Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En halua pitää häitä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.26 08:36:03

Miehen kanssa on haaveiltu paljon siitä, että mennään kihloihin ja naimisiin lähivuosina. Eilen ajauduttiin keskustelemaan yhtäkkiä ensimmäistä kertaa siitä millainen meidän hääjuhla olisi ja siinä yhtäkkiä tajusin, että mä en halua hääjuhlaa ollenkaan.

Osa mun kavereista on aika meneviä rääväsuita kännissä joskus vahingossa jopa hajottaen paikkoja ja tiedän, että niistä pitäisi jonkun pitää sitten huolta juhlissa. En voi jättää heitä kutsumattakaan, koska siinä porukassa on myös mun läheisimpiä ystäviä. Vaikka osa on vähän raskaita kännissä, ne on tosi rakkaita ihmisiä mulle. Myös mun vanhemmat on mulle rakkaita, mutta juhlat ei tunnetusti ole alkoholisteille parasta aikaa. Pelkään, että ne juo liikaa ja alkaa oikeasti haastamaan riitaa, kuten yleensä kännissä. Mulla ei kuitenkaan olisi sydäntä jättää niitä kutsumatta, koska meidän välit on parantuneet jo paljon viime vuosien aikana.

Ja kun aloin miettimään kaikenlaisia hääperinteitä, ne ei yhtään kiinnosta. Uskon kyllä, että pariskunta voi luoda omansa ja tehdä häistä oman näköisensä, mutta varmaan vaikea estää, että esimerkiksi yhtäkään puhetta ei pidettäisi. Tähän ei auta se, että vihaan huomion keskipisteenä olemista. Tiedän, että se olisi mulle tekohymyä ja kellon vilkuilua toivoen, että homma olisi ohi eikä tämä taida olla kovin ideaalia omissa häissä.

Mies lisäksi pitäisi kauniina ajatuksena, jos meillä olisi kunnon vihkimistilaisuus, kun itse mieluummin menisin naimisiin maistraatissa, pitäisin todistajien kesken vaikka pienet kahvit ja lähdettäisiin suoraan häämatkalle. Musta tuntuu, että pilaan tällaisella toiveella miehen haaveita. Mies on ymmärtäväinen, mutta huomaan, että hänestä mun ajatukset tuntuu pahalta ja huomaan, että hän yrittää piilottaa pettymystään.

Onko sennuilla mitään ideoita mikä voisi olla jokin kultainen keskitie tällaisessa tilanteessa?

Re: En halua pitää häitä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.26 08:42:29

Kultainen keskitie on se, että kutsutte häihin vain lähiomaiset ja muutaman parhaan kaverin, eli yhteensä noin 10 henkeä. Vihkiminen kirkossa tai jossakin muussa kivassa romanttisessa paikassa ja sen jälkeen hääjuhla ravintolassa tai jossakin muussa parhaaksi katsomassanne paikassa.
Olen ollut sellaisissa häissä, ja oli ihan kivaa vieraanakin. Kukaan ei tuntenut olevansa väärässä paikassa. Aluksi TEIDÄN valitsemaanne ohjelmaa, olipa se musiikkia tai jotain muuta. Tarjoilua voi säätää niin, että ensin on kunnollinen ateria, sitten boolia, jota laimennetaan sopivasti niin, että kukaan ei ehdi änkyräkänniin ennen juhlan päättymistä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.8.26 09:00:03

Kompromissi on, että siellä ei kännätä. Pidätte kivat, alkottomat häät..

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.26 09:03:14

zäkä: Alkottomat ei noille toimi, koska niillä on omat pullot mukana.

Karatkaa miehen kanssa Vegasiin ja menkää siellä naimisiin :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.26 09:17:14

Mulle on aina ollu selviö etten halua häitä, vaikka avioliitto sinänsä ei kauhistuta. Kaksi suhdetta on siihen katkennut, nykyisen kanssa sit päätettiin kompromissina et ei mennä naimisiin ollenkaan, koska mies haluaa isot ja komeat häät tai ei mitään. On tosin käynyt mielessä et voisin suostua niihin häihin jos itse en tuntisi sieltä ketään, ts. paikalla olisi vain miehen sukua ja kavereita.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   5.8.26 09:20:26

Pitäkää iltapäivällä parin tunnin kahvitilaisuus, johon kutsutte vain lähimmät sukulaiset ja pari parasta ystävää. Tarjoatte vain kahvit, pientä suolaista ja makeaa, eikä muuta ohjelmaa niin todennäköisyys sille, että kukaan ehtii edes omilla juomilla vetäistä itseään kaatokänniin on pieni. Ystäväporukan kanssa käyt sitten kännäämässä (jos siis porukalla sitä harrastatte) myöhemmin.

