Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko teille tullut oireita koronarokotteesta?

Lähettäjä: köhh 
Päivämäärä:   2.8.26 19:29:31

Ky. (ps jos rokotekohtaan laittaa naulan sivuttain niin se pysyy siinä, mistähän johtuu?)

Re: Onko teille tullut oireita koronarokotteesta?

Lähettäjä: Epilepsia 
Päivämäärä:   2.8.26 19:39:54

En tiedä onko yhteyttä, mutta ennen koronaa tunsin/tiesin ehkä 5 ihmistä, joilla oli epilepsia. 4:llä heistä oli muitakin sairauksia/vammoja ja epilepsia liittyi niihin. Yhdellä oli ollut ”vain” epilepsia lapsena, mutta aikuisena ei ollut saanut kohtauksia.

Nyt koronan jälkeen tiedän 11 (tervettä) ihmistä (suurin osa aikuisia, pari lasta), jotka ovat yhtäkkiä saaneet epileptisiä kohtauksia, saaneet epilepsialääkityksen ja (aikuiset) menettäneetajokortin vuodeksi.

Lähettäjä: hehhe 
Päivämäärä:   2.8.26 19:41:31

Ei tullut yhtään mitään, en myöskään tunne ketään joka olisi saanut oireita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.26 19:42:07

>rokote toimii

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.26 19:46:06

Vanhempani hyvä ystävä otti astra zenecan koronarokotteen, sai siitä laskimotukoksen ja kuoli. Tämä siis on tunnustettu ko. rokotteen laukaisema seuraus.

Päivämäärä:   2.8.26 19:56:57

Ei tullut oireita enkä tunne minäkään ketään rokotteesta oireita saanutta.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   2.8.26 20:02:20

Ei tullut oireita, enkä tunne ketään, jolle olisi tullut.

Päivämäärä:   2.8.26 20:08:19

Vähän nousi lämpöä ja käsi oli kipeä, mutta olenkin tällainen herkkis. Oli odotettavissa ja meni nopeasti ohi.

Kaverilla Astra Zeneca aktivoi olemassaolevaa autoimmuunisairautta, mikä oli kurjaa, mutta hänkin siitä selvisi. Jatkossa sai muita rokotteita joista ei tullut merkittäviä oireita.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.8.26 20:10:40

En ottanut rokotetta.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   2.8.26 20:40:10

Olen ottanut kun tämä pandemia alkoi. Ei tullut mitään oireita jos käsikipua ei lasketa. Sulhanenkin otti eikä hänellekkään tullut mitään oireita jos käsikipua ei lasketa.

Päivämäärä:   2.8.26 20:41:58

Ei tullut mitään oireita, ei myöskään kenellekään kenet tunnen ja kaikki läheiset ovat ottaneet rokotteen.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.8.26 20:46:24

Tiedän monta, joille puhkesi vyöruusu koronarokotteen jälkeen. Vyöruusurokotettakin mainostettiin "yllättäen" joka paikassa muutama vuosi sitten, nyt ei mainoksia enää juurikaan näy.

Lähettäjä: Paju 
Päivämäärä:   2.8.26 20:48:09

Lähettäjä.

Päivämäärä2.8.26 20:41:58

Ei tullut mitään oireita, ei myöskään kenellekään kenet tunnen ja kaikki läheiset ovat ottaneet rokotteen.

Samoin täällä

Päivämäärä:   2.8.26 21:00:55

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/5a07c2ba-88f0-4668-98cc-a210e3509ecc

Kaikki eivät olleet niin onnekkaita kuin suurin osa tähän vastanneista.

Lähettäjä: Mustikki 
Päivämäärä:   2.8.26 21:04:07

Miehelleni tuli neurologisia ja psyykkisiä oireita. Lääkäri myönsi jälkeenpäin rokotteen ottamisen olleen virhe hänen kohdallaan. Ehti ottaa kaksi rokotetta.

Päivämäärä:   2.8.26 21:26:28

Ei tullut oireita. Sulle on laitettu magneettinen mikrosiru sinne.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   2.8.26 21:38:42

Laukaisi sutoimmuunitaudin, mutta sehän ei ole tavatonta, mikä tahansa rokote olisi voinut tehdä saman, jos sille perinnöllinen alttius on.

