Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suomalaiset ovat lyhytjalkaisia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.26 00:59:09

Hyviä tuloksia tehnyt 3000 metrin estejuoksijanainen seisoi rivissä muiden rinnalla. Vaikka kaikki olivat hyvin hoikkia, niin kyllä erottui suomalainen joukosta lyhyillä jaloillaan, jotka eivät toki mitenkään lyhyet keskivertosuomalaisten jalkoihin verrattuna ole.

Olemme pohjolan Japani.

Re: Suomalaiset ovat lyhytjalkaisia

Päivämäärä:   11.8.26 01:13:29

Niin, itä-suomessa on lyhyitä ihmiset.
Tuupa tänne varsinais-suomeen.

"Itä- ja länsisuomalaisten väliset geneettiset erot ovat huomattavasti suuremmat, kuin monien Euroopan kansojen väliset erot."

Päivämäärä:   11.8.26 02:56:58

pitkä selkä ja lyhyet jalat on aika tyyppillinen "kantasuomalainen" perimä. Näkee myös noissa hyppy yms. lajeissa nyt em-kisoissa, joissa usein "suokki" erottuu "täykkäristä" eikä varsinaisesti edukseen lajia ajatellen.

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   11.8.26 08:11:33

Maatiaiskansaa. Ruotsalaiset taas ovat usein pitkäjalkaisia.

Päivämäärä:   11.8.26 08:14:06

Selkänikamien määrä ei ole vakio.

Päivämäärä:   11.8.26 08:50:28

Ulkomailla asuessa tosiaan tunnisti suomalaisturistit aina ruumiinrakenteesta, oli jotenkin liikuttavaa. Itsekin olen persjalkainen, vaikka pitkä ja hoikka. Pituutta 177cm mutta housut voin silti hyvin ostaa lastenosastolta XD

Lähettäjä: lissu 
Päivämäärä:   11.8.26 08:54:59

Minulla taas on lyhyt selkä ja pitkät jalat, pituus myös 177cm. Olen länsirannikolta kotoisin.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.8.26 09:23:55

Minussa on sekä länsisuomalaista että Itäsuomalaista perimää. En ole lyhytjalkainen, mutta en pitkäjalkainenkaan. Miesystäväni on perimältään savolainen ja on lyhytjalkainen.

Lähettäjä: XvX 
Päivämäärä:   11.8.26 09:37:49

Itse olen 170cm, pitkät jalat ja lyhyehkö selkä, tiimalasivartalomallinen. Äitini veljineen on lyhyitä tappeja, rakenteeni olen perinyt isältäni. Hänen muutama veljensä ovat samanlaisia, mutta siskonsa persjalkaisia. Isän äiti oli persjalkainen, ukki taas se urheilumalli. Kaikken sukujuuret tietääkseni vähän idässä.

Paremman näköisiä suomalaiset ovat minusta kuin virolaiset, tai sitten sitä vaan sokeutuu " oman kansan "ulkomuodoille. Virolaisethan eivät kaukana suomalaisesta ole mutta siellä on minusta enemmän jotenkin tosi outoja piirteitä etenkin naamassa, sellainen vaikkapa ihan todella kolmion mallinen pää ja lähes yhteen kasvaneet kulmakarvat.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   11.8.26 09:43:35

Mä oon lyhyehkö (162), mutta lyhytselkäinen. Vyön käyttäminen vyötäröllä on on tuskaa, koska istuessa se painaa lonkkaluuhun ja kylkiluiden alaosiin. Muinoin kun "sai" käyttää vain 501'siä, pituus oli 32.

Verrattuna siihen, että 184-senttisellä siipallani ei ole myöskään suhteessa lyhyet jalat, ja hällä tuumapituus on 34.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.26 09:44:10

>hällä

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   11.8.26 09:47:24

Piti jatkamani, mutta ajatus katkesi.

Luulen olevani ihan tavallista "suomalaista kantaa" siniharmaine silmineni ja tummanruskene hiuksineni, mutta koska olen adoptoitu, en biologista sukuani tiedä äidin ja oletetun isän nimiä pitemmälle. Veriryhmä on harvinaisehko, mutta eipä sekään mitään sen kummempaa kerro.

Lähettäjä: Flikki 
Päivämäärä:   11.8.26 10:15:59

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 11.8.26 02:56:58

pitkä selkä ja lyhyet jalat on aika tyyppillinen "kantasuomalainen" perimä. Näkee myös noissa hyppy yms. lajeissa nyt em-kisoissa, joissa usein "suokki" erottuu "täykkäristä" eikä varsinaisesti edukseen lajia ajatellen.

Jep, klassinen suomalainen ’persjalkainen’ kehotyyppi.
Valitettavasti itsekin tätä edustan ja olen kärsinyt siitä liki koko elämäni, kun epäonnisesti innostuin jo lapsena täysillä urheilulajista, jossa esteettisyyskin on vielä muiden ominaisuuksien lisänä todella eduksi. Ei mun kroppa vaan mitenkään voi näyttää koskaan samalta paikallaan eikä liikkeessä, kuin pitkillä, pitkäjalkaisilla ns mallin vartalon omaavilla kanssaharrastajilla. Onhan siinä vaan ero, kun toisella on about haaraväli sillä korkeudella, missä itselläni on kainalo :DD Mutta sitä on työstettävä mitä sattuu omaamaan, luustoaan kun ei voi valita :) Kyllä näillä tappijaloillakin jotain tekee!

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   11.8.26 10:30:06

Mun suku on äidin puolelta Hämeestä, isän puolelta Ruotsista ja Virosta. Sekä äidillä että isällä on pitkät jalat. Ne on onneksi periytynyt myös mun lapsille, vaikka lasten isä on lyhytjalkainen. Ratsastuksessa pitkistä jaloista on hyötyä. Pitkä selkä on monesti myös se, missä niitä selkäongelmia on. Itseä lähinnä ärsytti lapsena, kun en voinut pitkien jalkojen vuoksi ratsastaa kovin pitkään poneilla :D Vaatteiden osto lyhytselkäisenä ja pitkäjalkaisena on vaikeaa. Ostan yläosat lasten puolelta ja alaosat pitkällä lahkeella naisten osastolta. Mutta vaikka turvaliivi, se on pakko olla lasten short-mallia niin minnekkä sitten tunget tissit.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.8.26 10:51:48

"Lähettäjä: Piste
Päivämäärä: 11.8.26 08:11:33

Maatiaiskansaa. Ruotsalaiset taas ovat usein pitkäjalkaisia."

Samanlainen agraarihistoria ruotsalaisillakin on. Pääelinkeino ja elämäntyyli olivat molemmissa valtioissa aivan samoja. Tai samaa valtiotahan välillä oltiin.

Lähettäjä: Ullatus 
Päivämäärä:   11.8.26 10:53:06

Lyhytjalkaiset on rumia.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   11.8.26 10:55:30

Täällä itäsuomalainen persjalka. :) Omistan ponin, joten eipähän kolise jalat ponin polviin! Housuissa on aina vähintään 10 cm liian pitkät lahkeet, onneksi nykyään löytyy monilla merkeillä myös erikseen lyhyempiä lahkeita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.