Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Biisi hukassa - mikä tämä voisi olla?

Lähettäjä: Korvamato 
Päivämäärä:   13.8.26 13:05:41

Elämässäni on selkeästi liikaa aikaa (ihanaa <3) kun ehdin miettiä tällaista asiaa :D

Kuulin kisoissa taustamusiikkina olisko suomiräp- tyylisen kappaleen, jota en ollut kuullut aiemmin. Muisti on hyvä mutta lyhyt.. siinä oli mielestäni sekä mies että naislaulaja, ja sanoituksissa oli jotain että mies pelaa pleikkaa / tietokonetta ja nainen kävelee kämpässä alusvaatteissaan.

Kertosäkeessä mielestäni oli joku "luku" tyyliin meillä on 7000 ongelmaa tms, ja luulin että tällä googlaamalla löydän mistä biisistä voisi olla kyse, mut ei löydy. Tekoäly keksi mulle "päästään", jonkun tuollaisen kappaleen, ja kun sanoin ettei sitä ole olemassa, niin kommentoi, että niinpä ei olekaan, keksin sen :D

Että hyvä muistutus , kuinka paljon kannattaa luottaa tekoälyyn..

Kysyin jo kisajärjestäjältä biisilistaa ja kolusin sitä läpi mut en silti löytänyt kyseistä. Ja nyt alan epäillä että oon kuvitellut koko jutun.

Tuleeko mitään ideoita mistä kappaleesta voisi olla kyse..

Re: Biisi hukassa - mikä tämä voisi olla?

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   13.8.26 13:24:27

Minulle tekoäly tarjosi kuvauksellasi Hussa – Mitä meil on? (feat. M//O)

Lähettäjä: jsjs 
Päivämäärä:   13.8.26 13:30:35

"Että hyvä muistutus , kuinka paljon kannattaa luottaa tekoälyyn.."

En ymmärrä, miksi ihmiset pitävät tekoälyä luotettavana tiedonlähteenä.

Sitä kannattaa käyttää jäsentelemään asioita, joista itse tietää paljon, jolloin voi siitä tekoälyn tekemästä tekstistä itse muokata oikeanlaisen ja korjata kaikki tekoälyn tuottamat potaskat ja liirumlaarumit.

Hyvä esimerkki tältä aamulta:
Kaverillani on 2007 syntynyt pv-ruuna. Googlasin "kaverini nimi ja hevosen nimi", nimet keksitty "Maiju Jokunen ja Hörömölli".
Tekoäly kirjoitti:
"Hörömölli on vuonna 2009 syntynyt suomenhevonen tai poni tamma, jolla Maiju Jokunen on kilpaillut esteratsastuksessa."

Niin siis se on pv-ruuna, eli aivan päin persettä meni ja syntymävuosikin oli väärä... Toista samannimistä hevosta tai ihmistä ei ole olemassa, heillä on sen verran uniikit nimet molemmilla.

Joten kyllä, olet aivan oikeassa siitä, ettei kannata luottaa tekoälyn paskannuksiin...

Kuuntele vielä kerran se biisilista läpi ja selaa niitä biisejä pätkittäin eteenpäin niin, että ehkä tulee jossain biisissä sitten tuttuja kohtia vastaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.26 17:22:26

Oliko listassa esittäjätkin? "Vain elämää" -versiot vaikeuttavat oikean biisin löytymistä.

Päivämäärä:   13.8.26 22:08:41

:E : Oho! Minulle entuudestaan tuntematon, ja kävin kuuntelemassa, mutta ei valitettavasti ollut tuo :D tyylilaji kyllä samansuuntainen, mut näitähän taitaa olla nykyään aika paljon :)

jsjs : no tämäpä.... ...

* : sain Spotify-listan, ja koitin kuunnella sieltä kaikki mulle tuntemattomat biisit. Valtaosan suomalaisista kappaleista kyllä tiedän ja tunnen, kun suomalainen musa kuuluu suosikkeihin, ja olen aika kaikkiruokainen tyylien osalta, iskelmästä räppiin, vanhempi ja uudempi.

Kiitos:)

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   13.8.26 22:41:33

Oon miettinyt tätä koko illan :D Onko varmaa, että oli siltä listalta? Saisko sen listan edes kopsattuna tänne :D

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   13.8.26 22:58:46

Miksi kuulostaa niin tutulle, mutta en saa kuitenkaan sanoja päähän. Kokeilin useita naisiakin kuten siipolaa, matulaa yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.26 09:50:16

Misery

Päivämäärä:   14.8.26 16:38:25

Eikä :D olette ihanan osallistuvia nyt tähän <3

Se on hurjan pitkä Spotify -lista, en tiedä voiko sitä oikein mitenkään jakaa "tekstinä", kun pääsee siis avoimena kuuntelemaan sieltä.

Ja itse asiassa sieltä listalta ei löytynyt myöskään yhtä kappaletta joka soi monta kertaa sen kisapäivän aikana "Muumipeikko tanssii, pom pom pom pom" , joten onkohan kuitenkin vielä joku eri lista.

Tai jos osaatte neuvoa saako sitä jotenkin.. en viitsi laittaa Spotify linkkiä julkisesti.

Mut en kyllä enää ilikiä kisajärjestäjiä vaivata näin turhanpäiväisellä asialla että uudelleen alkaisin kysellä kun ovat jo noinkin paljon jaksaneet että mulle linkittävät sen listan:)

Päivämäärä:   14.8.26 16:43:47

Ja tuo muumibiisi "Muumipappa marssii tässä" eli sarjassamme väärin muistetut laulunsanat. :D

Eli jos tuo mun miettimä biisi joskus löytyy niin mitäköhän siinä sitten oikeasti lauletaan, varmaan jotain ihan muuta mitä muistan..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.26 17:00:21

Oih en tiedä, toivottavasti löytyy! Shazam on tosi hyvä appi millä voi nauhoittaa biisin ja se ettii sen, jatkoa ajatellen :)

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   14.8.26 17:03:03

Tuli mieleen 7300 päivää mutta en tiedä pelataanko siinä pleikkaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.