. Et tehnyt mitään vääriin. Tarvitset selvästi kuitenkin apua edelleen tapahtumien käsittelyyn ja paljon. Ammattilaisten toimesta.

Se, että auttamiseen ei oikein vaikeissa tilanteissa löydy taikakeinoa jolla asiat ratkeavat nopeasti ja helposti, Ei tee auttajistasi asiattomia, pakottajia, turhia tai huonoja. He tekivät vaikeassa tilanteessa sen mitä pystyivät. Kuten itsekin huomasit tapahtumasarjan lopuksi ja totesit, sinua kyllä ihan oikeasti kunnioitettiin ja kuunneltiin. Sekä autettiin kyllä, sen verran mikä oli sillä hetkellä mahdollista sinulle. Minun ymmärrykseni mukaan nimenomaan Sinä olit se kaiken ratkaiseva asia tuolloin, ei kukaan muu.

Muista ennen kaikkea, että sinusta aidosti välitettiin kuvailemissasi hetkisdä ja välitetään edelleen. Superauttavia taikavoimia ei kuitenkaan kenelläkään ole sinunkin auttamiseksi, valitettavasti.

Päivämäärä:   13.8.26 16:53:29

Vaikka en olekaan terveydenhuoltoalalla, sen verran voin todeta kirjoituksesi perusteella että tapahtumissa EI ollut mitään laitonta. Olit tutkittavana päivystyksessä pienen hetken, sinua ei otettu hoitoon. Mitään lähetettä ei sinun mukaasi tehty, joten sinua ei otettu esimerkiksi tahtosi vastaisesti myöskään otettu hoitoon. Pääsit pienen hetken päästä kotiin, kuten kerroit.

Se, että tutkitaan onko hoidolle tarvetta on ollut takuuvarmasti ollut nimenomaan se velvoite, joka on päivystyksen tehtävä. Tutkimatta jättäminen olisi ollut paha laiminlyönti!

Kaikki tapahtui siis sinun auttamiseksi. Se, että sinun taustallasi asiat tuntuvat miltä tuntuvat, ei tee auttajiesi toiminnasta väärää tai huonoa. He ymmärtävät kyllä taustasi vuoksi miltä sinusta tuntuu ja miksi ajattelet nii kuin ajattelet. Sinusta välitetään kyllä, eikä sinua haluta vaikkapa väheksyä.

Käythän jossain edelleen saamassa apua?

Päivämäärä:   13.8.26 17:04:55

Olen itse asiassa melko hyvässä kunnossa nykypäivänä, tuo tilanne on tosin jostain syystä jäänyt käsittelemättä, se oli unohduksissa pitkään. Tuo tämänhetkinen juttu vaan on saanut ajattelemaan mennyttä. En usko ollenkaan etteikö tarkoitus olisi silloin ollut auttaa. Sh oli huolissaan ja oli halunnut kysyä kollegaltaan kuinka toimia, kollega oli suositellut tilaamaan lanssin. Lanssihenkilkunta tuli paikalle, kuten oli pyydetty. He yrittivät auttaa aivan varmasti, mutta minulla oli kaikki ok sillä tavalla, että olisin voinut lähteä. Dissosiaatiohäiriö on siitä ikävä, että se saatetaan tulkita hyvinkin väärin ja tuolloin diagnoosia ei vielä ollut. Tilanne näytti todennäköisesti ulospäin huolettavammalta kuin mitä se todellisuudessa oli.

Mutta poliisilla ei ollut oikeutta koskea minuun ja käyttää voimaa tilanteessa. Lääkäriä ei oltu edes konsultoitu siinä kohtaa, ei ollut olemassa mitään pakkohoitolähetettä. Vain sellaisen kanssa poliisi olisi saanut toimia noin. Silloin nopein ja paras keino olisi ollut antaa minun olla rauhassa ja antaa mennä kuten lain mukaan kuuluisi. Matkan varrella on sattunut kaikenlaista. Tämä keissi ja yksi lääkäri tämän 15 vuoden aikana ovat saaneet kuitenkin miettimään, että se valta joka on käsissä joillain ihmisillä on todella suuri. Mutta suurin osa lääkäreistäkin ovat olleet mukavia ja ymmärtäneet ja jos eivät, niin ovat selvittäneet. Yksi oli kuitenkin sellainen, että oli jo psykoosileimasin kädessä kun tulin ovesta sisään. Ilmeisesti oli sitä koulukuntaa, että dissosiaatio olisi lööperiä. Onneksi puoliso pelasti sen tilanteen, silloin minulla oli tuki olemassa tällaisen varalle <3

Etenkin mt-jutut tekevät potilaasta suoraan altavastaajien altavastaajan. Koska eihän kukaan usko mielenterveyspotilasta, vaan lääkäriä. Etenkin lääkärin ollessa mies.