Veljeni piti pienet puutarhahäät, koska vaimonsa on hyvin ujo ja vetäytyvä. Vihkiminen (maistraatista) oli tilattu paikan päälle ja tapahtui puutarhassa puun alla. Kesti noin 15min. Siitä siirryttiin kahvipöytään, jossa tarjolla oli pientä suolaista, makeaa ja kakkua. Kahviteltiin ja rupateltiin ja parin tunnin kahvittelun jälkeen saateltiin hääpari autoon ja häämatkalle ja minä ja veljen vaimon siskot otettiin siivousvastuu. Tosi mukava ja pieni tilaisuus. Kutsuttuina taisi olla aikalailla vain hääparin vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset molemmin puolin, veljeni paras ystävä ja vaimon paras ystävä, alle 15hlö. Ehkä joku samanlainen voisi toimia teilläkin kompromissina?

Lähettäjä: Älä pidä 
Päivämäärä:   5.8.26 09:45:05

Mieskö haluaa pitää häät? Yleensä se on miehille pakkopullaa joten vaikea uskoa.

Känniläisille voi pitää jotkut kännibileet ihan erikseen. Ei ole kivaa muille vieraille katsella örvellystä häissä.

Kunnon vihkimistilaisuuden kirkossa voi aina järjestää vaikka olisitte siellä kaksin.
Ja lopuksi totean että naimisiin ei ole pakko mennä jos jo häiden suunnittelu tuottaa erimielisyyttä.

Lähettäjä: ;- 
Päivämäärä:   5.8.26 09:48:32

^ Tuo kuulostaa kivalta. Naimisiin menemisen juhlistaminen hyvällä ravintolaruualla olisi oma tapani. Pieni porukka, pöytiin tarjoilu, 3-5 ruokalajin päivällinen (ei liian myöhään, jos halutaan välttää omilla pulloillakin läträily). 1-2 kaatoa viiniä – JOS niin haluatte. Voihan ruokailu olla täysin holitonkin.

Tai sitten pyydätte väen päiväsaikaan "kahvittelemaan" ja kerrotte vasta paikan päällä, että nämä kakut ja muut syödään muuten teidän naimisiin menon kunniaksi. Näin kenelläkään ei ole pulloja ja puheita valmiina.

Päivämäärä:   5.8.26 09:53:04

Me pidettiin mieheni kanssa "oikeat" häät, mutta ei vaan kutsuttu ketään paikalle. Eli siis mentiin kirkossa naimisiin, minulla oli hääpuku ja mieheni osti uuden puvun, oli hääkimppu, hääauto, valokuvaaja, hotelli, ravintolaillallinen pitkän kaavan mukaan (siellä minulla oli toinen mekko). Eli siis aika tavallinen kaava, mutta vain me kaksi paikalla. Kerroimme vasta häiden jälkeen, että ollaan menty naimisiin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.8.26 10:00:35

Alkoholittomat häät. Miksi kännäilyllä yleensäkään pitää pilata hieno juhla ? Onnittelumaljat eikä muuta. Edullisempaakin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.26 10:07:12

Pitäkää kaunis vihkitilaisuus läheisten edessä ja lähtekää siitä suoraan häämatkalle.

Tosin jos kaverit on niin alkkiksia että ehtivät alle tunnin tilaisuudessa vetää perseet taskumatilla niin ehkä kannattaa miettiä onko koko ystävyydestä mitään järkeä jos he eivät kunnioita sinua sitäkään vähää.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.8.26 10:44:34

Ei häissä tarvitse alkoholia tarjoilla, ehkä alkumaljat.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.26 13:14:21

Vihkiminen voi olla myös kirkossa tai vaikka jossain meren rannalla, vaikka paikalla olisi vain hääpari ja kaksi todistajaa tai vain muutama vieras. Maistraatti ei ole ainoa vaihtoehto pienelle vihkimiselle.