Ystäväni mies kuoli, oli yksi niistä harvoista. :( Rokote vedettiinkin sitten pois käytöstä.

Lähettäjä: Jebulis 
Päivämäärä:   2.8.26 21:39:46

Parille tutulle tuli niitä lehdissäkin mainittuja kuukautishäiriöitä eli esimerkiksi älyttömän pitkiä kuukautisia, epäsäännöllistä vuotoa taikka kuukautiset loppuneet iän takia ja yh't äkkiä tuleekin todella runsaat kuukautiset. Työkaverille tuli todella pahat sydänoireet, oli niiden takia osastollakin.

Päivämäärä:   2.8.26 21:55:31

Tulin todella kipeäksi, taisi olla toka rokote, sen jälkeen en enää niitä ottanut. Se oli kuin tauti, en muista kaikkea mutta makasin kylmänhorkassa saikulla.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.8.26 22:00:07

Kuukautishäiriöitä tuli, ei muuta.

Lähettäjä: ^•^ 
Päivämäärä:   2.8.26 22:05:09

Otin 3 rokotetta suositellussa aikataulussa. Ei tullut oireita. Lähipiiri kävi myös rokotteissa, eikä heillekään ole tullut mitään oireita.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.8.26 22:08:25

Sydänoireet pariksi viikoksi. Syke nousi urheillessa 170 päälle vaikka kyse pk lenkistä. Eikä laskenut, normaalisti on hetkessä alle sadan, silloin saattoi takoa 10 min ilman että laski lyöntiäkään. Oireet katosi yhtä nopeaa kuin tulikin. Toista en olisi ottanut edes aseella tai työpaikalla uhaten, onneksi sairastin taudin niin riitti.

Siskolle tuli rokotteesta vyöruusu ja taudeista longcovid. Tädille aivoperäiset oireet, lääkärit syyttivät rokotetta ja kielsivät ottamasta lisää. Ei toipunut ennalleen mutta eläjä tuli. Muuten ei mitään muilla mitä nyt kiekkoporulassa puhuivat että menkat räjähti mutta se taisi olla ihan normaali sivuvaikutus.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   2.8.26 22:34:14

4 rokotetta olen saanut, ei mitään haittoja, kerran olen olen koronan sairastanut lievin oirein, tapahtui 2022. Sen jälkeen ei hengitystieinfektioita ole ollut.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   2.8.26 22:37:44

Ja kaikkiin näihin juttuihin on lääketieteellisesti todistettu, että oireet tai sairastuminen johtui rokotteesta? Ei voi siis olla mahdollista, että autoimmuunisairaus tai sydänoireet tms. olisi tullut joka tapauksessa?

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   2.8.26 22:39:22

....... , on ihan tunnettu tosiasia, että rokotteetvoivat laukaista autoimmuunitaudin. Oli muuten lääkärillä ensimmäinen kysymys, kun sinne menin, että olenko ottanut rokotteita viime aikoina. Heillä oli ollut paljon tapauksia. Vert. Narkolepsia sikainfluenssarokotteesta.

Ei lainkaan tavatonta.

Päivämäärä:   2.8.26 22:40:44

Ai niin – koronapiikeistä ei voi tulla haittavaikutuksia.

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   2.8.26 22:44:48

Mulla tuli kuukautishäiriöitä, mutta niin tuli koronastakin. Vyöruusun sain Havrix-rokotteen jälkeen, en koronarokotteesta.

"Nyt koronan jälkeen tiedän 11 (tervettä) ihmistä (suurin osa aikuisia, pari lasta), jotka ovat yhtäkkiä saaneet epileptisiä kohtauksia, saaneet epilepsialääkityksen ja (aikuiset) menettäneetajokortin vuodeksi."

