Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuuluitko aikoinaan Pollux- kirjakerhoon

Lähettäjä: Ööm 
Päivämäärä:   8.8.26 01:21:05

? Mistä kirjoista pidit?? Muita muistoja??

Re: Kuuluitko aikoinaan Pollux- kirjakerhoon

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.8.26 01:52:13

Tallijengi, Diabolot, Sara-kirjat.. Sitten niitä tavallaan synkempiä, esim Kaikki on toisin, Vihreän hevosen majatalo, Kavionjäljet rantahiekassa

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   8.8.26 02:24:56

Täyttä laukkaa oli ihana. Niitä taisi jossain kohtaa olla hyllyssä parisenkymmentä.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   8.8.26 02:57:30

Kuuluin, oli ihan parhaita ne kirjat.
Se kuunsillan mustangi -sarja, tallijengit, vihreän hevosen majatalo ja monet, monet muut olivat niin hyviä.
Muustan myös äänikirjat ääni menneisyydestä, kummituspoika ja ruukun karmea salaisuus. Kummituspoika on tallessa edelleen ja joskus mökillä kuunneltiin sitä siskon kanssa. :D

Lähettäjä: Late 
Päivämäärä:   8.8.26 07:39:39

Vihreän hevosen majatalo, kun pimeys laskeutuu, ratsumies rajan takaa, tapahtui favershamin metsässä ja monta muuta jännityskirjaa oli lemppareita. Samoin tykkäsin kovasti Terri Farleyn Phantom-sarjasta, hevoshoitolan sisaruksista ja Sharon Siamonin kirjasarjasta Mustang-vuoren ratsut.

Tuo ääni menneisyydestä äänikirja oli kyllä myös hyvä!

Päivämäärä:   8.8.26 09:55:17

Tykkäsin yksittäisistä kirjoista, mutta Hevosenkeli ja arvoitus kirjat nappasivat sarjoista eniten. Arvoituskirjoista Metsän arvoitus oli paras. Myös poniloma, ponivaellus ja ponitalvi-minisarja oli kiva.
Muita suosikkeja olivat Mestarihyppääjä, kun pimeys laskeutuu, ratsumies rajan takaa, linderburgin linnan aarre, tapahtui favershamin metsässä, morvonan hevoslegenda ja menneisyyden kaiku.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.8.26 10:22:54

Hirnuva herätyskello XD

Lähettäjä: dindin 
Päivämäärä:   8.8.26 10:40:47

Kaikki on toisin, erilainen juoni ja loppu kuin heppakirjoissa yleensä.
Gleggs Hallin vainotut ratsut ja monet muut kummitustarinat.
Äänikirjat oli kivoja, erityisesti Toivomuskaivo ja Ääni menneisyydestä.

Diabolo-kirjat oli kaikki aika samanlaisia, Ricky tai Diabolo tai molemmat jossain hengenvaarasssa tai pahasti loukkaantuneita, mutta lopussa kaikki oli niin hyvin.

Kuka muistaa Polluxin nettisivuilla sen karsinasta katsovan hevosen jonka puhekuplaan pystyi kirjoittamaan? :D

Lähettäjä: dindin 
Päivämäärä:   8.8.26 10:43:20

Niin ja Tallitytöt-pelit ja Starshine Legacyt :D
Ja se lautapeli jossa ostettiin ja myytiin hevosia ja niiden hoitoon laitettiin pelirahaa :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.26 14:55:31

Kuuluin ehkä noin vuoden. En lukenut yhtäkään kirjaa ja niitä on edelleen iso liuta kirjahyllyssä niin laittomalta kuin se kuulostaakin :D Sarjakuvat, ja se pollux lehti oli mielenkiintoisia. Rakastin leffoja, ainakin Dreamer ja Chican matkat tuli katsottua varmasti yli 50kertaa vuosien aikana nuoruudessa. Starshine legacy ja starstable pelit oli legendaarisia, sen verran hyviä että nykyään aikuisena tulee edelleen Starstable Onlinea pelattua.

