Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin lerpahti?

Lähettäjä: Nyyh! 
Päivämäärä:   5.8.26 23:00:01

Missä iässä ei enää ottanut eteen? Ja miksi ei?
Pelkään että meidän peitot on heluteltu ja ikää vielä reilusti alle 50v.
Itsellä olisi haluja. Pitääkö olla loppuelämä ilman vai hommata nuori rakastaja?
Yhteistä eloa pitkästi takana ja suht aktiivisia olemme aina olleet (poislukien pikkulapsiaika).
Voi kyynel.

Niin ja lääkkeitä mies ei halua.

Re: Milloin lerpahti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.26 23:01:10

Aina kun nainen puhuu tamperetta.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   5.8.26 23:25:21

Kun vaimo lihoi kymmeniä kiloja, kävi suihkussa korkeintaan kerran viikossa ja joka aamu alkoi jäkätyksellä milloin koirasta milloin kengistä milloin mistäkin. Ratkaisevin asia oli kuitenkin jäätävä lahnaantuminen aina jos yritin hyväillä tai pussailla, ei vaan enää kiinnosta eikä nyt 70 kymppisenä hirveesti halutakaan, muutaman kerran vuodessa käyn maksullisessa enkä häiritse vaimoa turhilla lähestymisillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.8.26 00:10:48

Miksi ihmeessä Mies ei lähde suhteesta?

Päivämäärä:   6.8.26 00:11:22

Ehkä siksi että se on 700-vuotias.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.8.26 00:17:36

Miksi mies ei halua hoitaa itseään? Onko tutkittu perusterveydentila yleensä ja mitattu tietysti testosteroni? Jos parisuhde kunnossa ja molemmat kuitenkin kaipaavat sitä seksiäkin niin kyllä siihen apua löytyy. Puhukaa ihan avoimesti ja ilmaise mitä itse vielä toivoisit suhteeltanne.

Päivämäärä:   6.8.26 00:21:42

"Niin ja lääkkeitä mies ei halua."

Miksei?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   6.8.26 00:24:35

Miksi en ole yllättynyt että kysymykseen vastaavat miehet syyttävät heti puolisoaan!?
Varmaan itse olette oikeita kiiltokuvan komeita rakkauden helmiä jotka tyydyttävä naisen kuin naisen🤣
Oikeasti kaljaa kittaavia vikiseviä läskimahoja 3cm löysällä munalla varustettuja!
Öyh!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.8.26 00:31:50

Ei vielä seitsenkymppisenäkään ole miehellä lerpahtanut. Meillä molemmat pitävät itsensä kunnossa ja haluavat toisiaan lähes päivittäin. Suhdetta takana jo useita vuosikymmeniä, vielä ei ole kyllästytty. Toki aikoinaan ollut välillä hiljaisempaa aikaa, esim. silloin, kun lapset oli pieniä.

Päivämäärä:   6.8.26 00:49:20

Millonkas Kermalla lerpahti kun ei näy täällä kirjoittelevan enää??

Päivämäärä:   6.8.26 00:51:02

Mitä kenenkään lerpahdukset sinulle kuuluu?

Lähettäjä: Mh 
Päivämäärä:   6.8.26 00:53:13

Kuulostaapa kurjalta. Ensin pitäisi se mies saada lääkäriin, perussairaudet ja kuten tuossa edellä jo mainittiin, ne testosteronitasot mittauttaa. Olette vielä niin nuoria että taatusti on paljon tehtävissä jos vaan on tahtoa. Jos testot on alhaalla niin se vaikuttaa muuhunkin kun erektioon.
Oma kokemus on että miehellä heikkeni erektio jossain päälle 50 ikäisenä. Samoihin aikoihin tuli muitakin terveyshuolia ja elämässä molemmilla kaikenlaista. Asiat kuitenkin hoituivat, mies sai testosteronilääkityksen sekä muutkin terveyshuolet ovat nyt hyvällä mallilla. Tällä hetkellä on yli 60 ja käytössä on lisäksi sildanafil tarpeen mukaan.
Molemmille seksi ja läheisyys on tärkeää, asioista puhuttiin ja nautitaan tästä niin kauan kun on vaan mahdollista.