Veljeni sairaistui noin 10 vuotta sitten tuollaiseen omituiseen epilepsiaan, tai jonkinlaiseksi epilepsiaksi se diagnosoitiin. Vuoden oli kortti pois, oireita oli joitakin viikkoja, sen jälkeen ei enää mitään. Ihan kaikki ei johdu koronarokotteesta.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   2.8.26 22:49:26

Kolmesta ensimmäisestä tuli tavallisia rokotusoireita (kaikki eri valmistajan), kuudesta sen jälkeen otetusta ei ole tullut oireita.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   2.8.26 22:50:47

Ei ole niitä rokotteita, mutta sain toisesta ja melko lievästä koronataudista long covidin. Olen joskus miettinyt, että kerran virus jätti pitkäaikaiset oireet, olisinkohan minä ollut yksi niistä harvoista (?), jotka saavat rokotehaitan. Mutta eipä sillä väliä, kun tässä suossa ollaan jo.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.8.26 22:59:02

.....; nuo omat oireet rokotteesta oli ihan oma diagnoosi. Toki noita voi perusterveellä urheiljalla olla kerran elämässä ilman mitään flunssaa tai muuta. Rokotus vaan sattumalta osui samaan aikaan...

Lähettäjä: Toinen S 
Päivämäärä:   3.8.26 00:51:04

Kuukautishäiriöitä mullakin tuli. Mistään muusta rokotteesta ei ole tullut eikä myöskään sairastetusta koronasta tai muusta viruksesta, vaikka se kuulemma on yleistä.

Päivämäärä:   3.8.26 00:52:32

Toivottavasti voitte vielä saada lapsia.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.8.26 01:01:01

Otin ne myöhemmin tulleet perinteiset rokotteet (ykkösrokote ja tehoste), en MRNA-rokotteita. Niistä ei tullut mitään. Elin siis pari vuotta ilman rokotteita. en sairastunut koronaan, useamman MRNA-rokotteen ottaneet työkaverit sairastivat senkin edestä.

Oli se kyllä melkoista hulluutta, en päässyt esimerkiksi kavereiden kanssa ravintolaan syömään kun ei ollut rokotteita ja koronapassia. Vaikka olin se ainoa, joka ei ollut missään vaiheessa kipeä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   3.8.26 01:23:38

Lähettäjä: Sanna Lopakka
Päivämäärä: 2.8.26 20:40:10

"Olen ottanut kun tämä pandemia alkoi. Ei tullut mitään oireita jos käsikipua ei lasketa. Sulhanenkin otti eikä hänellekkään tullut mitään oireita jos käsikipua ei lasketa."

Lisätään : Molemmilla 4 koronarokotetta otettuna + 1 sikainfluenssa rokotus. Kumpikaan ei ole sairastanut koronaa, eikä sikäinfluenssaa tms..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.8.26 01:50:12

Rokotteesta ei tullut mitään oiretta, mutta itse taudista riehaantui huuliherpes ihan mahdottomaksi. Oli varmaan 4 viikkoa non-stopina, kunnes lääkityksellä asettui. Sen jälkeen on kyllä puhjennut tavallista herkemmin, mutta eri kohtaan kuin yleensä. Taudin jälkeen sain myös ensimmäisen migreenikohtaukseni. Ne eivät onneksi ole jääneet päälle vaikka pari kertaa onkin ollut uudestaan.

Lähettäjä: Sis 
Päivämäärä:   3.8.26 01:50:46

En ottanut rokotteita, mutta kaverini parikymppinen nainen sai erikoisia sydänoireita, rytmihäiriöitä ym ja meni lääkäriin sen takia.

Lähettäjä: Varvara 
Päivämäärä:   3.8.26 12:01:10

Ensimmäisestä rokotteesta tuli käsi kipeäksi muutamaksi päiväksi ja hurja kutina rokotuskohdassa. Sen jälkeen ei oireita. Neljä koronarokotusta olen ottanut, viimeisen pari vuotta sitten. En ole sairastanut koronaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.8.26 12:06:22

Käsi oli ensimmäisestä rokotuksesta hieman kipeä muista ei mitään oireita. Koronaan ole sairastanut mutta kaveri joka ei rokotusta ottanut (perusterve) sai koronan, joutui sairaalaan ja hengenlähtö oli lähellä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.8.26 12:28:39

Ensimmäisestä tuli niin itselle kuin 16 v tyttärelle kuukautisoireita. Mulla oli jo hiipumaan päin ollut vuoden verran menkat, mutta sit ryöpsähtikin kunnolla yksi kierto. Tyttärellä taas jäi välistä yksi kierto. (Ja ei, ei ollut raskauden pelkoa/alkua).

