Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  K-Beauty tuotteita - mistä?

Lähettäjä: Tirppa 
Päivämäärä:   1.8.26 11:33:19

Hei - korealaiskasvojenhoitotuotteet on nyt kovassa huudossa, ja itselle ainakin IG ja TikTok työntää erilaisia tuotteita ja AI-videoita koko ajan.
Onko kellään suosituksia tai kokemuksia, mitä ja mistä kannattaisi lähteä ostamaan tuotteita?
Osa näistä on varmaan huijauksia, mutta pakko kai jotain luotettavia verkkokauppojakin olla. Tällä hetkellä seuraan Yuri- ja Nida tuotteiden sisältöjä, mutta en ole uskaltanut tilata.

+45v iholle etsinnässä ainakin geelimäinen yönaamio, kasvovoide ja kevyt meikkivoide (mieluiten sellainen ”väritön” voide, joka muokkautuu käyttäjän ihon mukaan kuten Merodalla oli. Myös muita tuotteita voi suositella. On jo ryppyjä ja hevosammattilaisen ulkoilmassa ryvettynyt sekaiho, joka pitäisi saada kuosiin nyt toimistolookiin ja meikkiin.

Asun maalla, joten pääkaupunkiseudun myymälöihin en ehdi pyörimään.

Re: K-Beauty tuotteita - mistä?

Lähettäjä: popcorn 
Päivämäärä:   1.8.26 12:11:04

Yeppo&Soonsoo yksi perustuotteden osalta hyvä, aika jees valikoima ainakin tuollaisia kaipailemiasi perustuotteita. Eikä tarvii lähtee pks, vaan on myymälöitä täällä landen lähelläkin (esim Kuopiossa ja JKL) + toki verkkokauppa.
Monissa apteekeissa on myös paljon korealaista kosmetiikkaa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   1.8.26 12:27:30

Verkkokaupoista esim. edellä mainittu Yeppo tai Bearel on k-beautyyn keskittyneitä ja luotettavia suomalaisia yrityksiä.

Korealainen kosmetiikka on noussut nykypäivänä jo niin isoksi jutuksi että sitä saa lähes mistä tahansa kosmetiikkaa myyvästä liikkeestä. Isot verkkokaupat kuten Zalando ja Lyko ym. myyvät myös, lisäksi löytyy Sokokselta, Prismoissa ja Citymarkeiteista ja apteekeistakin.

Lähettäjä: Nyymi123 
Päivämäärä:   1.8.26 12:28:55

Yeppolta juuri tilasin kun oli hyvät alet. Olen aika hintatietoinen ja tilaan sieltä, mistä halvimmalla saa. Yesstyle.com on usein tosi kilpailukykyiset hinnat, tosin sitä kautta toimitus kestää vähän pidempään. On kuitenkin luotettava.

Itse tykkään erityisesti mm. Anuan ja Skin1004:n tuotteista perusihonhoidossa. Suosittelen kaksoispuhdistusta ja kunnon kosteutusta (mm. kasvoveden kerrostaminen).

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   1.8.26 12:29:03

Prismoista ja Cittareista löytyy ainakin ihonhoitotuotteita. Esim Kiko Nasamune.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.8.26 12:46:58

Mielenkiinnosta: mikä noissa on se juttu että ovat nyt muodissa? Tai ainahan taitaa joku merkki olla vuorollaan suosiossa. T: nelikymppinen kuka ei juuri ihonhoitotuotteita tai meikkejä käytä. :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.8.26 12:59:25

Yeppo&Soonsoo myymälöissä käyn itse, mutta heillä on verkkokauppakin. Valikoima ihan hyvä ja säännöllisesti alennuksia.
Mutta joitain saa marketeistakin. Esim. Smuuti on suomalainen,mutta perustuu k-kosmetiikan ideaan ja muistaakseni jopa tehty koreassa. Skin1004, Beauty of Joseon ja joitain muita merkkejä olen nähnyt mm. Normalissa ja joitain oli ihan isommissa marketeissakin.

