Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liian vähän aikaa ikkunanpesuun

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.8.26 09:05:37

...Mutta esimiehelle ei mene jakeluun! Olen siis kotisiivooja, joka tietysti pesee myös ikkunoita välillä. Ikkunoista pitää pestä kaikki yleensä neljä pintaa, kaikki puitteet, pyyhkiä mahdolliset säleverhot ja sama tuuletusikkunalle!

Usein pitää siirtää tavaraa pois edestä, joku ikkuna oikuttelee eikä suostu aukeamaan, toki omat jäljet pitää siivota ja ihan jo sisälle tuleminen eli kaiken valmiiksi laittaminen vie pari minuuttia.

Pahimmillaan asiakas on vielä laskenut ikkunat väärin ja haluaisi, että ne kaikki pestään silti :(.

Ette te tätä voi ratkaista, mutta koko yön ahdisti taas tämänpäiväinen ikkunanpesukeikka ja pakko oli saada purkaa johonkin.

Toivottavasti teillä toisilla on tänään hyvä päivä!

Re: Liian vähän aikaa ikkunanpesuun

Lähettäjä: Tehokkuus 
Päivämäärä:   12.8.26 10:50:23

Esimies vois näyttää kuinka se häneltä käy.
Eli miten hyvä puhdas tulos saadaan siinä ajassa oikeasti aikaan jos se susta on mahdottomuus.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   12.8.26 10:56:57

Tuotahan se työelämässä tuntuu olevan, kaikki pitäisi tehdä hetihetiheti vaikka työolosuhteet ja tehtävä eivät mahdollista sitä. Itse olen ottanut kylmän asenteen, että työssä kestää sen minkä kestää ja pomo tyytyköön siihen. Toki myös tarkkailen työtapojani ja pyrin olemaan mahdollisimman tehokas, mutta en tee 120 lasissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.26 14:13:34

Meillä ainakin pestään ikkunat tuntiveloituksella. Ei sitä pysty mitenkään etukäteen tietää missä pitää minkäkin verran siirtää kamaa, suojata paikkoja ja tapella juuttuneiden ikkunoiden kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.8.26 15:48:11

Meillä kävi ikkunanpesijä. Minulta oli kysytty aukkojen määrä, ei avattavien ikkunoiden määrää eikä sanottu, että pitäisi tavarat ja huonekalut siirtää itse pois ja tutkia, aukeavatko ikkunat mukisematta. Pesijälle taas oli annettu aikaa 20 minuuttia per ikkuna-aukko, joten aika mission impossible tehdä työ. Ensi kerralla tilaan toisesta firmasta, itse pesijää en moiti.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   12.8.26 18:20:59

Minunkin työnantajani vaatii mahdottomia. Esim. 2-kerroksinen liiketila pitäisi siivota tunnissa, tästä vielä pois siirtymäaika seuraavaan kohteeseen. Esim. roskien vientikin on tuolla kuuden minuutin homma, pitää kulkea kauppakeskuksessa kahdella eri hissillä jne.
Sanoin jo heti ensimmäisinä päivinä, ettei onnistu. Pidin tiukan linjan ja yhä teen yliaikaa. Työantaja hyväksyi asian, vaikka aluksi yrittivätkin, että aikataulussa on pysyttävä.
Eli jos vain teet sen ajan, mikä menee, mitä työnantaja tekee? Valittaa?
Eri asia sitten tietysti, jos joudut tekemään ylityötä tuon takia, sitten ei ole ok. Mutta muuten neuvoisin, että teet vaan niin kauan kuin teet.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   12.8.26 20:05:25

Itse lasken yleensä puoli tuntia per ikkuna, siis pelkkä pesu. Hyvin on riittänyt. En tiedä onko tuo yleistäkin kotisiivouksissa, että itse pitäisi siirtää tavarat koska esim toimistoissa ne ikkunat jää vain sitten pesemättä jos edusta on täynnä roinaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   12.8.26 20:25:40

^ pakko kai ne on siirtää, ei kai kukaan ilkeä seistä siellä ja jättää ikkunoita pesemättä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   12.8.26 22:36:52

"Lähettäjä??

Päivämäärä12.8.26 20:25:40

^ pakko kai ne on siirtää, ei kai kukaan ilkeä seistä siellä ja jättää ikkunoita pesemättä."

No sitähän minä juuri kauhistelin, että onko tuollainen käytäntö ihan yleistä kotisiivouksissa. Itse kun olen tottunut siihen, että asiakkaalle ilmoitetaan, että ikkunanpesut alkaa nyt ja tyhjentäkää ikkunoiden edustat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.8.26 22:40:30

Siis miten asiakkaat kuvittelevat, että pesijä alkaa tyhjentämään ikkunoiden edustoja rojusta? Ite olen aina kuvitellut, että se on itsestäänselvyys, jotta pesijä pääsee pesemään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.