Toisesta ei tyttärelle kummempaa, eikä itselle toisesta eikä kolmannesta. Sitten jo sairstettiinkin covid omicronvarianttina.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   3.8.26 13:23:16

No käsi oli kipeä muutaman päivän rokotuksesta ja parin viikon päästä alkoi ihan hullut hormonaaliset häiriöt, mulla oli esivaihdevuodet alkaneet pari vuotta ennen ennen rokotusta (hyvin lievillä oireilla) ja rokotuksen jälkeen vaihdevuosioireet räjähti ihan totaalisesti; lihoin kahdessa kuukaudessa 5 kiloa (ilman että ruoka ja liikuntatottumukset muuttuivat), rinnat oli hullun kipeät, mielialan muutoksia, orgasmit katosivat, limakalvot kuivuivat, iho-oireita jne. Siis aivan kaikki mahdolliset vaihdevuosioireet potenssiin kymmenen, lukuunottamatta virtsankarkailua. Onneksi kohtu oli jo poistettu tuolloin, olis varmaan menkat räjähtäneet myös.... Nämä karmeimmat oireet kestivät muutaman kuukauden, sitten hiipuivat. Sairasti koronan noin 9kk rokotteen ottamisen jälkeen (tehosterokotetta en uskaltanut ottaa) ja oli aika paha ja kivulias tauti ja taas lihoin muutaman kilon kuin taikaiskusta taudin jälkeen. Noin vuosi sitten sairastin lievemmän koronan ja yllätysyllätys, taas lihoin. Kummankin koronatartunnan seurauksena on myös ollut lyhyt (viikon-kaksi) masennuskausi jolloin olin täysin saamaton, mikään ei tuntunut miltään, teki mieli vaan möllöttää ja tuijottaa seinää. Aivan täysin epätyypillinen olotila minulle joka normaalisti olen iloinen ja puuhakas, ymmärsin silloin miltä masentuneista ihmisistä varmaan tuntuu koko ajan ja olen ollut superkiitollinen että en masennukseen ole koskaan oikeasti sairastunut. Kellään tuntemallani ihmisellä ei ole näin rajuja hormonaalisia oireita ollut, muutamilla naispuolisilla ystävillä on kyllä hormonitoimintaan jotenkin vaikuttanut, mutta ei näin rajusti. Mutta rokotteesta saadut oireet olivat rajummat kuin itse taudin jälkioireet....

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   3.8.26 14:56:50

Mulla on aina ollut pientä satunnaista sydämen lisälyöntiä. 1. ja 3. rokotteen ottamisen jälkeen sain 24-48 tuntia rokotteen ottamisen jälkeen todella pelottavan kohtauksen, jossa lisälyönti muuttui jatkuvaksi ja tuli konekiväärin tahdilla 15-30 minuutin ajan. Kolmannen vastaavan kohtauksen sain sairastettuani itse koronan, sen jälkimainingeissa, ja se oli useita tunteja kestävä vaihdellen voimakkuudeltaan, en pystynyt nukkumaankaan silloin. Toisella kerralla koronan sairastaessani ei kohtausta enää tullut.

Ekan kohtauksen jälkeen sain holterin ja pääsin sydänultraan, jossa sydänspesialisti sanoi että hyvin monet hänen potilaistaan ovat kertoneet erilaisista lisääntyneistä sydänoireista n. 2 viikon aikana rokotteen ottamisen jälkeen, mutta kellään ei ollut mitään yhtä pahaa kuin mulla. Hän myöskin kehotti soittamaan ambulanssin seuraavan kohtauksen iskiessä, ei siksi että olisi varsinaista hätää vaan koska se on nopein ja varmin tapa saada kohtaus talteen EKG:lle mikä olisi hyvin arvokasta tietoa, molemmilla aiemmilla kerroilla nimittäin ei EKG:stä ollut juuri hyötyä koska kohtaus ehti mennä ohi istuessa vuoronumero kourassa päivystyksessä. Näin sitten teinkin tuon kolmannen kohtauksen iskiessä, tai oikeastaan siksi että se ei vaan tuntunut menevän millään ohi, ja ambulanssihenkilökuntakin ihmetteli nauhaa katsellessaan että ohhoh miten onkin voimakasta ja selkeää lisälyöntiä.