Lähettäjä: Mpi 
Päivämäärä:   6.8.26 08:24:11

" kuulostaa siltä joka on välillä tallinpitäjä ja välillä lakimies ja nyt 70 vee jolla on loistava srksielämä :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.8.26 09:37:10

Miehen kemialliseen kastrointiin eturauhassyövän hoidossa. Ikää melkein 80v.

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   6.8.26 09:51:26

Miehillä ei ota eteen enää 4-kymppisenäkään, jos elämäntavat on huonot. Syödään makkaraa, juodaan kaljaa ja maataan sohvalla. Lihava maha pullollaan.

Mutta oon myös ollut 60 vuotiaiden kovakuntoisten urheilutaustaisten miesten kanssa, jolla kanki on vielä kova.

Päivämäärä:   6.8.26 09:59:50

Kyllä se naisillakin melkoinen soraharju on. Ihan verratava asia.

Päivämäärä:   6.8.26 10:02:10

Naiset voisi katsoa peiliin jos miehellä ei ota eteen.

Päivämäärä:   6.8.26 10:48:51

Katsovatko miehet peiliin jos naisella lerpahtaa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.8.26 11:33:02

Jos siinä parisuhteessa on asiat muuten mallillaan niin ei se kummankaan lerpahtaminen johdu siitä miltä toinen näyttää. Kaikki me muutumme iän myötä ja sen nyt fiksu ihminen tajuaa. Kysyttiin miehen erektion heikkenemisestä, ei puolison ulkonäöstä.
Pitkä liitto on täälläkin ja miehen testotasot laskivat jo alle 50- vuotiaana. Sehän ei vaikuttanut pelkästään erektioon vaan koko miehen olemiseen. Onneksi tämä kuitenkin selvisi ihan työterveyshuollon kautta, samalla sai myös diabetes-diagnoosin. Että suosittelen kyllä ihan muunkin terveyden takia sitä lääkärissä käyntiä.
Hyvät elämäntavat, liikunta ja terveellinen ruokavalio pitävät myös sen seksuaalisuuden voimissaan. Sama koskee totta kai naisiakin, jokainen ikääntyy ja kannattaa jo ajoissa huolehtia itsestä. Ja niistä vaihdevuosista kannattaa ottaa selvää, puhua ja lääkitä tarpeen mukaan. Elämästä ja seksistä voi ja kannattaa nauttia niin pitkään kun mahdollista.

Lähettäjä: Saga 
Päivämäärä:   6.8.26 12:01:53

Miehen erektio ongelmat alkoivat aika tarkkaan 30 vuotiaana. Asia korjaantui lääkkeillä vaikka ensin syytti minua asiasta, kun tein likimain kaiken väärin. Nyt ikää 42 ja enää ei lääkkeet ole auttaneet reiluun vuoteen. Koitin puhua miestä uudestaan asian tiimoilta lääkäriin, mutta mies kimmastui siitä ja väitti minulla olevan liian lääketiteellinen näkökulma asiaan ja kun otin aiheen uudestaan puheeksi suhtauduin kuulemma asiaan liian lässyttävästi ja teko empaattisesti. Joten menköön mies sitten lääkäriin kun itsestään alkaa siltä tuntumaan ja keskustellemme aiheesta sitten kun mies osaa ja haluaa siitä keskustella suuttumatta ja syyttämättä minua. Minä en jaksa kuunnella haukkumista ja ilkeilyä asian tiimoilta.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   6.8.26 13:48:08

Minulla "lerpahti", kun suhde jossa oli hyvää seksiä, loppui, eikä uutta ole vain löytynyt. Muutamia random-panoja on ollut, mutta hurjan huonoa seksiä. Hätäisiä, osaamattomia, ei-kuuntelevia- muka-osaavia runnojia. En minä patjana ja pumpattavana barbarana halua olla.
Tinderistä, fb:n kautta ei vaan ketään ole pysyvämpäänkään suhteeseen löytynynyt. Harrastuksissa, kaupoissa, tapahtumissa saa olla itsekseen, eikä se tuleva kumppani tai edes tapailukaveri vaan ole muutamaan vuoteen löytynyt.
Kun pitkään on yksin ja ilman, alkaa halut katoamaan kokonaan.

