Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin lapsi sanoi viisaasti

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   10.8.26 01:36:30

Minua, aikuista ihmistä suututti vanhan ukon toiminta kaupassa. Puimme asiaa siinä kaverin kanssa, kun hänen 11-vuotias poikansa sanoi "luultavasti tuolla oli jotain muistisairautta tai vaikka vaimo oli just jättänyt. Tuskinpa kukaan noin käyttäytyy ilkeyttään". Minulle tuli heti toisaalta parempi mieli, kun en huutanut vanhukselle ja toisaalta huono omatunto, kun haukuin vanhusta. Taas oli lapsi viisaampi.

Re: Kaverin lapsi sanoi viisaasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.26 02:06:49

Ihana, empaattinen lapsi <3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.26 02:23:44

Fiksuus on yllättävän vähän iästä kiinni. Se välillä hätkähdyttää miten fiksusti osa nuorista osaa suhtautua. Ja miten äkkipikainen ja hölmö itse usein on, kärkäs arvostelemaan.

Lähettäjä: joopajoo 
Päivämäärä:   10.8.26 02:40:54

Ja sitten kaikki taputtivat.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 02:49:34

Joopajoo, ja sitten päätit tulla pilaamaan hyvän mielen topan? Ei tarvii kommentoida, jos ei kiinnosta.

Ihan hyvä sanoma lapselta, mutta toki muistutan, että jos olet työtehtävissä, niin kusipäistä käytöstä ei tarvitse katsella kenenkään.

Lähettäjä: jejew 
Päivämäärä:   10.8.26 08:36:51

Ei se oikeuta käyttäytymään huonosti, vaikka kuinka olisi paha mieli.

Muistisairaista taas pitää soittaa häkeen että vievät turvaan, ei muistisairaat saa hoiperrella yksinään kaupassa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.26 08:45:37

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 10.8.26 2.49.34

Ihan hyvä sanoma lapselta, mutta toki muistutan, että jos olet työtehtävissä, niin kusipäistä käytöstä ei tarvitse katsella kenenkään."

Tarvitseepa – siitä sinulle maksetaan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 10:29:04

- , vaikka provoilet, niin ei. Kenenkään ei tarvitse kusipäitä kuunnella työssään. Ja ei, siitä ei makseta kellekään. Oman pahan mielen voi oksentaa muualle, ei työtään tekevälle aspalle.

Päivämäärä:   10.8.26 10:30:13

Suomalaisten aspojen absoluuttinen taso.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 10:31:59

-, kyllä. Ja ihan jokaisen taso on se, että vittuilua ja paskaa ei tarvitse kuunnella. Ja tämän kerron ensimmäisenä kaikille uusille työntekijöille.

Jos ei kelpaa, asioi muualla.

Lähettäjä: huhhu 
Päivämäärä:   10.8.26 10:36:29

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 10.8.26 10:31:59

-, kyllä. Ja ihan jokaisen taso on se, että vittuilua ja paskaa ei tarvitse kuunnella. Ja tämän kerron ensimmäisenä kaikille uusille työntekijöille.

Jos ei kelpaa, asioi muualla.

Wau, empaattinen ja mahtava asiakaspalvelija tässä ilmeisesti kyseessä. Toivon etten hänen toimipisteelleen ajaudu huonolla mielellä.

Päivämäärä:   10.8.26 10:55:38

Vittu mikä aasi.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 11:12:41

Edelleen, kukaan asiakaspalvelija ei ole kenenkään lokaämpäri. Ja tällaisia huonon olonsa oksentajia ei tarvitse palvella. Jos ei osaa käyttäytyä, ei saa palvelua. Koskee kaikkia aloja. :)

Käyröstavat on oltava jokaisella.

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   10.8.26 11:14:13

Onko Ällöllä krapula?
Aika hyökkäävää ja siivotonta kielenkäyttöä nimittäin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 11:46:59

Keku, ei ole. Onko sinulla, jos oletat, että aspa on sinun lokaämpärisi? Ja ihan jokaiselle uudelle aspalle kerron, että paskaa ei tarvitse kenenkään sietää. Onneksi myös muualla on opittu tähän ja neuvottu, miten tällaisissa tilanteissa toimitaan.

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   10.8.26 11:58:18

Enhän minä ole mitään olettanut.
Onko ymmärryksessäsi vikaa?

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   10.8.26 12:27:33

” Ihan hyvä sanoma lapselta, mutta toki muistutan, että jos olet työtehtävissä, niin kusipäistä käytöstä ei tarvitse katsella kenenkään.”

Sairaus on sellainen asia, jolle ihminen ei voi itse mitään vaikka haluaisi.
Se ei ole kusipäistä toimintaa, vaikka ensituntumalta voisi siltä tuntua. Muistisairaus on vaikea sairaus ja se vaikuttaa ihmisen toimintaan ja ymmärrykseen sillä hetkellä.

