|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 1.8.26 17:30:30
"Osaatko suositella tähän jotain tuotetta? Sama ongelma täällä."
Aikaisemmin hoidin ihoa suht vähän. Pesin kasvot päivittäin vain vedellä tai jos olin meikannut, niin kaksoispuhdistus (ppuhdistusöljy ja normi putsari, joku hellävarainen puhdistusaine) ja sit jotain peruskosteusvoidetta kun tuntui kuivalta (ihan apteekin perusvoiteet tai välillä joku peruskosteusvoideppurkki esim lumenelta).
Noin 1,5v sitten aloin hoitamaan ihoa korealaiseen tyyliin. Rutiini on aamuin illoin tämä: pesu (iltaisin kaksoispuhdistus varsinkin jos meikkiä, aamuisin vain vesi ellei kasvot tunnu rasvaisilta/likaisilta), kasvovesi (toner), seerumi/ampulli (aina joku kosteuttava ja lisäksi mahdollisesti toinen muuten hoitava), kasvovoide, silmänympärysvoide, aamuisin tai ennen ulosmenoa aurinkovoide ellei ole tosi harmaata. Lisäksi hoitavia ja kosteuttavia kasvonaamioita silloin tällöin.
Enkä koskaan hankaa ihoa pyyhkeellä, vaan aina taputtelen hellästi kuivaksi (eikä tarvitse kuivata täysin, vaan laitan kasvoveden hieman kostealle iholle).
Tuotteina alotin pääosin Skin1001 -merkin tuotteilla (Madagarcar Centella, etenkin Hyalu-Cica -sarja), mut nykyään käytän vähän mitä sattuu. Skin1001 on käsittääkseni nimenomaan länsimaissa myytävä merkki eikä niin suosittu koreassa ja se on vähän trendimerkki täällä minkä takia hinnat aavistuksen kalliimmat kuin monessa muussa. Mutta ei hintaero iso ole ja itse olen näistä siis tykännyt ja tuntunet hyvältä iholle. Skin1001 tuotteissa on kans se etu, että niitä saa myös pienissä matkakoon purkeissa, joten sillä on helppo testata että tykkääkö yhtään.
Mutta k-kosmetiikassa ylipäätänsä oleellisempaa ei ole ne merkit vaan se mitä tuotteet sisältää. Itse suosin mm. tuotteita joissa on hyaluronihappoa, se kosteuttaa tehokkaasti. Tuotteiden pitää lisäks olla hajuttomia (hajusteet voi ärsyttää ihoa, melkein kaikki on hajuttomia) ja kuorintaa käytän tosi vähän, mekaanista kuorintaa (eli rakeita) ei lainkaan, koska se ärsyttää varsinkin just poskien punoittavaa ihoa. Puhdistuksessa ei vaahtoavia tuotteita, koska ne kuivattaa herkemmin.
Ja siis minusta tärkeintä omalle iholle on just toi kunnon ihonhoitorutiini. Tähän ei vaadita siis korealaisen kosmetiikan tuotteita, vaan vois toteuttaa millä tahansa. Itekin käytän mm puhdistuksessa välillä Lumenekin tuotteita. Mutta kuten edellä oon sanonut, k-kosmetiikassa on minusta paras hinta-laatu-suhde, eli siks yleensä ostan niitä.
|