|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 12.8.26 04:32:04
Jumala: ...annettakoon henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta, palovamma palovammasta, haava haavasta, ruhje ruhjeesta...
Jumala: Sinä yönä minä kuljen läpi Egyptin ja surmaan Egyptin jokaisen esikoisen... Puolenyön aikaan Herra surmasi Egyptissä jokaisen esikoisen, valtaistuimella istuvan faraon esikoisesta vankiluolassa istuvan vangin esikoiseen, sekä kaikki karjan esikoiset.
Jumala: ...Jokaista, joka koskettaa vuorta, rangaistakoon kuolemalla, häneen ei saa koskea käsin, vaan hänet on joko kivitettävä, keihästettävä, ammuttava jousella. Syyllinen ei saa jäädä eloon
Jumala: ...herra antoi sataa taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin
Jumala: ...Minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät sodalla, niin että teidän vaimoistanne tulee leskiä ja lapsistanne orpoja
Jumala: Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset
Jumala: Poistukaa tämän joukon luota, niin minä tuokiossa heidät tuhoan
Jumala: Minä panen toimeen suuren koston ja rankaisen heitä vihassani... he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä kostoni heille teen
Jumala: Velhonaisen älä salli elää. Jokainen, joka sekaantuu eläimeen, rangaistakoon kuolemalla. Joka uhraa muille jumalille kuin Herralle, ainoalle, olkoon vihitty tuhon omaksi...
Jumala: Herra puhui Moosekselle sanoen: Sano israelilaisille: Jos joku, kuka tahansa israelilainen tai muukalainen, joka asuu Israelissa, antaa lapsiansa Molokille, hänet rangaistakoon kuolemalla, hänet kivitettäköön...
Jumala: Kuka ikinä kiroaa isäänsä tai äitiänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla; isäänsä ja äitiänsä hän on kironnut, hän on verivelan alainen.... Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkojamies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla...Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset...Jos joku ottaa vaimoksi naisen ja hänen äitinsä, on se iljettävyys; sekä hänet että ne molemmat poltettakoon tulessa...
Näitä nyt olisi loputtomiin. Noitavainojen käsikirja Malleus Maleficarum siteerasi ahkerasti raamattua. Meille tuttu Luther itse siteerasi mielellään 2. Moos. 22:18 ja saarnasi että noitia tulisi polttaa.
|