Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ystäviesi ulkonäkö tärkeä asia?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   3.8.26 00:10:33

Toisesta topasta napattu.

Kuinka tärkeänä pidät ystäviesi ulkonäköä? Jos sinua kiinnostaa meikkaaminen, niin pitääkö ystäviesikin meikata? Onko sinulle tärkeää, että yhteiskuvissa sosiaaliseen mediaan kaikki näyttävät laitetuilta?

Vai onko sinulle aivan sama, käyttääkö ystäväsi meikkiä tai onko hiukset pikanutturalla vs erikseen tehty hienompi kampaus? Entäs, jos atoopikko tai herkästi silmätulehduksia saava ei meikkaa, niin eikö kuulu kavereihisi?

Siistit vaatteet on oletusarvo, mutta ihan verkkareissakin voi olla siisti. Juhliin toki pukeudutaan asianmukaisesti, mutta jos vaikka sovitaan kaveriporukalla mökkeilystä, niin pitääkö kaikkien olla aina vähän laitettuja, että saa someen kivoja kuvia?

Re: Onko ystäviesi ulkonäkö tärkeä asia?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.8.26 00:16:14

No ei todellakaan. Ystävät on ystäviä -käytös ratkaisee .

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 00:21:23

Kuinka tärkeänä pidät ystäviesi ulkonäköä?
- En pidä tärkeänä. Minulle ystävä kelpaa juuri sen näköisenä ja kokoisena kuin hän on.

Jos sinua kiinnostaa meikkaaminen, niin pitääkö ystäviesikin meikata?
- Itse en meikkaa. Ystävä saa meikata, jos haluaa. Eli saa olla meikattuna tai meikkaamattomana.

Onko sinulle tärkeää, että yhteiskuvissa sosiaaliseen mediaan kaikki näyttävät laitetuilta?
- Ei. Koska en itsekään näytä laitetulta. Toki harjaan hiukset ja pukeudun asiallisesti.

Vai onko sinulle aivan sama, käyttääkö ystäväsi meikkiä tai onko hiukset pikanutturalla vs erikseen tehty hienompi kampaus?
- On ihan sama käyttääkö ystävä meikkiä, vai onko sillä hiukset pikanutturalla, vaiko sitten erikseen tehty hienompi kampaus.

Entäs, jos atoopikko tai herkästi silmätulehduksia saava ei meikkaa, niin eikö kuulu kavereihisi?
- En välitä siitä, onko jollakin atopia, vaiko ei. Eihän se ihminen sille mitään mahda, jos on atopiaa. Kavereihini saa kuulua atoopikko ja meikkaamaton ihminen.

Siistit vaatteet on oletusarvo, mutta ihan verkkareissakin voi olla siisti. Juhliin toki pukeudutaan asianmukaisesti, mutta jos vaikka sovitaan kaveriporukalla mökkeilystä, niin pitääkö kaikkien olla aina vähän laitettuja, että saa someen kivoja kuvia?
- No ei todellakaan pidä. Kaikki on sen näköisiä, kuin on.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.8.26 00:21:32

Ei ole tärkeä asia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.8.26 00:21:50

Pidän kovin puunattuja ja laitettija ihmisiä luonnostaan epämiellyttävinä ja tyhminä. Kaveripiiriin ei siis kuulu yhtäkään tämmöistä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   3.8.26 00:30:07

Pohjaan siis kommenttini mm näihin:

"Huoliteltu ulkonäkö (siistit vaatteet, tukka nätisti ja vähintään kevyt luonnollinen meikki)" (tässä pohdittiin, millainen ystävän tulisi olla)

"Jos ystävyyden toteutuspaikka on vaikkapa sellainen, että mennään festareille ja otetaan pirteitä somekuvia, niin on se vähän kiusallista jos yksi porukasta näyttää röllimetsästä karanneelta."

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   3.8.26 00:31:57

Ei välttämättä tärkeä, mutta kyllä se vaikuttaa.

Minulla on ystäviä jotka eivät välitä ulkonäöstä, ja yleensä meitä yhdistää hevos tai koiraharrastus. Eli ei sillä oikeasti ole merkitystä miltä näyttää. Voin nähdä heitä ilman elukoitakin, mutta toki aktiviteetit on sellaisia jotka kiinnostaa kumpaakin.

Minua kuitenkin kiinnostaa myös muoti ja meikkaus, joten tottakai minulla on myös sellaisia ystäviä. Heidän kanssa käydään sitten niillä fancymmilla illallisilla, ulkona jolloin ollaan laitettu parempaa seppälää päälle, käydään erilaisissa paikoissa ja veneilemässä jne. Ehkä sitten sitä ”bimboilua ja pinnallista elämää” on näiden ystävien kanssa.

Ja sitten on myös naapureita, työkavereita, koulukavereita jne joihin on tutustunut ns olosuhteiden pakosta ja joiden kanssa yhdistää taas erilaiset asiat.

Eli sanoisin, että olen ystävä ulkonäöstä huolimatta, mutta tottakai erilaisten ihmisten kanssa ne yhdistävät asiat ovat erilaisia ja tekeminen sen myötä.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   3.8.26 00:46:49

Öö ollaanko me sennupalstalla?

Ei tietenkään ole tärkeä asia, miltä kaverit näyttää. Kukin saa olla just sellainen kuin on. Kunhan nyt hygieniasta huolehtivat.

Itse meikkaan ja laittaudun, käyn pistoshoidoissa jne, suurin osa kavereistani ei edes meikkaa. Ihan muut asiat merkkaa minulle ystävyydessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.8.26 00:47:37

Älkää vastatko provoon.

Päivämäärä:   3.8.26 00:49:21

Kyllä minusta on kiva, että ollaan ”samoissa viboissa”, riippuen tietty tilanteesta. Jos kasveriporukka on sellainen, että tavataan pääosin juhlien tai iltamenoissa, kyllä tietynlainen huolittelu on tilanteeseen sopivaa. Mökillä tietysti mökkilook. Koiratreeneissä omanlainen habitus.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 01:03:29

Lisään itse tähän kysymyksen : kuinka tärkeänä pidät ystäväsi / kaverisi luonnetta? Minkälainen luonne siis ystävälläsi / kaverillasi kuuluisi olla?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   3.8.26 01:37:52

Q, ollaan kyllä ja siksi nuo toisen topan luonnehdinnat olikin niin pöyristyttäviä.

