|
Lähettäjä: Å
Päivämäärä: 12.8.26 16:25:16
Onko kellään muulla vastaavaa ja onko sille löytynyt mitään syytä?
Mulle tulee säännöllisen epäsäännöllisesti eri puolille kehoa todella voimakas ihokipu. Se on jotain hermokipumaista, tietyllä alueella, kestää aina päivän tai muutaman siinä samassa kohdassa ja sitten loppuu, kunnes taas jossain kohtaa tulee uudelleen jonnekin toisaalle.
Useimmiten (ehkä aina?) kipu on oikealla puolen kehoa, yleensä käsivarressa, olkavarressa, lantiolla, reiden yläosassa tai alaselässä. Olen miettinyt voisko se olla vyöruusu ilman iho-oireita, mutta käsi ei kai oikein sovi siihen. Lisäksi se tulee verrattain usein, ehkä parin kolmen viikon välein. Mitään iho- tai yleisoireita ei yleensä ole, mutta toisaalta jos olen joskus muutenkin kipeä tulee ihokipu lähes aina kaveriksi. Esimerkiksi suihkussa käyminen on silloin mahdotonta koska vesipisaroiden osuminen iholle aiheuttaa suunnatonta kipua. Kipulääkkeet eivät auta. Normaali elämä kuitenkin onnistuu, enemmän haittaa juuri jos joku kevyesti osuu kivuliaalle alueelle. Kovempi ote ei satu samalla tavalla.
Kokemuksia, ajatuksia? Olisko tälle kenties joku parempi nimi kuin tämä minkä olen itse kehittänyt?
|