Joskus oli upeaa seksiä ja joka päivä, nyt alan hyväksyä sen, että seksit ovat minulta ohimennyttä elämää.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   6.8.26 13:50:12

Hyvää seksiä puolin ja toisin riitti yli 40 vuotta mutta nyt on ikää tullut molemmille ja on ihan hyvä elellä hellitellen. Käydään seitsemääkymppiä kohti, mutta vielä löytyy vaimon alakerrasta kosteutta ja tiiviyttä ja mieheltä erektio. Ei vaan ole enää niin kiinnostusta yhdyntään.

Itse en haluaisi keinotekoista lääkeseksiä. Mutta kukin tavallaan.

Päivämäärä:   6.8.26 14:06:28

Keinotekoista?

Päivämäärä:   6.8.26 14:11:00

Sinipilleri ei ole aito erektio.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.8.26 14:34:07

Eihän se pilleri mitään autakaan jos ei sitä halukkuutta asiaan ole. Sehän auttaa siihen fysiologiseen puoleen joka voi esim jonkun sairauden takia olla vaikeutunut. Ottakaa asiasta selvää ja kokeilemallahan se selviää. Ja lääkärin kautta tietysti, tutkitaan ensin muut asiaan vaikuttavat terveystekijät ennen sitä lääkemääräystä.

Puolisolla oli erektiovaikeuksia ja se vaikutti totta kai itsetuntoon mikä taas pahensi tilannetta. Kävi lääkärissä ja sai sildanafil- reseptin. Olihan se loppuun asti onnistunut yhdyntä sitten molemmille järisyttävä kokemus pitkästä aikaa! Semmoinen henkinen lukko asian ympäriltä poistui ja nykyisin niitä kunnon seisokkeja on myös ilman sitä lääkkeen ottamistakin.

Lähettäjä: M53 
Päivämäärä:   6.8.26 14:37:44

53 eikä ole lerpahtamassa, seisoo ku rautakanki. Tästä riittää useammallekin naiselle eikä se järvi soutamalla kulu ;)

Lähettäjä: The end 
Päivämäärä:   6.8.26 14:47:40

Ajokortti terveystarkastus 50V työterveydessä. Sanoin että pitäisi seurata sokereita kun suvussa on ollut sairastuneita. "ei noin laiha mies sokeritautia saa"
55V Alkoi kunto hiipua ja tuli tuntopuutoksia jalkoihin -> Diabetes 1.5, pillereille ja alta vuoden piikeille. Siinä meni mukana sitten "vällykäärmeilyt".

Suomessa on arviot noin 200.000 tunnistamatonta sokeritautista. Sitä sitten olenkin suositellut että 3 kympillä saa ostettua sokerimittarin aloituspakkauksen verkosta. 10 näyteliuskaa. Eli omakontrolli käyntiin vaikka puolen vuoden välein, onko sokerit nousseet.