Päivämäärä:   13.8.26 17:18:37

Ei täysi-ikäistä ihmistä saa pakotettuna viedä ensiapuunkaan ilman, että siihen on määräys. Kyseessä tulisi olla selkeä hengenvaara tai psykoosi. Aikuisen kohdalla hengenvaaraksi lasketaan myös esim. tajuttomuus tm tila, jossa hän ei voi antaa vastausta. Minä olin silloin ollut jo kontaktissa hoitajan kanssa ja sanonut, että olen ok ja tilanne on ohi, että voin mennä. Siinä kohtaa olisi tullut vaikka esittää muutama lisäkysymys, jos olisi kokenut niin tai antaa lanssihenkilökunnalle mahdollisuus keskusteluun siinä hetkessä, koska olin tajuissani ja tarpeeksi ok. Poliisin tulo teki tilanteesta vasta täyden fiaskon. Päivystyksessä oli vain todettu minun olevan okei ja voi kotiuttaa.

Päivämäärä:   13.8.26 17:24:31

Käy nyt vain juttelemassa tuosta, ihan oikeasti. Saat selitykset tapahtumille, siis niiden oikeille merkityksille, ja vähentäisit omaa huonoa oloa.

Sinulla on edelleen voimakkaat negatiiviset tunteet ja ajatukset. Et erota esimerkiksi mahdollisuuden tutkimista siitä mihin päätyivät. Eli kukaan ei saa olettaa myöskään että joku ei olisi esimerkiksi psykoottinen, ennen kuin asia varmistetaan! Tämä olisi paha virhe. Kaikki ovat selvästi toimineet oikein myös sinun kohdallasi. He vain tutkivat koska se on heidän velvoite ja tähän kaikki tapahtunut tähtäsi. Ei mitään henkilökohtaista juuri sinusta johtuvaa toimintamallia käytetty. Kaiken takana oli sinun auttamiseksi.

Ja ei ei lääkäri voi tutkia ennenkuin olet hänen kanssaan.

Sanon tämän ihan tavan ihmisenä.

Päivämäärä:   13.8.26 17:39:16

Käy nyt vain juttelemassa tuosta, ihan oikeasti. Saat selitykset tapahtumille, siis niiden oikeille merkityksille, ja vähentäisit omaa huonoa oloa.

Et ollut pakkohoidossa! Tämä siis on täysin varmaa. Miksi haluat edelleen ajatella näin? Tutkiminen pienen hetken ajan ei ole pakkohoitoa, johon viittaat.

Sinulla on edelleen selvästi aika voimakkaat negatiiviset tunteet ja ajatukset. Et kirjoitustesi perusteella ilmeisesti erota esimerkiksi senmahdollisuuden tutkimista että olisit tarvinnut mahdollisesti jotain suurempaa apua siitä mihin lopulta päätyivät. Eli kukaan ei saisikaan terveydenhuollossa olettaa myöskään että joku ei olisi esimerkiksi psykoottinen, ennen kuin asia varmistetaan! Tämä olisi paha virhe jos näin olisi toimittu.

Kaikki ovat selvästi toimineet oikein myös sinun kohdallasi. He vain tutkivat koska se on heidän velvoite ja tähän kaikki tapahtunut tähtäsi. Ei mitään henkilökohtaista juuri sinusta johtuvaa toimintamallia käytetty. Kaiken takana oli sinun auttamisesi.

Ja ei ei lääkäri voi tutkia ennenkuin olet hänen kanssaan. Ja kerran tuo poliisijuttu ahdistaa selvästi sinua myös, tähänkin on olemassa perusteet jotka saat selville vaikka kysymällä. Se on myös niin, että ihmisiä ei saa jättää heitteille, jos potilaan voinnista ei voidaan olla varmoja. Poliisin virka-apua voidaan pyytää, koska terveydenhuoltoalan ihmisten roolille ei kuulu kaikki asiat. Hekin ovat vain ihmisiä.

Sanon tämän ihan tavan ihmisenä. Kirjoitan näitä vain siksi, että tunnen sinua kohtaan sympatiaa. Onneksi yhteiskunta pohjimmiltaan haluavaa vain hyvää sinulle todellisuudessa, eli ihan tavan ihmiset (useimmat meistä) sekä etenkin lääkärit ja poliisit noin viran puolesta.

