Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liiallinen jakaminen

Lähettäjä: huuh 
Päivämäärä:   13.8.26 12:50:10

Käykö kenelläkään koskaan tai usein niin, että puhut asioistasi ihan liikaa jollekin ja sitten kaduttaa?

Minulle käy näin vähän väliä ja aina tulee morkkis seuraavana päivänä. Olen tiedostanut ongelman, mutta aina sorrun siinä hetkessä puhumaan liikaa sellaisista asioista tai suunnitelmista, jotka olisin pitänyt kuitenkin mieluummin vain itselläni. Vinkkejä siis kaipaan, mitenkä tällaisesta itsepetoksesta pääsee eroon?!

Re: Liiallinen jakaminen

Lähettäjä: Ankka 
Päivämäärä:   13.8.26 12:53:49

Joo on käynyt itselle ja myös kaveri välillä miettii samaa jälkeenpäin. Jotenkin se on ehkä tapa saada itseäni näkyväksi, en tiedä. Itse oon yrittänyt opetella hengittämään, mieti ennenkuin puhut. Kuuntele enemmän kuin puhut itse (mulla myös tapa täyttää tyhjää / hiljaista tilaa). Pysähdy hetkeen.

Lähettäjä: äörr 
Päivämäärä:   13.8.26 13:14:38

Kyllä, oversharing on toinen nimeni... :)

Mutta tuo on asia, josta pitää vain opetella eroon.

Eli kun tiedät, miten sinua ärsyttää se kun taas puhuit liikaa, niin jatkossa puhu harkiten äläkä kerro kaikkea. Ota asenne, että tarvitset vastavuoroisuutta, eli jos toinen ei kerro sinulle mitään eikä vastaa vaikka kysyt, niin älä sinäkään sitten kerro hänelle. Vedä rajasi ja opettele pitämään niistä kiinni.

Aika hyvin minäkin olen opetellut pitämään asioita sisälläni, jakamaan asioita hitaammin, kertomaan vasta sitten kun oikeasti luotan ihmiseen ja huomaan, että hän kertoo minulle vastavuoroisesti asioita eikä vain ime minusta tietoa, tai sitten en kerro mitään mistään ja hymilen vain, että eipä tässä ihmeempää.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.8.26 13:34:20

Hae ADHD-diagnoosi ja lääkitys.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.26 13:35:29

Kyllä, valitettavasti.

Lähettäjä: Bubble 
Päivämäärä:   13.8.26 19:47:15

Oi kyllä! En osaa auttaa valitettavasti, mutta myönnän olevani kohtalontoveri. Minulla se käy niin, että en puhu juurikaan mitään henkilökohtaisia asioitani kenellekkään (roolini ihmissuhteissa on luontaisesti enemmän olla muiden kuuntelija) ja patoan kaikenlaista sisälleni vellottavaksi, kunnes sitten heikolla hetkellä lipsautan jollekin sieltä ylitäydestä kammiosta aivan liikaa ja liian henkilökohtaistakin juttuja. Ja ai että se aina kaduttaa!
Just viimeksi tänään tein niin, (vielä oikeasti pahasti, menin nimittäin kertomaan kaverilleni niinkin henkilökohtaisen yksityisasian kuin että sairastan syömishäiriötä) ja ihan oikeasti tekisi vaan mieli vajota maan alle, tai vähintään kadota toiselle puolelle maapalloa tavoittamattomiin, koska hävettää niin paljon. En tiedä mitä hittoa ajattelin, ei ketään varmasti kiinnosta kuulla että kaveri on päästään sekaisin..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.