Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihto Kyleenasta Mirenaan?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.8.26 13:41:19

Hei. Onko kenelläkään vaihdettu Kyleena kierukasta Mirenaan? Olisin hyvin kiitollinen kokemuksista! :)
Esim. miten meni vuotojen suhteen Kyleena vs. Mirena? Toiko suurempi hormonimäärä jotain sivuvaikutuksia?
Itsellä on akneen taipuvainen iho, se mm. hiukan mietityttää.

Re: Vaihto Kyleenasta Mirenaan?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.8.26 14:01:05

Entäs mirenasta Kyleenaan ?

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   8.8.26 01:49:08

Mulla oli ensin pari pätkää Mirenaa ja sitten vaihdettiin Kyleenaan. Akneongelmia ei ollut kummankaan kanssa, mutta jatkuvasti masennuksia ja alakuloisuutta. Harmi kun en tajunnut yhteyttä ennen kuin poistatin viimeisimmän kierukan ja pari kuukautta sen jälkeen tajusin miten mielialani on kohentunut niin, että puolisokin sen huomasi. Menkkoja ei juurikaan ollut melkein 20 vuoteen, mikä oli tietenkin iso plussa, varsinkin kun niihin liittyi kipuja ja migreeniä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.26 07:24:36

Hormoniehkäisy on peppuliinista. Meillä on menty koko pitkä avioliitto 25 v kondomilla.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.8.26 08:21:15

Mirena aiheutti kyllä kaikenlaista: haluttomuutta, väsymystä, aggressiota, mielilan heilahtelua, itkuisuutta yms. Ei tosin kokemusta kyleenasta, kokeilemalla selvinnee. Itse vaihdoin kupariin, joka on erinomainen.

Päivämäärä:   8.8.26 11:32:39

Kiitos paljon :)
Juu kieltämättä kiehtoisi kokeilla elämää ilman hormoneita. Kuparikierukkaa mulle ei oikein edes tarjottu, toisaalta elämä ilman menkkoja houkuttaa.
Kai se selviää vain kokeilemalla mutta jänskättää kun hormonia on Mirenassa huomattavasti enemmän kuin kyleenassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.8.26 12:01:34

Valitettavasti en osaa vastata aloituksen kysymykseen, mutta tuohon, että "elämä ilman menkkoja houkuttaa". Hormonikierukka ei automaattisesti tarkoita, että menkkoja ei tule joten älä pety, jos menkat edelleen tulevat. Itsellä on Mirena (sairauden hoitoon) ja menkat tulee. Toki vuodot on vähentyneet, kuten hoitona toivottiinkin, mutta menkat ei loppuneet kokonaan. Menkat on n. 2kk välein, vuoto hyvin maltillista. Ei voi ennustaa koska on menkat, mutta aiempaan verrattuna on silti erittäin paljon mukavampi näin.
Kierukasta ei ole ollut mitään huonoja vaikutuksia mulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.8.26 12:16:48

Mä nyt en vastaa kysymykseen, mutta oman kokemuksen perusteella suosittelen kuparikierukkaa! Vaikkei sitä tarjota, niin vaadi se, jos sen haluat

Päivämäärä:   8.8.26 14:02:48

..., kiitos. Juu mulla tällä Kyleenalla alkuun ei ollut menkkoja, ehkä 3 vuoden kohdalla ne alkoi taas. Sillä pohdiskelen josko Mirena varmemmin veisi vuodot. Mut joo tosiaan ei siitä voi mennä takuuseen.
., kiitti. Saako kysyä millaiset vuodot sulla oli ilman kuparikierukkaa/jollain toisella ehkäisyllä. Ja millaiset sit taas kuparikierukan kanssa?

Päivämäärä:   8.8.26 17:35:51

Up

Päivämäärä:   9.8.26 12:10:33

Vielä up :)

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   9.8.26 15:10:05

En huomannut mitään eroa.

Päivämäärä:   9.8.26 23:01:34

Kiitos Key West. Saanko kysyä millaiset vuodot oli/Oliko kierukoiden kanssa?

Päivämäärä:   10.8.26 10:52:20

Up

Lähettäjä: Anneli 
Päivämäärä:   11.8.26 01:02:19

Mä olen vaihtanut Kyleenasta Mirenaan ja olen supertyytyväinen. Mielialat on tasaiset, ei pms-oireita, eikä menkkoja. Aion jatkaa Mirenan kanssa jatkosakin.

Päivämäärä:   11.8.26 13:34:19

Kiitos Anneli :)

Päivämäärä:   12.8.26 11:29:02

Ylös vielä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.