Lähettäjä: kgn 
Päivämäärä:   3.8.26 02:19:45

"Pidän kovin puunattuja ja laitettija ihmisiä luonnostaan epämiellyttävinä ja tyhminä"
Älä huoli, mä pidän sun kaltaisia yyberjuntteina, eikä sellaisia kuulu ystäväpiiriini.

Jos "puunattu ja laitettu" tarkoittaa sitä että huolehtii ulkonäöstään, on aina siisti ja mieluusti tyylikäs niin kyllä sellaisia ystäviä mulla on. Ei mitään instababeja vaan edustavia aikuisia naisia.
Kaunis pukeutuminen on toisten ihmisten arvostamista ja huomioimista. Tämä on itsestään selvää sivistysmaissa, mutta Suomessa mitä rumempi ja sottaisempi, sen parempi.

Lisäksi kyllähän ulkonäkö viestii myös yhteiskuntaluokasta. Wt-"look" näkyy kauas.
Ystäväni ovat koulutettuja ja hyvin toimeen tulevia, ja heillä ei ole tatskoja, ylipainoa tai puna-mustaa skunkkitukkaa.
En ajattele ulkonäköä eikä se missään tapauksessa ole mikään tärkeä kriteeri, muuta asiat ovat paljon tärkeämpiä.
Mutta kyllä pitää paikkansa että "lika barn leker bäst."

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   3.8.26 02:37:45

Mikä helevetin kysymys tää edes on?

Ei todellakaan ole. Minulla on pieni ystäväpiiri, mutta he ovat hyvin erilaisia keskenään. Silti jokainen heistä on minulle todella rakas sellaisena kuin on. Kukaan ei välitä tuon taivaallista vaikka joku tai kaikki tulevat tapaamiseen seinästä revästyn näköisinä. Ja jos joku/jotkut laittautuvat, niin toki sanotaan et näytätpä upealta.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   3.8.26 02:55:30

Hm, edellisestä topasta lainattua:

"Pohjaan siis kommenttini mm näihin:

"Huoliteltu ulkonäkö (siistit vaatteet, tukka nätisti ja vähintään kevyt luonnollinen meikki)" (tässä pohdittiin, millainen ystävän tulisi olla)

"Jos ystävyyden toteutuspaikka on vaikkapa sellainen, että mennään festareille ja otetaan pirteitä somekuvia, niin on se vähän kiusallista jos yksi porukasta näyttää röllimetsästä karanneelta."

Päivämäärä:   3.8.26 03:41:32

No ei tietenkään ole. En itsekään jaksa enää välittää ulkonäöstä, käytän mukavia ja joustavia vaatteita. Juhliin tietty laitan paremmat vaatteet, mutta en meikkaa tai tee kampausta, laitan vain hiukset siististi kiinni. Joskus kyllä olin tosi kiinnostunut ulkonäöstä ja meikkaamisesta, eli en ole aina ollut tällainen rölli. Enkä muuten laita someen mitään kuvia.

Pelkästään hygienialla on väliä. Jos ei osaa pestä käsiä tai köhii joka paikkaan niin silloin ei huvita olla tekemisissä.

Lähettäjä: vaate 
Päivämäärä:   3.8.26 04:46:01

"Kuinka tärkeänä pidät ystäviesi ulkonäköä?"

En laisinkaan tärkeänä. Siis ellei se muuttuisi niin radikaalisti, jokin vaikka ei käy enää pesulla- asia.
Olemme kaikki lähempänä 60 kuin 50 joten some tms. ei kuulu edes tekemisiimme, olemiseemme. Sometili voi olla mutta mitään ryhmäkuvia sinne ei laitella, tapahtumista ei kertoilla.

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   3.8.26 07:16:05

Mun ystävien ulkonäkö, vaatteet, pukeutumistyyli, huolittelun taso, meikkaaminen tai meikkaamattomuus yms tekijät merkitse minulle oikeasti yhtään (toki jos joku näyttää sairaalta, sitten huolestun). Minulla on todella erilaisia ja erinäköisen ystäviä, en ole yhdenkään ystävä ulkonäön perusteella. Itse olen todella tarkka omasta habituksestani ja tykkään olla ns huoliteltu ihan myös vaikka olisin yksin kotioloissa, meikkaan kevyesti joka päivä, pidän hiukset siistinä ja valitsen hyvin tarkasti omat vaatteeni omaan silmiini näteiksi, tilanteeseen sopeutuen. Osin rehellisesti peitän sillä omaa epävarmuuttaan, koska en lainkaan pidä siitä miltä itse näytän ja koen itseni rumaksi.
Mutta ystävieni kohdalla en kyllä mieti heidän ulkonäköään koskaan, korkeintaan ihailen ystävieni kauneutta (sillä taas ei ole mitään tekemistä meikin ja laittautumisen tason kanssa), mulla on monia ystäviä, jotka ei meikkaa koskaan tai välitä niin siitä miten pukeutuvat.
Somea en juuri käytä (vaikka olen siis parikymppinen, olin hiljattain vuoden täysin sometauollakin) saati sinne nyt mitään kuvia ystävieni kanssa tavatessa ala ottamaan ja postaamaan. Ja olen tosi tarkka, että minusta ei kukaan saa kuvaa someen laittaa enkä suostu yhteiskuviin.
Ja kyllä minusta olisi tosi surullinen ajatus, jos joku olisi jättäisi tutustumatta minuun ulkonäköni takia tai sitten olisi ystäväni vain sen takia miltä näytän.

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   3.8.26 08:57:34

Ei ole. Omankin kanssa on vähän niin ja näin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.8.26 09:47:10

Ei voisi vähempää kiinnostaa ystävän ulkonäkö. Ainoa rajoittava ominaisuus on haju, koska itse olen herkkä hajuille. Onneksi perushygienia on kaikilla ystävilläni kunnossa eikä kukaan läträä hajuvesillä liikaa, niin toistaiseksi ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.8.26 09:50:58

Ulkonäöllä ei ole merkitystä, ei tarvii meikata/ saa meikata. Ystävinä on vain sellaisia joiden kanssa voi olla sellainen kuin on.

