Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mopollisten poikalasten mutsit, jos olis sun

Lähettäjä: lkaimet 
Päivämäärä:   12.8.26 22:48:09

juippi ollut kyseessä (tajuajat yhdistää oikeaan aiheeseen) , tulisko pojalle äitylin toimesta sanktiota räävittömästä laittomasta toiminnastaan? Vai, öyhöttäisitkö ainoastaan poliisin töppäyksen ja kyynelehtisit norsun kyyneliä kun sun laps elää?

Kumpi?

Re: Mopollisten poikalasten mutsit, jos olis sun

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.26 22:49:58

Itsehän olet lapseton psykopaatti.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   12.8.26 22:51:26

No mun lapsi ei olis tollanen perseilevä ääliö, meillä lapset kasvatetaan asiallisiksi yhteiskuntakelpoisiksi ihmisiksi eikä nuorisorikollisiksi. Eli ei tulisi mitään toimia kun lapsi ei olisi pissapää.

Lähettäjä: lkaimet 
Päivämäärä:   12.8.26 22:52:36

Ai niin tämä tuli htnettiin vahingossa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.8.26 23:01:41

No meillä ei poika ajelisi viritetyllä mopolla . Vanhempien pitää seurata että mopoissa valot, kilpi ja ei luvattomia virityksiä. Äityli ja isukki katsokoon peiliin jos eivät välitä millä poika ajelee. Täälläpäin pimeät mopot välillä ongelma.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.26 23:09:54

Lapsillani ei olisi asiaa mopomiitteihin eikä ajelemaan ympäriinsä kilvettömällä mopolla.

Kuitenkin tiikeriäitinä tuollaisen taklauksen jälkeen, jossa lapseni olisi voinut kuolla, olisin itse valmis silmä silmästä kostoon, jos lapseni olisi kuollut.

Tuo oli täysin ylimitoitettu teko, vaikkakin varmaan osittain vahinko ja ajoneuvon hallinnan menetys, mutta silti.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   12.8.26 23:16:48

Jos mulla/meillä lapsi olisi, niin kilvettömällä ja viritetyllä mopolla se ei ajelisi. Mies sais säännöllisesti sen mopon tarkistaa, että on laillinen. Miiteissä sais käydä, mutta jos perseilyn takia tulis sakkoa, niin mopo lähtis käytöstä samantien ja sitten kuljetaan kävellen tai pyörällä kouluun ja takas kotiin. Muuallepa ei sitten oiskaan asiaa x aikaa. Itse saisi myös rahat sakkojen maksuun tienata tekemällä töitä kotona/mummolassa tms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.26 23:22:25

Piste, jos se lapsesi olisi kaahailullaan tappanut toisen pienen lapsen, olisitko silloinkin valmistautunut kostoon?

Päivämäärä:   12.8.26 23:32:07

Mun lapseni ei olisi missään kaahailemassa kilvettömällä mopolla lasten yli kuten kirjoitinkin.

Eikä minulla tuossa teoreettisessa tilanteessa olisi edes kostettavaa, ymmärrän kyllä jos se yliajetun kuolleen lapsen äiti kostaisi. Toki olisin silloinkin valmis suojelemaan lastani vaikka henki menisi.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   12.8.26 23:35:36

Saisi kotona rangaistuksen. Hävettäisi, että koko suomi puhuu minun lapsen toilailusta.

Tottakai olisin myös huolissani, mutta saisi lapsikin olla huolissaan siitä kuinka tuli töppäiltyä. Tosin koko kesää hän ei saisi noin kaahailla, silloin mopo olisi takavarikoitu.

Päivämäärä:   12.8.26 23:37:59

Juuri keskustelin mopoikää lähestyvän poikani kanssa, että mopoilla ei perseillä kylillä ja poliisia ei ajeta karkuun. Talvella meillä voi kotona ajaa omalla jääradalla moottorivehkeillä niin paljon kuin sielu sietää, mutta liikenteessä noudatetaan liikennesääntöjä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.8.26 23:53:09

En tunne ketään äityliä, niin en usko, että sellainen hyökkäisi mistään silmät eri suuntiin mullottaen piereksimään.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   13.8.26 00:20:09

Samanikäinen on ja noisen perseilyn jälkeen mopo mahtuisi minun mersun alle. Kaikista ajamistaan vehkeistä lähtisi renkaat vuodeksi. Häpeäisin silmät päästäni ja pyytäisin julkisesti anteeksi kun en osannut kasvattaa.

