|
Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 17.8.26 12:44:07
Mulla on aina auttanut se, että otan viileän asiallisen linjan kaikkiin tilanteisiin. Vaikka tällä työkaverilla olisi tukijoukkonsa, valitettavasti sellainen psykologinen peli usein toimii, että et näytä yhtään mitään tunteita näitä asioita kohtaan.
Jos joku voivottelee, että työkaveri on varmaan vaan unohtanut asian X, itse sanoisin, että "Varmasti, mutta meidät on velvoitettu esihenkilön toimesta kirjaamaan aina ylös, jos jotain jää tekemättä edellisessä vuorossa." En ottaisi mitään muuta kantaa asiaan, mutta puheeksi kyllä edelleen säännöllisesti välillä esihenkilön kanssa. Jos et vaan luovuta ja otat viileän asiallisen linjan tähänkin, niin jossain vaiheessa työkaveri saattaa nolostua jo itse siitä, että hänen työvuorojen jälkeen on aina jotain tekemättä ja aina merkintöjä. Nyt hän pääsee aivan kuin koira veräjästä. Ja vaikka hän alkaisi syynätä sun vuoroja tämän jälkeen, niin ota niihinkin se linja, että sulla ei ole peiteltävää, vaan teet oman työsi. Jokainen unohtaa joskus jotain, mutta jatkuvaa huolimattomuutta ei tarvitse katsoa läpi sormien. Yleensä tällaiset tyypit kun huomaa toisten nöyristelyn, alkavat vain pahemmiksi ja käyttävät tilanteita hyödykseen.
Mä olen ollut myös työpaikoilla, joissa mua on yritetty mustamaalata ja se vaatii vähän paksua nahkaa. Mutta yleensä kun teet oman työsi asiallisesti, oot muille asiallinen ja ystävällinen, oot tehnyt jo osuutesi. Se on vain työtä. Ja jotkut myös itse asiassa arvostavat niitä, jotka pitävät oman puolensa ja etäisyyden kaikkeen työpaikka draamaan. Mä tein niin yhdessä työpaikassa, jossa musta ei aina pidetty ja lopputulos oli se, että mut pyydettiin töihin firman johdon kanssa, kun muut muka niin tärkeät jäivät sinne omaan yksikköönsä pienempien tehtäviensä pariin.
|