Päivämäärä:   3.8.26 10:00:46

Ihmettelen kysymystä. Toisaalta ystävikseni on valikoitunut sellaisia ihmisiä, joiden arvot ja ajatukset monessa vastaavat omiani. En ehkä löytäisi yhteistä puhuttavaa kovin ulkonäkö- ja somekuvakeskeisen ihmisen kanssa, joten sellaisia ei ystävissäni ole. Yhteisiä keskustelunaiheita taas rajoittaa erilainen kokemusmaailma, erilaiset arvot, jotka näkyvät myös käytännön tekemisessä. Joten tavallaan ulkonäkö ehkä onkin tärkeä asia, ei siksi, että välittäisin ystävän ulkonäöstä itsessään, mutta hänen arvonsa ja ajatusmaailmansa ilmenevät myös ulkoisesti, jolloin kaiken näköisten ihmisten kanssa en luultavasti kuitenkaan ystävystyisi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.8.26 10:28:37

Voisin tietenkin väittää että ei ole. En mitenkään tietoisesti valikoi, enkä välitä asiasta. MUTTA: Jos ihan rehellisesti tarkastelen millaisia ihmisiä tuttavapiiriini kuuluu, niin kaikki hallitsee tilanteen mukaisen pukeutumisen, osaa laittaututa tarvittaessa hyvinkin tyylikkäästi ja on itsetuntoa käydä kaupassa meikittä tallivaatteissa.

En henkilökohtaisesti tunne yhtään henkilöä, jolla olisi shokkivärjättyjä hiuksia, naamatatuointeja, huomattava määrä näkyviä lävistyksiä, tmv. erikoisempaa. Kukaan ei mene bikineissä kirkkoon, iltapuvussa kuntosalille tai esittele töissä ollessaan tissejä ja pakaroita asuvalinnoillaan. Olen aika varma, että kyse ei ole enää tässä iässä pelkästä sattumasta. En ole tietoisesti karttanut ketään, mutta silti joudun toteamaan, että loppujenlopuksi kaveriksi on valikoitunut keskenään varsin samalla tavalla ulkonäköön suhtautuvia ihmisiä.

Tätä kirjoittaessani huomasin myös, että ystävistäni se, jolla on kaikkein laajin ja monipuolisin kaveripiiri, ystäviä 20v nuoremmista 40v itseään vanhempiin, ihan erilaisia mielenkiinnon kohteita ja elämänpolkuja, kaikkia sukupuolia, jne. on silti koonnut ympärilleen kaverit, joilla suhtautuminen laittautumiseen on aikalailla samassa keskiluokkaisessa maussa.

Ihmisten ilmoilla liikkuessa on helppo huomata, että sen oman keskiluokkaisen kuplan ulkopuolella on monenlaista kulkijaa, joiden maailmaan ei ole mitään todellista kontaktia. Koska keskiluokkaisen kuplan sisäänkin mahtuu monenlaista tyyliä ja arvomaailmaa, olisi helppo huijata itseään ja uskotella olevansa todella avarakatseinen, mutta rehellisyyden nimissä joutuu myöntämään että luultavasti ei olekaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.8.26 10:38:15

Siis mitä mä luin?! Mitä hiton väliä on toisen ulkonäöllä? Jos henkilökohtainen hygienia on ok, niin aivan samantekevää, miltä se toinen näyttää.

Lähettäjä: Hymy riittää 
Päivämäärä:   3.8.26 10:45:02

Ei ole tärkeää minulle että kaikki näyttävät laitetuilta päin vastoin.
Ei tarvitse meikata mustikkametsään tai lenkille jossa itse viihdyn:)
Sosiaalinen media ei minua kiinnosta edes.
Se elämä on eri ihmisille ja ymmärrän että siellä joidenkin pitää päteä ja näyttää hyvältä jotta ystävät voivat kutsua heitä ystävikseen. Pinnallista elämää mutta ihan sama mulle.

Päivämäärä:   3.8.26 10:55:28

"Lisäksi kyllähän ulkonäkö viestii myös yhteiskuntaluokasta. Wt-"look" näkyy kauas.
Ystäväni ovat koulutettuja ja hyvin toimeen tulevia, ja heillä ei ole tatskoja, ylipainoa tai puna-mustaa skunkkitukkaa."

Onko ylipainoinen alempaa yhteiskuntaluokkaa? Ja siksi ylipainoisen kanssa ei voi olla kavereita kun näyttää huonolta?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.8.26 12:20:16

"Onko ylipainoinen alempaa yhteiskuntaluokkaa? Ja siksi ylipainoisen kanssa ei voi olla kavereita kun näyttää huonolta?"

-taitaa enemmistö suomalaisista aikuisista olla nykyään ylipainoisia, joten tuskin on ylipainosta kaveruus kiinni. Vasta jos mennään niin sairaalloisen lihavuuden puolelle, että normaali toimiminen on kovin vaikeaa, niin poikkeavuus voi vähentää motivaatiota ystävystymiseen.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.8.26 12:24:49

Ajattelin ensin vastata, että ei tietenkään.

Mutta sitten käänsinkin tämän ajatuksen vähän päinvastaiseksi kuin aloittaja tarkoitti. Olisi vaikea kuvitella, että olisin ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi hyvin ulkonäkökeskeinen ja jolla olisi vaikka silikonit, huulitäytteet, tekoripset ja hiustenpidennykset ja joka olisi täydessä meikissä mökillä ja lenkkipolullakin. Toki ehkä tässäkin asiassa olisi juurisyynä enemmänkin erilaiset elämänarvot kuin se varsinainen ulkonäkö. Toinen, mitä kavahtaisin, olisivat kasvotatuoinnit ja iso määrä kasvolävistyksiä. On vaikea kuvitella, että meillä olisi tällaisen henkilön kanssa mitään yhteistä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 12:54:10

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.8.26 10:55:28

"Onko ylipainoinen alempaa yhteiskuntaluokkaa? Ja siksi ylipainoisen kanssa ei voi olla kavereita kun näyttää huonolta?"

Vastaus : Hyvä kun ehdit ensin. Oli itsellänikin tarkoitus tämäntyyppisesti kysellä.

Ja kaikille yhteisesti :

Monet täällä vastanneet, ettei ystävän ulkonäöllä ole mitään merkitystä, eikä tärkeä asia, mutta näyttää silti olevan.

Miksi kukaan ei halua olla mm lihavien tai ylipainoisten kanssa ystävä?