Käy miiteissä mutta niihin päästäkseen on samat ukaasit kuin yllä. Taottu myös päähän että poliiseille ei tulukuteta, asiat selvitetään fiksusti paikanpäällä ja karkuun ei ikinä. On peloiteltu ja tietää kyllä että mopon tuhoan oikeasti. Kertaalleen lähti kilvet ratsiassa ja mies kävi erikseen kysymässä osasiko käyttäytyä, oli osannu. Testaa myös säännöllisesti mitä kampe kulkee ja on ratsioissakin testattu.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   13.8.26 00:26:32

Ja meillä on myös saanu ajaa omilla mailla ja sorakuopilla, on kohtuu rauhallinen eikä mikään rämäpää.

Mies myös töissä kylänpinnassa ja liikkuu paljon työaikana kylillä. Meidät molemmat ja sitä kautta kossin tuntee puoli kylää niin perseilystä tiedetään kyllä melkein ennenkuin on ehtinyt tapahtua. Ovat jääneet kavereineen kiinni jo pienestä asti kaikista kuljailuyrityksistä. Eli ajo on oikeasti aika fiksua.

Lähettäjä: Äitee 
Päivämäärä:   13.8.26 01:30:17

Meillä ei enää mopoikäistä. Mutta silloin kun oli niin kuria pidettiin ja opetettiin käyttäytymään. Ja selväksi tehtiin ettei virkavaltaa vastusteta tai opettajille jurputeta. Hyvin käyttäytyvä ja asiallisesti ajelevia nuoria miehiä noista tuli. Itseasiassa äitiään asiallisemmin ajavia ja jopa paremmin liilenteessä ja muutenkin käyttäytyviä.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   13.8.26 01:59:43

Teiltä typeryksiltä tahtoisin kysyä että montako sivullista on menehtynyt mopo-onnettomuuksissa vaikkapa viimeisen 20 vuoden aikana?

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   13.8.26 05:56:54

Serkkuni ajoi aikoinaan viritetyllä mopolla. Isänsä otti mopon avaimet talteen ja lukitsi moponkin jotenkin niin, ettei serkkuni päässyt enää siihen itse käsiksi. Eno kertoi tästä poliisikaverilleen ja tämä poliisi oli tokaissut, että jos hän ei ole ollut vaaraksi kenellekään niin eihän se sitten haittaa, vaikka viritetyllä mopolla ajaisikin. ????? Siis mitä? Poliisin mielestä on siis ihan ok, että teini ajaa viritetyllä mopolla, kunhan ei jää kiinni typerästä kaahailusta?

No, enpä minäkään paljoa poliisiin luota... Ihan jo siksi, että ovat usein todella käytöstavattomia työtehtävissään. Vaikka olen ihan asiallisesti mennyt viemään löytötavaraa, hakemaan passia tms., niin poliisit ovat olleet todella töykeitä ja veetumaisia. Kerran poliisi on jopa huutanut minulle päin naamaa kun istuin autossa kuskin paikalla. Tuli repäisemään auton oven auki ja huusi "MIHIN KUVITTELET OLEVASI MENOSSA!!??" ja ennen kuin ehdin vastata mitään, hän hölmistyneenä kysyi "Kuka sinä olet? Kenen auto tää on??". Hänen takanaan oli toinen poliisi pullistelemassa kädet puuskassa. Sanoin, että "Kotiin. Maija. Mun isän."

Olin siis liikenteessä 76-vuotiaan isäni autolla. Kävin klo 00 asti auki olevassa kaupassa ja jäin kuskin paikalle hetkeksi istumaan ennen kuin lähdin ajamaan. Olivat kai tylsyyksissään katsoneet koneelta että kenen auto toi on ja se oli 76 v henkilön nimissä. Jännä, etteivät kuitenkaan huomanneet, että kuka sinne autoon kuskin paikalle meni, mutta salamana olivat paikalla huutamassa minulle...

Isäni on nyt 81 v ja hänellä edelleen tuo sama auto ja ajolupa, eli vaikka hän ajelisi itse, niin ei olisi mitään syytä mennä hänellekään raivoamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.