Myöhemmin sain työterveyslääkäriltä hyviä vinkkejä siitä miten tuollaisen lisälyöntikohtauksen kanssa voi yrittää hieman pärjätä ja tehdä oloaan mukavemmaksi odotellessaan että se menee ohi, tätä ei ollut kukaan aiempi lääkäri osannut neuvoa, oli vain valiteltu että ikävä juttu mutta eipä tuolle mitään voi. Mitään lääkitystä, hoitoa tai apuahan siihen ei ole, ei auta muu kuin kärsiä ja kestää. Tuollainen pitkittynyt kohtaus on äärimmäisen epämukava koska siinä kohtaa kun se jatkuva lisälyönti on kestänyt muutaman minuutin, alkaa tulla kaikenlaisia muitakin epämiellyttäviä oireita.

Päivämäärä:   3.8.26 15:09:36

Kuukautis/hormonihäiriöitä tullut jokaiselle naiselle kenen kanssa asiasta juttelin.

Saatiin myös koko kaveripiiri korona eräistä juhlista. Rokotetuilla oli koviakin flunssaoireita, rokottamattomilla todella pieniä oireita. En itsekään olisi tajunnut saaneeni tartunnan ennen kuin alkoi muilta kuulumaan. Tuntui kyllä typerältä olla 10 päivää karanteenissa jonkun ihan pikkunuhan takia.

Päivämäärä:   3.8.26 15:10:13

Siis kun samaan aikaan influenssaa sairastavat saivat vapaasti tartuttaa muita.

Päivämäärä:   3.8.26 16:18:19

En ottanut yhtään rokotetta. En ole sairastanut koronaa myöskään.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.8.26 22:03:37

Koronarokote voi aiheuttaa väliaikaisia sydänoreita. Koronan sairastaminen aiheuttaa niitä tutkimusten mukaan todennäköisemmin ja voimakkaammin. Minulle tuli krooninen mitraaliläpän vuoto rajun covidin seurauksena.

Lähettäjä: Viiru 
Päivämäärä:   4.8.26 07:10:51

Sydämen rytmihäiriöitä tuli, ja kesti lähes 2 vuotta, ennen kuin loppuivat. Vasen munasarja kipuilu aina muutaman päivän ajan kahden viikon välein. Vasempaan silmään tuli elohiiri, kesti myöskin kauan aikaa. Vasen sierain alkoi vuotaa verta, eikä mulla yleensä ole ikinä nenäverenvuotoa. Oire kesti myös yli vuoden.

Lähettäjä: Oliivi 
Päivämäärä:   4.8.26 08:17:43

Minulla pahinta rokotusten jälkeen oli se, kuinka tuskaisen kiepäksi käsi aina tuli! Ensin muutamat päivät kipu oli sellaista, ettei puhettakaan että olisi voinut nukkua, tuntui että koko raaja on räjähtämässä ja pienikin liike sattui saakelisti (tuntui oikeasti pahemmalta, kuin mun aikoinaan murtunut olkavarsi). En saanut edes esim paitaa puettua päälle tai otettua pois itse. Käsi myös turposi olkapäästä kyynärpäähän tukiksi. Reilun viikon sitä aina kesti, vähitellen hellittäen. Lisäksi muitakin lihaskipuja, kuumeilua ja voimakkaan flunssan kaltaista oiretta oli about 3-5 päivää jälkeen (urheillessa vaikutti negatiivisesti pidempään). Toisella rokotteella noiden lisäksi menkat katosi noin puoleksi vuodeksi kokonaan ja ennen säännölliset & kellontarkat palasi epäsäännöllisinä takaisin.
Otin ’pakolliset’ rokotteet ekan haittojen jälkeenkin (en kyllä iloisesti), koska työnantaja vaati ne jos halusi käydä töissä. Eipä ollut vastavalmistuneen taloudellisesti varaa riskeerata omaa työpaikkaa. Meillä oli rokotusten jälkiseuraamusten takia todella paljon porukkaa aina pitkälläkin saikulla (itse koronan takia vaan ihan pari lyhyitä aikoja) ja se aika oli ihan hirveää kaaosta, edelleen stressitasot nousee kun muisteleekin :|

Päivämäärä:   4.8.26 10:38:47

"Ja kaikkiin näihin juttuihin on lääketieteellisesti todistettu, että oireet tai sairastuminen johtui rokotteesta? Ei voi siis olla mahdollista, että autoimmuunisairaus tai sydänoireet tms. olisi tullut joka tapauksessa?"