Lähettäjä: Nyyh! 
Päivämäärä:   6.8.26 16:26:20

Mies on hyväkuntoinen ja elämäntavat kohdillaan. Ei syytä minua mistään vaan itseään. Ehkä tämä on siksi niin vaikea aihe kun aina on seissyt kun on ollut tarve ja nyt sitten ei. Ehkä stressiä töistä tms.
Tuntuu, että asiasta kyseleminen/keskusteleminen vain lisää epävarmuutta.
Itse voin tähän samaistua koska synnytyksen jälkeen halut oli minulla nollassa eikä tilanne keskustelemalla parantunut - päinvastoin.
Arka aihe😕

Päivämäärä:   6.8.26 17:15:07

Mies vaan reippaasti tohtorilta nappeja hakemaan. Haluthan yleensä pysyy ihan ennallaan, kroppa vaan ei toimi enää kuten ennen. Ja siihen ne pillerit on oiva apu.
Ja nuo "hautaan asti on seissy"-huutelijat voi jättää omaan arvoonsa, moni mies nappaisee pillerin kertomatta kumppanille mitään.

"Sinipilleri ei ole aito erektio."

Ilmeisesti viivalla omaa kokemusta aiheesta. Kerro lisää.

Päivämäärä:   6.8.26 17:17:32

Seisoo ilmankin – kiitos kysymästä.

Lähettäjä: Make 58 
Päivämäärä:   6.8.26 17:25:41

Vaihdoin nuorempaan naiseen ja taas toimii, ei aita mahoa eukkoa viitsi kyntää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.8.26 17:27:20

^ vai lähtikö vaimosi lätkimään?

Päivämäärä:   6.8.26 17:29:13

Kannattaa lukea semmoinen kirja kun Peniksen viisaus, jos vielä miehen saisit lukemaan ja keskustelemaan. Se on arka aihe mutta yritä silti. Kerro miehelle että haluat häntä edelleen ja läheisyys ilman penetraatiotakin on sinulle mieluisaa, ei tarvitse suorittaa.

Päivämäärä:   6.8.26 17:32:02

"Seisoo ilmankin – kiitos kysymästä."

Miten sitten osaat verrata seisokkia pillerillä ja ilman pilleriä?

Päivämäärä:   6.8.26 17:36:08

Ei vaan jäi itkemään

Päivämäärä:   6.8.26 17:39:00

Lääkkeellä aikaansaatu seisokki on keinotekoinen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   6.8.26 17:49:23

Make 58: minäkin olen joskus itkenyt ilosta, vaikka se vähän hassulta tuntuukin <3

Päivämäärä:   6.8.26 17:55:13

Soittelee perään ja pyytää että muuttaisin takaisin, on kuulemma pudottanut painoakin muutaman kilon. Ei käy, minulla on 23v nuorempi ja elämä hymyilee!

Päivämäärä:   6.8.26 18:03:31

Onnea Makelle! Mutta ei taida niiden ihmisten asiaa auttaa jotka kärsivät oikeista erektiohäiriöistä, haluttomuudesta, kuivista limakalvoista jne ja silti haluavat pysyä yhdessä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.8.26 18:26:00

"Mutta ei taida niiden ihmisten asiaa auttaa jotka kärsivät oikeista erektiohäiriöistä, haluttomuudesta, kuivista limakalvoista jne ja silti haluavat pysyä yhdessä."

No juuri niin. Noita vanhempia ukkoja nuorten naisten perässä kun eivät viitsi tehdä töitä oman suhteen eteen tai käsitellä ongelmiaan tai suhteen ongelmia eivätkä kanna vastuuta on nähty maailman sivu. Hohhoijaa.

Kyllä minä lähtisin aloittajana käsittelemään miehen asiaa terveysnäkökulmasta, myös oikeasti kovaa työstressiä pitää hoitaa ja huomaamatta sinne voi livahtaa monenlaista fyysistäkin vikaa. Ei tarvitse käsitellä heti sitä arkaa aihettakaan vaan voi aloittaa miehen terveyden tarkistamisesta ! Keski-ikäisellä hormonit mukaan tutkittaviin, varsinkin jos muut fyysisesti olisivat ok.

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   6.8.26 18:29:36

"Miten sitten osaat verrata seisokkia pillerillä ja ilman pilleriä?"

