Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain reseptin Mounjaroon, mutta...

Lähettäjä: Epävarma 
Päivämäärä:   1.8.26 15:36:10

en tiedä uskallanko aloittaa sitä.

Faktat:
- olen ylipainoinen
- minulla on PCOS
- liikun paljon ja syön kai ihan ok
- en onnistu laihduttamaan

Pelkään Mounjaron haittavaikutuksia ja sitä, että jos laihdun sen avulla, niin lihon kaiken takaisin, kun lääkitys loppuu. Kertokaa minulle kokemuksia tästä lääkkeestä!

Re: Sain reseptin Mounjaroon, mutta...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.8.26 15:41:01

Eikös se ole just sun tyyppisille suunnattu lääke :D ja sen on tarkoituskin olla loppuelämän lääke jos lihoo takaisin lääkkeen lopetettua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.26 16:05:33

Mitä häviät? Voit lopettaa milloin vaan jos haitat on suuret, ja sitten lihot todennäköisesti nykypainoosi.
Entä jos se pelastaa elämäsi? Hoitaa oireesi? Entä jos saat paremman elämän ja vaan otat kiltisti lääkettä loppuelämäsi? Et olisi ainoa.

Rohkeasti nyt vaan.

Lähettäjä: mökömökö 
Päivämäärä:   1.8.26 17:08:33

Itselle kirjoitettiin juuri resepti Ozempiciin ja samat pohdinnat!

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   1.8.26 17:47:28

Itsellä ollut Mounjaro käytössä nyt vuoden verran. Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut. Alkoholia ei tee enää mieli ollenkaan, sen nyt joku voi kokea haittavaikutukseksi? Alussa itselle tuli välillä heikko olo, mutta sekin loppui kun aloin juomaan päivittäin elektrolyyttijuomaa. Ja lisäksi alkuun vaikka tuli helposti röyhtäys, jos join hiilihapollisia juomia. Mutta nyt kun jätin limsat ja vissyt pois, niin sekin jäi.

Päivämäärä:   1.8.26 18:29:02

Bertta: kiitos kun jaoit kokemuksesi. Kiva kuulla, ettei kaikille tule pahoja haittavaikutuksia. Alkoholia en käytä muutenkaan niin ei haittaa, jos sitä ei tee mieli. :D Onko sinulla paino pudonnut hyvin?

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   1.8.26 19:39:34

Itse käyttänyt Ozempicia helmikuusta lähtien. Annoksen nosto todella hitaasti, vasta kesäkuun alussa aloin täydelle 1mg annokselle, joka tuntuu olevan turhankin tehokas (syön itseni herkästi liian täyteen, josta huonovointisuus itselle tulee). Sivuoireita ei ole ollut. Olen laihtunut reilu 12kg tässä ajassa, eli pudotustahti ollut noin 0,5kg/viikko.
Minulla lääke on auttanut ensisijaisesti IBS oireisiin todella paljon ja annoksen noston myötä merkittävästi myös ruokahaluun. Helppo tehdä hyviä valintoja, kun päässä ei enää pyöri kela mitä syön seuraavaksi/illalla jne.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.8.26 22:58:19

Lue Johan Harin kirja Ihmepilleri. Hän käyttää itsekin lihavuuslääkettä ja pohtii niiden käyttöä todella monipuolisesti. Itse aion kanssa käydä hakemassa lääkityksen kunhan synnytyksestä on kulunut 6kk. (Ei ole vaan raskauskiloja vaan olin lihava jo aikaisemmin)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.8.26 23:19:48

Takaisin lihomisen riski on kaikessa laihtumisessa. Mutta on myös "riski" onnistua ja pysyä siinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.8.26 14:27:33

Mitkä on vaihtoehdot? Pysyt lihavana ja lihot pikkuhiljaa enemmän ja enemmän?
Otat lääkkeen ja todennäköisesti laihdut. Joko jatkat sitä sitten pienellä määrällä ylläpitona tai et. Paino pysyy ilman lääkettä tai nousee.
Ilman lääkettä tuskin pääset tilanteeseen jossa saat painoa runsaasti pois.

Päivämäärä:   2.8.26 16:35:56

Kävin ostamassa ensimmäisen Mounjaro-kynän. Aloitan lääkityksen viikon puolivälissä. Meni syteen tai saveen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.8.26 16:44:22

Minttu: itse aloitin samalla tavalla kuin sinä, toukokuussa Ozempicin hitaasti nostaen. Nyt käyttänyt täyttä 1mg annosta 3 viikkoa mutta paino ei ole juuri laskenut (minulla on kylläkin muita lääkkeitä jotka nostavat painoa, en voi lopettaa niiden käyttöä) onkohan odotettavissa että paino lähtee tästä laskuun vai käytänkö ihan turhaan? Ruokavalio on parantunut paljon ja liikuntaa on tullut viikko ohjelmaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.8.26 20:45:49

Söin Rybelsusta, laihduin enkä oo lihonut takaisin kun lopetin. Se korjasi jotain mun elimistössä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.