Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toridiili hoputtajat

Lähettäjä: Marianne 
Päivämäärä:   5.8.26 00:09:00

Mitä mieltä olette, kun myy hevostavaraa toridiilillä ja sen jälkeen alkaa nopeasti kyselyt "Joko olet vienyt postiin?". Mielelläni postitan mahdollisimman nopeasti, mutta lähiposti 20km päässä, joten vien samalla kun on viikon kauppareissu + muutakin postitettavaa.

Nytkin eletään 4.8. ja viimeinen päivä paketin viemiselle olisi 12.8.

Ymmärrän sen, jos tarve on nopea, niin ehkä vaikka ostohetkellä voisi laittaa viestiä ja ystävällisesti toivoa mahdollisimman nopeaa postitusta.

Re: Toridiili hoputtajat

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 00:17:33

Pyrin kyllä viemään myydyt päivässä tai kahdessa. Oletan myös, että maksu suoritetaan nopeasti. Jos ei kuulu parissa päivässä rahoja, niitä ei koskaan tulekaan, ellei ole sovittu muuta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.8.26 00:18:17

Ai pikkarit?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.8.26 00:20:02

Kyllä ne kuuluu viedä heti kun kaupat tehty tai mainita ilmoituksessa et postitan kun jaksan.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 00:24:32

"Kyllä ne kuuluu viedä heti kun kaupat tehty tai mainita ilmoituksessa et postitan kun jaksan."

Juu, joillain on maininta, että postitan kerran/kahdesti viikossa. Nykyisellä postin saapumistahdilla yhden kirjeen tulo voi kestää kaksi viikkoa ja kyllähän se harmittaa, jos myyjä pitää tuotetta itsellään vielä siihen päälle viikon.

Päivämäärä:   5.8.26 00:25:48

Etkö pakkaa niitä minigrippiin?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 00:31:22

- eikö sulla ole parempaa tekemistä? En ole myynyt torissa mitään varmaan viiteen vuoteen. Ja se, mitä olen myynyt, pakkaan todellakin minigrippiin, koska en luota siihen, etteivät pakkaukset kastu, mikä on paperisille askartelutarvikkeille ja kirjoille kohtalokasta.

Päivämäärä:   5.8.26 00:32:03

Myytkö myös rintsikoita?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 00:35:27

- vaatteet menee roskiin, räteiksi tai kierrätykseen. En tapaa hamstrailla ylimääräisiä, niin eipä ole myytävääkään.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   5.8.26 00:42:25

Mulle ei tule ilmoitusta sähköpostiin, jos joku on ostanut tuotteen. Muutaman kerran on tuote ollut tosi pitkään myynnissä ja en ole enää aktiivisesti seurannut sen tilaa torissa, ja sitten olenkin saanut viestin ostajalta, että milloin hän ehdit viedä..? Siitä kyllä tulee ilmoitus mutta kaupoista ei.

Päivämäärä:   5.8.26 00:42:45

Entä sukkia?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.8.26 02:14:48

Jotkut kyllä ärsyttäviä. Tulee mieleen satula joka olisi pitänyt ehtiä viedä samantien postiin kun rahat tuli tilille. Kun ehdin postittamaan vasta seuraavana päivänä kun satulaa nyt ei vaan pakata vaikka jätesäkkiin kuten esim loimet niin halusi rahat takaisin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.26 02:30:26

Kyllä parin päivän sisällä maksusta pitää olla paketti postissa, jos ei muuta ole sovittu.