Olen ollut häissä, joissa oli n. 15 vieraista, parhaat häät ikinä. Vihkiminen oli ulkona, sitten siirryttiin sisälle syömään. Ruoka ja juoma tarjoiltiin pöytiin.

Juomat oli alkumalja ja kaikille 2 lasia viiniä, kukaan ei tullut känniin (morsiamen isä oli se, jota piti varoa). Enempää ei tarjoiltu ja mitään baaria ei ollut. Omia pulloja ei kyllä ollut.

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   5.8.26 13:44:56

Sanot miehelle, että haluat vihkimisen maistraatissa, mutta että lähdette sitten upealla häämatkalle niillä rahoilla jotka menis häihin. Miehen valitsemaan kohteeseen.
Kumpi on houkuttelevampaa?? Mulle valinta olis helppo;)

Päivämäärä:   5.8.26 15:46:12

Kiitos kaikille vastauksista! Jotkut !!:n kuvailemat puutarhahäät kuulostaa ihanalta ja enemmän omalta jutulta. Toki sielläkin olisin varmasti mieluummin vieraana, mutta kivan miljöön valinta muutaman tunnin kahveille voisi tuoda vähän enemmän juhlan tuntua siihen päivään. Joku ravintolaruoka voisi toimia, mutta se houkuttelee porukan syömään ja voi helposti venyä muutamaa tuntia pidemmäksi.

--- vähän avasi myös ongelman ydintä, eli osalla olisi ihan varmasti taskumatit mukana ja osa olisi kännissä jo paikalle tullessaan. Siksikään en haluaisi kuulla yhtäkään puhetta ja tilaisuuden rajaaminen kahveille ei varmasti riitä ehkäisemään sitäkään, mutta kaikkea ei voi saada. Salahäät pelkän miehen suvun ja kavereiden kanssa kuulostaisi melkein houkuttelevalta... :D

Piste taas kuvaili mun unelmahäitä, mutta mies on ymmärrettävästi hyvin läheinen oman perheensä kanssa ja varmasti haluaisi vanhenevat isovanhempansa mukaan.

..., kaverit ei ole ehkä se suurin ongelma, vaan perhe, mutta kavereillakin on omat haasteensa ja osa saattaisi stressata häitä vielä mua enemmän.

mmm, itsekin käyttäisin rahat mieluummin hyvään matkaan! :D

"Mieskö haluaa pitää häät? Yleensä se on miehille pakkopullaa joten vaikea uskoa."

Joo, en suostunut ottamaan mitään suomalaista setämiestä, joka istuu sohvalla syömässä makkaraa ja juomassa kaljaa, vaan sain miehen, joka osaa puhua, pussata, nauraa ja itkeä, ja hoitaa mun kanssa puutarhaa sekä tekee maailman parasta juustokakkua. Hänelle meidän suhde on tärkeä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.8.26 15:53:23

Ero vireille kun ajatukset ja suunnitelmat ovat noin erit, ette selvästikään sovi toisillenne.

Päivämäärä:   5.8.26 15:56:13

Joko pidätte tosi pienet häät missä on oikeesti läheisimmät tai eihän niitä tartte pitää edes ollenkaan. Itsekkään en osaa vielä sanoa kummin teen. Säästän kuitenkin mieluiten ne häärahat hyvään hääreissuun. Sukulaisiani on pitänyt "häät" myös ravintolaillallisella ihan läheisimpien kanssa ilman häämekkoja yms.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 15:56:33

Itse olen miettinyt häitä niin, että mentäisiin joko A maistraatissa naimisiin taikka B kirkossa naimisiin (en osaa vielä päättää kummassa ja miehelle käy kumpi vain vaihtoehdoista (miehellä jo yhdet kirkkohäät takana, itselläni ei yhtään häitä takana)). Mitään juhlia ei tarvitse järjestää. Ja jos minun taikka sulhasen vanhemmat jotain haluaa järjestää, niin saa järjestää. Pienet häät olisi tarkoitus järjestää.

Päivämäärä:   5.8.26 19:42:52

"Ero vireille kun ajatukset ja suunnitelmat ovat noin erit, ette selvästikään sovi toisillenne."

