Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuudelit on kalliita!

Lähettäjä: opiskelija 
Päivämäärä:   9.8.26 21:11:58

Siis miksi? Joskus sai pirkka-nuudeleita 0,29snt ja nyt maksaa jo 0,55snt, isoimmat nuudelipussit melkein kolme euroa. Mutta mikä pussinuudeli on hintansa väärti?

Re: Nuudelit on kalliita!

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   9.8.26 21:12:25

Mama

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.26 22:08:05

Mamasin ne katkarapunuudelit

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   9.8.26 22:12:34

Ei mikään. Ravintoarvo näissä on erittäin huono. Ne ovat pitkälle prosessoituja "tyhjiä kaloreita", joissa on runsaasti kovaa rasvaa ja suolaa, mutta vain vähän kuitua, proteiinia tai tärkeitä vitamiineja.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   9.8.26 22:34:45

Maman katkarapunuudelit parasta mustakin. Kaikki ne Buldak-nuudelit on pirun tulisia ja ei maista mitään vuorokauteen sen jälkeen, kun on syönyt :D

Päivämäärä:   9.8.26 22:46:46

Ravintoarvot ovat mitä ovat mutta katkarapunuudeli parasta ja siihen voi lisätä jotain ihan järkevääkin.

Lähettäjä: raisa 
Päivämäärä:   9.8.26 22:49:10

Kuka on puhunut nuudeleiden terveydestä? Onko sillä joku väli tässä ketjussa? Mutta kuitenkin, pirkka kananuudelit on hyviä!

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   9.8.26 23:13:05

No vastaus aloittajalle. Nuudelien raaka-aineet ovat paljon kalliimpia kuin silloin joskus. Mikään niistä ei oikeasti ole hintansa väärtti.

Kannattaa rahallisesti ostaa iso pussi riisiä ja purkki maustesekoitusta. Kattilaan 1 dl riisiä ja 3 dl vettä. Keität kunnes vesi on imeytynyt, mausteita sekaan ja ääntä kohti

Lähettäjä: ;- 
Päivämäärä:   9.8.26 23:13:47

Raisa, jos moititaan hintaa ja mietitään, mikä on sen arvoinen, niin kyllä terveyspuoli kuuluu mielestäni oleellisesti siihen eli Piitä komppaan täysin!

Ostaa mielummin täysjyväpastaa ja sekoittaa siihen mausteiden lisäksi hieman rasvaa ja kananmunan, niin alkaa olla kuidut ja muut ravintoaineet Opiskelijalle hyvässä hinta-laatusuhteessa verrattuna nuudeleihin.

Päivämäärä:   9.8.26 23:17:44

Rahallisesti nyt onkin järkevää tehdä jotain muuta.

Mama voisi tuoda markkinoille mausteensa erikseen, luulen että menisi kaupaksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.26 23:19:18

Kotimaista ohraa riisin sijaan. Ohrahelmistä ohrattoa sekä ohrapuuroa jne.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.26 23:19:47

Ohra on pahaa.

Päivämäärä:   9.8.26 23:20:17

En oo ikinä ymmärtäny nuudeleita. Makaroni on halvempaa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 00:11:16

Me ollaan korvattu riisi hyvin pitkälti ruokakauralla. Pitää nälkää paremmin ja on kotimaista. Ohraa käytetään myös ja joskus harvoin täysjyväriisiä. Nuudelit ja valkoinen riisi eivät pidä nälkää ja ravintoarvot ovat mitättömät.