Mulla on edelleen tallessa Willy (?) merchiä vai mikä sen ruskean ponin nimi oli. Löytyy edelleen pyyhettä, PC peli, joku pehmokin :D Ja edelleen kuuseen pääsee pari kultaista, hevosen muotoista joulukuusenkoristetta.

Päivämäärä:   8.8.26 17:41:26

Jooooo

Kuulin. Oli ihan huisi tunne kun se paketti oli saapunut postilaatikkoon! :D

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   8.8.26 17:48:11

Kuuluin. Blue Time oli lempikirjani

Päivämäärä:   8.8.26 17:59:36

En kuulunut, mutta kirjoja kyllä kirppiksiltä ostin ja kavereiden kanssa lainailtiin puolin ja toisin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.26 21:32:42

Kuuluin, ja se hirnuva herätyskello oli ihan kauhea, aina herätessä tuntui, että saa sydänkohtauksen!
Ne isot kovakantiset arvoituskirjat olivat hyviä. Kartanontyttären haamu oli minulle liian jännittävä, luin sen vasta aikuisena 😄
Ihan ekassa paketissa oli ainakin musta hevoslippis ja oranssi rahapussi?
Alkuun sieltä tuli hienoja tavaroita, hyvät ratsastushanskat, harjoja yms, loppuvaiheessa tavarat olivat halpoja turhakkeita.

Päivämäärä:   8.8.26 21:48:44

https://www.youtube.com/watch?v=gPv_-7hGdKM

Hirnuva herätyskello olkaa hyvä :D nukuin silloin kerrossängyn yläpedissä ja tein kyllä sieltä laskeutumisen nopeusennätykset kun muutaman kerran erehdyin tuota käyttämään :'D

Varmaan tallikamoissa edelleen jotain polluxin kautta tullutta, kaviokoukkua sun muuta.

Lähettäjä: Chailatte 
Päivämäärä:   8.8.26 21:57:21

Ai että ihana Pollux! Itse en uskaltanut lukea ollenkaan mitään niitä jännittäviä kirjoja, joten luin oikeastaan vain Ponileirit, tietokirjat + sen vihkosen :D Äitini luki muut kirjat. Mutta kaikki se muu sälä, varsinkin miniatyyrihevoset oli oikein mieleisiä! Ne tietokonepelit oli myös minusta turhan pelottavia, pelasin niistä itse vain ”harmittomat” kohtaukset ja jotkut perus hevosenhoito ja ratsastuksesta, paras ystäväni kaiken muun. Yksi aikoinaan Polluxin paketista tullut riimu on muuten varmaan edelleen parhaillaan meidän hevosauton varustekaapissa yhtenä varariimuna :D On ollut uskomattoman kestävä ja edelleen siisti kaikkien vuosien jälkeen. Aika monen ponin ja pienimpien hevosten päässä sekin ehti käydä ennen tuohon varariimun rooliin päätymistä.

Päivämäärä:   8.8.26 22:04:54

Olin vähän aikaa mutta vanhemmat lopetti kun oli kuulemma liian kallis. Lainasin kirjoja sitten kaverilta ja kirppiksiltä ostin myös. Olin lapsena lukutoukka ja tykkäsin useimmista polluxin kirjoista.

Re: Kuuluitko aikoinaan Pollux- kirjakerhoon.

Lähettäjä: Liana 
Päivämäärä:   8.8.26 22:06:33

Tuo herätyskello :Dd Rakastin sitä! Mutta muu perheeni vihasi. Minun pikkuveljeni lopulta tuhosi tuon minun kelloni, hän ei enää kestänyt sitä hirnuntaa aamuisin, kuului sen verran hyvin hänen huoneeseensa seinän taakse.
Polluxista tullut kaviokoukku löytyy muuten minunkin hevoseni harjapakista, kulkenut mukana kaikki nämä vuodet uskollisesti.

