Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yosan kaltainen tuote

Lähettäjä: Kpl 
Päivämäärä:   1.8.26 09:25:07

Muistatteko vielä kauravälipala Yosat? Nehän siirtyi Fazerille, ja vaikka alkuun lupailtiin, että resepti ei muutu, ei vanhan Yosan tyylistä ainakaan noissa Fazerin tuotteissa enää ole.

Onko näiden kauravälipalojen tuntijoita, löytyykö tuollaista enää miltään valmistajalta? Sehän oli sellaista tavallaan paksua kauravelliä, vähän vanukasmaista, ja selkeästi huomasi, että sillä ei ole minkään maidon kanssa mitään tekemistä. Nämä nykyiset kauragurtit on ihan erilaisia, happamampia, maitomaisempia, ei niin "limaisia".

Re: Yosan kaltainen tuote

Lähettäjä: riksraks 
Päivämäärä:   1.8.26 10:54:12

Muistan nuo vielä vallan hyvin, aikamoista limaahan ne oli, meillä päin ne kulki nimellä ”räkä-yosa” :D
Viimeisin lähelle tuota osunut makuelämys on mulla ollut Oddlygoodin joku pienessä purkissa ollut versio.
Itse kyllä henkilökohtaisesti taas ajattelen, että luojan kiitos valikoima on laajentunut ja kasvipohjaiset jugut on kehittynyt noista ajoista, kun lähikaupan ainoa vaihtoehto melkein oli tuo Yosan limavanukas.

Lähettäjä: Opel 
Päivämäärä:   1.8.26 11:07:22

Nuo yosat oli just hyviä. Ei tosiaan oo oikein vastinetta enää =(

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   1.8.26 13:15:15

Kiitos!

Itselle taas oli mieluisia nuo "kauraliman" makuiset jutut, ja nykyiset maistuu mun suussa lähinnä sille herneproteiinille ja rypsiöljylle, mitä niissä paljon käytetään.

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   1.8.26 16:47:56

Yosa oli ihana tuote. Ne oli kaikki niin hyviä. Oma suosikki oli ananas. Ja siellä kuoripaperin sisällä on infotietoa kaurakiisselistä. Tiesittekö että yo tuli jugurtista ja sa kiesasta joka on hapatettua kaurakiisseliä...

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/talous/kaura-oli-hevosten-

rehua-kunnes-merja-scharlin-alkoi-hapattaa-sita

Kannattaa mielenkiinnon takia lukea tuo juttu. Oli tosi kiinnostava. Linkistä vaan väli pois. Siinä nainen teki hienon keksinnön jonka fazer sitten tuhosi lopullisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.