|
Lähettäjä: Brianna
Päivämäärä: 1.8.26 14:52:25
Omasta vinkkelistä parhaat häät missä olen ollut vieraana: lapsettomat juhlat, paikkana tunnelmallinen kauniisti korosteltu huvilan tyyppinen juhlatila, rento ilmapiiri jossa ihmiset sai olla kulkea juhla-alueella vapaasti ja hääpari viihtyi vieraiden seurassa, ei mitään esim hääleikkejä, kauniit puheet ja häävalssi oli oikeastaan ainoat varsinaiset ohjelmanumerot, livebändi joka sai koko juhlaporukan tunnelman kattoon, ruokailu oli modernimpi buffet jossa oli hyvä ruoka (myös kasvisversiot) ilmainen alkoholitarjoilu mistä jengi osasi kuitenkin juoda maltilla, paikalla oli myös drinkkien tekijä ja sai myös holtittomia versioita niistä, juhlapaikalle oli viritelty hauskoja yksityiskohtia (esim sikaribaari, polaroidseinä, yms), juhlan ilta jatkui nuotion ääressä, osa soitteli kitaraa ja vietettiin vaan aikaa yhdessä porukalla, iltapalaksi tarjolla hodari-&salaattibaari.
Ja omasta mielestä kammottavimmat häät missä olen ollut vieraana: juhlat kolkolla työväentalolla, ei koristelusta, tunnelma sellainen pönöttävät ja epämukava, hääpari oli koko juhlan ajan kahdestaan korokkeella ja kaikki suunnilleen istui vain omilla määrätyillä paikoillaan pöydisssä, vähän väliä jotain mukahauskoja kiusallisia hääleikkejä joihin raahataan porukkaa väkisin vieraiden joukosta vaikkeivät he halua (tuntui että tarkoituksena oli vain nolata ihmisiä), morsiamenryöstöt yms toki myös ohjelmassa, morsiamen isä oli niin umpijurrissa ettei saanut puhettaan pidettyä (ja morsian itki sen takia), hääpari ei ollut opetellut tanssimaan valssia joten tanssi jäi pariin askeleeseen ja morsian luovutti, riehuvia lapsia ja aivan liian humalaisia ihmisiä, ruokailuna sellainen vanhan ajan pitopalvelu (kumiperunoita, paistia, kotikaljaa, voileipäkakkuja), pääosassa viina ja musiikkina mankasta jotain Leevi and the leavings-tyylistä + karaoke, osa oli konttauskunnossa jo alkujuhlista ja yksi sankari kävi kähmimässä naispuolisia vieraita niin, että siitä syntyi tappelu. Ei jääty katsomaan millainen meno oli illalla noissa juhlissa. Aivan pahinta noissa juhlissa oli kuitenkin se, että morsian (ystäväni) oli itse erittäin pettynyt omiin juhliinsa :( Hän ei nauttinut ja oli todella surullinen vielä jälkeenpäinkin miten nuo meni.
Mutta huom nämä vain mun mielipiteitä, tärkeintä mielestäni häissä on se, että pari saisi pidettyä juuri oman näköisensä juhlat, sillä miten vaikkapa minä vieraana ne koen ei oikeasti ole merkitystä.
|