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   5.8.26 07:17:10

.Toridiilissä on aikaraja jona paketti pitää postittaa, joten ihan turha hoputtaa myyjää. Jättäköön ostamatta jos tuo aikaikkuna ei kelpaa. Toki vien itsekin paketit heti seuraavalla käynnillä kylillä, mutta asioikseen en todellakaan ajele

Lähettäjä: Foxy 
Päivämäärä:   5.8.26 08:21:06

Vien ihan aina samana tai seuraavana päivänä kaupoista paketit postiin. Asun kätevästi vain vajaan parin km päässä automaatista, niin helppo iltalenkillä käydä heittämässä myydyt matkaan. Silti on välillä noita hätähousuja joskus ostajissa, jotka ehtii hoputtaa. Tulee ”etkö vie jo postiin”, ”seuranta näyttää ettei pakettia ole vielä viety automaattiin” viesti pari tuntia oston jälkeen… Ne kyllä ärsyttää! Enemmän tosin nykyään mulla käytössä Vinted, kuin Tori.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.8.26 08:41:57

En tiedä miksi Toridiilin kanssa pitäisi postitusta venyttää. Epäkohteliasta, kun on saanut jo rahat ja sitten ollaan että "minulla on oikeus odottaa 2 viikkoa". On oikeus, mutta onko kohteliasta.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   5.8.26 08:57:40

Mä myös asun maalla enkä todellakaan lähde asioikseni ajamaan kaupunkiin vain viemään kirjettä tai pakettia. En myy torissa mutta facen kirppisryhmissä ja siellä tuntuu ihmiset olevan fiksumpia eikä kukaan oleta että hetijust myyjä olisi viemässä pakettia postiin. Torissa olisi hyvä jos olisi kuten muinoin huuto.netisdä että profiiliin voi laittaa tietoa kuten että postittaa vain kerran viikossa. Yhdessä kansainvälisessä keräilyryhmässä voit laittaa sinun siihen profiiliin onko lemmikkikoti, tupakoidaanko taloudessa, kuinka postittaa ja mitä firmaa käyttää. Jne...

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.8.26 09:01:04

Suosittelen lisäämään ilmoitukseen tai viimeistään vastatessa ostajan kyselyyn tiedon, että rahat kelpaa heti, postitan sitten kun jaksan. Näin ostaja, joka ostaa tuotteen jopa kiireelliseen tarpeeseen, voi valita jonkun muun myyjän. Ainakin kalliimman tuotteen hautominen kovin pitkään odotellessa että piimä loppuu, jotta voi ajaa 20 km, on aika piittaamatonta ellei ostaja tiedä siitä etukäteen.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   5.8.26 09:06:42

Minua vähän nyppii se, ettei Vintedissä viitsitä kuitata, että tuote on ok kun se on haettu. En tarkoita että pitäisi kuitata sillä sekunnilla kun paketti on haettu, itsekin haen välillä esim matkalla töihin ja avaan vasta kotiin tullessa, mutta jos nyt kumminkin vuorokauden sisään. Samoin myydyn tuotteen postitus mahd nopeasti on hyvää käytöstä. Jos en jostain syystä pysty vuorokauden sisällä viemään postiin, laitan yleensä siitä erikseen viestin.

Eikö Toridiilissäkin myyjä saa rahat vasta kun ostaja on sen saanut?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.26 10:26:52

Toridiilin rahat tulee n vuorokaudessa siitä kun ostaja kuitannut tavaran ok:ksi . 24 tunnin päästä kuittaantuu automaattisesti. Ostajalla on monta päivää aikaa hakea tavara eli pitkähkö on viive rahojen saamisessa myyjälläkin.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   5.8.26 10:27:23

"Eikö Toridiilissäkin myyjä saa rahat vasta kun ostaja on sen saanut?"

Joo.

Päivämäärä:   5.8.26 10:34:02

Yleensä vien itse 0-2 päivän sisällä diilistä, mutta jos kestää pidempään, niin kirjoitan viestin ostajalle, jottei hän huolestu.

Päivämäärä:   5.8.26 12:59:31

Vien yleensä muutaman päivän sisällä samalla kun menen johonkin muualle. En todellakaan lähde paketin takia erikseen. 2 viikkoa on ihan ok aika lähettää jos ei ole sovittu muuta. Jos haluaa jonkun tietyn ajan niin sopii siitä ennen maksua. Hoputtajille en vastaa mitään tai korkeintaan "En".

