Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vika siemenissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.26 16:49:00

Kylvin ketoneilikkaa keväällä ja nyt kaikissa mihin laitoin,kukkii lemmikkiä.
Porkkanoita kylvin pitkät nauhat, itänyt vain 1 siemen...
Onko noissa pusseissa ihan sekundaa? Aina ennen on itänyt pitkät rivit kaikkea. Nyt tuurilla itää yksi tai kaksi. Sama salaatissa. Ja retiisissä. Mangoldi ei itänyt lainkaan vaikka tein kolme eri kylvöstä eri aikoina ja kasteltu. Lanttukaan ei lähtenyt.

Re: Mikä vika siemenissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.26 17:18:29

Ketoneilikka on perenna, sillä voi kestää kauankin että itää. Mulla meni kai 3v kylvöstä kukintaan.

Porkkanat, salaatit sun muut on meillä itäneet hyvin niin kotona kuin töissäkin. Olen puutarhuri niin tulee paljon kylvöjä tehtyä. Välillä kyllä voi olla siemenpussiin eksynyt vääriä siemeniä, mutta ei sitäkään ole omalle kohdalle koskaan osunut joten tuskin on kovin yleistä.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   7.8.26 20:24:40

Onko ne siemenet miten vanhoja? Mä joskus kokeilin porkkanaa sellaisella siemennauhalla, minusta ei itänyt kovin hyvin. Nykyään pistän käsin ja on itänyt liiankin hyvin :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.8.26 20:50:19

Jos vanhoja tai säilytetty myymälässä /varastossa väärin

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   7.8.26 23:13:24

Tämä kesä on ollut ainakin omassa puutarhassa surkea. Siemenet on itäneet huonosti ja kasvit vain jurottaneet eikä kasvaneet. Kylmää ja sateista kyllä ollut suurimman osan kesästä, joten siinä varmaan syy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.