Miksi kukaan ei halua olla minun kanssani ystävä / kaveri?

Olen facebookissa. Aikoinaan liityin muutamiin ryhmiin, joissa etsittiin ystävää / kaveria. Muutamat sitten otti yhteyttä (alle 10). Muutaman viestin verran kirjoitettiin ja se loppu kuin seinään. Joten silloinhan vika oli minussa.

Ja sitten nostan vielä kysymystäni :

Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 3.8.26 01:03:29

Lisään itse tähän kysymyksen : kuinka tärkeänä pidät ystäväsi / kaverisi luonnetta? Minkälainen luonne siis ystävälläsi / kaverillasi kuuluisi olla?

Päivämäärä:   3.8.26 13:25:27

Ei sinänsä, kunhan ei ole ihan ääripäästä Hajusteita ei minun lähelläni käytetä, jos ei sitä voi noudattaa ei ole ystäväni.

Jos se laittautuminen tulee puheisiin ja se haittaa elämää niin on vähän vaikeaa löytää yhteistä.

Kunhan ei ole sairaalloisen lihava ja peseytyy säännöllisesti niin riittää. Ja kyllä ystävissäni on paljonkin ylipainoisia ihmisiä, mutta se sairaalloisuus on niin luotaantyöntävää ihmisessä että en kestä. Varsinkin kun ovat olleet usein todella inhottavia ihmisiä.

Lähettäjä: Ksra 
Päivämäärä:   3.8.26 14:24:59

Ei minulle merkkaa. Toki on kiva, jos on juhla, niin kaikki sen jotenkin huomioi.

Näillä kilometreillä ei paljon ole kavereita, jotka meikkaisi tai että se olisi ylipäätään tärkeää. Kymmeniä vuosia sitten tilanne oli toinen. Silloin meinattiin, mutta ei sillä perusteella ystäviä valittu.

Puolitutuissa on eräs ehkä noin 50 v nainen, jonka kaikki kaverit näyttää samalta. Joskus heillä on kuviin selkeästi päätetty, että nyt valkoista, nyt kukkaa. Suurin osa on blondeja eikä yksikään ole ylipainoinen. Hänen puoliso on miljonääri ja exäkin eräs varakas julkkis. Tosi vaikea tietää, että onko se ulkoinen habitus ystävyydessä tärkeä juttu. Mietin vaan, että mitä tapahtuu, kun tulee vuosia vielä lisää.

No, ne on hänen ystävänsä eikä minun tarvitse miettiä ystävyytensä perusteita.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   3.8.26 14:51:17

Ulkonäöllä ei ole merkitystä, mutta käytöstavoilla on. Ystävissäni on hyvinkin monen näköistä porukkaa. Osa meikkaa aina toiset ei koskaan jne.

Käytöstavattomuus on kuitenkin sellainen asia, joka alkaa nakertaa ystävyyttä. Kun ystäväpariskunta tuli meidän häihin pukeutuneena niin, että miehellä oli harmaat lötköcollarit, nuhjuinen t-paita ja lippis ja rouvalla huppari ja farkut, tuntui se loukkaukselta. Päätin kuitenkin, että yritän päästä sen yli. Mutta kun samainen pariskunta tuli ystäviemme lapsen ristiäisiin samoin pukeutuneena ja olivat vieläpä kummit, niin oli se sen verran käytöstavatonta, että vain päässyt yli siitä ja olen antanut ystävyyden hiipua.

Kalliisti ja hienosti ei tarvi pukeutua, mutta juhlaa kuuluu kunnioittaa ja pukeutua siististi. Edes puhtaat vaatteet ja vähintään neutraalit. Ei mitään bändipaitoja ristiäisiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.8.26 15:54:56

Siis onko ystävillä joku ulkonäkö? Enpä oo kiinnittäny huomiota, ku ystävät on vaan ystäviä, eikä mitään ulkonäköjä.

Päivämäärä:   3.8.26 16:41:41

Ei minua kiinnosta ystävieni ulkonäkö millään tavalla. Eikä edes pukeutuminen, joskin en toki lähde mihinkään siistimpään paikkaan tai tapahtumaan sellaisen kaverin kanssa jonka pukeutuminen on luokkaa reikäiset kollarit ja 15 vuotta tallilla käytetyt paskaiset lenkkarit. Ja okei, kokisin oloni vähän epämukavaksi kaupungilla erittäin huomiotaherättävästi pukeutuneen kaverin vierellä, mutta se on minun ongelmani.

Päivämäärä:   3.8.26 16:51:55

Ei väliä kun ne on miehiä – eikä naisen kanssa voi olla vain kaveri.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 17:29:48

Aika monille näyttää loppupeleissä sen ystävän / kaverin ulkonäkö olla sittenkin se tärkein asia. Onpa todella harmillista.

Päivämäärä:   3.8.26 17:34:21

Juurihan minä sanoin ettei ole.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 17:46:49

No jos ei olisi, niin miksi en kelpaa kenellekkään ystäväksi / kaveriksi?

Päivämäärä:   3.8.26 17:50:09

En ehkä sano tuohon mitään.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 17:55:12

Niin, tiedän mitä tarkoitat. Eli se on siis syy, miten käyttäydyn netissä? Niinkö? Sinäkään et tunne minua ollenkaan. Tiedät minut vain täältä ja muilta sivustoilta kirjoitusteni perusteella. Tiedätkö minkälainen olen netin ulkopuolella? Et. Joten miksi siis netissä käyttäytyminen estää tämän?

Lähettäjä: ´bbbb 
Päivämäärä:   3.8.26 17:56:50

Pukeutuminen ja ulkonäkö kertoo tosi paljon ihmisen arvoista, taustasta ja myös käytöstavoista. Eli ei se ulkonäkö sinänsä, mutta mitä se viestii ihmisestä - se vaikuttaa siihen ystävystyykö jonkin ihmisen kanssa.