Ihan söpö provoyritys, mutta hyvän suhteen perusta on paljon muussa kuin siinä, että on samanlaiset unelmat yhden juhlan suhteen. Mun mies ei edes aikaisemmissa pitkissä suhteissaan ajatellut haluavansa naimisiin, joten mä oon aika olennainen tekijä sen näissä haaveissa. :D

Muilta kiva kuulla, että pienet häät eivät kuulosta kauhealta ajatukselta monelle.

Päivämäärä:   5.8.26 19:59:40

Mitäpä jos "karkaatte" naimisiin ihan keskenänne? Pidätte jälkikäteen vaikka semmoset epäviralliset juhlat tai ette ollenkaan? :)

Me tehtiin tänä vuonna miehen kanssa niin että ei kerrottu kenellekkään naimisiin menosta, vaan varattiin romanttinen mökki ja mentiin kirkossa naimisiin niin että todistajina oli kanttori ja suntio. Meidän puolesta paikalla oli vaan valokuvaaja. Läheisille kerrottiin niin että tehtiin hääkuvasta kortti missä oli myös "save the date" kutsu ensikesälle hääjuhlaan.

Se kaksin naimisiinmeno oli itseasiassa ihan hirmu kivaa ja romanttisempaa kuin edes ajattelin. Me oltiin kumminkin panostettu kaikkeen ihan kunnolla vaikka kaksin oltiinkin, jäi todella ihanat muistot!

Meillä on enskesänä perinteiset hääjuhlat kyllä mutta toisaalta en koe että ne olis enää välttämättömät, lähinnä kanssa sen takia järkätään myös yhteiset juhlat kun perheestä niin moni toivoo ja onhan sekin ihana yhessä juhlia. Silti en vaihtais tuota ikinä pois että oltiin kahden, se oli niin erityistä ja oikeasti vain meille ja meidän välillä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 20:10:50

... : Vaikka kirjoituksesi ei minulle ollutkaan, vaan aloittajalle, niin pakko vastata ja sanoa, että kuulostaa houkuttelevalta. Tosin mietin vain sitä, että loukkaantuukohan omat vanhemmat tai appivanhemmat siitä, jos "karkaisimme" naimisiin. Mutta kiitos vinkistä. Laitan korvan taakse. :)

Päivämäärä:   5.8.26 22:22:18

Sanna Lopakka, laita ihmeessä korvan taakse! :)
Mä mietin kyllä samaa että loukkaantuuko joku, mut onneks kaikki oli vaan ilahtuneita ja herkistyneitä. Kukaan ei ainakaan päin naamaa valittanut :D
Me kirjotettiin siihen korttiin tarina missä kerrottiin hääpäivästä ja haluista/ajatuksista sen takana. Kaikki kyllä ymmärsi miksi haluttiin tehdä näin ja tietty nuo ensvuoden juhlat kanssa sisällyttää sit muutkin siihen niin eivät jää täysin paitsi kaikesta.

Mä oikeesti suosittelen pitämään ne häät just sellasina kun ite haluaa, se ei oo sun läheisten päivä vaan sun ja sun puolison. Se on teidän muisto ja teidän hetki. Siitä pitää tehä sellanen että vielä mummunakin sen ajatteleminen tuo hymyn huulille. :)

Kun se kirkko oli tyhjä niin ei ollu mitään paineita eikä stressiä suorittamisesta, meillä oli tosi rento vihkitilaisuus mikä sisälsi paljon naurua ja onnenkyyneleitä. Kanttori ja suntioki oli jotenkin tosi mukana siinä ja eläytyivät ihan täysillä, se oli tosi ihanaa ja oon siitä heille kiitollinen että olivat niin sydämmellisiä ja isossa osassa luomassa sitä tunnelmaa.

