Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ensi vuoden kukat

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.8.26 22:48:48

Mitä kylväisi, jotta saisi kukkia jo kesäkuussa tai heinäkuussa?
Nyt vasta kukkii ne mitä laitoin. Samettikukat kylvin huhtikuussa ja nyt vasta tuuheat, kun kesä lopuillaan. Mitään muitakaan kukkia ei tullut ajoissa. Kosmos kukka pelkkää vartta. Malva ei lähtenyt kasvuun eikä auringonkukka.
Toisin sanoen mikään muu kuin samettikukka ei lähtenyt.
Leijonankitaa oli paljon, mutta taimet näivettyivät olemattomaksi kun sateisessa kesäkuussa niitä ei voinut laittaa ulos. Gladioluksissa näkyy pelkkää vartta.
Ja mihin nämä kaikki pitäisi kylvää? Nyt laitoin maahan, mutta ei lähtenyt.

Re: Ensi vuoden kukat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.8.26 08:09:50

Nyt on ollut niin kylmä kesä, ettei mikään kasva.

Kehäkukka, krassi on melko nopeita. Aikaista kukintaa varten kannattaa esikasvattaa sisällä, jos on tarjota riittävästi valoa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.8.26 09:07:18

Mulla on kukkinut jo pitkään leijonankidat, zinniat, petuniat, ahkeraliisat, kesäleimu, ruiskaunokki, tuoksuherne. Daaliat muutamia viikkoja. Nyt aloittelee salkoruusut, kosmos, auringonkukat.

Lähettäjä: numi 
Päivämäärä:   10.8.26 11:08:20

Varmaan riippuu vähän siitäkin, missä päin maata ollaan.

Mulla on kukkineet samettikukat jo kesäkuusta alkaen. Esikasvatin sisällä, siirsin kasvihuoneeseen toukokuussa. Kasvihuone on mulla auttanut paljon näiden kanssa.

Sisällä esikasvatetut leijonanidat on kukkineet nyt jo ainakin pari viikkoa, laitoin ne vaan ulos kesäkuussa. Kosmokset on kukkineet jo kuukauden.

Ja varsinais-suomessa nämä

Orvokki on ainakin aikainen kukkija, jos kokeilet sitä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.