Toki en kiellä, etteikö nuudeleista saisi jonkinlaisen aterian, jos lisää reilusti kasviksia, yrttejä ja jonkin proteiinin lähteen, pelkiltään ne ovat aika turha kuluerä, jos rahasta on tiukkaa, kuten olettaisin opiskelija-nimimerkillä olevan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 00:17:08

Esim nuo Mama-nuudelien kilohinta on miltei 12 euroa, mikä on kova hinta vehnäjauhosta ja mausteista. Vertailun vuoksi: meidän lähikaupassa saa lohta halvemmalla. :D

Päivämäärä:   10.8.26 00:18:22

Itse olen suuri nuudelien ystävä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.8.26 03:47:08

Meillä teinit värkkäävät nuudeleista oikein hyvää ruokaa wokkipannulla.
Oliiviöljyä, sipulia, paprikaa, paprikajauhetta, nuudelien maustepussit, kaikenmaailman kasviksia joko tuoreena tai pakasteesta, keitettyä kanaa, (Kanat ovat aikuiset keittäneet. Lähitilan kanaa, ei broileria.), Mama-nuudeleita ja vähän vettä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 03:53:31

*, halvemmalla ostat nuudeleita muutoin kuin yksittäispakattuna.

Päivämäärä:   10.8.26 07:28:15

Onhan se ravinteikkaampi kotimainen ohra pahaa jos on tottunut syömään ravintoarvotonta höttöriisiä tai nuudeleita.

Päivämäärä:   10.8.26 09:40:03

Mamaa myydään kyllä isommissakin paketeissa jolloin ovat halvempaa. Nuukailijan kannalta siltikin vielä turhan kallista kuiva-ainetta.

Lähettäjä: Suhteellista 
Päivämäärä:   10.8.26 09:45:41

Kaikki on suhteellista. On kallista verrattuna makarooniin ja riisiin, mutta toisaalta sitten, jos mietit ateriaa eli ateriana on esim. Se yksi nuudelipussi jolle tulee hintaa 0,40 €, kun ostaa esim. Coopin 5 kpl pussin niin aika edullinen ateria. En minä makaroonia tai riisiä pelkilleen syö vaan vaativat sitten kaveriksi muutakin.

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   10.8.26 09:48:58

Ostan vain kotimaista riisiä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.26 10:03:55

Kannattaa aina tarkistaa se Maman isomman pakkauksen hinta, ei ole ainakaan täällä halvempaa vaan päinvastoin.

Päivämäärä:   10.8.26 10:15:29

Nuudeli on aina ollut hemmetin kallista. Lisäksi se on epäterveellisempää kuin sipsit!

Päivämäärä:   10.8.26 10:28:28

Pitääpä ostaa nuudeleita joku päivä. En ole vuosiin syönytkään. Välillä tehnyt mieli. Itse paista lenkkimakkarapaloja nuudeliin. On herkkua.

Lähettäjä: mummu 
Päivämäärä:   10.8.26 11:23:27

Ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja ravinnostaan. Oikeastaan suurimman osan rasvaan ja proteiiniin verrattuna. Ja niin, aivot käyvät hiilareilla. Ihan vaan tiedoksi.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   10.8.26 11:37:11

Mä ostan nuudeleita vain herkutellessa. Mama kasvis, jota ei oikein edes saa mistään. On vain sitä kananrasvan makuista yökköä.
Niin ja se hinta on kyllä kysynnän mukaan noussut älyttömäksi.

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   10.8.26 11:56:09

No jos niitä sentin kymmenyksillä saa, niin sehän on käytännössä ilmaista.

Päivämäärä:   10.8.26 12:16:39

En nyt sanoisi kovin kalliiksi. Esim. Prismassa Mama 90g nuudelipussi 0,79snt. Kyllä sillä jo nälkäkin lähtee.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 12:20:04

. , kuinka kertoa, ettei osaa laskea kilohintoja sanomatta sitä. Energiatiheys, proteiinit ja kuitu on ne jutut mitä katsotaan.

Päivämäärä:   10.8.26 12:26:13

No harvemmin ostan yksin asuvana mitään paljon vain siksi, että on halvempi kilohinta.

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   10.8.26 12:29:51

Nuudeleita saa halvalla esim fiksuruuasta

Päivämäärä:   10.8.26 12:30:07

Kallista ja täysin järjetöntä ostaa kilohinnaltaan halvinta, jos sen takia joutuu heittämään ruokaa roskiin. Mutta eihän sitä sellaiset ymmärrä, jotka vaan toistelevst ulkoa opettelemaansa lausetta kilohinnoista.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 12:38:29

9 e kilolta on järjetön hinta vehnäjauhosta.

