Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Akuutti glaukooma

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   13.8.26 02:24:01

Pelottaa.
Olen syönyt puolitoista vuotta Triptyliä endometrioosiin. Enimmäkseen annostuksella 25 mg joka toinen ja 10 mg joka toinen ilta. Välillä on mennyt neljä iltaa putkeen 25 tai 30. Välillä viikkokin 10.
Lopetin ne yli 2 kk sitten.
Aiemmin tällä viikolla oli mustia pisteitä näkökentässä, mutta luulin sen johtuvan siitä kun nousin ylös ja minulla on alhainen verenpaine eikä ne kestänyt kauaa. Tänään töissä
oikean silmän alareunaan ilmaantui sellaista väreilyä. Se kesti ehkä n. Vartin. Nyt illan aikana on tuntunut vähän painetta molemmissa silmissä.
Soitan huomenna lääkärille, mutta onko täällä kenelläkään kokemusta tälläisestä?

Re: Akuutti glaukooma

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   13.8.26 11:49:56

Voisiko kuitenkin olla lasiaisen irtauma?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.26 13:54:07

Silmänpaineen kohoamista ei tunne. Oikein kohonnut paine oireilee päänsärkynä ja pahoinvointina eikä kaikille tule siitä välttämättä mitään oireita.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.26 17:18:55

Triptyl kuivatti mun silmät ja kuivasilmäisyys jäi pysyväksi Triptylin lopettamisen jälkeen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.26 19:39:07

Glaukooma tosiaan ei tunnu eikä näy, tuo kuulostaa enemmän lasiaisen irtaumalta joka tapahtuu kaikille iän myötä. Pitää kyllä tsekkauttaa lääkärillä ettei ole osittain kiinni muissa rakenteissa ja repäise niitä rikki irrotessaan

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   14.8.26 03:31:05

Kiitos vastauksistanne.
Kävin lääkärissä. Se katsoi sillä jollakin silmänpaineen mittauslaitteella ja oli ihan normaalit. Täytyy seurailla ja jos tulee uudelleen oireita niin pitää olla yhteydessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.