Päivämäärä:   3.8.26 18:53:49

"Mutta sitten käänsinkin tämän ajatuksen vähän päinvastaiseksi kuin aloittaja tarkoitti. Olisi vaikea kuvitella, että olisin ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi hyvin ulkonäkökeskeinen ja jolla olisi vaikka silikonit, huulitäytteet, tekoripset ja hiustenpidennykset ja joka olisi täydessä meikissä mökillä ja lenkkipolullakin. Toki ehkä tässäkin asiassa olisi juurisyynä enemmänkin erilaiset elämänarvot kuin se varsinainen ulkonäkö. Toinen, mitä kavahtaisin, olisivat kasvotatuoinnit ja iso määrä kasvolävistyksiä. On vaikea kuvitella, että meillä olisi tällaisen henkilön kanssa mitään yhteistä."

- Pakko takertua tähän - oletko siis kopeloinut kaikkien tuttujesi tissit tai nähnyt heidät ilman liivejä? Ethän sinä voi tietää kaikkien tisseistä kenellä on omat tissit ja kenellä ei. Tai huulet. Tai ne hiukset. Suurin osa näistä on nykyään tosi luonnollisen näköisiä.

Asia erikseen sitten ne mitkä näkyy ja on tehty överiksi. Mutta plastiikkakirurgien asiakkaita tässä maassa on pääosin ihan tavalliset tallaajat, jotka ei juurikaan operaatioistaan huutele kun aihe on edelleen tabu.

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   3.8.26 19:08:47

Q
Kyllä sen aika usein näkee vaikkei kopeloikkaan.

Päivämäärä:   3.8.26 19:22:43

On jonkin verran tärkeä. Huomaan että kiinnostus tutustumiseen lopahtaa jos toinen ei ole sellainen jota kiva katsella. Ei tarvi olla mikään meikkinaama hienoissa vaatteissa, joku luonnonkaunis rennosti pukeutuvakin voi olla kiva katsella. Esim. tosi lihavien/naamasta rumien tai jotenkin rumasti pukeutuvien kanssa ei oikein haluaisi olla.
Ongelmallistahan se on mutta näin se on, olen nyt rehellinen. Ja mitään järkeä siinä ei ole. Olen itsekseni miettinyt että kumpuaa varmaan siitä, että olin lapsena aina niiden "suosittujen tyttöjen" kaveri ja näin oppinut siihen, että omat kaverit on hyvännäköisiä. Itse en ole hyvännäköinen enkä haluaisi olla itsenikään kaveri.

Päivämäärä:   3.8.26 20:08:52

Kettu: No jos on harjaantunut silmä silareita ja rintoja katsomaan niin paljastavat vaatteet ilman liivejä toki usein paljastaa sen rinnanyläosan muodosta ja rinnan mallista. Mutta perus t-paita, huppari jne. päällä ei kyllä tavan tallaaja osaa todellakaan useimmiten sanoa. Ja sitten siellä voi olla täytteenä myös omaa rasvaa, aina ei ole silikonia.

Silareilla korjataan rintasyövän jälkeistä tilannetta, painonpudotuksen tai imetyksen jälkeen riipahtaneita rintoja, kehityshäiriöitä ymym. Pienet implantit on nykyään myös suosiossa. Ei ne todellakaan aina ole mitkään silmiinpistävät kumipallot.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 21:29:02

On äärettömän surullista, etten kelpaa kenellekkään ystäväksi / kaveriksi. Ja vain nettikirjoitusteni perusteella. Täällä olijoista kaikki tai suurin osa tietää minut tämän sivuston / muun sivuston kautta ja syrjii minua sen takia. Yksikään täällä olijoista ei tunne minua, eikä tiedä minkälainen olen netin ulkopuolella. On todellakin surullista saada tämä tietää. En toki vaadi ketään väkisin ystäväkseni / kaverikseni. Jokainen päättäkööt siitä itse. Silti on todella surullista tämmöinen. No ennemmin ilman ystävää / kaveria, kuin sellaisia ystäviä / kavereita, jotka eivät tunne minua ja jotka arvostelevat ja syrjivät minut nettikirjoitusten perusteella.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.8.26 22:21:14

Mulle ei ole mitään väliä ja toivon aina ettei muillekaan olisi, mutta tiedän ettei se ole totta. Sen vielä ymmärrän, jos mielenkiinnon kohteena on vaikka muoti ja meikkaaminen eikä löydä mitään yhteistä kenenkään muun kuin meikkaavien ja muotia seuraavien parista, niin vaan päätyy sellaiseen porukkaan. Aika hassua tosin olisi, jos ihmisellä on oikeasti vain yksi mielenkiinnon kohde elämässä, mutta oon tavannut esimerkiksi tällaisia putkinäköisiä taiteilijoita, jotka eivät meinaa kyetä kaveeraamaan muiden kuin toisten taiteilijoiden kanssa..

Mutta mullakin on kavereita, jotka on tosi muotitietoisia, heillä on kalliita vaatteita ja hienoja huonekaluja jne. ja puhuvat niistä mielellään, mutta nämä samat ihmiset puhuvat myös maailman tapahtumista, kirjoista, elokuvista, tavallisista murheista. Mä en ymmärrä muodista mitään, ja silti olla hyviä ystäviä.

Mutta joitakin vuosia sitten järkytyin, kun yksi mun entisistä kavereista myönsi, ettei kuulemma voisi koskaan olla ylipainoisen ystävä. Me väiteltiin tästä aikamme, mutta tää kaveri ei muuttanut mielipidettään. Se kuitenkin taas muutti mun mielipiteen kavereistani. Nykyään on entinen kaveri, koska on myös muutenkin pinnallinen rasisti, mutta hetken mä yritin ymmärtää, että mitä ihmettä ton kaverin päässä liikkuu.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.8.26 22:33:30

"Pakko takertua tähän - oletko siis kopeloinut kaikkien tuttujesi tissit tai nähnyt heidät ilman liivejä? Ethän sinä voi tietää kaikkien tisseistä kenellä on omat tissit ja kenellä ei. Tai huulet. Tai ne hiukset. Suurin osa näistä on nykyään tosi luonnollisen näköisiä."

Tässä oli kyse ystävistä, ei jostain random tuttavista. Kyllä, olen ollut uimassa tai saunassa jokaisen ystäväni kanssa, joten olen kyllä nähnyt heidän rintansa. Olemme myös kasvaneet yhdessä teinistä saakka. Lisäksi ystävillä on tapana keskustella kaikista asioista, joten varmasti olisi tullut ilmi, jos joku olisi laittanut jotain implantteja. Lisäksi tämän kirjoittaja saivarteli nyt vähän turhaan. On varmasti ihan selvää, millaista ihmistyyppiä tarkoitin. Yksittäiset ripsien tai hiustenpidennykset tms. ei tietenkään ole mikään ongelma, vaan se överi kokonaisuus. Eikä näillä tyypeillä todellakaan ole huomaamattomat silarit tai huulitäytteet.