Ja jos ei kilohintoja ymmärrä, kertoo se siitä, ettei ymmärrä oikein mistään, kuten nimimerkki - havainnollisti.

Päivämäärä:   10.8.26 13:01:37

Osta pottuja sillä 55 sentillä, saat melkein kilon ja syöt siitä monta erilaista ateriaa.
Esimerkkejä Prisman hinnoista:
H&H Tuominen pesty kiinteä peruna, 0,79 €/kg. Vertailuhinta 0,79 €/kg
Mama 90g nuudelipussi 0,79snt.

Päivämäärä:   10.8.26 13:04:43

Enpä nyt kalliiksi sanoisi. Ravintoarvot toki on surkeita, mutta nälkä siirtyy ja annoshinta ei ole paha. Jos haluaisi halvemmalla niin makaronit toki on halpoja, mutta en vain osaa itse maustaa yhtä hyvin.

Maman kananuudelit on meillä lasten toiveruoka makunsa puolesta. Tulee aika paljon edullisemmaksi kuin tortillat tai pizzat. Pikkuloraus kermaa kaveriksi, jos halua hifistellä niin pakkasesta kasviksia kylkeen ja 1 purkki tonnikalaa, riittää neljälle (3 pussia nuudelia, 1 prk tonnikalaa ja ne kasvikset).

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   10.8.26 13:40:12

Taas nämä kilohinta-autistit;)

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   10.8.26 14:01:52

Eipä tarvitse autisti olla, riittää, että on järkevä ymmärrystaso, minä joiltain näemmä uupuu.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   10.8.26 21:41:28

Ennemmin ostan kilon k menu spagettia ja maustan sen ja syön vaikka viikon kun ostan samalla hintaa 90g nuudelia josta ei ole seuraavalle aterialle.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   10.8.26 21:42:29

Mutta mä nyt mietinki aina vähän edemmäs kuin seuraavan tunnin päähän.

Päivämäärä:   10.8.26 21:44:08

"
9 e kilolta on järjetön hinta vehnäjauhosta.

Ja jos ei kilohintoja ymmärrä, kertoo se siitä, ettei ymmärrä oikein mistään, kuten nimimerkki - havainnollisti."
Jos et erota vehnäjauhoa nuudelista niin kannattaa olla ihan hiljaa. Niin jää edes pieni mahdollisuus sille, että joku ei ehkä tajua, miten typerä olet

Lähettäjä: oksa 
Päivämäärä:   10.8.26 21:55:38

Se joka toista haukkuu on itse.

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   10.8.26 22:12:43

Minä en syö nuudeleita. Minä ostan aina kilohinnaltaan edullisinta. Minä olen hyvä ihminen. Nuudeleita syövät ovat huonoja ihmisiä.

Päivämäärä:   10.8.26 22:15:14

Jos ostan lohen kilohinnalla nuudeleita, niin voinko syödä vielä viikon päästä samaa lohta?

Päivämäärä:   10.8.26 22:16:47

Jos minulla on euro rahaa, niin minkälaisen palan lohta saan ja myydäänkö sitä kaupoissa euron kappalehintaan?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   12.8.26 19:30:27

Pakastin on tuntematon keksintö? Ennakoimalla säästää ja suunnittelemalla samaten. Ensin katsotaan, mitä on kaapeissa, tarkastellaan pidemmän ajan. rahatilanne ja ostetaan järkevästi. Ei tule sitten sitä ongelmaa, että on euro ja mitään syötävää ei ole, kun on käytetty rahat huonosti järjettömiin valintoihin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.26 21:02:52

Tyhmä Ällö, tiedätkö mitä pakastin maksaa? Ja sen kuljetus kotiin jos siellä tilaa on ja sen sähkönkulutus.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.26 21:07:22

M, 0e, mies osti ja maksaa sähköt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.