Päivämäärä:   5.8.26 13:13:50

Uuu ylisviiva haluaa haistella ällön alusvaatteita ja tehdä niille ties mitä, ihanaa palavaa rakkautta ;)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.8.26 13:31:12

Tietty pitää postittaa nopeasti mutta eihän ostaja voi vaatia että heti samantien ehtii pakata ja viedä postiin- joillakin vielä postikin kaukana.

Päivämäärä:   5.8.26 13:36:51

On aika typerä olettaa että joku vie kympin jutun 20km päähän postiin kun muuta asiaa ei ole, tulee 40km ajoa kympin takia. Jos siinä on aikaraja niin mennään sillä.

Päivämäärä:   5.8.26 13:41:09

Itse yritän viedä samana tai kahdenpäivän sisällä maksusta.

Päivämäärä:   5.8.26 13:43:54

Tavallisesti en kyllä viitsi reagoida tuon r-pellen viesteihin, mutta onhan tuo nyt epätoivoista kun on noin kovasti vailla ällön pikkareita.

Lähettäjä: pölö 
Päivämäärä:   5.8.26 14:03:31

"Suosittelen lisäämään ilmoitukseen tai viimeistään vastatessa ostajan kyselyyn tiedon, että rahat kelpaa heti, postitan sitten kun jaksan. Näin ostaja, joka ostaa tuotteen jopa kiireelliseen tarpeeseen, voi valita jonkun muun myyjän. Ainakin kalliimman tuotteen hautominen kovin pitkään odotellessa että piimä loppuu, jotta voi ajaa 20 km, on aika piittaamatonta ellei ostaja tiedä siitä etukäteen."

Tai sitten ostaja voisi itse ennen ostopäätöstä kysyä, ehtiikö myyjä postittaa paketin hetivälittömästisamantien, jos sillä tavaran saamisella on kiire. Kuten todettuakin, Toridiilin kautta ei myöskään saa rahoja heti vaan vasta kun tuote on päätynyt ostajalle ja hyväksytty, joten tuo "rahat kelpaa heti, postitan sitten kun jaksan" -kommenttisi on hieman ontuva. Myöskin siltä osin, että kyse ei ole mistään jaksamisesta vaan (kuten moni tässä onkin jo todennut) esim. siitä, ei ole mitään järkeä lähteä ajelemaan kymmeniä kilometrejä vain, jotta saa jonkun muutaman euron (tai vähän kalliimmankaan) tuotteen postitettua.

Itse olen kaikki myymäni tuotteet (joita on kymmeniä) postittanut viimeistään 3-4 päivän sisällä kaupanteosta, yleensä jo samana tai seuraavana päivänä. Hoputusta ei ole tainnut kohdalleni osua kertaakaan. Myös ostamani tuotteet (joita niitäkin on kymmeniä) on lähetetty pääosin hyvin ripeästi, mutta eipä tulisi mieleen alkaa kitisemään vaikka myyjä venyttäisikin postitusta viime tippaan. Kyllä se varmaan vähän ärsyttäisi, mutta pitäisin sen omana tietonani, koska ne Torin postitussäännöt on kaikille samat ja kaikilla tiedossa kauppoja tehdessä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 19:31:08

Ilman valvontaa tuo Eerikan isä on tallustellut vapaalla. Liekö panta maksimissaan jalassa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 19:31:21

Äh, väärä topa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.8.26 20:36:18

En kans ymmärrä näitä. Itse vien yleensä seuraavana aamuna postiin, kun se on kätevästi matkan varrella, mutta en pahastu, tai hoputa, mikäli joku vie viime tingassa. Siihen on tosiaan se aikaraja annettu.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.8.26 22:10:37

Joillakin on vaan tapana jättää kaikki viime tinkaan. Omalle kohdalle sattunut jo useampi Toridiili oharit tekevä. Osa sentään osaa kaupan peruuttaa, jotta rahat palautuvat nopeammin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.8.26 23:20:38

Jälleen kerran saa ihmetellä ihmisten kommunikointiongelmia.

