|
Lähettäjä: ostaja-oona
Päivämäärä: 12.8.26 15:46:28
Mietinnässä ensimmäinen oma koti, tähän saakka asunut vanhempieni luona ja nyt ehkä vihdoin rahatilanne olisi sellainen, että oma koti voisi olla realistinen.
Säästöjä minulla olisi laittaa samantien käsirahaksi 15k. Muita säästöjä löytyy myös, mutta varmasti järkevä jättää ne puskuriksi yms.
Olen kuullut, että ikäisenäni (olen 28) olen epäonnistunut, kun asun vanhemmillani ja teen kokopäiväistä työtä, mutta omistan myös hevosen, jonka kanssa olen halunnut kilpailla ja valmentautua rajattomasti, ilman huolta taloudellisesta ahdingosta. Vanhemapni ovat myös hevosihmisiä molemmat ja käyvät talleilla usein kanssasi nauttimassa turpaterapiasta. Meillä on hyvät ja lämpimät välit ja olen ainoa lapsi.
Kuitenkin asiaan; Kuulemma vuokraus tässä vaiheessa olisi typerää, koska alueellani vuokrat samaa hintaa, kuin omasta lainan lyhennys. Yhtä asuntoa olenkin katsellut ja siinä 450€ vastikkeet yhteenlaskettuna ja varmaan 350 ish lainanosuus. Mitä muita kuluja on rivitaloasumisessa, ihan realistisesti listattuna.
Eli mihin kaikkeen teillä menee rahaa kuukaudessa, kuinka plajon ja miten paljon tienaatte?
Haluan ehdottomasti olla viisas ja varma päätöksestäni, ennekuin teen mitään typerää ja päädyn kadulle köyhänä tai johonkin ulosottoon tms, kun en voinut lainoja maksaa :D
Kuulostaa varmaan ylihuolestuneelta tms ja mauksutkin muuttaa joskus 16/17 kesäsinä omilleen ja elää nuudelilla tms, mutta en siitä elämästä haaveile.
Mitä tekisitte asemassani (muutakuin haukkuisitte tyhmäksi aikuislapseksi)?
|