|
Lähettäjä: Plie
Päivämäärä: 12.8.26 17:16:44
Mielenkiintoinen topa. Minua myös kiinnostaisi ihan tosi kovasti saliharrastuksen aloitus, mutta pelkään että jos menisin sinne saisin vaan muilta ikäviä kommentteja ja pahaa silmää siitä mitä kaikkea teen väärin ja tuntisin oloni vaan aina treenissä epäonnistuneeksi luuseriksi :DD
Olen kerran käynyt kaverin mukana salilla aikoinaan ja silloin kävi nimittäin just niin, että joku tuntematon selkeästi paljon treenannut tuli kettuilemaan tekniikasta (eikä muuten ollut mitään ystävällistä neuvomista) heti alkuunsa, vaikka ystävä siinä parhaillaan yritti minua opettaa. Tuo jäi mieleen sen verran negatiivisena kokemuksena, etten uudelleen ole salille uskaltanut mennä, sen verran nössö olen. Ja samaa vielä vahvistaa somen kommenttikentät (olen katsonut paljon salivideoita, koska tosiaan kiinnostaa), liki kaikkien salivideoiden kommenttikentät tuppaa olemaan täynnä haukkumista, vähättelyä ja tekniikan mollaamista, vaikka videoilla harjoittelisi jopa tosi kokenut fitnessmimmi.
Onko olemassa saleja, missä ei ole tuollainen ilmapiiri? Vai onko rento, aloittelijatkin tuomitsematon ilmapiiri missä saisi rauhassa napit korvilla painaa ihan mahdoton haave?
Taustalla itselläni harrastuslajeina baletti(päälaji), jalkapallo ja ratsastus,, mutta salimaailma laitteineen on aivan vieras. Olen hieman hidas (eli varmasti heti ei kaikki kerrasta suju oikein), mutta innokas oppija ja tykkäisin kovasti opetella ja hioa taitoja itsekseni, mutta mietin samaa kuin aloittaja. Olisiko kuitenkin joku pt alkuun oltava ja riittäisikö pari kertaa? En haluaisi salista uutta ohjattua harrastusta vaan enemmän sellaisen missä saisi ihan itsekseen purkaa paineita, varsinkin kun muut lajini ovat jo ohjattuja.
Jos jollain on vinkata ketjua tai salia JKL, mihin täysin salikokematon tunari voisi mennä kokeilemaan ilman kovin ankarasti arvosteleva ilmapiiriä?
(ja ehkä jopa suositella traineria, joka voisi auttaa alkuun, jos en uskaltaisi ihan videoiden ja app-treeniohjelman pohjalta kuitenkaan lähteä kokeilemaan)
|