Jos tietää, että postittaa harvoin, miksi sitä ei voisi kirjoittaa ilmoitukseen? "Postitan tuotteita kerran viikossa" / "Postitan myydyt tuotteet maanantaisin ja lauantaisin". Näin helpottaisi ihan kaikkien asioita. Ei tarvitse vastailla ostajien turhiin kyselyihin ja ostaja voi ostaa muualta jos tarvitsee tuotteen nopeasti.

Tai jos tämä tuntuu vaikealta, niin voisiko ostajalle edes laittaa heti oston jälkeen viestin "Kiitos kaupoista, lähetän tuotteen sunnuntaina, kun menen asioille". Tadaa, olet heti kertonut tilanteen, eikä ostajan tarvitse ihmetellä asiaa sen enempää.

Ostajana on tosi ärsyttävää, jos myyjästä ei mitään kuulu. Ostaja ei voi tietää, onko myyjä vaan hävinnyt kartalta, unohtanut postittaa, ei ole huomannut tai kenties postittaa oman aikataulunsa mukaan joskus kun ehtii. En muista onko toridiilissä jopa 2vk aika postittaa ja se on tosi pitkä aika odotella että onko myyjä edes aikomassa postittaa tuottetta (ja jos myyjä ei postitakaan, odotat 2vk ja sen jälkeen ostat sitten seuraavalta ja taas odotat pahimmillaan sen pari viikkoa). Yleensä kuitenkin ostaja ostaa tarpeeseen ja kaipailee sitä ostettua tuotetta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 23:43:24

"Jälleen kerran saa ihmetellä ihmisten kommunikointiongelmia.

Jos tietää, että postittaa harvoin, miksi sitä ei voisi kirjoittaa ilmoitukseen? "Postitan tuotteita kerran viikossa" / "Postitan myydyt tuotteet maanantaisin ja lauantaisin". Näin helpottaisi ihan kaikkien asioita. Ei tarvitse vastailla ostajien turhiin kyselyihin ja ostaja voi ostaa muualta jos tarvitsee tuotteen nopeasti.

Tai jos tämä tuntuu vaikealta, niin voisiko ostajalle edes laittaa heti oston jälkeen viestin "Kiitos kaupoista, lähetän tuotteen sunnuntaina, kun menen asioille". Tadaa, olet heti kertonut tilanteen, eikä ostajan tarvitse ihmetellä asiaa sen enempää.

Ostajana on tosi ärsyttävää, jos myyjästä ei mitään kuulu. Ostaja ei voi tietää, onko myyjä vaan hävinnyt kartalta, unohtanut postittaa, ei ole huomannut tai kenties postittaa oman aikataulunsa mukaan joskus kun ehtii. En muista onko toridiilissä jopa 2vk aika postittaa ja se on tosi pitkä aika odotella että onko myyjä edes aikomassa postittaa tuottetta (ja jos myyjä ei postitakaan, odotat 2vk ja sen jälkeen ostat sitten seuraavalta ja taas odotat pahimmillaan sen pari viikkoa). Yleensä kuitenkin ostaja ostaa tarpeeseen ja kaipailee sitä ostettua tuotetta."

Allekirjoitan tämän.

Päivämäärä:   5.8.26 23:45:58

Omistatko yhä heppailukamoja?

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   6.8.26 04:11:18

Minä vien paketit aina nopeasti, joko samana päivänä tai seuravana niin että ehtii saman päivän kuljetukseen.

Jos joku aikoo vitkutella paketin viennin kanssa, niin se kannattaisi kertoa jo ilmoituksessa, esim. "käyn postissa harvoin, joten voit joutua odottamaan postitusta viikon/kaksi/niin kauan kuin minua huvittaa".

Kun luulee, että saa ostamansa tavaran nopeasti niin on tympeää, kun vasta kaupanteon jälkeen myyjä sanoo, että käy kylillä vain kerran kahdessa viikossa eikä ole varma, löytääkö sopivaa laatikkoa seuraavaan kuukauteen, joten voi olla että postittaa vasta kahden kuukauden päästä.