"mikä noissa on se juttu että ovat nyt muodissa? Tai ainahan taitaa joku merkki olla vuorollaan suosiossa"

K-kosmetiikka ei ole vain tietty merkki vaan nimenomaan korealainen kosmetiikka. Syy suosioon on se, että koreassa ihonhoito on monen mielestä länsimaita edellä. Koreassahan kauneus on tosi tärkeässä roolissa (jopa vähän kyseenalaisissa määrin), se on vielä tärkeämpää heille kuin länsimaissa, joten kauneudenhoitokin on siellä edellä. Parasta kuitenkin k-kosmetiikassa on kohtuu hinnat. Länsimaissa on ollut vähän aukko tässä. Meillä on ollut suht edullista markettikosmetiikkaa ja sitten kallista merkkikosmetiikkaa. Kalliskaan hinta ei ole tosin taannut laatua, täällä maksetaan helposti merkistä isojakin summia ja heti kun tuote saa yhtään merkkiä, hinta lähtee nousemaan nopeasti, vaikka tuotteet ei parantuisi. Länsimaissa ihmiset on aika merkkiuskollisia ja kosmetiikkaa voi helposti myydä nimenomaan sillä merkillä. K-kosmetiikka on kohtuuhintaista, mutta laadultaan jopa parempaa kuin monet länsimaiset kalliit merkit. Koreassa ilmeisesti ihmiset on paljon vähemmän merkkiuskollisia ja siksi tuotteiden pitää olla oikeasti hyviä, että niitä ostetaan.

Päivämäärä:   1.8.26 13:07:20

Ei K-kosmetiikasta kannata ostaa kuin aurinkovoiteita. Ovat ihan ylivoimaisia jopa länsimaisiin laatumerkkeihin kuten LRP verrattuna. Mutta monissa muissa tuotteissa aasialainen iho on ihan erilainen ja tarvitsee erilaisia asioita kuin suomalainen. Kumma kun tämä hiustenhoidossa tajutaan mutta ei meikeissä..

Esim. prismasta saa Beauty of Joseonin spf 50+++ kasvovoidetta kohtuuhintaan, suosittelisin sitä.

Hyvin on kyllä uponnut markkinointikukku moneen täällä :D

Päivämäärä:   1.8.26 13:46:44

"Hyvin on kyllä uponnut markkinointikukku moneen täällä :D"

En tiedä mistä markkinointikikasta tarkalleen puhut. Itselle ainakin k-kosmetiikan tuotteet on sopineet erinomaisesti, olen saanut mm. couperosa-tyyppisen punoituksen häviämään lähes kokonaan. Mutta ennen kaikkea kyse on puhtaasti hinnasta k-kosmetiikan tuotteet on kohtuuhintaisia ja sieltä on helppo valita tarvittavia tuotteita. Länsimaisessa kosmetiikassa laatu on paljon vaihtelevampaa eikä hintakaan ole tae laadusta. Mutta laadukkaammat tuotteet maksaa usein enemmän verrattuna k-kosmetiikkaan.

Entä mitä on se, mitä suomalainen iho tarvitsee ja miksi aasialaiset tuotteet eivät sopisi? K-kosmetiikan tuotteet on pääosin hellävaraisia (jos ei valitse tuotetta, jossa erityisen vahva vaikuttava aine) ja tuoksuttomia. Länsimaisissa tuotteissa paljon useammin mm. tuoksuja, jotka voi ärsyttää herkkää ihoa. .

Eli itsellä syy k-kosmetiikan käyttöön on hinta-laatu-suhde. Itse olen arvioinut laatua ihan inciin tutustumalla. Useimmiten luen paketista mitä tuotteet oikeasti sisältävät.

Lähettäjä: Exg 
Päivämäärä:   1.8.26 13:57:44

Niin kuin missä tahansa tehdyissä tuotteissa, kannattaa vähän tehdä hakuja netissä ennen kuin ostaa. Esimerkiksi jossain korealaisissa aurinkorasvoissa ei ollut sellaista tehoa, mitä mainostivat; skandaalista ja huonoista tuotteista löytyy netistä tietoa.

Osa on kyllä erittäin hyviä. Itselläni on KAHIn ihoa tasoittava aurinkorasva.

Innisfreen kasvomaskit ovat todella hyviä. Käytän myös Erbodian peitevoidetta.

Suomalaisen iho on korealaisen ihon kaltainen enemmän kuin etelä-eurooppalaisen. Useimmat länsimaiset merkit toimivat kyllä hyvin etelä-eurooppalaisille, mutteivät oikein suomalaisille.