Kun oli sen loppumarssin aika, me ensin seisottiin melko pitkään siinä alttarilla ja mies piti halauksessa. Keskellä sitä käytävää me alettiin vielä tanssimaan spontaanisti. Mä en usko että olisin ison yleisön edessä pystyny heittäytyyn tolleen, mut kahdestaan olin paljon vapautuneempi. Yleisön edessä jotenki jännittää kokoajan ja herkästi se menee siihen perisuomalaiseen pönötykseen vaan. :D

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 22:38:29

... : Teidän häät kuulostaa tosi upeilta :) Sydämellisesti onnea, vaikka tuntemattomia olemmekin toisillemme :)

Päivämäärä:   5.8.26 23:12:21

Voi kiitos ihana Sanna! :) Ja tietysti kaikkea hyvää, lämpöä ja rakkautta myös sinun elämääsi! <3

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 23:22:35

... : Kiitos :)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.8.26 00:59:31

Minäkään en halua häitä. Kaasona olen ollut pariin otteeseen, mutta se morsiamena olo ei ole minun juttuni. En viihdy sillä tavalla huomion keskipisteenä, enkä varsinkaan halua olla missään kamerakeskityksessä. Itse voisin hyvin käväistä maistraatissa pistämässä nimet paperiin, mies taas haluaisi "oikeat" häät sen lisäksi.

No, yhdessä ollaan oltu liki 20v, välillä tulee ihmettelyä, että eikö muka mennä naimisiin. Tähän olen vastannut, että eipä ole kosittu :D Lasten takia suhde olisi toki fiksua virallistaa, siltä varalta että jommalle kummalle meistä sattuisi jotain. Tosin tällä vauhdilla lapsetkin ehtivät aikuisiksi ennen sitä, ja eipä sillä sitten enää merkitystä olekaan.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.8.26 03:29:26

Haluaisin juuri tuollaiset häät, kun edellä kuvattiin. Eli kirkossa naimisiin ja todistajina vain kirkon työntekijät. En tykkää yhtään olla huomion keskipisteenä, ja omat sukulaiset on aika kärkästä ja viinaan menevää porukkaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   7.8.26 08:37:29

"Mitäpä jos "karkaatte" naimisiin ihan keskenänne? Pidätte jälkikäteen vaikka semmoset epäviralliset juhlat tai ette ollenkaan? :)"

Miksi niin moni ehdottaa tällaista, kun sehän se aloittajan pointti oli että hän ei haluaisi hääjuhlaa mutta mies kyllä ja olisi pettynyt jos sellaista ei ole. Kompromissista kyseltiin. Itseä kyllä mietityttää, onko tämä oikeasti ainoa asia, jossa hän ja miehensä ovat täysin eri linjoilla, vai onko kuitenkin kyseessä vähän heikosti yhteen sopivat persoonat vaikka edellistä tämän esiin nostajaa provoksi haukuttiinkin.

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   7.8.26 09:02:47

Jos menen naimisiin joskus vielä, niin haluan rennot pihajuhlat. Taustalle bändi soittamaan, ei pukukoodia, ei missään nimessä yhtään puhetta, pitsa/tacokoju pihaan mistä ihmiset voi tilata ruuat itselleen. Meillä kyllä alkoholitarjoilu olisi. Mutta pointtiin, ei ole mitään oikeaa kaavaa jonka mukaan pitää mennä, voi pitää juuri sellaiset juhlat kuin haluaa.

Päivämäärä:   7.8.26 09:34:15

LähettäjäSanna Lopakka

Päivämäärä5.8.26 20:10:50

... : Vaikka kirjoituksesi ei minulle ollutkaan, vaan aloittajalle, niin pakko vastata ja sanoa, että kuulostaa houkuttelevalta. Tosin mietin vain sitä, että loukkaantuukohan omat vanhemmat tai appivanhemmat siitä, jos "karkaisimme" naimisiin. Mutta kiitos vinkistä. Laitan korvan taakse. :)