Päivämäärä:   8.8.26 22:15:23

"LähettäjäLiana

Päivämäärä8.8.26 22:06:33

Tuo herätyskello :Dd Rakastin sitä! Mutta muu perheeni vihasi. Minun pikkuveljeni lopulta tuhosi tuon minun kelloni, hän ei enää kestänyt sitä hirnuntaa aamuisin, kuului sen verran hyvin hänen huoneeseensa seinän taakse."

Voi ei :''D

Päivämäärä:   8.8.26 22:18:14

Itse kuuluin ilmeisesti aikana jolloin tuli vain kirjoja + muovikrääsää. Muistan, että olisin ihan hirveästi halunnut sen rannekellon, missä oli joku shettis ja lehmänkirjava karvaranneke! Sitten oli joku pääharja. Mutta muistaakseni mulla oli vaa just jtn muovisia kaviokoukkuja, letitysponnareita, sellainen kuviomuotti, yksi fleeceloimi...

Lähettäjä: mi 
Päivämäärä:   8.8.26 22:24:43

Kuuluin, useamman vuoden.
Täyttä laukkaa, Diabolo, Tallijengi, Sara sarjat oli ainakin lemppareita :) löytyy edelleen noiden sarjojen kirjoja ja oon lukenutkin niitä. :)
Harmi, kun rn oo löytänyt Tallitytöt pelejäni, varmaan joku(tyyliin äiti) heittänyt pois jossain välissä.

Päivämäärä:   8.8.26 23:26:40

Diabolon muistan! Ja noi pc-pelit, yhdessä piti harjata heppaa

Päivämäärä:   8.8.26 23:33:55

" Mutta kaikki se muu sälä, varsinkin miniatyyrihevoset oli oikein mieleisiä!"

Unohdin nämä! Itselle ei tainnut kun pari kertyä, missähän ne edes on nykyään :D Olisi kiva jos jostain näkisi kuvan koko sarjasta, koska itse en muista yhtäkään miltä ne näytti mutta kommenttisi kautta muistan että jotain sellasia tosiaan oli josta myös itse tykkäsin kovasti!

Lähettäjä: krr 
Päivämäärä:   9.8.26 03:04:11

Kuuluin! Täyttä laukkaa sarja oli ihan parhain <3 noista kummitus-ym. yliluonnollisista kirjoista en tykännyt miin paljon, enemmän realistista kuvausta (ainakin omasta mielestäni :D) sisältävistä kirjoista.
Silver Creekin nelikko, Phantom-sarja, monet yksittäiset romaanit… Pim-sarja oli kaikessa ärsyttävyydessään hyvä. :D
Krääsästä en muista paljoa, eniten jäänyt mieleen hevosenhoitotavarat joita käytin ahkerasti. Ja riimupehmusteet.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   9.8.26 03:17:03

En, olin jo vähän turhan vanha, olin yläasteella, kun tuo tuli. En silloin lukenut enää tuon tyyppisiä kirjoja.

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   9.8.26 09:29:08

Ai kauhea tota herätyskelloa ;D. Kuulostaa ihan joltain mielipuolen naurulta.

Lähettäjä: Late 
Päivämäärä:   9.8.26 12:22:49

Tallitytöt peli oli hyvä! Se toinen kökömpi versio taisi olla Unelmahevonen?

Mie pelkäsin tuota hirnuvaa pelätyskelloa enkä uskaltanut käyttää xD

Polluxin foorumin muistan myös, siellä tuli roolipelailtua lapsena: olikohan oma nimimerkki silloiseen omaan hevoseen viitaten shari boy :D

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   9.8.26 12:49:17

Mullakin on noita kirjoja vielä kaksi sängynaluslaatikkoa täynnä. Ne PC-pelitkin on pelattu läpi moneen kertaan :D Harmittaa vieläkin kun yksi sukulainen varasti multa yhden niistä vuodenaika-peleistä. Enkä koskaan saanut kerättyä/luettua kaikkia täyttä laukkaa- kirjoja.

Päivämäärä:   9.8.26 17:58:51

"Se toinen kökömpi versio taisi olla Unelmahevonen?"

