Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako ostaa sähköhammasharja?

Lähettäjä: Hammaskeiju 
Päivämäärä:   4.8.26 20:36:42

Viimeksi lapsena käyttänyt sähköhammasharjaa. Jotkut ovat sanoneet, että sähköhammasharja on liian raju ja josta seuraisi ikenien vihlontaa ja vetäytymistä. Se hieman mietityttää. Puhdistaako oikeasti paremmin kuin tavalliset harjat?

Re: Kannattaako ostaa sähköhammasharja?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.8.26 20:40:23

Kaikki hammaslääkärit suosittelevat sähköhammasharjaa! Niissä on varoitusvalo ettet paina liian kovaa. Osta pehmeitä harjapäitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.26 20:46:44

Puhdistaa oikeasti paremmin. Myös sähköhammasharjoissa on eroja, ei kannata ostaa halvinta mahdollista.

Päivämäärä:   4.8.26 20:53:02

Kannattaa! Mun hammaskiviongelma helpottui suuresti kun vaihdoin sähköhammasharjaan. Mulla on joku halpis jossa kuitenkin eri pyörimisnopeuksia, käytän sitä hitainta enkä paina harjalla yhtään. Silti eri entiseen on ihan valtava.

Ja ne ikenet ovat sähköhammasharjaan vaihtamisen jälkeen lopettaneet sen vetäytymisen ja vihlontakin on muisto vain.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.8.26 21:12:00

Ei löydy sellaista hammaslääkäriä, jos sähköharjaa ei suosittelisi eli siitäkin voi jotain päätellä. En vaihtaisi pois kunnollista sähköhammasharjaa. Pesee huomattavasti paremmin. Jos ikenet vuotaa, niin todennäköisesti ientulehdusta, mikä paranee kyllä, kun harjaa kunnolla ja puhdistaa hammasvälejä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.26 21:13:01

Ne todennäköisesti omistaa sähköhammasharjavalmistajien osakkeita.

Päivämäärä:   4.8.26 21:15:21

Kyllä kannattaa. Kävin juuri 5 vuoden jälkeen hammaskivenpoistossa ja suuhygienisti sanoi, että eihän täällä ole oikein mitään hammaskiveä, ihan parista paikasta poisti ja retentiolangan vierestä. Kai se on perinnöllistäkin miten kertyy, mutta mulle siis ei kerry, aina sähköhammasharja käytössä ja kaksi kertaa päivässä myös hammasvälien lankaus

Päivämäärä:   4.8.26 21:21:44

hyi yökötys ei ei ei.
googleta miltä se näyttää sisältä(puolioksennus)

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   4.8.26 21:49:11

Ne todennäköisesti omistaa sähköhammasharjavalmistajien osakkeita.

Ei todennäköisesti omista... Mistä tämä urbaanilegenda oikein tulee? Osta itse niitä osakkeita, ne ovat ihan kaikkien saatavilla :D

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.8.26 22:20:22

Eivät hammaslääkärit ikinä ihmetelleet, kuinka puhtaat hampaat ovat, kun käytin tavallista harjaa. Nykyään kyllä.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   4.8.26 22:30:12

Vieläkö joku käyttää tavallista?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   4.8.26 22:31:20

Minä käytän tavallista :’D Ei ole hammaslääkärit erityisesti ihmetelleet mitään.

Lähettäjä: viisu 
Päivämäärä:   4.8.26 22:39:57

En millään haluaisi käyttää enää tavallista kun olen käyttänyt sähköharjaa yli 15 vuotta. Ajatuskin ällöttää.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   4.8.26 22:45:04

Puhdistaa. Ennen oli hammaskiveä, reiän alkuja ja pari reikääkin piti paikata. Perus setti, kun meni hammaslääkäriin. Vaihdoin sähköhammasharjaan ja ei ole reikiä ollut sen jälkeen, reiän alut eivät ole mihinkään edenneet ja hammaskiveä lähinnä kahdessa etuhampaan taka osassa jotka ihan rapsuttamalla lähteneet pois. Hammaslääkärit kehuneet miten hyvin hoidan hampaita. Lankaan välillä ja pesen kerran päivässä hampaat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.26 22:48:12

Hammaslääkäri suosittelee sitä, jolta saa parhaat edut. Vuosia kun on käynyt samalla hammaslääkäriasemalla, on voinut seurata miten suositeltavat tuotteet ja odotushuoneen mainosjulisteet vaihtelevat.

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   4.8.26 22:54:10

Minä käytän tavallista :D yhden hammaslääkärin muistan kehuneen että hyvä suuhygienia minulla. Käytän myös hammaslankainta joka päivä.

Lähettäjä: Sis 
Päivämäärä:   4.8.26 22:56:30

Hammaslääkäreihin en niin luottaisi.. sanovat mitä heidän pitää, ei mitä oikeasti ovat mieltä. (Kyllähän lääkäritkin suosittelevat esim kierukkaa kaikille naisille, vaikkei se todellaan ole sopiva tai tarpeellinen kaikille.) Pikaisesti katsottuna tutkimukset tukevat sähköhammasharjan käyttöä. En vaan tiedä kuka rahoitti tutkimukset, se on sitten asia erikseen.. Ainakin käyttäjäkokemukset ovat hyviä.

Lähettäjä: Medium harja 
Päivämäärä:   4.8.26 22:56:45

Ei kannata

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   4.8.26 23:03:34

Ei minulle ole hammaslääkärissä koskaan suositeltu mitään tiettyä hammasharjamerkkiä, mutta sähköhammasharjaa yleisesti aina. Eli ei ole kyse edes mistään rahallisesta hyödystä kyse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.8.26 23:04:26

Kyllähän ne sanoo että Oral-B ja Sensodyne.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   4.8.26 23:23:07

Suuhygienistillä käydessä kysyin, pitäisikö ostaa sähköhammasharja. Hän sanoi, että hyvin on puhtaat hampaat, ja normaalia hammasharjaa käytän. En sitten ostanut. Ainoa mitä olen huomannut, ettei ultrapehmeät harjat puhdista riittävästi. Käytän mediumia ja harjaan huolellisesti, mutta hellästi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.8.26 23:55:35

No eiköhän se aika lailla liity myös siihen, kuinka hyvin harjaat ihan tavallisella harjalla. Siinä pitää pitää ajatus mukana, että tulee kaikki paikat harjattua hyvin.

Silloin kun käytin sähköharjaa, harjasin välillä myös tavallisella, koska sillä saa tietyt paikat paremmin puhdistettua.

Nykyään jostain syystä jäänyt tavalliseen. Plus lankausta joka pvä!

Päivämäärä:   5.8.26 00:23:39

Mulle ihan julkisen hammaslääkäri suositteli sähkistä, sanoi ettei tarvitse edes olla se kallein, mistään merkeistä ei maininnut mitään. Nyt olen viimeiset 10v. käyttänyt oral b:n ihan tosi perus sähköhammasharjaa, harjapäätkin on jotain halpiksia, ei oral b:n omia. Keväällä hammaslääkäri totesi, että harvoin näkee näin puhtaita hampaita, ei edes hammaskiveä ollut.

Lähettäjä: Sß 
Päivämäärä:   5.8.26 02:05:00

"hyi yökötys ei ei ei.
googleta miltä se näyttää sisältä(puolioksennus)"

Se harja pitää ottaa joka kerran jälkeen irti ja vaihtaa välillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.