Lähettäjä: Exg 
Päivämäärä:   1.8.26 13:59:43

Ai niin mistä? Olen ostanut suoraan Koreasta, mutta esimerkiksi tuolta löytyy https://www.stylevana.com/en_EU/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.26 14:58:48

Myös sellainen nettikauppa kuin Godies, hyvät alet välillä. Tilaan sieltä ja Yeppo & Soonsoon.

Lähettäjä: Hirnu 
Päivämäärä:   1.8.26 15:07:47

Kokeilin teinien Beauty on Joseon puhdistusvoidetta kun oma oli päässyt loppumaan ja sehän oli ihan älyttömän hyvää! Ostin itselleni oman purkin.
Varmasti mukaan mahtuu huonompiakin tuotteita, mutta ainakin tuon merkin tuotteet tuntuvat laadukkailta ja löytyvät esim. Normalin ja Prisman valikoimista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.8.26 15:21:23

"olen saanut mm. couperosa-tyyppisen punoituksen häviämään lähes kokonaan."

Osaatko suositella tähän jotain tuotetta? Sama ongelma täällä.
.

Päivämäärä:   1.8.26 17:30:30

"Osaatko suositella tähän jotain tuotetta? Sama ongelma täällä."

Aikaisemmin hoidin ihoa suht vähän. Pesin kasvot päivittäin vain vedellä tai jos olin meikannut, niin kaksoispuhdistus (ppuhdistusöljy ja normi putsari, joku hellävarainen puhdistusaine) ja sit jotain peruskosteusvoidetta kun tuntui kuivalta (ihan apteekin perusvoiteet tai välillä joku peruskosteusvoideppurkki esim lumenelta).

Noin 1,5v sitten aloin hoitamaan ihoa korealaiseen tyyliin. Rutiini on aamuin illoin tämä: pesu (iltaisin kaksoispuhdistus varsinkin jos meikkiä, aamuisin vain vesi ellei kasvot tunnu rasvaisilta/likaisilta), kasvovesi (toner), seerumi/ampulli (aina joku kosteuttava ja lisäksi mahdollisesti toinen muuten hoitava), kasvovoide, silmänympärysvoide, aamuisin tai ennen ulosmenoa aurinkovoide ellei ole tosi harmaata. Lisäksi hoitavia ja kosteuttavia kasvonaamioita silloin tällöin.
Enkä koskaan hankaa ihoa pyyhkeellä, vaan aina taputtelen hellästi kuivaksi (eikä tarvitse kuivata täysin, vaan laitan kasvoveden hieman kostealle iholle).

Tuotteina alotin pääosin Skin1001 -merkin tuotteilla (Madagarcar Centella, etenkin Hyalu-Cica -sarja), mut nykyään käytän vähän mitä sattuu. Skin1001 on käsittääkseni nimenomaan länsimaissa myytävä merkki eikä niin suosittu koreassa ja se on vähän trendimerkki täällä minkä takia hinnat aavistuksen kalliimmat kuin monessa muussa. Mutta ei hintaero iso ole ja itse olen näistä siis tykännyt ja tuntunet hyvältä iholle. Skin1001 tuotteissa on kans se etu, että niitä saa myös pienissä matkakoon purkeissa, joten sillä on helppo testata että tykkääkö yhtään.

Mutta k-kosmetiikassa ylipäätänsä oleellisempaa ei ole ne merkit vaan se mitä tuotteet sisältää. Itse suosin mm. tuotteita joissa on hyaluronihappoa, se kosteuttaa tehokkaasti. Tuotteiden pitää lisäks olla hajuttomia (hajusteet voi ärsyttää ihoa, melkein kaikki on hajuttomia) ja kuorintaa käytän tosi vähän, mekaanista kuorintaa (eli rakeita) ei lainkaan, koska se ärsyttää varsinkin just poskien punoittavaa ihoa. Puhdistuksessa ei vaahtoavia tuotteita, koska ne kuivattaa herkemmin.

Ja siis minusta tärkeintä omalle iholle on just toi kunnon ihonhoitorutiini. Tähän ei vaadita siis korealaisen kosmetiikan tuotteita, vaan vois toteuttaa millä tahansa. Itekin käytän mm puhdistuksessa välillä Lumenekin tuotteita. Mutta kuten edellä oon sanonut, k-kosmetiikassa on minusta paras hinta-laatu-suhde, eli siks yleensä ostan niitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.