Muistan itse nuorena ensimmäisessä aspa työssä, että hermo meinasi mennä vanhemman miehen kanssa. Esihenkilöni huomasi asian ja tuli kertomaan, että miehellä on alzhaimer ja osasin suhtautua toisin ja auttaa miestä.

Muitakin sairauksia on, jotka vaikuttavat käytökseen. Jos vastaan tulee ihminen joka huutaa törkeyksiä, saattaa kyseessä olla tic oireet. Ei niistä kannata itseensä ottaa.

Aina ei voi tietää mikä asiakkaan taustalla on. Ihan oikeasti kusipäisyyttä ei tarvitse sietää ja paikalle voi tarvittaessa pyytää toisen henkilön tai kutsua vartijan, mutta sairauden ollessa kyseessä voi käyttää omaa arviointikykyäkin.

Päivämäärä:   10.8.26 15:08:18

Jep, jep, asiakaspalvelijan ei tarvi sietää töykeyttä mutta ällö saa täällä ilkeillä ;)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 15:13:58

., en ilkeille kellekään, jos minulle puhutaan asiallisesti.

Lähettäjä: krr 
Päivämäärä:   10.8.26 15:32:56

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Oma paska käytös peilautuu kyllä takaisin päin siinä, että ei kukaan sinua sen jälkeen tosissasi ota jos oletat voivasi laukoa toisille ihmisille mitä hyvänsä ja olevasi vielä aina oikeassa.

Erittäin viisasta mentalisointia 11-vuotiaalta, ei onnistu valtaosalta aikuisistakaan tuo. Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää ja siihen voi puuttua, mutta ennen kuin tulee tarve mennä henkilökohtaisuuksiin, voi vaikka ajatella samoin kuin aloittajan kaverin lapsi. Ihminen jolla on elämän palikat edes suht tasapainossa, tuskin kokee tarvetta olla täys persesilmä julkisilla paikoilla.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 15:33:53

Krr, missä kohtaa olen ollut kellekään asiaton?

Päivämäärä:   10.8.26 17:48:32

Ällöltä on jäänyt taas sikeät pitkät unet väliin, niin tyypillistä ällöä väittää nukkuvansa, kun tosiasiassa postaa täällä vrk ympäri.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 18:02:15

. , niin, nukun 5-9 h. Mikä nyt oli ongelma?

Päivämäärä:   10.8.26 18:03:43

>nuku 5t

Sitä se mania teettää.

Päivämäärä:   10.8.26 18:04:15

Lapset yleensä ovatkin. Aikuiset sietävät huonommin muita ihmisiä. Itse yritän aina muistaa, että en halua alentua samalle tasolle huonosti käyttäytyvän kanssa ja hermo kestää heti paremmin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 18:18:08

-, mania taitaa olla itselläsi, kun jokaista viestiäni kyttäät ja jos en vastaa, niin vingut siitäkin. Pärjään muutaman yön vähillä unilla ja sitten vastaavasti nukun enemmän. Yötöitä vuosikaudet tehneenä osaa näiden kanssa pelata. Viime yönä taisin nukkua kuusi ja puoli tuntia.

Kannattaa hankkia aoua pakkomielteisiin, annanko sen turkulaisen psykologikaverini numeron?

Päivämäärä:   10.8.26 18:47:29

Kuule ällötys, kyllä sä olet todella tylysti vastannut monesti joidenkin kysymyksiin. Turha taas muiden kommentteja syyttää. Ja en nyt rupia niitä etsimään mutta samanlainen m*lkku olet itsekin. En mä kun muut.......vai miten se meni............

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 18:49:57

. Laitapa niitä viestejä, joissa olen ollut asiaton ilman, että minulle on sellaisia oltu.

Vai miten se meni?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 19:22:18

. , jännää, kun ei löytynyt. :)

Lähettäjä: krr 
Päivämäärä:   10.8.26 20:42:43

Ällö, ikävä kyllä en kohdistanut kirjoitustani henkilökohtaisesti sinuun, vaan yleisesti vellovaan teemaan tässä topikissa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 21:05:08

krr, kysyin asiaa myös pisteeltä, mutta vastausta ei toki tule, kun sellaisia viestejä ei löydy. :)

Päivämäärä:   10.8.26 21:24:12

Jaa, taas alkoi jankkaaminen. Olen muuten eri piste.

Lähettäjä: Kappis 
Päivämäärä:   10.8.26 21:26:09

, sovitaan sitten niin, kun vastausta ei saatu. ;)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 21:31:09

., eipä ole tarvetta jankata. Lienee jonkun muun heiniä sellainen, jos haluaa näin tehdä. Nimimerkki Kappis voisi myös painua muualle, en kaipaa sympatiseeraajaa.

Kiva topa ja sen onnistuitte pilaamaan jo alkumetreillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.