Lähettäjä: Ghg 
Päivämäärä:   3.8.26 23:30:26

Ulkonäöllä ei ole väliä. Sen sijaan pinnallisia ihmisiä välttelen, esim. näitä kelle silikonit tai hiustenpidennykset olisivat ongelma.

Päivämäärä:   4.8.26 01:12:11

Ilmoita häirikköviestistä
Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 3.8.26 00:30:07

Pohjaan siis kommenttini mm näihin:

"Jos ystävyyden toteutuspaikka on vaikkapa sellainen, että mennään festareille ja otetaan pirteitä somekuvia, niin on se vähän kiusallista jos yksi porukasta näyttää röllimetsästä karanneelta.

-

Mistä keskustelusta (otsikko) lainattu? Minä kirjoitin huoliteltu ulkonäkö -kommentin ja nähdäkseni keskustelu koski sitä miten päästä mukaan joukkoon. Taisin todeta samassa kommentissa asian olevan ikävä, mutta niin se tuntuu käytännössä olevan (tai jotain vastaavaa). Lisäksi "tukka nätisti" tarkoitan vaikka ponnaria lounastapaamisella sen sijaan että tukka on hapsottava ja silminnähden likanen.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.8.26 11:00:50

Joo ja ei.
Huomaan, että nykyisin vältän vähän "white trash" -tyylisiä ex kavereita, mutta en tietenkään ulkonäön perusteella, vaan arvojen ja käytöksen vuoksi. Joku voisi tästä vetää johtopäätökset, että johtuu ulkonäöstä, kun ovat saman tyylisiä.

Itse olen huomannut, että kun olin hieman pullea (en siis ylipainoinen vaan vähän pyöreämpi kuin tikkulaiha) niin minua alettiin jättää kuvista pois :D

Nykyään en voi edes hirveästi meikata silmiä, koska minulla on krooninen sairaus joka oireilee myös silmissä ja lääkäri on kieltänyt silmien meikkaamisen.

Kaveripiirissäni on kaikenlaisia ihmisiä ja aika vähän he panostavat ulkonäköön. Tietysti joskus vähän yllättyy jos mennään hienoon konserttiin ja parempaan paikkaan syömään ja joku päättää tulla Adidaksen verkkareissa, mutta eipä se minun häpeäni ole. Enemmän mietin sitä henkistä pääomaa ja sivistystä, joka kavereilta tulee halusipa sitä tai ei.

Eilen oli muuten hassua kun itseäni noin 10 v vanhempi 60v nainen tuli huutamaa minulle uimahallissa, että hän ei ole koskaan ymmärtänyt hiustenpidennyksiä, tekoripsiä ja tekokynsiä, että hänen luonnollisuutensa on paljon kauniimpaa. En oikein tiennyt mitä vastata, minusta tuollainen ei ole ok käytöstä. Alkoi sitten nykiä hiuksiani, että niistä näkee kilometrin päähän, että ovat jatkot! Pyysin häntä rauhallisesti lopettamaan ja kerroin, että hiukset ovat ihan omat. Lähti sitten jupisten siitä, että mistä hän olisi voinut tietää että jollain on noin luonnottomat hiukset...

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   4.8.26 11:20:05

Ulkonäöllä ei ystävyyssuhteissa ole väliä. On kuitenkin asia, joista en voi joustaa. Ei saa olla epäsiisti ja haista pahalle. En vaan pysty olemaan sellaisten ihmisten lähellä, vaikka mitä tekisi. Hissi nousee kurkkuun, ja oksettaa. Toki myös liika hajusteille läträäminen on liikaa. Toivoisin ihmiseltä ihan perushygieniaa.

Luonne, ja tietynlainen henkilökemia on tärkeintä. En myöskään siedä epäkohteliaita töksäytteleviä moukkia, tietämättömyyttä tai mustavalkoisuutta. Ystävyyden pitää antaa enemmän kuin ottaa. Näin introverttina näen harvemmin sellaisia ihmisiä, joiden seuran valitsisin yksinoloa mieluummin.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   4.8.26 11:30:50

Ja Sannalle, ihan ystävällisesti. Jos netissä riehuu hirveästi, haukkuu muita, myös niitä, jotka kohteliaasti ilmaisevat olevansa jostain eri mieltä, se antaa ihmisestä epämukavan kuvan. Suurin osa meistä käyttäytyy netissä ja livenä melko samalla tavalla, koska se nyt vaan on normaalia. Pitäisin hiukan erikoisena, jos jollain on täysin erillinen nettipersoona ja livepersoona.

En välttämättä haluaisi tutustua sellaiseen ihmiseen, koska en pidä riitelystä, huutamisesta tai haukkumisesta.

Päivämäärä:   4.8.26 13:03:37

Perushygienia ja että vähän huolehtii itsestä ni joo, mutta en todellakaan oleta mitään meikkaamista tai että kampaajalla pitäisi käydä. Mun puolesta voi olla pieruverkkareissa vaikka kaupungilla vaikka semmosessa parin päivän vanhassa nutturassa jos tehdään jotain niin kauan kun kaveri ei näytä oikeasti sillan alla asujalta.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   4.8.26 15:01:25

Kuhan on ns. perussiisti (käy suihkussa, pukee puhtaat vaatteet päälle jne.) ja osaa pukeutua tilanteen mukaisesti, niin ei väliä.

Mua ei haittaa, jos toinen meikkaa ja on nätti. Itse harvoin jaksan meikata. Sitten se toki voi häiritä, jos sovitaan että lähtään tyyliin vaeltamaan ja toinen tulee sinne minimekossa ja piikkikorkkareissa. Tai jos joku tulee vaikka joihinkin häihin verkkareissa.

