Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Masennus ja lyhyt pinna

Lähettäjä: Depresso 
Päivämäärä:   3.8.26 13:55:32

Olen pienen ikäni ollut masentunut, mutta lääkityksen myötä elämä parantunut. Ns. pinna on kuitenkin jäänyt todella lyhyeksi ja ärsyynnyn muista ihmisistä valtavasti ja todella nopeasti. Olen "lääkinnyt" tilannetta sillä, että vietän paljon aikaa yksin, mutta ongelmana on nyt sitten yksinäisyys. Eli en halua olla seurassa, mutten myöskään yksin.

Tiedän, ettei vika ole ystävissäni (tai työkavereissa, perheessä), mutta heidän huonot puolet tuntuvat enemmän ja enemmän kestämättömiltä vaikkei ne ole edes erityisen pahoja. Ei siis ole mitään sellaista, mitä kannattaa ottaa puheeksi, ihan omasta päästäni on kyse.

Tiedän missä vika on, mutten tiedä miten tätä lähtisi hoitamaan. Ystäväni ja perheenjäseneni ovat todella kultaisia ihmisiä, enkä halua heitä menettää.

Re: Masennus ja lyhyt pinna

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.26 14:00:18

Pystytkö tarkkailemaan sitä tunnetta ilman että alat tiuskia tai mitään? Jos vaan katsot miltä se tuntuu kehossa ja mitä ajatuksia pyörii. Joskus se tietoisuus riittää vähän rauhoittamaan.

Miten kuormittunut olet noin muuten? Voiko sitä vähentää mitenkään?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   3.8.26 14:36:10

Hae keskusteluapua ammattilaiselta. Lääkitys palauttaa vain aivotoiminnan, mikäli masennus on johtunut siitä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.26 15:17:01

"Olen pienen ikäni ollut masentunut, mutta lääkityksen myötä elämä parantunut. Ns. pinna on kuitenkin jäänyt todella lyhyeksi ja ärsyynnyn muista ihmisistä valtavasti ja todella nopeasti."

Pinnan pituus on siis sama kuin ennenkin? Luonteenpiirre?

Mä olen myös ollut nuorempana pitkiä aikoja masentunut, sekä aina äkkipikainen. Ärsyyntymiset on yllättäneet joitain uusia tuttavuuksia kun päällisin puolin olin hiljainen, rauhallinen ja vetäytyvä, tai kuten psykiatri on joskus kirjoittanut: "dystyyminen olemus".
Itse havahduin tuohon kun olin kolkytjarisat, ja eräs kesäheila sanoi: "otat syttyjä aika pienestä".
Ikä on auttanut depressioon, mutta luonne on ja pysyy. Suutahdan nopeasti ja olen vihaisena hyvin vihainen, mutta pitkävihainen en ole. Liikutun herkästi, huvitun helposti. Ns slaavilainen temperametti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.