|
Lähettäjä: djd
Päivämäärä: 13.8.26 05:56:54
Serkkuni ajoi aikoinaan viritetyllä mopolla. Isänsä otti mopon avaimet talteen ja lukitsi moponkin jotenkin niin, ettei serkkuni päässyt enää siihen itse käsiksi. Eno kertoi tästä poliisikaverilleen ja tämä poliisi oli tokaissut, että jos hän ei ole ollut vaaraksi kenellekään niin eihän se sitten haittaa, vaikka viritetyllä mopolla ajaisikin. ????? Siis mitä? Poliisin mielestä on siis ihan ok, että teini ajaa viritetyllä mopolla, kunhan ei jää kiinni typerästä kaahailusta?
No, enpä minäkään paljoa poliisiin luota... Ihan jo siksi, että ovat usein todella käytöstavattomia työtehtävissään. Vaikka olen ihan asiallisesti mennyt viemään löytötavaraa, hakemaan passia tms., niin poliisit ovat olleet todella töykeitä ja veetumaisia. Kerran poliisi on jopa huutanut minulle päin naamaa kun istuin autossa kuskin paikalla. Tuli repäisemään auton oven auki ja huusi "MIHIN KUVITTELET OLEVASI MENOSSA!!??" ja ennen kuin ehdin vastata mitään, hän hölmistyneenä kysyi "Kuka sinä olet? Kenen auto tää on??". Hänen takanaan oli toinen poliisi pullistelemassa kädet puuskassa. Sanoin, että "Kotiin. Maija. Mun isän."
Olin siis liikenteessä 76-vuotiaan isäni autolla. Kävin klo 00 asti auki olevassa kaupassa ja jäin kuskin paikalle hetkeksi istumaan ennen kuin lähdin ajamaan. Olivat kai tylsyyksissään katsoneet koneelta että kenen auto toi on ja se oli 76 v henkilön nimissä. Jännä, etteivät kuitenkaan huomanneet, että kuka sinne autoon kuskin paikalle meni, mutta salamana olivat paikalla huutamassa minulle...
Isäni on nyt 81 v ja hänellä edelleen tuo sama auto ja ajolupa, eli vaikka hän ajelisi itse, niin ei olisi mitään syytä mennä hänellekään raivoamaan.
|