Sinä kuitenkin päätät mitä haluat tehdä loppujen lopuksi ja mitä tunnet ja ajattelet. En tiedä mitä vielä sanoa, joka voisi ehkä auttaa. Olet varmaan miljoona kertaa kuullut jo vaikka sanat anna itsellesi aikaa ja hyväksy erilaiset fiilikset. Ennen kaikkea kannattaisi eniten uskaltaa ajatella, että yhteiskunta ympärillä haluaa pohjimmiltaan sinunkin voivan hyvin.

Päivämäärä:   13.8.26 17:39:19

Ei tietenkään mikään minusta johtuva toimintamalli ja ymmärrän, että alunperin tilanteessa haluttiin auttaa ja sh:lle tuli huoli. Hän tuskin osasi tunnistaa, mistä oli kyse. Silti tilanteessa ei toimittu oikein enää loppua kohden. Vaikka lanssin voi tilata ja voidaan yrittää selvittää tilannetta, niin poliisi oli toimenpiteenä kyseenalainen ja etenkin poliisin toiminta ylimitoitettua ja suoraan kiinni käyvää. Ei sellainen ole ok.

Päivämäärä:   13.8.26 18:00:41

Oletko siis käynyt juttelemassa kuvailemiesi tapahtumien jälkeen näistä tapahtumista ammattilaiselle? Kaverien, miehen tai tuntemattomien nettityyppien näkemysten mukaan ei aina kannata mennä.

Sinua kuitenkin vahingoittanee jollain tapaa selvästi tuo sitkeä ajatus että sinua kohtaan olisi tehty ehdottoman väärin. Et anna mahdollisuutta sille että asiaan liittyisikin esimerkiksi ns. harmaan sävyjä jotka tekisivätkin tapahtuneista asioista perusteltuja. Nimittäin näin voi asia sinun tapauksessasi olla, sen perusteella mitä olet kirjoittanut.

Vahingoitat myös itse itseäsi mielessäsi jos on pienikin mahdollisuus, että tapahtumille onkin asialliset ja jopa laillisetkin perusteet.

Ja ei, minulta et tule saamaan mitään kunnollisia vastauksia, koska olen ihan tavan kansalainen, enkä edes yritä perehtyä asioihin tämän enempää, vaan ohjaan suosiolla ammatti-ihmisten puheille jos asioissa ja tapahtumissa on vielä sinulle jotain epäselvää ja ahdistavaa.

Lähettäjä: Liia 
Päivämäärä:   13.8.26 18:06:42

Komppaan nyt täysin nimimerkkiä Jlöä! Tarvitset kipeästi keskusteluapua käsittelemään asiaa. Minustakin tuo nyt kuulostaa, että tuossa on toimittu sinun eduksesi ja parhaaksesi ja yritetty varmistaa että olet turvassa, ei tehty sinua kohtaan väärin.

Lähettäjä: Gepetto 
Päivämäärä:   13.8.26 18:08:21

Lopeta nyt viiva jo tuo vitunaikanen lässyttäminen.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   14.8.26 11:46:21

Gepettohan se kaiken oleellisen jo sanoi :D

Ihan mahtavaa että sinä kerrot että et muista tarkasti koska tästä on jo 15 vuotta mutta muistat ihan vitun yksityiskohtaisen tarkasti että se oli 100% varmasti laitonta ja se on fakta!

Lähettäjä: tämä selittää 
Päivämäärä:   14.8.26 13:14:16

Ylisviivan kirjoituksista suuren osan...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 15:06:32

Asia olisi hoitunut paremmin, jos poliisit olisivat käyttäytyneet ystävällisesti ja rauhoittavasti. Tilannetaju on selvästi puuttunut. Harmillista aloittajalle.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.8.26 15:33:55

Ammattilaiset arvioineet tilasi että olet päivystyskäynnin ja sen lääkärin arvioitavissa. Lanssin kyytiin et suostunut. Poliisin virka-apua ei tilata ihan pienestä eli sinulle ei ole joko menny puhe perille, olet uhannut lähteä tai olet laittanut vastaan niin että oman ja hoitohenkilökunnan turvaksi on tarvittu poliisit.

Neuvotteluja lie käyty hyvässä hengessä ennen partion paikalle kutsumista. Eiköhän partiokin ole kysynyt ensin että mennäänkö. Jos jalat ei itse liiku on heidän avustettava sitten. Kellään ei ole aikaa odotella päivää että mieli muuttuisi.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.8.26 15:36:55

"katatoniaa ei ole erotettu itsenäiseksi häiriötilaksi, vaan se liitetään muihin psyykkisiin häiriöihin, kuten skitsofreniaan, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön tai traumaperäiseen stressihäiriöön ja lisäksi päihdeongelmiin."

