Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  mistä harjoittelupaikka

Lähettäjä: alan vaihtaja 
Päivämäärä:   7.8.26 05:12:02

Olen kyllästynyt nykyiseen työhöni ja miettinyt alan vaihtoa. Minua kiinnostaisi lähteä opiskelemaan oppisopimuksella välinehuoltajaksi. En vain tiedä mistä hakea paikkaa. Onko täällä välinehuoltajajia? Kertokaa kokemuksistanne? Oisi kiva kuulla.
Asun Satakunnassa. Että kulkeminenkin oisi helppoa.

Re: mistä harjoittelupaikka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.26 17:48:11

Ouhut nyt kahdesta eri asiasta, oppisopimuksesta ja harjoittelusta. Harjoittelu voi olla vaikka palkaton joten sellaiseen pääsee helpommin. Oppisopimuksessa maksetaan palkkaa. Jos ei ole tekijöistä pulaa, ei kukaan ota oppisopimukseen kun saa osaavankin.

Etkö siis osaa katsoa paikallisia terveysalan toimijoita? Hyvinvointialue eli julkinen puoli ja sitten yksityiset. Siinähän ne vaihtoehdot ovat.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   7.8.26 17:53:45

Oppisopimuspaikan saaminen on tosiaan kiven alla. Nykyään suositaan koulutussopimusta, eli teet töitä yritykselle oppisopimuksen tapaan, mutta et saa palkkaa, vaan opintotuen + lainan.

Oppisopimus on työnantajalle aika huono diili, kun saat pystymetsästä osaamattoman työntekijän, jota pitäisi ohjata ja kouluttaa (vie muiden työpanosta ja työtehoa rutosti, eli laskee tuottavuutta) ja tästä ilosta pitäisi vielä maksaakin...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.8.26 18:05:01

LähettäjäÄllö 

Päivämäärä7.8.26 17:53:45

Oppisopimuspaikan saaminen on tosiaan kiven alla. Nykyään suositaan koulutussopimusta, eli teet töitä yritykselle oppisopimuksen tapaan, mutta et saa palkkaa, vaan opintotuen + lainan.

Oppisopimus on työnantajalle aika huono diili, kun saat pystymetsästä osaamattoman työntekijän, jota pitäisi ohjata ja kouluttaa (vie muiden työpanosta ja työtehoa rutosti, eli laskee tuottavuutta) ja tästä ilosta pitäisi vielä maksaakin...

Juuri näin.

Eivätkä kaikki hva:t edes ota oppisopimukseen lainkaan. Esim. Pirha ei ota.

Ainoat oppisopimuspaikat mitä tiedän, ovat yksityiset toimijat, jotka ottavat oppisopimuskoulutukseen hoiva-avustajiksi opiskelevia vanhusten asumisyksiköihin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   7.8.26 18:09:29

*, toinen vaihtoehto on se, että olet jo ko työssä, mutta haluat pätevyyden. Tein yhden ammattitutkinnon töiden ohessa oppisopimuksella, mutta ilman mitään kokemusta en olisi tätä voinut suorittaa mitenkään.

Lähettäjä: alan vaihtaja 
Päivämäärä:   8.8.26 05:39:41

Sorry, en tiennyt että oppisopimuksen paikan saaminen on kiven alla tätä nykyä. Kun ketään sitä ei ole mulle kertonut. Ja koulutussopimus on mulle vähän vieras sana. Tiedän vain että alalla on pulaa. Kaikki tyypit, joiden kanssa olen keskustellut asiasta ovat suositelleet lähteä kokeilemaan. Että kenenkään ei nyt tarvitse ruveta ilkeiksi. Olen kyllä tutkinut paikkoja joihin voisi olla mahdollista päästä. Yhdestä paikasta olen kysellyt, mutta heillä ei ollut tarvetta. Kaikki tämä hakeminen on siis mulla vasta alussa. Mietein, että miten pärjään jos alan opiskella. Ja oppisopimus oli ainut vaihtoehto mun kohdalle. Että näin.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   8.8.26 06:01:48

Sinullehan on vastattu ihan asiallisesti?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.