En ole viiva mutta helppoa, aivan samoin kuin tissejä silikonilla ja ilman. Ei niitä itselleen tarvi laitattaa, etteikö tietäisi että toinen vaihtoehto on aito ja toinen ei :)

Päivämäärä:   6.8.26 18:37:53

Mies käyttää erektiolääkettä ja en ole huomannut eroa verrattuna siihen aikaan kun oltiin vielä nuoria ja toimivia. Mutta ero siihen kun yhdyntä ei onnistunut eikä pelittänyt muutenkaan on kyllä valtava. On itse enemmän kuin tyytyväinen siihen että voidaan taas seksistä nauttia kaikin tavoin. Erektiolääkettähän ei ole tarkoitus käyttää jos ei siihen ole mitään fysiologista syytä, se ei ole mikään seksihuume.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   6.8.26 19:21:43

35v. Hänellä tosin on hoitamaton uniapnea ja henkistä kuormitusta (lähipiirissä vakava sairastuminen) jne. Viimeksi ollaan oltu yhdynnässä joulukuussa. Aiemmin meillä oli todella vilkas seksielämä, joten pudotus on raju. Olen ollut ymmärtäväinen, enkä ole edes lihonut vaan itse asiassa laihtunut. Alkaa olla aika epätoivoinen olo että kauanko tätä selibaattia pitää vielä jaksaa. Hän onneksi välillä tyydyttää minua käsin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.8.26 21:51:07

"enkä ole edes lihonut vaan itse asiassa laihtunut"

Vaikka ei nyt juuri teidän tapauksen syy niin laihtuminenhan voi olla ihan yhtä lailla syy juuri puolison himoamattomuuteen kuin lihominen.. Liika lihaksen kehittyminen, roikkuminen, mikä kenellekin.

Päivämäärä:   6.8.26 22:20:18

Ei lihomisella tai laihtumisella ole erektiohäiriöön tai naisen haluttomuuteen hyvässä suhteessa merkitystä. Eri asia jos toinen alkaa yhen äkin kittaamaan kaljaa, vetämään tupakkaa tai muuta, lopettaa täysin hygieniasta huolehtimisen ja kopistelee ohikulkiessaan vasaralla tai paistinpannulla.
Puhukaa asioista.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.8.26 22:20:34

Eturauhasyöpähoitoihin .

Päivämäärä:   6.8.26 22:33:08

Tuo viittaus laihtumiseen oli vain sen takia kun kuitenkin joku olisi muuten syyttänyt minua ja minun lihomista miehen erektiohäiriöistä. No enpä minä liian laiha silti ole, paino varmaan noin 55 kg nyt ja pituutta 165 cm.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   6.8.26 22:47:33

ihanaa kun ei tarvi enää panna

Lähettäjä: Mikä 
Päivämäärä:   6.8.26 23:32:40

Sehän on hyvä asia ettei tarvitse tehdä jotain mitä ei halua tai kaipaa. Aika moni mies ja nainen kuitenkin vielä haluaisi mutta syystä tai toisesta ei siihen kykene tai se on haastavaa.
Aloittajalle haluaisin sanoa että ehkä ei ensimmäiseksi kannata etsiä sitä viriilimpää rakastajaa jos kuitenkin haluat miestäsi. Kerro hänelle ilman painostusta omista ajatuksistasi ja pyydä häntä miettimään kuinka hän haluaisi teidän suhteenne jatkuvan. Ja kuten jo moni sanonut, jos tuntuu että on liian arka aihe niin ehkä joku muu terveyteen ja hyvinvointiin liittyvä aihe voisi asiaa sivuta? Testosteroni ja eturauhaskokeethan kannattaa 50 ikäisenä ja jo aiemminkin ottaa ihan ilman erektiohäiriöitäkin.

Päivämäärä:   6.8.26 23:36:01

Ollaan asiasta toki jonkun verran puhuttukin, mutta tuntuu tosi hankalalta olla samaan aikaan ymmärtävä ja kannustava kun kuitenkin totuus on se, että olen jo pitkään ollut ihan hirveässä puutteessa. Välillä mietin onko tässä odottelussa mitään järkeä. En oikein näe tässä muuta ratkaisua kuin lääkkeet, mutta hän ei halua niitä.