Päivämäärä:   14.8.26 16:31:52

En ole sanonut, etten vain muistaisi tarkasti. Minulla on muistikatko siitä eteenpäin, kun minut on laitettu lanssin kyytiin. Sitä edeltävät tapahtumat muistan melko hyvin ja tosiaan terveystiedoista olen voinut tarkistaa tietoja ja päivystyksen tapahtumia. Päivystyksen lääkäri mainitsee, että olen ollut hiljainen ja niukkasanainen, mutta mitään psykoosiin tai itsetuhoiseen viittaavaa ei ole ja että kuvattu tila voisi viitata dissosiatiiviseen tilaan. Siinä mainitaan myös, että oirekuva vaatii kiireellisen siirron oikeaan psyk polin tiimiin.

Minut siirrettiinkin sitten seuraavaan paikkaan, jossa sain pysyvän hoitajan. Siellä tuli isompia ja pidempiäkin sulkutiloja, muttei koskaan enää tällaista bolemiikkia, johon olisi tarvittu ambulanssia, saati poliisia. Nykypäivänä poliisien ohjeistukset ovat erilaiset psyykkisperäisesti sairaiden ihmisten kanssa ja itsemääräämisoikeus on selkeytetympi, he saavat paremmin koulutusta tällaisten tilanteiden kohtaamiseen, sanallinen tilanteen rauhoittaminen on ehdoton toimenpide. Ihmiseen ei tulisi koskaan käydä suoraan kiinni ja viedä itsemääräämisoikeutta, poliisilla on velvollisuus tarkistaa tilanne myös. Paitsi jos on lääkärin määräys tilanteeseen saatu, silloin poliisi toimii sen mukaan, vaikka siinäkin tilanteessa tulisi rauhoittaa ja keskustella ja käydä läpi esim se, että muuta mahdollisuutta kuin meno lanssiin ei ole. Antaa aikaa potilaalle prosessoida asia ja ottaa etäisyyttä eikä tulla iholle.

Silloin asiat kai olivat hieman toisin, nyt ohjeistukset ovat kyllä tiukemmat ja tuollainen ei todellakaan kävisi päinsä.

En kyllä tiedä, miksi jaksan tulla asiasta enää mitään sanomaan. Ymmärrän kyllä, että jos ei tällaista tilaa ole kokenut eikä tuollaisessa tilanteessa viranomaisten kanssa ole ollut, niin voi olla hankala hahmottaa miltä se oikeasti tuntuu ihmisestä. Kiitos sellaisille, jotka ymmärtävät tilanteen kaoottisuuden ja mitä se tekee valmiiksi rikkoutuneelle mielelle <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 16:56:34

Minusta näyttää että he tekivät työnsä.
Sinä olet sairas, sinulle tuo kertomasi on arkea ja normaalia. Mutta ei se muille ole. Ehkä et kunnolla tajua miten vakava tuo tilanne oli.

Poliisi voi ottaa kiinni ihan jos epäillään että henkilö on vaaraksi itselleen ja kyllä, silloin saa käyttää voimakeinoja. Tilanne ei ollut ollenkaan laiton ja oma käytöksesi kuulostaa todella hurjalta.

Siinä asiantuntijat käyttäytyivät ammattinsa mukaisesti koska he olivat sinusta huolissaan. Sinusta oli ulkopuolisten silmien mukaan vaaraa itsellesi. Sinusta välitettiin.

Sinulla on ollut kamalia kokemuksia kasvaessasi, sinusta ei ole pidetty huolta vaikka olisit sen ansainnut kuten joka lapsi ansaitsee huolenpitoa. Olet ollut turvaton ja uhri hyväksikäyttäjille, mikään siitä ei ole ollut sinun syytäsi ja toivon että kaikki sujuu sinulla vastaisuudessa hyvin. Toivon että tässä kuvaamassasikin tilanteessa ajan myötä alat nähdä sen, mikä meille on tosi ilmeistä eli sen, että sinusta oltiin huolissaan.

Lähettäjä: Uhk 
Päivämäärä:   14.8.26 17:40:49

Toisin sanoen olet ollut niin sastanan sekaisin, että on hommattu poliisi paikalle. Muististasi vain puuttuvat omat sekoilusi, turha uhriutua.
Mutta joo, kyllä kannattaa mennä terapiaan.

Päivämäärä:   14.8.26 17:44:40

Miten minä liityn tähän?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.