Eli jos on maalaisjärkeä pukeutumisen kanssa, niin ulkonäkö ja tyyli vapaa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   4.8.26 15:04:35

Piti vielä vastata tähän, mutta unohdin:

Tuollaiset ystävät ois mulle vääriä, jos pitää ottaa pirteitä somekuvia. Festareille mennään pitämään hauskaa ja kuuntelemaan bändejä ja mä en oikein jaksa somettaa enää nykyisin. Alkaa olla aika mennyttä aikaa.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   4.8.26 16:49:21

Lähettäjä: Å
Päivämäärä: 4.8.26 11:30:50

"Ja Sannalle, ihan ystävällisesti. Jos netissä riehuu hirveästi, haukkuu muita, myös niitä, jotka kohteliaasti ilmaisevat olevansa jostain eri mieltä, se antaa ihmisestä epämukavan kuvan. Suurin osa meistä käyttäytyy netissä ja livenä melko samalla tavalla, koska se nyt vaan on normaalia. Pitäisin hiukan erikoisena, jos jollain on täysin erillinen nettipersoona ja livepersoona.

En välttämättä haluaisi tutustua sellaiseen ihmiseen, koska en pidä riitelystä, huutamisesta tai haukkumisesta."

Vastaus : Miksi kaikki aina syyttää minua netissä "riehumisen" vuoksi ? Syy on kyllä ollut täysin teidän muiden, kuin minun ! Tässä perusteluni : jos olen kirjoittanut johonkin keskusteluun, niin on alettu levittelemään perättömiä valheita tai jankkaamaan, kun olen sanonut, ettei asia ole niin tai näin tai noin ! Täällä kirjoittaa lisäkseni eräs henkilö, jota on sekoitettu minuun ! Olen asiallisesti oikaissut, että tämä kirjoittaja ja minä olemme kaksin täysin eri henkilöä, mutta silti intetty ja jankattu, että olemme yksi ja sama henkilö ! Kerroimme myöskin tämän toisen henkilön kanssa, että olemme sisaruksia, eli kaksoset, siltikään ei uskottu, vaan alettiin inttämään ja vänkäämään vastaan ! Teimme "kotisivut", joihin todistimme, että olemme sisarukset / kaksoset, siltikään meitä ei uskottu, vaan intettiin ja jankattiin ja vängättiin vastaan, kuinka olemme siitä huolimatta yksi ja sama henkilö ! Minä olen sisaruksista se tulisempi osapuoli ja temperamenttisempi, joten minulla palaa netissä helposti pinna, kun ei kerralla uskota, vaan intetään ja jankataan ja vängätään vastaan ! Jos porukka osaisi antaa minun / meidän olla, niin ei tarvitsisi "riehua" pitkin nettiä ! Mutta kun ei, kun tahalleen ärsytetään ja intetään ja jankataan ja vängätään vastaan ! Lisänä huudellaan perättömiä valheita ja kun siihen vastaa, ettei se pidä paikkaansa, niin ärsytetään ja jankataan ja intetään ja vängätään, että kyllä se on juuri niin, kuin he sanovat, niin kyllä siinä vaiheessa minulla palaa pinna ! Eri mieltä saa olla, mutta ärsyttäminen, inttäminen, jankkaaminen ja vänkääminen ei ole sitä, eikä normaalia käytöstä ! Otetaan tähän ESIMERKKI : kerron että olen seurustellut, asunut avoliitossa ja ollut kihloissa 14 vuotta, enkä ole mennyt vielä naimisiin. Joku kysyy, että miksi? Ja sille vastaan, että emme ole osanneet päättää olisiko keväthäät, kesähäät, syksyhäät, vaiko talvihäät hyvä ajan kohta ja näin ollen aika on vierinyt eteenpäin. Joku alkaa huutelemaan, että olemme teinikihloissa, koska emme ole naimisissa. Vastaan, että emme ole teinikihloissa. Alkaa ärsyttäminen, inttäminen, jankkaaminen ja vänkääminen, että kyllä olemme teinikihloissa. Kun otan asioista selvää ja kerron mitä teinikihlaus tarkoittaa, niin sama meno jatkuu. Syy siihen, että "riehun" netissä on siis teidän, ei minun ! Ja mitä haukkumiseen tulee, niin moni täällä olijoista on kylläkin haukkunut ensin minua ! Minä en ole sellainen henkilö, joka antaa muiden haukkua itseäni, saamatta vasta haukkumista takaisin ! Minua ei kiinnosta paskan vertaa, jos minua täällä kutsutaan päivämääräsannaksi ja sitä väännetään päivämätäsannaksi ! Mutta auta armias, jos minua aletaan haukkumaan huoraksi, niin en todellakaan jätä asiaa siihen ! Joten tässäkin tapauksessa syy on ollut teidän muiden, ei minun ! Suurin osa teistä käyttäytyy netissä normaalisti, mutta suurin osa teistä ei ! Ja ei minun tarvitse netin ulkopuolella "rieuhua", kun en ole koskaan tavannut sellaista ihmistä, joka alkaa ärsyttämään, inttämään, jankkaamaan ja vänkäämään jostain asiasta, vaikka asia ei niin ole ! Ja aina nämä ovat tapahtuneet netissä ! Ei netin ulkopuolella ! Ja jos joku alkaisi netin ulkopuolella ärsyttämään, inttämään, jankkaamaan ja vänkäämään, niin poistun paikalta ! Netissä sitä en tee, koska se ei ole minun velvollisuuteni !

Tosin en minäkään haluaisi tutustua sellaiseen ihmiseen, kuin mitä täällä suurin osa on !

Päivämäärä:   4.8.26 17:52:22

Huhhuh kun oli pitkä teksti – saako saman Tiktok-tanssina.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   4.8.26 17:57:08

Et saa. En ole Tiktokissa. Ei kiinnosta sellainen sovellus. Ja voit tanssia keskenäs.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.8.26 20:52:07

Ja taas mennään...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.8.26 16:56:22

Jotenkin veikkaan minäkin, ettei Sannaa karteta ulkonäön takia.

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   5.8.26 17:09:30

Ulkonäöllä ei väliä, vaikka vähän kyllä liippaa läheltä yhden kaverin kanssa. Pitäisin hänet mielelläni vain puhelintuttuna vailla oikeaa kohtaamista, koska hän haisee todella pahalle. Muistaa itse kertoa aina, kuinka käy kahdesti päivässä suihkussa, MUTTA vaatteet ovat järkyttävän pinttyneen likaiset ja haisevat.

Hänen pieni yksiönsä on myös siivoton, sotkuinen, likainen ja tunkkainen. Jos on pakko käydä siellä, laitan aina jotkut rytyvaatteet, jotka voin pestä heti 60°.