Samaa mietin minäkin, mutta toki niihin kaikkein pisimpään käytössä olleisiin ja siten turvallisimmalta tuntuviinkin rokotteisiin liittyy riskejä, jotka konkretisoituvat aina jonkun yksilön kohdalla. Lisäksi usein ehkä unohdetaan, että rokotteen ehkäisemän taudin sairastaminenkin saattaisi laukaista näillä ihmisillä saman sairauden - varsinkin jos sairauden laukeaminen liittyy nimenomaan suojan antavaan reaktioon eikä esimerkiksi rokotteen lisäaineisiin.

Lähettäjä: Kauhiast ihmettele 
Päivämäärä:   4.8.26 10:54:55

En vaan ymmärrä miksi ihmisille on niin vaikea uskoa, että rokotteista tulee rokotehaittoja. Toisista enemmän kuin toisista. Mikään rokote ei ole haittavaikuseton taikka riskitön. Kannattaa vaikka lukea ihan valmistajien tekemät rokotteiden tuoteselosteet, missä ne haittavaikutukset luetellaan yleisestä harvinaisempaan. Tunnen myös kaksi naista, jotka saivat 2008 sikapiikistä narkolepsian. Ihan lääkärillä diagnosoitu.

Lääkkeistäkin tulee haittavaikutuksia ja tämäkään ei ole harvinaista. Nämäkin haitat luetellaan lääkkeen selosteessa. Tiedän naisia, jotka ovat saaneet e-pillereistä veritulpan. Tiedän ihmisen, joka sai lääkkeestä erittäin harvinaisen haittavaikutuksen, mutta meinasi kuolla siihen. Tämä sivuvaikutus oli ihan lueteltu lääkeselosteessa. Että kyllä näitä löytyy ja ihan lääkärien diagnosoimana.

Kaikissa lääkkeissä/rokotteissa on aina riskinsä ja potentiaaliset haittansa. Ihmiset vaan kulkevat laput silmillä, ja lallattelevat menemään, eivätkä usko että näistäkin voi olla haittaa ja eivät usko etenkään sitä, että se huono tuuri voi sattua omalle kohdalle. Sitten näitä huonompi onnisten kokemuksia vähätellään. "Minulle ei tullut, niin ei voi olla sinullakaan¡!".

Mutta se on eri asia sitten, onko nämä haitat suurempia kuin itse tauti. Se pitää sitten aina punnita erikseen ja ehdottomasti on tilanteita lääke/rokote kannattaa aina ottaa, potentiaalisista sivuvaikutuksista huolimatta.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.8.26 10:55:27

Ei, neljä kertaa olen ottanut.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.8.26 10:59:49

"Ei tullut mitään oireita, ei myöskään kenellekään kenet tunnen ja kaikki läheiset ovat ottaneet rokotteen."
Sama täällä. Paitsi että käsivarsi oli kipeä yhden vuorokauden.

"Toivottavasti voitte vielä saada lapsia."
En voi, olen 57 v. Tunnetustihan noin muutoin maailmaan ei ole yhtään lasta syntynyt vuoden 2020 jälkeen, paitsi niille muutamalle rokotusvastaiselle :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.8.26 11:03:40

Kuinkahan moni olisi saanut ilman rokotetta pahemmat oireet sairastetusta koronasta?

Sen vyöruusun aiheuttaa elimistöön piiloutunut vesirokkovirus. Virukset aktivoituvat välillä. Jokaisella vesirokon sairastaneella on vyöruusun riski olemassa kun vastustuskyky syystä tai toisesta heikkenee esim sairauden myötä.

