Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helsinki-Travemunde

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   7.8.26 13:51:40

Onko kukaan mennyt laivalla? Kannattaako?

Re: Helsinki-Travemunde

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.8.26 13:57:42

Laiva on vanha ja likainen. Ei mitään tekemistä, paitsi buffetissa istuminen. Menisin itse ennemmin lentämällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.26 14:06:37

Kannattaa ehdottomasti jos omaa autoa vie, saa enemmän tavaraa mahtumaan kyytiin. Jos vaan pikavisiitti niin ei.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   7.8.26 15:24:27

Hemmetin kallis

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.8.26 15:26:56

Naantali-Travemunde linjalla uudet hienommat laivat ja oli edullisempikin.
En tiedä onko hinnat muuttuneet.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   7.8.26 16:03:39

Juu Finnjetillä. 5/5!

Lähettäjä: laiskuri 
Päivämäärä:   7.8.26 17:44:37

Kannattaa jos ei jaksa itse ajaa Ruotsin kautta, ja jos lopullinen päämäärä on jotenkin järkevässä suunnassa Traveen nähden. Finnlines on niin kallis että kun lasketaan lyhyemmät laivareitit Etelä-Ruotsista Saksaan tai sillat Tanskan kautta + yksi yöpyminen välissä + bensat niin taloudellisesti se on aikalailla plusmiinusnolla. Mukavuuskysymys.

Lähettäjä: hiphei 
Päivämäärä:   8.8.26 09:49:14

Juuri heinäkuussa mentiin ja meidän tapauksessa voitti Ruotsin läpiajon 100-0, viime kesänä mentiin yli Naantalista ja Göteborgista. Ruoka oli buffetissa todella hyvää mikä yllätti! Laivalla ei ole hirveästi tekemistä joten ruokapaketti kun otettiin, niin ateriat rytmittivät mukavasti matkaa. Kuntosalin käyttö on ilmaista ja välineitä on riittävästi perus treeniin.

Mentäisiin helposti uudestaankin. Kallis toki on, pienen asuntovaunun kanssa meno-paluu maksoi ruokineen noin 2 500 €.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   8.8.26 12:41:10

On muutama kerta Euroopan-reissuilla menty toinen suunta, toinen ajettu Ruotsin tai Baltian kautta.

Mun mielestä on vain hauskaa, että ei ole oikeasti mitään tekemistä, sillä on puolensa. Voi lukea kirjaa, neuloa jne.

Koirien pissapaikka voisi olla isompi, mutta muuten ok.

Lähettäjä: laiskuri 
Päivämäärä:   8.8.26 13:39:55

hiphei:llä hyviä pointteja, se ruokapaketti tosiaan kannattaa ottaa ja sitten kaikki ruokailut mahdollisimman pitkän kaavan mukaan hidastellen, niin saa tuhrattua aikaa ravintolassa istumiseen. Se pakettikin tuntuu aluksi kalliilta, mutta kun laskeskelet kuinka paljon syöt kahvilassa tylsyyteesi välipaloja yms. ilman sitä niin kääntyy varmaan plussalle :)

Ja sauna on ilmainen, siellä saa hyvinkin hengailtua porealtaassa muutaman tunnin. Itse menin viime kesänä hlöauton kanssa ja muutama kaveri samassa hytissä, jolloin meno-paluu oli 800€.

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   8.8.26 14:08:46

Jokunen vuosi sitten mentiin lasten kanssa yhteen suuntaan.
Sängyt hyvät, ruoat oikein hyvät.
Lapsille oli vähän extra tekemistä mukana, mutta yllättävän hyvin saivat aikansa kulumaan saunassa ja poreammeessa sekä maisemia ihaillessa.
Ateriat tosiaan rytmittää päivää hyvin.

Ostin matkan messutarjouksena, joten ei ollut kallis.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   9.8.26 03:52:25

Olen kulkenut tuota väliä paljonkin, Travemündestä Helsinkiin tulen ehdottomasti mieluummin kuin ajan Ruotsin läpi, mutta toiseen suuntaan aikataulu on huonompi (laiva saapuu Travemündeen illalla, joten käytännössä tulee ajettua suoraan johonkin sataman lähellä olevaan hotelliin), joten välillä tulee ajettua Ruotsin ja Tanskan läpi. Tekemistä laivalla ei hirveästi ole, joten kannattaa käydä kuntosalilla ja saunomassa ja varata hyvä kirja mukaan. Itse kyllä oikeastaan tykkäänkin siitä rauhallisuudesta verrattuna esim. Ruotsin laivoihin. Ateriapaketti kannattaa ehdottomasti ottaa, ruoka on yleensä ollut hyvää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.