Häät on vähän semmoinen juhla, että kun kumarrat toiseen suuntaan, niin pyllistät samaan aikaan toiseen suuntaan. Harvoin kaikki on tyytyväisiä. Kun pidät pienet ja intiimit häät, niin joku loukkaantuu, kun tajuaa, ettei kuulukaan siihen pieneen piiriin, ne vanhemmat ja appivanhemmat voivat tällöinkin loukkaantua, kun juhliin ei kutsuta jotain heille tärkeää ihmistä tai ihmistä, joka "ehdottomasti kuuluu" kutsua häihin. Sitten kun järjestät lapsettomat häät, niin joku loukkaantuu, kun lapsia ei saa tuoda mukana. Kun järjestät häät, joissa lapset on mukana, niin tämäkin ärsyttää osaa vieraista. Kun järjestät isot juhlat, niin ohjelma ja aikataulu sopii osalle, mutta ei toiselle, samoin musiikkivalinnat. Mummon ja papan musiikkitoive ei välttäämättä ole sama, kuin vaikka hääparin kaveripiirin. Sama ruoan kanssa, mikä maistuu yhdelle, ei ehkä maistu toiselle. Sitten buffassa joku katsoo pahalla, kun joku ottaa ruokaa liikaa tai jotain tiettyä ruokalajia enemmän, kuin katsojasta olisi soveliasta. Sitten hääpari laukkaa juttelemassa kaikille, mutta samaan aikaan ei kuitenkaan oikein ehdi juttelemaan oikein kenellekään. Ja tajuaa sen viimeistään siinä vaiheessa, kun ihmiset käy kiittämässä, että "hitto, ei ehditty paljon jutella, mutta ollaan yhteydessä". Isot häät ovat jonkun unelma ja saa ollakin. Silloin ne kuuluu järjestää. Mutta pointtina, ettei muiden mielipiteitä kannata kuunnella asiassa, jossa kaikkia on mahdotonta miellyttää.

Aloittajalle. Entä jos vihkiminen on kahdestaan ja ne häät. Sitten myöhemmin menette miehen perheen kanssa juhlistamaan tätä vaikka ravintolaillallliselle (ja jos sinun perhr haluaa, niin toinen ilta heidän kanssaan). Tällöin ehditte jutrlla heidän kanssaan ja voitte keskittyä juhlimaan teitä.

Lähettäjä: kh 
Päivämäärä:   7.8.26 10:02:22

Kompromissi olisi juuri se, että kirkkovihkiminen ja lyhyen kaavan mukaan "kuiva" juhlatilaisuus eli ruokailu ja siihen kuuluvat kaadot vain lähimmille, eli n. 10-20 hengelle jossakin sellaisessa paikassa, jossa ei ole hyvää tilaisuutta nautiskella taskumateista. Mielellään sellaisessa, että sinne olisi tultava omilla autoilla ja vain harvoille ja valituille kuten isovanhemmille olisi järjestetty kuljetus.

Päivämäärä:   7.8.26 16:30:17

Näistä kommenteista heräsi kyllä nyt se ajatus, että voisi kysyä mieheltä, jos seremonia voitaisiin tosiaan pitää kahden kesken ja sitten jotkut pienet kahvit perheen ja kavereiden kanssa - ja siitä toivottavasti häämatkalle. Haluaisin tietty, että päivä tuntuisi erityiseltä miehestäkin ja hän kun on läheisempi perheensä kanssa, niin ymmärrän täysin, että hän haluaisi osallistaa perheen myös mukaan. Kiitos kaikille, jotka ovat tänne vastailleet. :)

K, mulle taas tää ei näyttäydy sellaisena asiana, joka jotenkin määrittelisi meidän suhdetta. Ennemminkin ehkä jotain positiivista siitä kertoo se, että me molemmat halutaan tehdä kompromisseja toisen vuoksi ja mietitään ratkaisuja sen sijaan, että asiat lakaistaisiin maton alle. Tää ei ole sellainen dilemma, kuten jos vaikka toinen ei haluaisi naimisiin tai toinen ei haluaisi lapsia ollenkaan. Kyse on yhdestä juhlasta, ei koko tulevaisuudesta. Lisäksi meillä on tosi erityinen suhde, jossa kuunnellaan toisiamme, ollaan yhdessä, mutta silti rehellisesti myös omia persoonia omien mielipiteidemme kanssa. Meillä on järjettömästi keskinäistä kemiaa, kosketusta, naurua, toisen lohduttamista tarvittaessa, haastavien tunteiden ja aikojen käsittelyä yhdessä. Me ollaan tiiminä tosi uskomaton ja sen usein näkee muutkin meidän ympärillä.

Päivämäärä:   7.8.26 17:40:15

En minäkään halunnut. No homma meni niin että meidät vihittiin kotona muutaman läheisen läsnäollessa ja sen päälle juotiin kakkukahvit.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.8.26 17:59:14

Seremonia voidaan pitää samalla porukalla, joka osallistuu myös hääaterialle. Jos mahdollista, vihkiminen voi olla samassa paikassa, kunhan pappi suostuu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.