Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi vaaleaa leipää demonisoidaan?

Lähettäjä: musse 
Päivämäärä:   2.8.26 10:48:50

Siinähän on paljon enemmän proteiinia kuin ruisleivässä. Lisäksi se on hyvää palautusta treeneistä, vaikka banaanin ja maitolasin kanssa :)

Re: Miksi vaaleaa leipää demonisoidaan?

Lähettäjä: busse 
Päivämäärä:   2.8.26 10:53:34

Katoppas, niin onkin proteiinipitoinen leipä. Varmaan se kuitujen vähäinen määrä ja pitkälle prosessoituna sisältää vähemmän hivenaineita jne. kuin tumma leipä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.26 11:15:46

Minulla ei kulje paska jos syön vain vaaleaa leipää.

Lähettäjä: minna 
Päivämäärä:   2.8.26 11:34:55

Ummetus johtuu siitä että suolisto sulattaa ruuan hyvin ja turhaa tavaraa tulee sitten kakan mukana pois ja sitä on vähemmän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.26 11:56:49

"Minulla ei kulje paska jos syön vain vaaleaa leipää."

Itse olen raskaana ja aivan sama ongelma ilmestyi. Mitään ei tuu ulos jos söi vaaleeta leipää, normaalisti en ole koskaan ummetuksesta kärsinyt, ainakaan näin pahasta. Mikään muu tuote ei aiheuttanut samaa ainakaan yhtä pahana.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   2.8.26 12:30:14

Jos syön monta päivää "höttöleipää" monta siivua päivässä, niin mulle tulee hiivatulehduksen oireita. Outo juttu, mutta näin se vaan on.

Lähettäjä: protskukikka 
Päivämäärä:   2.8.26 12:41:06

https://terhinkeittiossa.blogspot.com/2012/09/teeleivat-seiskaluokan-retroherkku.html?m=1

Tuossa hyvä ohje, proteiinia tulee n 30g kun syö sen kokonaan.

Lähettäjä: pulla 
Päivämäärä:   2.8.26 12:42:57

Hiivaleivästä ei tule hiivaa. Valitettavasti.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.8.26 12:50:05

Vaaleaa leipää on aika montaa sorttia. 100% kaura on sisällöltään aika erilaista kuin ranskanleipä.

Lähettäjä: Mitäterveellinenon 
Päivämäärä:   2.8.26 13:16:57

Proteiinin ero ei ole niin merkittävä etteikö voisi suoraan sanoa että ruisjauho on merkittävästi terveellisempi vaihtoehto.
Palautua voi vaikka heraproteiinilla ennemmin koska se imeytyy paremmin jos se on jotenkin tärkeä juttu. Ehkäpä on jos liikuntaa on huippu- urheilijan verran.
Leipä on sitten eri asia kuin pelkkä jauho tietenkin.
Niitä kun vertailee niin paras vaihtis on minulle ainakin juureen leivottu ruisleipä jossa ainesosat täysjyväruisjauho, vesi, suola.
Ei mitään turhaa kannata ostaa silloin kun leipää yleensä syön.
Hiilihydraattien määrä on monelle ratkaisevampi asia kuin proteiini jota normiruoasta saa hyvin/hiilaria usein liikaa joten valkoinen vehnäjauho on sen vuoksi karsittavien listalla se ykkönen tavallisen sokerin rinnalla.

Lähettäjä: nih 
Päivämäärä:   2.8.26 13:41:37

Kestävyysurheilijat tarvitsevat hiilihydraatteja koska liikunnan aikana kehon hiilihydraattitaso laskee.
Kuntosaliharjoittelija tarvitsee proteiinia että lihasten pienet verisuonet lihasten välissä paranevat kun proteiini pääsee parantamaan lihasvaurioita ja lihakset kehittyvät entistä vahvemmiksi.

Lähettäjä: puritaani 
Päivämäärä:   2.8.26 13:57:10

Itsehän syön suunnilleen fifty-fifty 100% valkoista leipää ja 100% tummaa ruisleipää. En tykkää mistään sekaleivistä, kaura- tai ohraleivistä, en varsinkaan siitä jos vilja on rakeista eli sitä ei ole jauhettu kunnolla tai leivän sekaan sotketaan jotain sinne kuulumatonta pskaa kuten siemeniä, pähkinöitä, tai hyi olkoon jotain porkkanaa saati sitten rusinaa, yäk.

Leipä leipänä!

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   2.8.26 14:22:54

Pulla -joitakin ärsyttää kuitenkin leipä joka hiivalla nostatettu. Eli ns hiivaleipä.

Lähettäjä: Opel 
Päivämäärä:   2.8.26 15:46:32

"Kestävyysurheilijat tarvitsevat hiilihydraatteja"

Tosissaan ajattelet että valkoinen jauho on ainoa hiilarin lähde?

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   2.8.26 16:35:00

pulla: jaa-a, joku siinä silti on. Ihan selkeät hiivaoireet, mutta menee onneksi kotikonstein ohi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.