Unelmahevonen ei tullut Polluxista, mutta oli omillaan legendaarinen hevospeli. Siinä sai esim. keittää kahvia ja vuokrata hevosia. Minulla on kyseisen pelin asennustiedostot koneella :)

Lähettäjä: krr 
Päivämäärä:   9.8.26 20:08:43

Ja joo ne Pollux nettisivut oli huikeat!! :D puhekuplahevonen, chatti, ja foorumi tietysti. Ja joku alusta jossa pystyi lähettämään viestejä polluxin toimitukseen, johon ne sitten julkaistiin vastauksen kera.
Siellä opeteltiin käyttämään internettiä toden teolla! Jossain vaiheessa ne sivut muuttuivat sitten niin ettei ollut enää niin mielekästä käyttää :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.26 23:30:48

Minullakin oli tuo Unelmahevonen, ja oli mielestäni hyvä. Siinä sillä lankapuhelimella sai soitella niihin lehti-ilmoituksiin. Ja kouluradat piti vaikeimmalla tasolla osata ulkoa? Karsinoita sai siivota ja heppoja harjata, ja sitten kaikki oli taas yhtäkkiä ihan paskassa 😄

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   9.8.26 23:44:25

Oliko silver creek se joku leirijuttu, missä porukka meni ratsastusleirille jonnekin omien (?) hevosten kanssa ja sitten siellä oli aasi joka söi kaiken ja yksi ratsastaja oli jotenkin huonojalkainen ja kulki joidenkin jalkatukien tms kanssa? Se kirja tai sarja oli muistaakseni tosi hyvä. Olispa hauska löytää se vielä ja lukea uudestaan.

Lähettäjä: heppatyttö89 
Päivämäärä:   9.8.26 23:50:01

Liityin vuonna -98 tai -99 eli heti kun tuli Suomeen? Liittymislahjan sai valita ja minä halusin sinisen harjapakin tykötarpeineen puuhevostalliini. Äiti oli aivan raivoissaan, että koskaan sille ei tule mitään käyttöä. Kyseisen paketin pölyharja ja kaviokoukku ovat edelleen tänä päivänä käytössä ja ihan oikealla hevosella viimeiset 15 vuotta.

Päivämäärä:   10.8.26 00:21:34

Kuuluin ehkä joskus 2000-luvun puolivälin paikkeilla. Paketin löytyminen postilaatikosta oli kyllä aina mahtava hetki, revin paketin auki yleensä olohuoneen matolla istuen ja ihastelin kaikkea sisältöä. :D

Kirjoista suosikkeja olivat Hevosenkeli-, Täyttä laukkaa ja Hevoshoitolan sisarukset -sarjat. Yksittäisinä kirjoina Rakas vihollinen ja Yksi ja ainoa.

PC-pelit olivat tietysti legendaarisia, varsinkin Tallitytöt 1 ja 2. Starshinet pelasin myös innolla läpi moneen kertaan, vaikkakin siellä jossain tehdasalueella hiippailu työntekijöiden huomaamatta oli hermoja raastavaa. :D

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   10.8.26 04:00:38

Mä liityin myös heti kun tuli Suomeen silloin 90-luvun lopulla. Ja minulla myös silloisen liittymislahjan tai jonkun paketin harjat kulkeneet omilla hevosilla sieltä ysärin lopusta ihan viime vuosiin asti kunnes laitoin viimeiset hevoset pois. Hauskaa, että jollain muullakin! :D Hankin kyllä vuosien varrella kaikkia uusia luonnonharjaksisia ym. mutta ei ne olleet yhtä hyviä kuin ne omaan käteen vuosien saatossa muovautuneet Pollux-harjat :)

En muista kirjasarjoja, pitäisi nähdä kuvia kansista niin muistaisin. Paljon niitä kirjoja luin kyllä.

Se on jäänyt mieleen, että aina siinä lehdessä oli seuraavan paketin sisältö ja se aina katsottiin etukäteen äidin kanssa, että onko siinä hyvä sisältö vai ei, raaskiiko sen tilata. Aina harmitti, jos joutui jättää paketin välistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.