Eli joo, kai se ulkonäkö likaisten ja haisevien vaatteiden takia häiritsee. Tämän yhden yksilön kohdalla, muutoin samantekevää

Lähettäjä: Timma 
Päivämäärä:   5.8.26 17:15:03

Ei.

Tosin väitän, että tutustumisvaiheessa ulkonäkö merkkaa vähintäänkin alitajuisesti. Emme luultavasti lähesty tai ala kaveerata sellaisen ihmisen kanssa, joka näyttää mielestämme luotaantyöntävältä.

Mutta kun ystäviä ollaan, niin ihan muut asiat merkitsevät, ainakin minulle.

"Voisin tietenkin väittää että ei ole. En mitenkään tietoisesti valikoi, enkä välitä asiasta. MUTTA: Jos ihan rehellisesti tarkastelen millaisia ihmisiä tuttavapiiriini kuuluu, niin kaikki hallitsee tilanteen mukaisen pukeutumisen, osaa laittaututa tarvittaessa hyvinkin tyylikkäästi ja on itsetuntoa käydä kaupassa meikittä tallivaatteissa.

En henkilökohtaisesti tunne yhtään henkilöä, jolla olisi shokkivärjättyjä hiuksia, naamatatuointeja, huomattava määrä näkyviä lävistyksiä, tmv. erikoisempaa. Kukaan ei mene bikineissä kirkkoon, iltapuvussa kuntosalille tai esittele töissä ollessaan tissejä ja pakaroita asuvalinnoillaan. Olen aika varma, että kyse ei ole enää tässä iässä pelkästä sattumasta. En ole tietoisesti karttanut ketään, mutta silti joudun toteamaan, että loppujenlopuksi kaveriksi on valikoitunut keskenään varsin samalla tavalla ulkonäköön suhtautuvia ihmisiä."

Pääosin omassakin ystäväpiirissä pätee tuo tilanteen mukainen pukeutuminen ja se, että toisinaan kehdataan poiketa siitä (esim. tallivaatteissa käydä kaupassa), mutta joukkoon mahtuu kyllä shokkivärjättyjä hiuksia ja naamalävistyksiä (ei tosin kenelläkään mitään hurjaa määrää). En näe, että hiusväri tai nenäkoru kertoisi ihmisestä oikeastaan yhtään mitään. :-) Tai välttämättä värjäämättömyys ja lävistyksettömyys sen enempää.

Yksi ystävistäni oli nuorena sellainen, ettei olisi ilman meikkiä mennyt edes viemään roskia, mutta nykyään taas ihan päin vastoin, voi olla monta päivää käyttämättä meikkiä yhtään - myös ihmisten ilmoilla. Eipä ole minulle merkitystä tällaisella asialla.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 17:23:40

Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 5.8.26 16:56:22

Jotenkin veikkaan minäkin, ettei Sannaa karteta ulkonäön takia.

Vastaus : Minua kartetaan sekä ulkonäön takia että netissä "riehumisen" takia. Ei ole mitään muuta syytä. No ei minun ystäväni / kaverini tarvitse olla. En minäkään halua olla kenenkään kanssa ystävä / kaveri jotka ovat tuollaisia minua kohtaan.

Päivämäärä:   5.8.26 17:32:41

Ihan normaalinnäköinen nainen – jos siis IG:ssä on oma kuvasi.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 17:59:22

- : Kuka? Minäkö? Kyllä, se yksi taikka kaksi profiilia instagramissa on ihan minun oma profiilini, jossa siis itse esiinnyn. Olisin poistanut ne, mutta kun kirjautumisen suhteen oli ongelmia, joita en saanut ratkaistua, niin siksi ne jäivät sinne "kummittelemaan". Ja kiitos kohteliaisuudestasi. Lämmitti mieltäni ja sydäntäni kovasti.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.8.26 18:08:59

Siinä mielessäon, että en halua ystäväkseni henkilöä, joka on epäsiisti tai hyvin oudosti pukeutuva. En myöskään henkilöä, joka satsaa liikaa ulkonäköönsä, mutta se onkin sitten jo luonnekysymys.

Päivämäärä:   5.8.26 18:19:10

Enkä myöskään usko että olisit hirveä ihminen.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 18:25:31

- : Kiitos. En todellakaan ole. Jos minuun tutustuu, huomaa kyllä, että olen muu, kuin hirveä ihminen. Olen mukava, kiltti, kiva jne.., mutta hirveä ihminen en todellakaan ole, enkä se miksi minua täällä luullaan nettikirjoitukseni perusteella.

Päivämäärä:   5.8.26 18:35:43

Sanna,miksi kiittelet tyyppiä, joka sanoo sinun huoraavan sillan alla ja joka kiusaa sinua jatkuvasti?

Päivämäärä:   5.8.26 18:41:58

En minä sano – täällä on monta viivaa.

Päivämäärä:   5.8.26 18:42:40

Ja valehtelet vielä päälle.Lopeta se Sannan kiusaaminen.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   5.8.26 18:50:41

--- : En tiedä montako ihmistä kirjoittaa tuolla pelkällä - nimimerkillä. Siksi kiitin. Olisi hyvä, jos kaikilla olisi eri nimimerkki, jolla kirjoittaa, niin ei tulisi sekaannuksia. Moni on myöskin kirjoittanut --- nimimerkillä ja . nimimerkilläkin olen nähnyt useita kirjoittajia. En voi tietää onko kaikki sama henkilö, vaiko yksi. Ja tällä hetkellä tuo - ei minua edes kiusaa. Ihan asiallisesti kirjoitti. Tarkoitti se sitten niitä kirjoituksiaan taikka ei.

Päivämäärä:   5.8.26 20:16:36

ei ole väliä miten pukeutuu. toisaalta taas se pakkeli-pinotex-nassu räpsyripsineen ja vimpan pääle muotikuteet kertoo sen että ajatusmaailma taitaa olla ihan erilainen=ei mitään yhteistä/tuskin ystävä.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   5.8.26 20:20:48

Josko keskitytään nyt topicin aiheeseen ja ylisviivavoi mennä muualle, kun aihepiiri ei sinua kosketa.

Päivämäärä:   5.8.26 20:21:16

Sinähän et sitä päätä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.