|
Lähettäjä: pölö
Päivämäärä: 5.8.26 14:03:31
"Suosittelen lisäämään ilmoitukseen tai viimeistään vastatessa ostajan kyselyyn tiedon, että rahat kelpaa heti, postitan sitten kun jaksan. Näin ostaja, joka ostaa tuotteen jopa kiireelliseen tarpeeseen, voi valita jonkun muun myyjän. Ainakin kalliimman tuotteen hautominen kovin pitkään odotellessa että piimä loppuu, jotta voi ajaa 20 km, on aika piittaamatonta ellei ostaja tiedä siitä etukäteen."
Tai sitten ostaja voisi itse ennen ostopäätöstä kysyä, ehtiikö myyjä postittaa paketin hetivälittömästisamantien, jos sillä tavaran saamisella on kiire. Kuten todettuakin, Toridiilin kautta ei myöskään saa rahoja heti vaan vasta kun tuote on päätynyt ostajalle ja hyväksytty, joten tuo "rahat kelpaa heti, postitan sitten kun jaksan" -kommenttisi on hieman ontuva. Myöskin siltä osin, että kyse ei ole mistään jaksamisesta vaan (kuten moni tässä onkin jo todennut) esim. siitä, ei ole mitään järkeä lähteä ajelemaan kymmeniä kilometrejä vain, jotta saa jonkun muutaman euron (tai vähän kalliimmankaan) tuotteen postitettua.
Itse olen kaikki myymäni tuotteet (joita on kymmeniä) postittanut viimeistään 3-4 päivän sisällä kaupanteosta, yleensä jo samana tai seuraavana päivänä. Hoputusta ei ole tainnut kohdalleni osua kertaakaan. Myös ostamani tuotteet (joita niitäkin on kymmeniä) on lähetetty pääosin hyvin ripeästi, mutta eipä tulisi mieleen alkaa kitisemään vaikka myyjä venyttäisikin postitusta viime tippaan. Kyllä se varmaan vähän ärsyttäisi, mutta pitäisin sen omana tietonani, koska ne Torin postitussäännöt on kaikille samat ja kaikilla tiedossa kauppoja tehdessä.
|