Päivämäärä:   6.8.26 23:58:10

Kertokaa nyt viiva ja d.a. miten ne lääkkeetön ja lääkkeellinen seisokki eroaa toisistaan?

Silikonitisseihin ei voi verrata, sen tietää yksinkertaisempikin.

Päivämäärä:   6.8.26 23:59:29

Ilman lääkettä ei seiso – lääkkeen kanssa seisoo.

Lähettäjä: Röh 
Päivämäärä:   7.8.26 00:08:53

Make on juuri se pienimunainen sohvapottu joka kalja kädessä röllömahansa kanssa kirjoittelee nettiin omasta fantasiamaailmastaan. Säälittävä possu.

Päivämäärä:   7.8.26 01:03:26

"Ilman lääkettä ei seiso – lääkkeen kanssa seisoo."

Niin? Mitä eroa sillä käytännössä on seisooko lääkkeellä vai lääkkeettä?

Päivämäärä:   7.8.26 01:11:38

Kaikki mitä keskustelusta jäi mieleen, miehet vastaan naiset, kummassa vika? Aina syytetään puolisoa, ehkä vika molemmissa tai kaikissa joilla ongelmia seksin kanssa?

Päivämäärä:   7.8.26 01:18:32

Ilman lääkettä on aito seisokki.

Päivämäärä:   7.8.26 02:11:20

Eli viivakaan ei keksi mitä eroa käytännössä on lääkkeellisessä ja lääkkeettömässä seisokissa.

Päivämäärä:   7.8.26 12:24:48

Lääkkeellisessä seisokissa mies on tunnottomampi ja huonompi huomioimaan naista, kuin lääkkeettömässä. Tämä on oma kokemus. Lääkkeettömässä seisokissa mies on herkempi ja enemmän läsnä tilanteessa.

Päivämäärä:   7.8.26 12:31:47

Oma kokemus naisena ja omasta puolisosta on se että samalla tavalla huomioi minut. Vaikea kuvitella että hänen toimintansa erektiolääkkeen myötä muuttuisi. Nyt on se molempia vapauttava tunne että hänen seisokkinsa ei jännitä eikä ole suorituspaineita.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   7.8.26 12:49:39

Ymmärrettekö edes miten se lääke toimii? Auttaa verta virtaamaan kalkkeutuneisiin verisuoniin jotka pilattu mm. tupakoinnilla ja korkealla kolesterolilla. Tarvii silti sen kiihottumisen,lääke ei kiihota,auttaa vain verenkierrossa mitä tarvitaan erektiossa.

Päivämäärä:   7.8.26 12:50:35

Lääke:
>seisokki

Ei lääkettä:
<ei seisokkia

Päivämäärä:   7.8.26 13:10:14

Elintavat ja sairaudet toki vaikuttavat ja taitavat olla ikäluokassa 50+ jo ihan tavallisia erektiohäiriöt. Niitäkin selvitellään siellä lääkärissä sitten onko kyse siitä että pysyykö yhdyntään asti vaikka vähän heikompana vai eikö värähdä ollenkaan. Ihan turhaan miehet panttaavat tätä itsellään kun voi mennä asiaa selvittämään ja jopa löytää asiaan apua. Ja kuten yllä jo monikin on maininnut ei se lääke vaikuta ellei sitä kiinnostusta asiaan ole. Jos sitä kiinnostusta on niin miksi ei voisi hoitaa asiaa? Myös testosteronin mittaaminen kannattaa tehdä, miehellä se haluttomuus ( muuhunkin kun seksiin) voi johtua alhaisesta tasosta.

Päivämäärä:   7.8.26 17:13:53

"Tämä on oma kokemus."

Oletko mies vai nainen?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.