Sen sijaan jos myyjä kertoo jo etukäteen, ettei ehdi postittaa kuukauteen, niin sitten voin itse päättää, ostanko sitenkin joltain muulta.

Päivämäärä:   6.8.26 09:14:40

LähettäjäIda

Päivämäärä5.8.26 07:17:10

.Toridiilissä on aikaraja jona paketti pitää postittaa, joten ihan turha hoputtaa myyjää. Jättäköön ostamatta jos tuo aikaikkuna ei kelpaa. Toki vien itsekin paketit heti seuraavalla käynnillä kylillä, mutta asioikseen en todellakaan ajele

Nimenomaan. Vintedissä ja Toridiilissä on se aikaraja, jonka sisällä pitää postittaa. Jos tavaran tarvitsee heti, niin sitten ennen kauppoja kysymään, että onnistuuko. Itsekin myyn Vintedissä paljon lastenvaatteita. Ostan ja myyn kolmelle lapselle. Sanomattakin selvää, ettei yhden vaatteen hinta ole kovin suuri. Kun saan euron tai pari ja meillä ei tässä kaupunginosassa ole postia, mihin voisin viedä paketin. Naapurikaupunginosassa on, mutta sinne taas harvemmin on asiaa. Lisäksi osa pakettipisteistä on semmoisia, että vaikka veisit heti, ne kirjaantuu vasta saapuneiksi vasta muutaman vuorokauden viiveellä. Aiemmin, kun meillä vielä oli pakettien vientimahdollisuus täällä, niin oli juuri näin.

Yhtä ärsyttäviä on ne, jotka hoputtavat heti hakemaan paketin. Sama juttu, haulle on määritetty aika. Itsellä menee Helsingissä paketin hakemiseen usein lähes tunti. Samalla sitten usein lähetän lähteviä, ettei tarvitse eri suuntiin mennä montaa kertaa. Läheskään kaikki ei Suomessa asu niin, että paketti tulisi nurkan taakse. Eikä aina samana tai seuraavana päivänä ole aikaa hakea. Aina kuitenkin määräajassa haen, koskaan ei ole jäänyt hakematta.

Lähettäjä: Tiger 
Päivämäärä:   6.8.26 10:17:35

Ihan naurettavin omalle kohdalle osunut hoputtaja oli sellainen myyjä, joka postitti aivan viimeisenä mahdollisena päivänä (tai siis rekisteröi paketin vikana päivänä, mutta vei paketin automaattiin vasta vielä päivä sen jälkeen), mutta hoputti minua noutamaan paketin mahdollisimman äkkiä. Ensimmäinen hoputusviesti tuli ennen kuin paketti oli vielä edes noudettavissa, toinen viesti samalla hetkellä kuin paketista tuli saapumisilmoitus ja kolmas viesti myyjältä ehti vielä tulla pari tuntia sen jälkeen ja siinä uhkaili jo yhden tähden arvostelulla koska hidastelee noutamisessa (olin töissä j en todellakaan pystynyt hakemaan pakettia heti 10 aikaan kun se automaattiin oli täytetty.. noudin paketin siksi 16 jälkeen).

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   6.8.26 12:27:29

Tigerin kuvaamalle pitäisi tod antaa yksi tähti. Erittäin ärsyttävää käytöstä.

Päivämäärä:   6.8.26 14:34:11

Minulla samanlainen kokemus, kuin edellisellä. Hoputusta tuli jo ennen kuin paketti edes perillä. Kun paketti tuli, olin sairaalassa osastolla lapseni kanssa. Kun hän laittoi hoputusviestiä, niin kerroin, etten sinä päivänä voi hakea, koska lapseni on sairaalassa ja minä hänen kanssaan. Seuraavana aamuna tuli seitsemältä jo uusi viesti. Oltiin edelleen sairaalassa. Ja taas iltapäivällä uusi viesti. En enää vastannut. Hain kyllä, kun oltiin kotiuduttu.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   6.8.26 17:47:57

Nykypäivän ihmisillä on kiire, mitään ei osata odottaa vaan kaikki hetinyttänne!

Toista se oli ennen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.