Neljä koronarokotetta olen ottanut eikä oireita, enkä tiedä ketään jolle niitä olisi tullut.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.8.26 11:07:16

Rokotetut sairasti lähipiirissä pahemmin ja useammin. Toki rokottamattomat tai me yhden rokotteen väki oltiin perusterveitä kovakuntoisia jotka ei yleensäkään sairasta. Rokotesarjan keränneillä joku perussairaus tai muuten huono kunto tai vastustuskyky.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   4.8.26 11:43:56

Enemmän oireita mulle tuli vyöruusurokotteesta kuin mistään koronarokotteesta.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   4.8.26 12:04:12

Ei tullut mitään ja kolme rokotusta otin kun oli vähän pakko jos aioin työssä olla, koronaa en ole sairastanut. Nyt olen erilaisessa työssä ja en ottaisi rokotuksia mm influenssa rokotusta en ole koskaan ottanut enkä myöskään sairastanut sitä ja muutkin kulkutaudot ovat tehneet ohikkaan.

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   4.8.26 13:00:38

Kauhiast ihmettele: samat ajatukset

"Kaikilla lääkkeillä voi olla haittavaikutuksia, eikä vakaviakaan haittoja kyetä täysin ehkäisemään. Haittavaikutusriskiä voidaan pienentää huomioimalla lääkkeiden valinnassa, annostuksessa ja hoidon seurannassa potilaan ikä, sukupuoli, paino ja pituus, muu lääkitys, lääkeanamneesi ja elintoimintojen poikkeavuudet."
Duodecimistä tämä kopioitu.
Ite en ottanut koronarokotteita, koska olen perusterve enkä kuulu riskiryhmään. En ole sairasnut koronaa enkä itseasiassa mitään flunssaakaan useaan vuoteen. Enkä halua olla koekaniini uusille rokotteille/lääkityksille. Lääketieteellinen hoito ennemmin vain sitä tarvitseville. Muutenkin lääkehaitat ja lääkintävirheet taitaa olla top 5 kuolemanaiheuttaja maailmanlaajuisesti.

Päivämäärä:   4.8.26 13:31:52

"Muutenkin lääkehaitat ja lääkintävirheet taitaa olla top 5 kuolemanaiheuttaja maailmanlaajuisesti."

En lähde kieltämään haittavaikutuksia enkä edes sitä, että lääkkeet voivat aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia, mutta tälle väitteelle haluaisin silti lähteen.

Lähettäjä: Ghg 
Päivämäärä:   4.8.26 13:37:23

Vaihdevuodet alkoi välittömästi ensimmäisen rokotuksen jälkeen. Lähes kaikilla naispuoleisilla tutuillani on ollut rokotusten jälkeen häiriöitä hormonitoiminnassa, kuukautishäiriöitä tai esivaihdevuosioireita poikkeuksellisen nuorina.

Päivämäärä:   4.8.26 13:51:02

Mulla tuli maailman kivuliaimmat menkat koskaan. Ekasta ei tullut mitään, toisesta varmaan siksi että menkat alkoi pari päivää myöhemmin rokotteesta. Oli niin kivualiaat että pyörryin kolme kertaa ja oksensin 4kertaa ripuloiden samalla. Piti miettiä etten vaan pyörry oksentaessa ja mikä pää vessaan ensin, kaikki samaan aikaan ihan hirveissä kivuissa. En ole koskaan sellasta kipua tuntenut sen jälkeen

Päivämäärä:   4.8.26 14:44:26

5 koronarokotetta, ja kaikista tullut lievää pistoskohdan kipua sekä akuuttia urtikariaa. Tokan rokotteen jälkeen urtikaria meni lievempänä ohi kun älysin ottaa allergialääkkeen aina juuri ennen rokotetta.

Neljästi olen sairastanut koronan rajuilla oireilla, mutta kertaakaan en niin rajuna että olisin joutunut osastohoitoon vaikka ehkä lähellä oli. Joka kerta oireita oli laidasta laitaan oksennus-paskannus-kuume-särky-keuhkokuume-kombeilla, mutta sairaus itsessään ei kestänyt kuin aina noin viikon. Rokottamattomana en olisi halunnut sitä sairastaa.

En muuttunut rokotteista tai sairastetuista covideista magneettiseksi, pimeässä hehkuvaksi enkä sairaammaksi - en myöskään tunne ketään joka olisi rokotteista saanut vakavia oireita tai haittoja. Rokottamattomia sairaalahoitoon joutuneita, pysyvästi sairastuneita tunnen ja yksi rokottamaton tuttu kuoli covidiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.