|
Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 5.8.26 21:26:52
Vaihdoin puoli vuotta sitten työpaikkaa. Saan hyvää palkkaa ja työ on tavallaan mielenkiintoista, saan kehittää sitä niin kuin haluan eikä mulla ole alaisia.
Mutta työhteisö on edelliseen paikkaan kuin yö ja päivä. Edellisessä paikassa puhallettiin yhteen hiileen, autettiin toista mäessä ja kehitettiin toimintatapoja yhdessä niin, että kaikkien työtaakka ja osaaminen oli balanssissa.
Nyt kaikki projektit otetaan henkilökohtaisina loukkauksina, tietoa pimitetään, epäonnistumisille nauretaan ja omia onnistumisia tai osaamista korostetaan.
Tiimissä selkeä nokkimisjärjestys, yksi on toimarin hlökohtainen ystävä ja se näkyy joka käänteessä. Hän on jopa tehnyt esihenkilöstä valituksen, kun työnkuvaan tuli pari pakollista, mutta hänen mielestä ärsyttävää tehtävää.
Tänään halusin ehdottaa aikaavievän työprosessin automatisointia. Tämä vaatii toisen osaston panosta alkutietojen tuottamisessa, jotta automatisointi saadaan alkuun. Työaika säästöjä tulee kuuhun n. 11h.
Toisen osaston esihenkilö otti asian kuin henkilökohtaisena loukkauksena ja alkoi miltei huutamaan, ettei tästä työstä ennenkään kukaan ole valittanut. Samaan syssyyn sain toiselta kollegalta kuulla julkisen nöyryytyksen, etten ole oppinut erästä työvaihetta oikein. Että se on jatkuvasti tehty väärin. No miten voin korjata, jossei kukaan kerro, että se kuuluu tehdä toisin?
Noh, esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta olen aivan puulla päähän lyöty, miten vihamielinen ja vastenmielinen voi työyhteisö olla!
Lähtisin heti, jos löytäisin samaa palkkaluokkaa olevan työn (edes samalla tonnilla), mutta niitä ei ei täällä paikkakunnalla vaan ole.
Miten selvitä eteenpäin? Vertaistukea ja neuvoja kyllä kaipaan =(
Esihenkilö on aivan burnoutissa myös, koska kokee että muutaman työntekijät kiusaa ja on jatkuvasti motivaatiosaikella osoittamassa mieltä. Mitä hittoa.. En ole ikinä ollut moisessa paikassa töissä niin vaikea löytää selviytymiskeinoja.
|