Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pettymys ystävyyteen

Lähettäjä: Jeanne 
Päivämäärä:   8.8.26 14:18:43

Ollaan vuosien aikana ystävystytty yhden työkaverin kanssa. Ensin juteltiin vain työasioista mutta oltiin samalla aaltopituudella ja huumorintajukin oli samanlainen, joten jutut alkoivat laajeta myös muihin kuin työasioihin.

Yleensä juttu kulkee edelleen hyvin, mutta välillä työkaveri heittää ihmeellisiä kommentteja. Tuntuu, ettei arvosta osaamistani ollenkaan ja kritisoi tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni. Itse olen aina tsempannut, tukenut ja auttanut häntä kun hänellä on ollut vaikeita tilanteita ja neuvonut jos olen todennut, että voisi toimia jotenkin toisin sen sijaan että olisin vain kritisoinut että miksi teet noin tms. Mennyt vähän siihen että hän kalastelee kehuja ja vastavuoroisesti kritisoi mua.

Jokin aika sitten sai mulle mielestäni turhasta asiasta tyyliin raivarit ja tuo on jäänyt vaivaamaan. Työkaveri on taas sellainen että ei menneitä mieti vaan tuon jälkeen oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Miten ihmeessä on päädytty tähän tilanteeseen? Työkaveruudesta kaveruuden/ystävyyden kautta siirryttiinkin tähän että mua voi kohdella vähän niin kuin miten sattuu. Tai mun mielestä kaveruuteen ei kuulu tuollainen toisen kritisointi ja lyttääminen vaan pitäisi hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on ja ennemminkin tsempata ja tukea tarvittaessa. Toki asioista voi sanoa ja keskustella mutta jos haluaa jotain arvostella tms niin senkin voi tehdä rakentavasti.

Nyt ei olla lomien takia oltu hetkeen yhteydessä mutta pian on lomat ohi ja edessä paluu arkeen. Ei kai tässä auta muu kuin ottaa etäisyyttä ja palata työkaveruuteen. Jotenkin tylsää koska meillä oli tosi hauskaa ja keskustelumme piristivät päivää. Mikä pettymys, että tässä kävi näin.

Re: Pettymys ystävyyteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.26 14:37:20

Näinhän se monesti käy, että kun tutustutaan ja molemmat ihastuu (en nyt tarkoita romanttista), tuntee löytäneensä uuden ystävän, niin molemmat pyrkivät miellyttämään toisiaan. Mutta se arki hiipii kaverisuhteisiinkin. Toista voidaan pitää itsestään selvyytä. Tai hän ärsyttää välillä.

Laske vähän odotuksia. Ota vastaan se ilo mitä saat tältä ystävältä. Mutta älä odota mitään. Jos hän kohtelee huonosti, niin kasvata hajurakoa ja suuntaudu enemmän muihin kavereihin.

Päivämäärä:   9.8.26 12:54:38

En mä ole aikaisemmin tuollaiseen törmännyt että ystävyys muuttuu sellaiseksi että kritisoidaan ja lytätään toista, saatikka että saadaan raivareita. Aika ikävää, jos on yleistä että näin käy. Itse en vapaa-aikaani tuollaisen kanssa kuluttaisi vaan ystävyys loppuisi siihen.

Päivämäärä:   9.8.26 16:10:56

Mistä hän sai raivarit. Raivarit-sanakin on sellainen että riippuu mikä on raivarit ihan siitä, keneltä kysyy. Oma läheinen sanoo että ihminen sekosi ja tuli raivohulluksi ihan vain jos ei suostu johonkin painostukseensa ja sanoo ei.

Päivämäärä:   9.8.26 16:35:02

"En mä ole aikaisemmin tuollaiseen törmännyt että ystävyys muuttuu sellaiseksi että kritisoidaan ja lytätään toista, saatikka että saadaan raivareita."

Ei tuo ole tavallista, mutta muutamaan tuollaiseen sekopäähän olen itsekin vuosien varrella törmännyt. Ja ulkoistanut elämästäni. Ei ole millään muotoa normaalia kritisoida jatkuvasti ystävän tekemisiä, saati saada jotain raivokohtauksia. Normaalit ihmiset tukevat ja kannustavat ystäviään.

Päivämäärä:   9.8.26 17:51:47

Lyhyesti tyyliin raivarit -tilanne meni niin että meillä oli yksi työpalaveri jossa hän esitteli yhtä työtään. Toinen kollega kysyi kysymyksen ja työkaveri ei osannut vastata. Kysyi multa, mutta mun mikki ei auennukaan ja kolmas kollega ehti vastata ennen kuin sain mikin auki. Tuon palaverin jälkeen työkaveri soitti ja vaahtosi kun en ollut vastannut kun hän kysyi eikä kuunnellut mitään selityksiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.